آموزش زبان فارسی

کلاس زبان فارسی مبتدی تا پیشرفته با اساتید نیتیو به صورت حضوری و آنلاین

دوره تخصصی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان

زبان فارسی یا پارسی جزو قدیمی ترین زبان های دنیا و در کنار زبان یونانی، دومین زبان کلاسیک جهان محسوب می شود که بعد از آن زبان های لاتین و سانسکریت در رتبه های سوم و چهارم قرار دارند. در حال حاضر زبان فارسی در ۲۹ کشور جهان صحبت می شود از جمله ایران، تاجیکستان، افغانستان،‌ ازبکستان و غیره که این باعث شده زبان فارسی در رده ششم زبان های جهان بعد از اسپانیایی و قبل از آلمانی قرار گیرد. این زبان از منظر ضرب المثل بین سه کشور اول دنیا قرار دارد. دامنه و تنوع واژگان زبان فارسی یکی از پر مایه ترین و بزرگ ترین زبان های دنیاست و فرهنگ لغاتی مثل فرهنگ لغات ۱۸ جلدی دهخدا و یا فرهنگ معین در ۶ جلد در کمتر زبانی دیده می شود. در زمینه ادبیات بین ۱۰ شاعر برتر دنیا ۵ شاعر فارسی زبان می باشند. این زبان یک سده قبل از لاتین و ۱۲ سده پیش از انگلیسی وجود داشته است و سیزدهمین زبان پرکاربرد در زمینه محتوای وب و اینترنت است.

یکی از عجایب و شگفتی های زبان فارسی این است که می توانید با کنار هم قرار دادن تعداد زیادی فعل یک جمله معنا دار تولید کنید. مثل: خواستم، بگم، برو، بگیر، بیار، دیدم، گرفته،‌خوابیده، رفتم، ببینم، میشه، آورد، دیدم، نمیشه، گرفتم، خوابیدم. از این رو یادگیری زبان فارسی در میان خارجی ها مشتاقان زیادی را جلب کرده و شیرینی بیان و لذت بردن از این ادبیات کهن در زمینه های مختلف باعث شده خارجی ها به یادگیری زبان فارسی روی آورند. آموزشگاه دهخدا نیز مفتخر می باشد که این زبان را به صورت کاملا کاربردی و با روش ها و متدهای جدید به علاقه مندان آموزش داده و به پیش برد یادگیری زبان فارسی بین غیر فارسی زبانان کمک نماید.

چارت آموزشی و هزینه های دوره زبان فارسی
  • تمام شهریه ها برای کلاس های آنلاین بوده و برای کلاس های حضوری 10% به شهریه چارت بالا اضافه خواهد شد.
  • در کلاس های خصوصی دو نفره، شهریه هر جلسه بین دو نفر تقسیم میشود و نصف شهریه جلسه ذکر شده برای هر فرد در نظر گرفته خواهد شد.
  • کلاس های گروهی فقط به صورت آنلاین و کلاس های خصوصی به صورت حضوری و آنلاین برگزار می شوند.
  • شرایط تخفیف برای کلاس های خصوصی :
  1. حداقل تعداد جلسات ثبت نامی 10جلسه میباشد (بدون تخفیف)
  2. 20جلسه شامل 5 درصد تخفیف
  3. 30 جلسه شامل 10 درصد تخفیف
  4. 40 جلسه شامل 15 درصد تخفیف

دوره های آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان در موسسه زبان دهخدا به صورتی طراحی شده اند که شما از همان ابتدا توانایی استفاده از زبان انگلیسی با هدف برقراری ارتباط موثر در موقعیت های مختلف را بدست آورید. در این دوره ها هر 4 مهارت اصلی زبانی Speaking، Listening، Reading و Writing مورد توجه و آموزش می باشند.

نحوه‌ برگزاری کلاس ‌‌های فارسی

تعداد جلسات و ساعات در هفتهنام دوره
دو جلسه یک ساعت و نیمعادی
سه جلسه یک ساعت و نیمنیمه فشرده
دو جلسه سه ساعتهفشرده
سه جلسه سه ساعته فوق فشرده
دو جلسه سه ساعته (پنجشنه‌ها و جمعه‌ها)فشرده آخر هفته
آموزش زبان فارسی موسسه زبان دهخدا

آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان در آموزشگاه زبان دهخدا

آموزشگاه زبان دهخدا با تشکیل دپارتمان حرفه ای زبان فارسی به آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان پرداخته است. این آموزشگاه از معدود آموزشگاه هایی است که در حوزه آموزش زبان فارسی به صورت عمومی و تخصصی برای اهداف مختلف به آموزش زبان فارسی می پردازد و افرادی را که به هر دلیل و در هر سطحی نیاز به یادگیری زبان فارسی دارند را با کلاس های مکالمه محور کاربردی با استفاده از روش های نوین یاری می نماید. دوره های آموزش زبان فارسی در این موسسه به صورت حضوری و آنلاین در بهترین پلتفرم آموزشی آنلاین با قابلیت ارتباط دو جانبه و گروهی به صورت صوتی و تصویری برای افراد در سراسر کشور و حتی خارج از کشور برگزار می شود. کلاس های زبان فارسی این آموزشگاه توسط سوپروایزرهای دپارتمان فارسی به صورت مستمر مورد ارزیابی و نظارت بوده و اساتید در هر جلسه به ارائه گزارش از جلسات برگزار شده می پردازند. دوره های آمادگی آزمون مهارت های زبان فارسی نیز در این کلاس ها برگزار می شود و افرادی که نیاز به کسب یک مدرک زبان فارسی معتبر می باشند می توانند در این دوره ها شرکت نمایند. کلاس های تخصصی مجزا از کلاس های عمومی برگزار می شود و افرادی که نیاز به شرکت در کلاس های تخصصی زبان فارسی دارند نیازی به گذراندن دوره عمومی زبان فارسی نداشته مگر اینکه در مفاهیم ابتدایی زبان فارسی مشکل داشته که در این صورت با توجه به تعیین سطح و میزان دانش باید در سطح مورد نظر به آموزش زبان فارسی مشغول شوند. استفاده از بهترین اساتید زبان فارسی و بهره مندی از منابع بروز آموزش زبان فارسی کلاس های زبان فارسی موسسه زبان دهخدا را از جمله بهترین کلاس های زبان فارسی مطرح کرده است. شما برای ثبت نام یا کسب اطلاعات بیشتر می توانید با موسسه تماس حاصل کرده و اطلاعات کامل را در مورد هر دوره کسب نمایید.

آموزش آنلاین زبان فارسی به خارجی ها در آموزشگاه دهخدا

آموزش آنلاین موضوعی انکار ناپذیر در حال حاضر می باشد با وجود مسائلی چون کمبود وقت و دور بودن از مکان آموزشگاه ها برای بسیاری از افراد و نیز بروز کووید -۱۹ و غیر ممکن بودن حضور در کلاس های حضوری باعث شده تا بحث آموزش آنلاین بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. آموزشگاه دهخدا در آموزش آنلاین جز اولین ها و پیش رو ترین آموزشگاه های زبان می باشد و همیشه ارائه خدمات به بهترین وجه ممکن را مدنظر قرار داده است تا کمکی به بحث آموزش علاقه مندان به یادگیری زبان کرده باشد. آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان یکی از موارد آموزش آنلاین این آموزشگاه بوده که با بهره گیری از تجربه بالای اساتید در بحث آموزش آنلاین و برخورداری از تمام پتانسیل موجود و در اختیار داشتن بهترین بستر آموزشی آنلاین کشور به آموزش زبان فارسی به صورت آنلاین پرداخته است و زبان آموزان با در اختیار داشتن کمترین امکانات موجود می توانند در کلاس های انلاین ما شرکت کرده و لذت یادگیری زبان فارسی را تجربه کنند. برای دریافت اطلاعات کامل تر از آموزش آنلاین می توانید به بخش آموزش آنلاین سایت دهخدا مراجعه نمایید.

تاریخچه یا پیشینه زبان فارسی

زبان فارسی را پارسی نیز می گویند. در کشور افغانستان زبان فارسی به طور رسمی دری و در کشور تاجیکستان تاجیکی نامیده می شود. واژه فارسی معرب واژه پارسی است. زبان فارسی را در جهان با عنوان پرشن Persian شناخته می شود. زبان فارسی از حدود سال ۱۰۰۰ میلادی تا ۱۸۰۰ زبان بخش بزرگی از غرب و جنوب آسیا بوده است. زبان فارسی از شاخه هند و اروپایی زیر شاخه هند و ایرانی و دسته زبان های ایرانی است. پیشینه ی زبان فارسی به ایران باستان باز میگردد.

روند تاریخی زبان فارسی به سه دوره باستان، میانی و نو تقسیم بندی می کنند. زبان فارسی تنها زبان ایرانی است که هر سه دوره تاریخی آن ثبت شده و از آن ها متونی به جا مانده است. این زبان از گویش های قوم پارس آغاز شد و با به روی کار آمدن خاندان هخامنشی بر سرزمین های گسترده ای در فلات ایران و پیرامون آن گسترده شد. زبان فارسی با برخورداری از دستگاه آوایی متقارن و موزون دارای مزایای یک ساختمان ساده و کارآمد است که بی نظمی و پیچیدگی های زبان را که از دوران پیشین بر جای می ماند به سود کاربرد عملی آن کنار گذاشته است.

چه کسانی به فراگیری زبان فارسی می پردازند؟

همانطور که در بالا بحث شد به دلیل قدمت و گستردگی زبان فارسی مخصوصا در بحث ادبیات کلاسیک، شعر، تاریخ و دیگر جنبه های آن یادگیری زبان فارسی برای بسیاری از افراد مورد توجه بوده. در کنار این موضوعات پیشرفته بودن کشورهای فارسی زبان در بحث کار و همچنین تحصیل مخصوصا در ایران و درخواست افراد غیر فارسی زبان برای حضور در ایران برای تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی در بسیاری از رشته های دانشگاهی یادگیری زبان فارسی را برای آن ها ضروری و آن ها را مستلزم یادگیری این زبان کرده است.

 

دوره های آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان

افراد زیادی در دانشگاه های ایران مشغول تحصیل در رشته زبان و ادبیات فارسی هستند. اما، بسیاری از افراد در رشته های دیگر مثل مهندسی، پزشکی، علوم اقتصاد، الهیات و غیره مشغول به تحصیل می باشند. از این رو یادگیری زبان فارسی برای این دسته از افراد امری ضروری است. دوره های آموزش زبان فارسی مختص سن و یا گروه خاصی نبوده و آموزش زبان فارسی برای کودکان و برای بزرگسالان برگزار می شود که یکی از آموزشگاه های برگزار کننده دوره های آموزشی زبان فارسی موسسه زبان دهخدا بوده که با بهره گیری از بهترین و مجرب ترین اساتید زبان و ادبیات فارسی و به صورت کاربردی به آموزش زبان فارسی برای هر مقطع سنی با بروز ترین منابع و روش ها و متدهای حال حاضر به صورت حضوری و آنلاین می پردازد. در ادامه به بررسی دوره های آموزش زبان فارسی خواهیم پرداخت.

 

آموزش زبان فارسی به کودکان

همانطور که مشخص است بهترین زمان برای یادگیری دوران کودکی بوده، زمانی که بچه ها ذهن آماده و خلاق و پویایی برای یادگیری دارند و چه بهتر که یادگیری زبان فارسی از همان کودکی آغاز شود تا آموزش به صورت بنیادی انجام گیرد.
این موضوع و برنامه ریزی های معینی که آموزشگاه زبان دهخدا برای آموزش زبان فارسی در نظر گرفته و به صورت مستمر بروز رسانی می شود یادگیری زبان فارسی را برای کودکان شیرین و راحت کرده و از صحبت کردن به این زبان و استفاده آن در زندگی روزمره نهایت لذت را می برند. تجربه اساتید آموزشگاه دهخدا در آموزش زبان فارسی به کودکان بسیار حائز اهمیت بوده و همواره با روش های نوین به آموزش این زبان و با استفاده از موسیقی و فیلم های نمایشی و کارتونی و همچنین بازی های متنوع به آموزش زبان پرداخته ایم.

 

آموزش زبان فارسی به بزرگسالان

شاید این موضوع همیشه مورد بحث باشد که یادگیری زبان در سنین بالا بسیار سخت کاری دشوار می باشد و این باور غلط مانع شده است تا بسیاری به یادگیری زبان دلخواه خود نپرداخته و همواره حسرت یادگیری زبان مورد علاقه خود را داشته باشند. اما، این تصور غلط خیلی وقت هست که دیگر از بین رفته و بسیاری از افراد به تلاش برای یادگیری زبان در سنین بالا نیز پرداخته و نتیجه ای مطلوب را دریافت کرده اند.

ما در آموزشگاه دهخدا بر این باوریم که شما در هر زمانی که اراده به یادگیر زبان کنید ما با روش های متنوع آموزشی برای هر سنی به شما زبان مورد علاقه تان را آموزش خواهیم داد از جمله این زبان ها فارسی است که بسیاری آن را دشوار می دانند و پیچیدگی های زبان فارسی را بسیار دشوار تصور می کنند و از یادگیری آن دوری می کنند.

در آموزشگاه دهخدا آموزش زبان فارسی به بزرگسالان به صورت کاربردی و روزمره و با مثل ها و شرح موقعیت ها و شرایط مشابه برای استفاده از آن آموزش داده می شود و شما به راحتی از همان جلسه اول می توانید از این زبان در مکالمات خود استفاده نمایید. همواره بخاطر داشته باشید داشته تجربه بزرگسالان نسبت به کودکان برای یادگیری زبان برگ برنده آن ها بوده و این مزیت به شما در پیش برد هر چه سریع تر یادگیری زبان فارسی کمک می کند.

 

دوره نوآموز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان

اولین دوره آموزش زبان فارسی به عنوان دوره نوآموز یا پایه نامیده می شود در این دوره که شامل ۳۰ ساعت آموزش زبان فارسی است از اصول پایه و اولیه مانند الفبا فارسی به آموزش زبان فارسی پرداخته می شود و با مفاهیم اولیه ساخت کلمه و ساختار های ابتدایی جمله سازی و یک سری عبارات و جملات متداول برای برقراری ارتباط برای معرفی خود و پرسیدن اسم و فعالیت های روزمره و ساده آشنا خواهید شد. در این دوره با بن فعل در فارسی و ریشه های مختلف آشنا و اطلاعاتی از نحوه ساخت فعل ها در زمان ماضی و مضارع کسب خواهید کرد.

 

دوره مقدماتی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان

سطح دوم دوره آموزش زبان فارسی، دوره مقدماتی می باشد که به تکمیل مفاهیم پایه ای زبان فارسی در تمامی جنبه ها و مهارت های زبان فارسی می پردازد و شما را در استفاده از زبان فارسی برای موقعیت های روزمره و استفاده زبان فارسی در شرایط گوناگون و متداول آموزش می دهد. در این دوره با ساخت جملات مختلف و طرز بیان آن ها و طریقه ساخت سوال به صورت بله و خیر و سوالات متداول و نحوه پاسخگویی به آن ها آشنا خواهید شد. طریقه ساخت اسم های ترکیبی و صفات از دیگر موارد آموزشی این سطح می باشد. و همچنین با انواع جملات مانند جملات اخباری، التزامی، زمان های گذشته و حال و صرف فعل ها در این زمان ها آشنا می شوید. این دوره شامل ۶۰ ساعت آموزش بوده و برای ورود به دوره پیش میانی شما را آماده خواهد کرد.

 

دوره پیش میانی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان

دوره پیش میانی به عنوان دوره ورود به درک زبان فارسی به صورت حرفه ای تر برای آموزش و فهم بهتر متن های ادبی مدرن و لغات و واژگان در سطح های تخصصی تر می باشد همچنین این دوره پیش درآمدی برای ورود به دوره میانی می باشد که در این دوره با اصول اولیه تمامی زمان های مختلف زبان فارسی آشنا خواهید شد و نحوه ساخت سوالات به صورت مختلف از جمله سوالات برای کسب اطلاعات و دلایل انجام کار، در این سطح قادر خواهید بود تا به درک و خواندن متن های متوسط زبان فارسی که شامل داستان های کوتاه می باشد بپردازید.

و در برقراری ارتباط کلامی قادر به انجام مکالمات ساده و روزمره نیز خواهید بود و بدون هیچ مشکلی می توانید منظور خود را منتقل کرده و یا متوجه منظور حرف های دیگران شوید از جمله بحث درخواست ها، تعریف کردن، استفاده از صفات برای تشریح و بیان علاقه مندی ها و آرزو های خود و همچنین صحبت در مورد اتفاقات گذشته از جمله قابلیت هایی است که در این دوره کسب خواهید کرد. این دوره در مدت زمان ۶۰ ساعت برگزار می شود. و شما در پایان این دوره می توانید نمره ای در حدود ۶۰ تا ۹۰ در آزمون آمفا کسب نمایید.

 

دوره میانی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان

دوره چهارم آموزش زبان فارسی یا همان دوره میانی به عنوان یک دوره تکمیلی برای ورود به دوره آموزش پیشرفته زبان فارسی تلقی می شود که در این دوره با جنبه های مختلف قواعد زبان فارسی از جملات شرطی تا شعر و ادب و ساختارهای رسمی زبان فارسی آشنا خواهید شد و همچنین استفاده از اصطلاحلات، کنایه ها و استعاره های زبان فارسی و ضرب المثل های روتین و روزمره مورد استفاده در زبان فارسی آشنا خواهید شد. همچنین بحث رایتینگ در این دوره مورد توجه بیشتری بوده و شما با انواع نوشتارهای مختلف از جمله رسمی و غیررسمی برای شرایط مختلف نیز آشنا خواهید شد. این دوره از زبان فارسی نیز در ۶۰ ساعت برگزار می شود و سطحی معادل نمره ۹۰ تا ۱۲۰ آزمون آمفا زبان فارسی را دارد.

 

دوره فوق میانی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان

دوره فوق میانی زبان فارسی دوره پنجم زبان فارسی است که زبان آموزان در این دوره به تکمیل یک سری قواعد و آموزش های پایانی پرداخته و در این سطح زبان آموزان از تسلط قابل قبولی در مهارت گفتاری و شنیداری و همچنین خواندن کسب کرده و به تکمیل مهارت رایتینگ در حالت های رسمی می پردازند. در این دوره نیز واژگان و اصطلاحات در حالت تخصصی تر و بررسی شعرهای فارسی و آثار ادبی مدرن و قدیمی زبان فارسی و تفاوت های آن ها به درک بهتر زبان فارسی پرداخته می شود. این دوره شامل ۶۰ ساعت کلاس آموزشی می باشد.

 

دوره پیشرفته آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان

دوره پایانی آموزش زبان فارسی به نام دوره پیشرفته زبان فارسی یک دوره تکمیلی زبان فارسی است که بیشتر بر روی تسلط زبان آموزان بر مهارت های اصلی زبان یعنی مهارت های گفتاری، خواندن، شنیدن تاکید دارد و در کنار این مهارت ها نکات تکمیلی در زمینه های مختلف را آموزش خواهید دید. در پایان این دوره شما خواهید توانست به صورت یک فارسی زبان با تسلطی بالا به درک زبان فارسی پرداخته و به این زبان صحبت نمایید. دوره پیشرفته در ۶۰ ساعت کلاس آموزشی برگزار می شود.

در مجموع دوره زبان فارسی در موسسه زبان دهخدا شامل ۳۳۰ ساعت کلاس آموزشی مکالمه محور، حرفه ای و کاربردی است که شما را برای بکارگیری زبان فارسی آماده کرده و آموزش می دهد.

 

دوره تربیت مدرس زبان فارسی

برای تدریس زبان فارسی جدا از آشنایی با زبان فارسی و قواعد آن باید از مهارت های تدریس این زبان بهره مند باشید تا بتوانید دانش خود را به زبان آموزان زبان فارسی انتقال داده و بهترین روش را برای آموزش برگزینید. از این رو آموزشگاه زبان دهخدا به برگزاری دوره های تخصصی تربیت مدرس زبان فارسی با استفاده از متدهای روز دنیا در زمینه آموزش زبان پرداخته و سعی در تربیت مدرسین حرفه ای و خلاق برای آموزش زبان فارسی را دارد تا بتوان این زبان را با روش هایی ساده و جذاب به علاقه مندان زبان فارسی آموزش داد و در کنار یادگیری، لذت یادگیری این زبان شیرین را نیز تجربه نمایند.

از طرفی ویژگی های خاص زبان فارسی اهمیت این موضوع را دوچندان کرده و نمی توان بدون دانش و آگاهی از روش های تدریس استاندارد و مناسب زبان فارسی به تدریس این زبان پرداخت چراکه ممکن است در مواردی نتیجه ای عکس داشته باشد. این دوره ها براساس مهارت های مورد نیاز به صورت کاربردی و سنجش مهارت های تدریس شما در زمینه های مختلف آموزشی برگزار خواهد شد. در این دوره ها شما با ساختار زبان فارسی، صرف افعال زبان فارسی، اصول و روش های آموزش مهارت های زبان ( خواندن، شنیدن، صحبت کردن و نوشتن) و همچنین آزمون سازی و دیگر موارد آشنا خواهید شد. مدت زمان آموزش این دوره ۲۰ ساعت می باشد.

 

دوره آموزش زبان فارسی برای مهندسی

زبان فارسی تخصصی برای مهندسین و اصطلاحات این حوزه برای افرادی که زبان فارسی را آموزش می بینند و در این زمینه مشغول به فعالیت هستند بسیار می تواند مفید و حائز اهمیت باشد. از این رو دانستن واژگان تخصصی در زمینه رشته های مختلف مهندسی، برقراری مکالمات پیشرفته برای مهندسی، آموزش اصطلاحات و عبارت های پربسامد مهندسی و … می تواند به شما برای پیشرفت در کار و بهبود وضعیت شغلی شما کمک نماید و از درک مسائل و کتاب ها و نوشته های مختلف که در این حوزه وجود دارد بهره مند شوید. این دوره به صورت کاربردی و به مدت ۳۰ ساعت کلاس آموزشی برگزار می شود.

 

دوره آموزش زبان فارسی برای تجارت و بازرگانی

مطمئنا یکی از مهم ترین بخش های ی که زبان فارسی برای افرادی که در حال یادگیری این زبان می باشند و می خواهند روابط بهتری را با کشور ایران برقرار کنند و در ایران بتوانند به کسب و کار سودمندی دست یابند تقویت زبان خود در زمینه تجارت و بازرگانی است در نتیجه آشنایی با ادبیات زبان فارسی در این حوزه و نحوه بیان و نوشتار زبان فارسی در زمینه کسب و کار می تواند شما را در این حوزه به موفقیت های چشمگیری برساند که آموزشگاه زبان دهخدا با برگزاری دوره زبان فارسی برای تجارت و بازرگانی و تدریس مفاهیم بازاریابی، فروش، معرفی محصولات، آموزش مکاتبات اداری فارسی و واژگان و اصطلاحات تخصصی این حوزه در یک دوره ۳۰ ساعت به شما برای موفقیت در این زمینه می پردازد.

 

آموزش زبان فارسی برای ادبیات فارسی

بخش ادبیات زبان فارسی که یکی از غنی ترین جنبه های زبان فارسی می باشد و همواره مورد توجه تمامی افراد در بسیاری از نقاط جهان بوده و در زمینه های مختلف ادبی علاقه مندان زیادی را به خود جلب کرده که برای درک بهتر این موضوعات و آگاهی و آموزش این مفاهیم همچون سبک های ادبی، دستور زبان پیشرفته، نگارش پیشرفته، قالب های شعری، مثنوی خوانی، شاهنامه خوانی، حافظ خوانی، گلستان خوانی، نمایشنامه خوانی و داستان خوانی می باشد کلاس های تخصصی و دوره زبان فارسی براساس ادبیات فارسی به صورت ویژه در موسسه زبان دهخدا برگزار می شود تا شما را در این حوزه و درک بهتر و جامع این موضوعات یاری نماییم. این دوره به صورت ۳۰ ساعت کلاس آموزشی تخصصی برگزار می شود.

 

آموزش زبان فارسی برای پزشکی

یکی از زمینه هایی که همواره فارسی زبانان در آن صاحب دانش و علم بوده اند بحث پزشکی بوده که از دیرباز در ایران دارای گذشته ای چون بوعلی سینا بوده و از این رو از سطوح بالای علمی در این زمینه برخوردار بوده و دانشجویان و پزشکان زیادی را برای کسب دانش و فعالیت جلب خود کرده است از این رو یادگیری زبان فارسی و نیز زبان تخصصی فارسی در پزشکی در این خصوص امری ضروری می باشد درنتیجه نیز کلاس های تخصصی زبان فارسی برای پزشکی برای آموزش مفاهیمی چون واژگان و اصطلاحات تخصصی پزشکی، نگارش برای پزشکی و مکالمات در این حوزه و دیگر موارد در یک دوره ۳۰ ساعت برگزار می شود.

 

آموزش زبان فارسی برای موسیقی

موسیقی ایرانی مخصوصا موسیقی سنتی ایرانی به عنوان یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین سبک های موسیقی در جهان علاقه مندان زیادی را به خود جلب کرده است و در کشورهای همسایه و حتی دیگر کشورها سازهای سنتی ایرانی و نوای موسیقایی ایرانی مورد تدریس و آموزش است از این رو آشنایی با اصطلاحات و واژگان فارسی در این زمینه و سبک ها و عبارات متداول می تواند به شما در یادگیری و فهم بهتر این حوزه کمک شایانی نماید. در این خصوص یک دوره ۳۰ ساعته در موسسه زبان دهخدا به صورت کاملا حرفه ای برگزار می شود.

 

آموزش زبان فارسی برای گردشگری

معقوله گردشگری و توریسم یکی از مهم ترین حوزه های فعالیت و همچنین سفر به مناطق مختلف دنیا از علاقه مندی های هر فردی می باشد کار در این حوزه در این ایران که دارای غنای فرهنگی چند صد هزار ساله است و انتقال فرهنگ و تاریخ ایران و فهم و جستجو در این زمینه با استفاده از زبان فارسی و نیز آگاهی از زبان تخصصی در این حوزه می تواند شما را برای کار و فعالیت در این زمینه آماده نماید و مواردی چون عبارات و اصطلاحاتی در مورد سیاحت، زیارت، رزور هتل، خرید بلیت، برقراری ارتباط، درک بهتر از تاریخ و قدمت و… می تواند کمک شایانی در این حوزه نماید. این دوره از آموزش زبان فارسی به صورت ۳۰ ساعت کلاس آموزش به صورت تخصصی برگزار می شود.

 

چارت تحصیلی مربوط به این دوره

سطحکد سطحتعداد ساعات آموزشی

نمره آمفا

(آزمون مهارت فارسی)

تطبیق با CEFR

تطبیق با نمره

آیلتس

نو آموزFA-B3030 – 0A12/5 – 1
مقدماتیFA-E6060 – 30A24 – 2/5
پیش میانیFA-PI6090 – 60B15/5 – 4
میانیFA-I60120 – 90B26/5  – 5/5
فوق میانیFA-UI60150 – 120C17/5 – 6/5
پیشرفتهFA-ADV60180 – 120C28/5 – 7/5

 

آموزش زبان فارسی برای اهداف ویژه

نام دوره

 

         سرفصل دورهساعت آموزشی

 

 

دوره تربیت مدرس زبان فارسی

–        ساخت زبان فارسی

–        صرف زبان فارسی

–        اصول و روش های آموزش مهارت های زبان (خواندن،شنیدن،صحبت کردن و نوشتن)

–        آزمون سازی

20

 

 

فارسی برای مهندسی

–        مکالمه پیشرفته برای مهندسی

–        آموزش واژگان تخصصی

–        آموزش اصطلاحات و عبارت های پربسامد مهندسی

30

فارسی برای تجارت

 و بازرگانی

–        مکالمه پیشرفته برای تجارت و بازرگانی

–        آموزش واژگان تخصصی تجارت و بازرگانی

–        بازاریابی، فروش، معرفی محصولات و ..

–        آموزش مکاتبات اداری فارسی

30

 

آموزش ادبیات فارسی

–        آموزش دستور پیشرفته

–        آموزش سبک های ادبی

–        آموزش نگارش پیشرفته

–        آموزش قالب های شعری

–        مثنوی خوانی

–        شاهنامه خوانی

–        حافظ خوانی

–        گلستان خوانی

–        نمایشنامه خوانی

–        داستان خوانی

 

30
فارسی برای پزشکی

–        آموزش مکالمه پیشرفته برای پزشکی

–        آموزش نگارش برای پزشکی

–        آموزش واژگان تخصصی پزشکی

 

30
فارسی برای موسیقی

–        آموزش مکالمه پیشرفته

–        آموزش واژگان تخصصی موسیقی

–        آموزش عبارات و اصطلاحات پر بسامد در موسیقی
– نگاهی سبک ها و اصطلاحات مختلف موسیقی ایرانی

30
فارسی برای گردشگری

–        آموزش مکالمه پیشرفته

–        آموزش اصطلاحات و عبارت های پربسامد گردشگری برای سیاحت، زیارت، رزرو هتل، خرید بلیت، برقراری ارتباط

 

 

سوالات متداول

اساتید دارای چه مدرکی هستند؟

تمامی اساتید کاملا با سابقه بوده و دارای مدارک آکادمیک مرتبط و یا مدراک بین المللی زبان فارسی و همچنین مدارک معتبر تربیت مدرس می باشند و آشنا با روش های تدریس نوین آموزشی به صورت حضوری و آنلاین می باشند و برای اینکه مدرسی بتواند همکاری را با موسسه زبان دهخدا آغاز نماید علاوه بر این مدارک و رزومه کاری خود می بایست فیلتر های بسیار ویژه ای را بصورت آزمون های عملی تدریس سپری نماید و بصورت مستمر برکیفیت آموزشی تمامی مدرسین وکلاس ها توسط سوپروایزرین دپارتمان زبان فارسی نظارت میشود.

تعداد نفرات حاضر در کلاس بستگی به نوع کلاس دارد که بصورت ۱ یا ۲ نفر در حالت خصوصی و 3یا 4 نفر در کلاس های نیمه گروهی و ۵ نفر تا ۱۰ نفره در حالت گروهی برگزار می شوند.
برای برگزاری هر چه بهتر کلاس های آنلاین، این کلاس ها در پلتفرم اختصاصی موسسه برگزار می شود و زبان آموزان نیاز به نصب هیچ نرم افزاری نداشته و با گوشی های هوشمند، تبلت، لپ تاپ و یا کامپیوتر های شخصی خود و تنها با استفاده از مرورگرهای اینترنتی که روزمره از آنها استفاده میکنند می توانند در کلاس ها شرکت داشته باندو این کلاس ها به دلیل امکاناتی که به شما ارائه می دهند از جمله اشتراک گذاری صوت و تصویر، فایل های متنی و پی دی اف، صفحه کامپیوتر و تخته کلاس برای توضیحات آموزشی و قابلیت پخش فایل های صوتی و تصویری و دانلود آنها یک شبیه ساز کامل از یک کلاس حضوری خواهد بود و همچنین شما در تمامی طول کلاس آنلاین از پشتیبانی فنی برخوردار خواهید بود.
بله در صورت نیاز و با مشورت با مشاورین موسسه و در صورت وجود کلاس معادل در همان سطح و با احتساب مابه التفاوت قیمت کلاس ها امکان این تغییر وجود دارد.
با توجه به اینکه در موسسه زبان دهخدا تمامی مدرسین بر هر کلاس با توجه به سطح، نوع و شرایط آن کلاس و با حساسیت های بسیار ویژه ای انتخاب میگرددند این درخواست ها بسیار به ندرت اتفاق می افتد ولی برای کلاس های خصوصی در صورتیکه زبان آموز با مدرس ارتباط برقرار نکند مدرس تغییر خواهد یافت و در کلاس های گروهی در صورت وجود موردی خاص با بررسی دقیق و مشاهده کلاس توسط سوپروایزرین آموزشگاه و تایید مدیریت آموزشی استاد تغییر خواهد یافت.

38 دیدگاه دربارهٔ «دوره تخصصی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان»

  1. سلام. من در شهر وین هستم. بعضی از دوستان المانی زبان علاقه دارند فارسی یاد بگیرین آیا کتابی میتونید به من معرفی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *