آموزش الفبای زبان فرانسه + تلفظ صحیح

آموزش الفبای زبان فرانسه

آموزش الفبای زبان فرانسه + تلفظ صحیح

فرانسوی زبان رسمی در بلژیک، بنین، بورکینافاسو، بوروندی، کامرون، کانادا، جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، کومور، ساحل عاج، جمهوری دموکراتیک کنگو، جیبوتی، گینه استوایی، فرانسه، گابن، گینه، هائیتی، لوکزامبورگ، ماداگاسکار، مالی، موناکو، نیجر، جمهوری کنگو، رواندا، سنگال، سیشل، سوئیس، توگو و وانواتو است.

همچنین فرانسوی زبانان در الجزایر، کامبوج، لائوس، لبنان، مراکش، موریس، موریتانی، تونس، گویان فرانسه، پلی‌ نزی فرانسه، گوادلوپ، گرنزی، جرسی، مارتینیک، مایوت، کالدونیای جدید، سنت بارتلمی، سن مارتین، سنت. -پیر و میکلون، ویتنام، والیس و فوتونا، و در بخش هایی از ایالات متحده، به ویژه لوئیزیانا وجود دارند.

زبان فرانسه از قرن هفدهم تا اواسط قرن بیستم به طور گسترده به عنوان یک زبان دیپلماتیک مورد استفاده قرار گرفت، تا زمانی که انگلیسی جایگزین آن شد. هنوز هم در بسیاری از سازمان های بین المللی مانند ناتو، سازمان ملل متحد، نهادهای اتحادیه اروپا و سازمان تجارت جهانی استفاده می شود.

 

نوشتار زبان فرانسه

زبان فرانسه برای اولین بار در سال 842 پس از میلاد، زمانی که در سوگندهای استراسبورگ استفاده شد، به صورت نوشتاری ظاهر شد. پیش از آن، لاتین زبانی بود که برای ادبیات در سراسر اروپا استفاده می شد. در طول قرن های 10 و 11، زبان فرانسوی در تعدادی از اسناد و نوشته های مذهبی ظاهر شد. با این حال، ادبیات فرانسه تا اواخر قرن دوازدهم / اوایل قرن سیزدهم شروع به رشد نکرد. اولین اثر بزرگ ادبیات فرانسه «Chanson de Roland» (آواز رولان) بود که در حدود سال 1200 منتشر شد.

مانند بسیاری از زبان های اروپایی، الفبای فرانسوی مشابه الفبای انگلیسی است. این زبان شامل 26 حرف است و بر اساس الفبای لاتین می باشد. با این حال، چند استثناء جزئی وجود دارد. در این بخش در مورد الفبای فرانسوی، ما شما را از طریق این تفاوت ها راهنمایی می کنیم تا بتوانید به سرعت و به راحتی بر الفبای فرانسوی و تلفظ فرانسوی تسلط پیدا کنید.

 

صامت ها و مصوت ها در زبان فرانسوی

الفبای فرانسوی 26 حرف مشابه الفبای انگلیسی دارد، اما البته اکثر حروف در این دو زبان متفاوت تلفظ می شوند. علاوه بر این، فرانسوی دارای پنج لهجه است: چهار برای مصوت و یکی برای صامت که البته انگلیسی این ویژگی را ندارد.

حروف صدادار برای افراد غیر بومی، مخصوصاً گویشوران زبان‌های ژرمنی مانند انگلیسی و آلمانی که از ماهیچه‌ های صورت و دهان خود به اندازه فرانسوی‌ها استفاده نمی‌کنند، مشکل ‌ساز است.

 

چرا باید الفبای فرانسوی را یاد بگیریم؟

اگرچه ممکن است بسیار ساده به نظر برسد، اما تسلط بر الفبای فرانسوی اولین قدم برای تسلط به زبان فرانسه است. آشنایی با الفبا فرانسوی مزایای مختلفی دارد:

۱-اینکار اولین قدم برای یادگیری زبان فرانسه است

۲-می توانید لهجه فرانسوی خود را بهبود بخشید

۳-کلمات فرانسوی را راحت تر می توانید بنویسید

الفبای زبان فرانسه

حروف الفبا ساختار آوایی حروف اِعراب گذاری شده و ترکیبی
A اَ Àà, Ââ, Ææ
B بِ
C سِ Çç
D دِ
E اُ Éé, Èè, Êê, Ëë
F اف
G ژ
H اَش
I ای Îî, Ïï
J ژی
K کا
L اِل
M اِم
N اِن
O اُ Ôô, Œœ
P پِ
Q کو
R اِق
S اِس
T تِ
U اوُ Ùù, Ûû, Üü
V وِ
W دوبلِ و
X ایکس
Y ایگ قگ Ÿÿ
Z زِد

همانطور که گفتیم و دیدید الفبای زبان فرانسه دقیقا شبیه زبان انگلیسی می باشد. اما باید به این نکته توجه شود که تمامی این حروف صدا و تلفظی مشابه همچون حروف در الفبای انگلیسی نداشته و متفاوت می باشند. مثلا کلمه jury که در زبان انگلیسی و فرانسه به یک شکل نوشته می شود و در هر دو زبان دارای معنی یکسانی است به صورت کاملا متفاوت تلفظ می شود.

در ادامه با توضیح کامل به حروفی که در زبان فرانسه نسبت به انگلیسی متفاوت تلفظ می شوند اشاره شده است.

 

حروف بی صدا

G و J

حرف G در زبان فرانسه زمانی که صدای گ می دهد همانند زبان انگلیسی می باشد. پس در نتیجه حرف g در garden و garçon که به معنی باغ است صدای یکسانی دارد.

اما در زبان انگلیسی g می تواند صدایی همچون حرف j بدهد مانند کلمه gaint اما در این حالت در زبان فرانسه حرف g دارای صدای j در حالت فرانسوی یعنی ژی است مانند genre، این کلمه در زبان انگلیسی به صورت تلفظ فرانسوی خود در حرف اول بیان می شود.

H

در مورد حرف h بحث زیادی وجود ندارد. این حرف در زبان انگلیسی یا با صدای ه در کلمه Harry تلفظ می شود یا اصلا تلفظ نمی شود مانند honor، اما در زبان فرانسوی این حرف در همه حالات اصلا تلفظ نمی شود.

R

همانطور که می دانید و یا شنیده اید تلفظ صدای r در زبان فرانسوی نسبت به زبان انگلیسی کاملا متفاوت می باشد و کمی برای زبان آموزان چالش برانگیز است.

برای تلفظ این حرف در زبان فرانسوی باید از انتهای حلق خود صدا را ایجاد نمایید و صدایی شبیه به ق خواهد داد و برای بیان این صدا به این صورت می باشد که در حال قرقره کردن هستید.

 

حروف صدادار

U

در زبان انگلیسی حرف u دارای ۳ صدای متفاوت است. این حرف می تواند صدای یو داشته باشد مانند cute، می تواند صدای آ داشته باشد مانند cut و صدای او داشته باشد مانند flute. البته این حرف می تواند صداهای دیگه ای هم داشته باشد که به صورت استثنا می باشند.

اما این حرف در زبان فرانسوی تنها یک صدا دارد که این صدا در زبان انگلیسی وجود نداشته و تقریبا صدایی به صورت اویی می دهد.

در مورد سایر حرف های صدادار در بیشتر مواقع تفاوت زیادی با زبان انگلیسی ندارند.

 

آیا باید الفبای فرانسوی را یاد بگیرم؟

الفبا اغلب پایه و اساس یک زبان در نظر گرفته می شود و بسیاری از برنامه های یادگیری زبان های خارجی دانش آموزان را با یادگیری آن شروع می کنند. در واقع، یادگیری الفبای فرانسوی می تواند مفید باشد، اما به شما کمکی نمی کند مکالمه کنید یا دایره لغات خود را گسترش دهید.

این بدان معنا نیست که شما هرگز نباید برای یادگیری تلفظ الفبای فرانسوی زحمت بکشید. اما این احتمالاً باید پس از درک موارد ضروری مانند واژگان اصلی، صرف‌ های اولیه و غیره انجام شود.

 

برای یادگیری زبان فرانسوی در سطح مبتدی تا پیشرفته می توانید در کلاس های آموزش زبان فرانسوی موسسه دهخدا شرکت کنید.

 

 

 

بیشتر بخوانید:

بهترین چنل های یوتیوب برای یادگیری فرانسه

بهترین پادکست ها برای یادگیری زبان فرانسه

اعداد به زبان فرانسه ، اعداد 0 تا 1000و اعداد ترتیبی

 

4.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *