آسان ترین زبان های دنیا برای یادگیری کدامند؟

آسان ترین زبان های دنیا برای یادگیری کدامند؟

آسان ترین زبان دنیا برای فارسی زبانان

چیزی به این عنوان که زبانی در دنیا نسبت به زبان های دیگر آسان و مثل آب خوردن برای یادگیری است وجود ندارد. اما در دنیا زبان هایی وجود دارند که نسبت به فرد شما برای یادگیری آسان می باشند. براساس تحقیقاتی که صورت گرفته مردم هر کشور نسبت به زبان خود نظر و ایده های محکمی دارند به این صورت که ممکن است اگر از دو نفر در یک کشور در مورد زبان شان سوال بپرسید که زبان شما برای یادگیری آسان و یا سخت است؟ ممکن یکی از آن ها اعتقاد داشته باشد که یادگیری زبانشان بسیار آسان است و دیگری بگوید بسیار سخت می باشد.

 

سه دلیل اصلی برای اینکه زبانی آسان و یا سخت باشد به صورت زیر تعریف می شود:

۱. این زبان چه میزان به زبان هایی که فرا گرفته اید نزدیک است.

۲. سیستم آوایی آن و تلفظ کلمات در آن چه میزان پیچیدگی دارد.

۳. دستور زبان یا گرامر این زبان چه میزان پیچیده و سخت است.

 

در نتیجه برای اینکه یک زبان برای شما به عنوان زبانی آسان برای یادگیری تلقی شود می توان این موارد را نیز در نظر گرفت همانند: انگیزه، منابع، گرامر و واژگان، میزان مطالعه و… با توجه به موارد گفته شده به بررسی یک سری زبان ها پرداخته شده که براساس معیارهای استاندارد به عنوان آسان ترین زبان در دنیا شناخته می شوند اما این نکته را در نظر داشته باشید حتی آسان ترین زبان دنیا براساس آمار و استانداردها می تواند برای شما سخت ترین زبان دنیا باشد.

 

زبان های همسایه ( زبان هایی که به زبان بومی شما مرتبط هستند )

به چند جمله زیر توجه کنید!!!!

That is my house

Dat is mijn huis

Das ist mein haus

Dit is my huis

 

خیلی نیاز به دقیق شدن ندارد برای اینکه متوجه شویم که این چهار جمله هر کدام یک معنی را دارند ولی چهار زبان متفاوت می باشند ( انگلیسی، هلندی، آلمانی و آفریقایی ).

یکی از نکات مهم است همین است که وقتی که شما به یادگیری زبانی می پردازید که با زبان شما مرتبط است، صرف فعل ها شوید و یا کلماتی که در اصل با هم مشترک هستند و یک معنی را شامل می شوند را متوجه می. یادگیری یک زبان که با زبان بومی شما مرتبط است شبیه این است که با یک چرخ کمکی دوچرخه سواری را یاد می گیرید. در نتیجه این موضوع می تواند برای افراد مختلف با زبان های بومی مختلف برای یادگیری یک زبان تاثیر متفاوتی داشته باشد.

 

توانایی یادگیری زبان توسط زبان آموز

برای یادگیری یک زبان توانایی یادگیری زبان آموز بسیار مهم است تا برای او یادگیری یک زبان آسان یا سخت به نظر برسد ، هر چند برخی از زبان ها براساس معیارهای آموزشی یادگیریشان آسان و یا سخت تلقی می شود. هر توانایی و استعدادی که در فراگیری زبان دارید بهتر است از آن استفاده نمایید و نسبت به آن زبانی را یاد بگیرید که برای شما آسان می باشد. و در این حال شما در سخت ترین قسمت های یادگیری یک زبان راحت تر عمل خواهید کرد.

 

انگیزه یادگیری زبان

مطمئنا یکی از مهم ترین عواملی که برای هر زبان آموز یادگیری یک زبان را آسان می کند انگیزه یادگیری آن زبان است و این هدف و انگیزه به او کمک می کند تا لذت بیشتری از این کار ببرد و سختی های کوچک و بزرگ در مسیر یادگیری را برای او آسان خواهد کرد. از این رو قبل از اینکه بخواهید زبانی را براساس اینکه آسان ترین زبان دنیاست یاد بگیرید چون زحمت کمتری دارد بهتر است انگیزه یادگیری آن زبان را داشته باشید.

با توجه به اینکه در دنیا تعدادی از زبان ها به عنوان زبان های آسان دنیا مطرح می شوند و شاید این موضوع خود انگیزه ای برای شما باشد به معرفی این زبان ها پرداخته ایم.

 

لیست آسان ترین زبان دنیا

آسان ترین زبان های دنیا برای یادگیری کدامند؟

آسان ترین زبان های دنیا را می توان به صورت زیر تعریف کرد:

  1. زبان انگلیسی
  2. زبان اسپانیایی
  3. زبان هلندی
  4. زبان آلمانی
  5. زبان ایتالیایی
  6. زبان آفریقایی
  7. زبان پرتغالی
  8. زبان فرانسوی
  9. زبان دانمارکی
  10. زبان نروژی

 

۱. زبان انگلیسی

زبان انگلیسی که به عنوان زبان بین المللی میان تمامی کشورها مطرح می باشد و مورد استفاده در تمامی جنبه های مختلف است به عنوان یکی از زبان های آسان در دنیا برای یادگیری تلقی می شود. این زبان براساس نوشتار، گرامر، تلفظ و حضور در بسیاری از فعالیت های روزمره افراد برای یادگیری بسیار آسان است. همچنین گستردگی این زبان میان افراد مختلف باعث شده کسانی که زبان انگلیسی را چه به عنوان زبان اول و یا زبان دوم فرا گرفته اند در یادگیری زبان های دیگر که با این زبان وجه مشترک بسیار دارند کار راحت تری را برای یادگیری داشته باشند و در نتیجه تسلط بر زبان های دیگر نیز برای شان راحت تر جلوه نماید. البته این موضوع در حالت عکس نیز وجود دارد اما به دلیل اهمیت زبان انگلیسی و اولویت اکثر افراد در یادگیری این زبان باعث می شود تا بتوان بعد از فراگیری زبان انگلیسی برای یادگیری زبان های نزدیک به این زبان اقدام نمایند.

 

۲. زبان اسپانیایی

زبان اسپانیایی نیز در میان زبان های معتبر دنیا جز آسان ترین زبان های دنیا قرار دارد. این زبان در الفبا بسیار نزدیک به زبان انگلیسی است. در نتیجه در بسیاری از کلمات و صرف فعل ها مخصوصا برای انگلیسی زبان ها زبان نسبتا آسانی برای یادگیری است. زبان اسپانیایی در بحث گرامر بسیار آسان تر از زبان انگلیسی می باشد. یکی از بخش های سخت در زبان اسپانیایی، لهجه های بسیار متنوع این زبان است که شامل ۲۱ لهجه می باشد. همچنین سرعت مکالمه بالا در این زبان یکی از چالش های زبان آموزان اسپانیایی است که بعد از ژاپنی دومین زبان سریع دنیا در مکالمه می باشد.

 

۳. زبان هلندی

زبان هلندی که از خانواده زبان های ژرمنی است که شامل آلمانی و انگلیسی می باشد. این زبان نیز دارای کلمات و تشابهات فراوانی بین این دو زبان می باشد. زبان هلندی یکی از زبان هایی بوده که بر انگلیسی آمریکایی تاثیر بسیاری داشته است. در کنار کلمات، افعال بسیاری بین زبان انگلیسی و زبان هلندی وجود دارد اما در صرف فعل با یکدیگر یکسان نمی باشند. در نتیجه یکی از آسان ترین زبان های دنیا زبان هلندی است مخصوصا برای افرادی که انگلیسی زبان هستند و یا زبان انگلیسی را فرا گرفته اند. از این رو برای ایرانیان که زبان انگلیسی را در مدارس و دانشگاه ها فرا می گیرند زبان هلندی یکی از زبان های آسان برای فراگیری است.

 

۴. زبان آلمانی

بی دلیل نمی گویند خانوداه زبان ژرمنی، زبان آلمانی و انگلیسی در برخی از موارد مخصوصا اسامی هم پوشانی دارند. براساس مطالعات صورت گرفته ۴۰ درصد از کلمات زبان آلمانی تلفظ نزدیکی به زبان انگلیسی دارند. در نتیجه از این نظر شما نصف راه را رفته اید. یکی از ویژگی های این زبان این است که زبان آلمانی یک مدل فعل برای زبان های مختلف دارد. البته درست است که وقتی بحث به تلفظ می رسد زبان آلمانی کمی سخت می باشد و در برخی از موارد اسامی ترکیبی شما را کمی خواهد ترساند. اما باز هم به دلیل تشابهات زیاد به زبان انگلیسی برای یادگیری بسیار آسان می باشد.

 

۵. زبان ایتالیایی

زبان ایتالیایی آسان ترین زبان رومی است. این زبان در مقایسه با زبان های دیگر که در گرامر نزدیک به زبان انگلیسی بودند بسیار با آن تفاوت دارد. اما ترکیب کردن و تشکیل جملات در آن بسیار آسان است. به دلیل اینکه این زبان ریشه لاتین دارد دارای صرف فعل های بسیاری است در نتیجه در این قسمت با انگلیسی تشابهاتی با یکدیگر خواهند داشت. برخی بر این باورند آهنگین بودن این زبان و تلفظ آسان باعث می شود تا یادگیری این زبان بسیار آسان شود. یکی از سختی های این زبان وجود ۶ حرف شناسه در این زبان نسبت به اسپانیایی که ۴ حرف دارد می باشد.

 

۶. زبان آفریقایی

شاید کمی تعجب کنید اما زبان آفریقایی که منظور زبان رسمی در کشور آفریقای جنوبی است یکی از زبان های آسان در دنیا محسوب می شود و این زبان بسیار نزدیک به زبان هلندی می باشد. این نیز به دلیل مستعمره بودن این کشور توسط هلندی ها است. در نتیجه برای انگلیسی زبانان و کسانی که با این زبان آشنایی دارند و همچنین هلندی ها این زبان بسیار آسان است. یکی از ویژگی های بارز این زبان صرف فعل هاست که براساس اشخاص مختلف تغییر نمی کند که این موضوع نسبت به زبان هلندی بسیار آسان تر می باشد.

 

۷. زبان پرتغالی

این زبان به عنوان زیباترین زبان دنیا نیز مطرح می شود و یک زبان رومی است که با انگلیسی نیز هم پوشانی هایی دارد. صرف در این زبان با زبان فرانسوی و انگلیسی شباهت هایی دارد. زبان پرتغالی ترتیب کلمات و ساختاری مشابه به دیگر زبان های رومی مخصوصا زبان اسپانیایی دارد. البته در برخی از مواقع مانند معانی متفاوت در برخی از کلمات که با تلفظ و دیدن آن ها ممکن است فکر کنیم معنی مشابه دارد اما کاملا برعکس می باشد و همچنین این زبان در تلفظ کمی سخت می باشد.

 

۸. زبان فرانسوی

زبان فرانسوی و زبان انگلیسی تاریخچه مشترکی با یکدیگر دارند. به این صورت که ۴۵ درصد از کلمات در زبان انگلیسی ریشه فرانسوی دارند. این موضوع یکی از بزرگ ترین تشابهات در صرف افعال و کلمات را بوجود آورده است. این دو زبان دارای کلماتی با تلفظ و معنی یکسان هستند. کلماتی چون fruit، menu، garage و nature همگی مستقیما از زبان فرانسوی وارد زبان انگلیسی شده اند. این موضوع باعث شده تا زبان فرانسوی نیز در بین زبان های آسان برای یادگیری قرار گیرد. البته این موضوع فراموش نشود که همه چیز در این زبان ساده و آسان نمی باشد. بسیاری از حروف بی صدا و یا جنسیت مونث و مذکر تمام اسامی و افعال در زبان فرانسوی باعث می شود تا این زبان کمی سخت جلوه نماید و چالش هایی را برای یادگیری بوجود آورد.

 

۹. زبان دانمارکی

یکی از زبان هایی که برای افراد چند زبانه بسیار جذاب و محبوب است زبان دانمارکی است. زبان دانمارکی یک زبان اسکاندیناوی تلقی می شود که بسیار به زبان سوئدی و نروژی شباهت دارد. برخلاف این زبان ها، زبان دانمارکی دارای ۹ مدل از فعل است. دارای ضمایر کمتری است که حتی نسبت به انگلیسی نیز در این زمینه آسان تر است. در حالت تلفظ شباهت هایی نسبت به زبان انگلیسی دارد.

 

۱۰. زبان نروژی

زبان نروژی نیز فاصله چندانی با زبان انگلیسی ندارد و یک زبان ژرمنی به حساب می آید. این دو زبان در بسیاری از صرف های افعال و اسم ها با یکدیگر وجه مشترک دارند. ترتیب کلمات برای جمله سازی در این زبان شبیه به زبان انگلیسی است.

 

آسان ترین زبان دنیا برای فارسی زبانان

مشخصا مواردی که در بالا بیان شد به عنوان یک استاندارد بین المللی و براساس زبان انگلیسی و اشتراکات مختلف آن با زبان های غنی دنیا مطرح شده است که البته به دلیل اینکه این زبان، یک زبان همه گیر است دسته بندی اشتباهی نمی باشد. از این رو برای فارسی زبانان براساس زبان بومی آن ها یکی سری زبان ها به مراتب ممکن است آسان تر جلوه نماید. جدا از زبان انگلیسی و وجه اشتراکی که این زبان در زبان فارسی از خود به جای گذاشته و نفوذ این زبان به زبان فارسی براساس نیازهای جامعه زبان هایی چون ترکی استانبولی، زبان عربی، زبان هندی و پاکستانی از جمله زبان هایی است که برای فارسی زبانان به خصوص ایرانیان به دلیل همسایگی و نفوذ بالای این زبان ها و تنیدگی این زبان ها به شکل های مختلف در زندگی روزمره آن ها برای یادگیری آسان تر می باشد.

 

 

بیشتر بخوانید:

سخت ترین زبان دنیا ( ۱۰ زبان سخت دنیا )

4.1/5 - (86 امتیاز)

14 دیدگاه دربارهٔ «آسان ترین زبان های دنیا برای یادگیری کدامند؟»

  1. راجب زبان المانی به هیچ وجه درست نگفتید چون زبان المانی یکی از سخت ترین زبان هست فقط منطق شما رو نمیفهمم از این که میگید زبان المانی اسان هست یا هیچ اشنایی با زبان المانی ندارید یا اطلاعات غلط بهتون دادن !! ایا چیزی در مورد گرامر و ارتیکل های زبان المانی به گوشتون خورده عجیبه والا

  2. هلندی و آلمانی که خیلی سخته جالبته اصلا زبان های آسیایی تو لیست نیست درحالی که یادگیری یه سری زبان های اسیایی مثل کره ای خیلی راحت تر از این زبان هاس

  3. زبان فارسی فرموله ترین زبان جهان هست. زبانی خالی از استثنائات گرامر و صرف فعل می‌باشد و فاقد مذکر و مؤنث می‌باشد و یک زبان بسیار مترقی می‌باشد. این را فراموش نکنیم. زبان فارسی وقتی نوشته میشود تنها یک معنی از آن برداشت میشود و دارای جدل نیست برخلاف بسیاری از زبان های دنیا

    1. دقیقا اصلا آسون نیست
      منم زبان کره‌ای،عربی،ترکی و روسی رو یاد دارم ولی هرکار می کنم نمی تونم هم زبان انگلیسی رو یاد بگیرم😂😂😂

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *