آمادگی آزمون علوم پزشکی OET

دوره های آنلاین و حضوری 

آمادگی آزمون OET ،معرفی منابع آزمون علوم پزشکی OET

آیا برای کار یا تحصیل در زمینه علوم پزشکی در رشته های مختلف قصد دارید به کشورهای خارج بروید. اگر قصد چنین کاری را دارید برای اینکه یک مدرک زبان برای ارائه داشته باشید می توانید در آزمون OET که مخصوص رشته های علوم پزشکی می باشد شرکت کرده و میزان سطح زبان خود را ارزیابی نمایید. برای شناخت بیشتر این آزمون با ما همراه باشید.

آزمون OET چیست؟

آزمون OET که مخفف Occupational English Test می باشد. یک آزمون سنجش زبان برای افرادی است که در حرفه پزشکی در تمامی رشته ها مانند: دندانپزشکی، علوم غذایی، پزشکی، پرستاری، کار درمانی، چشم پزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی، پا درمانی، رادیولوژی، گفتار درمانی و دامپزشکی مشغول به فعالیت می باشند مناسب است. با دریافت مدرک OET شما اثبات خواهید کرد که از یک سطح زبان معتبر و مناسبی برخوردار هستید بعلاوه اینکه زبانی را فرا خواهید گرفت که هر روزه در سر کار به آن نیاز خواهید داشت. البته دلایل دیگری برای این افراد در انتخاب آزمون OET وجود دارد که عبارتند

از:

۱. آزمون OET از سناریوهای واقعی درمانی استفاده می کند بنابراین در روز آزمون داوطلبین حس بهتری خواهند داشت.

۲. آزمون OET به صورت گسترده برای اثبات میزان مهارت شما در زبان انگلیسی برای درخواست کار یا تحصیل در زمینه های پزشکی قابل تایید بوده و همچنین برای دریافت ویزا در بسیاری از کشورها مورد استفاده می باشد.

۳. آزمون OET به شما کمک می کند تا مهارت های زبان خود را برای موفقیت در زمینه شغلی خود تقویت نمایید.

در این آزمون هر چهار مهارت اصلی زبان، اسپیکینگ، لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

چارت آموزشی و هزینه های دوره oet
  • تمام شهریه ها برای کلاس های آنلاین بوده و برای کلاس های حضوری 10% به شهریه چارت بالا اضافه خواهد شد.
  • در کلاس های خصوصی دو نفره، شهریه هر جلسه بین دو نفر تقسیم میشود و نصف شهریه جلسه ذکر شده برای هر فرد در نظر گرفته خواهد شد.
  • شرایط تخفیف برای کلاس های خصوصی :
  1. حداقل تعداد جلسات ثبت نامی 10جلسه میباشد (بدون تخفیف)
  2. 20 جلسه شامل 5 درصد تخفیف
  3. 30 جلسه شامل 10 درصد تخفیف
  4. 40 جلسه شامل 15 درصد تخفیف

دوره های آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان در موسسه زبان دهخدا به صورتی طراحی شده اند که شما از همان ابتدا توانایی استفاده از زبان انگلیسی با هدف برقراری ارتباط موثر در موقعیت های مختلف را بدست آورید. در این دوره ها هر 4 مهارت اصلی زبانی Speaking، Listening، Reading و Writing مورد توجه و آموزش می باشند.

نحوه برگزاری آزمون OET

آزمون OET به ۳ صورت برگزار می شود :

  1. آزمون OET کتبی
  2. آزمون OET کامپیوتری
  3. آزمون OET در خانه که این مدل نیز همانند دو مدل آزمون قبلی است که توسط کامپیوتر و در خانه فرد گرفته می شود.

ساختار هر سه آزمون بالا یکسان است و از نظر سطح نیز یکسان هستند. در حالت کامپیوتری زمانی که به مرکز آزمون برای انجام آزمون می روید بخش اسپیکینگ از شما گرفته نخواهد شد و برای این قسمت بعدا به صورت آنلاین در فضای Zoom تست گرفته می شود. 

آزمون پزشکی oet

شرایط لازم برای انجام آزمون OET در خانه

همانطور که بیان شد آزمون OET در خانه توسط یک کامپیوتر در منزل متقاضی و یا هر مکان دلخواهی که داوطلب بخواهد برگزار می شود برای این منظور یک سری شرایط وجود دارد که باید آن ها را حتما رعایت فرمایید. در این حالت نیز یک ناظر مجازی در طول آزمون شما را کنترل خواهد کرد.

سیستم مورد نیاز برای شرکت در آزمون OET

۱. لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی PC که دارای وبکم باشد

اگر می خواهید از کامپیوتر شخصی استفاده نمایید، وبکم شما باید این قابلیت را داشته باشد تا شما بتوانید به ناظر آزمون تمام فضای برگزاری آزمون را نشان دهید. همچنین لازم بذکر است که استفاده از مانیتورهای دوتایی غیر مجاز است.

۲. منبع شارژ لپ تاپ یا PC

لطفا در طول زمان آزمون حتما دستگاه خود را به برق وصل کنید بدون هیچ واسطه ای.

۳. استفاده از هندزفری سیم دار ( هندزفری بلوتوث دار مجاز نیست )

این حالت بیشتر برای بخش های لیسنینگ، رایتینگ و ریدینگ کاربرد دارد و در زمان اسپیکینگ مجاز به استفاده از هندزفری نمی باشید.

۴. وضوح تصویر

وضوح تصویر در زمان آزمون باید 1080×1920 باشد.

۵. سیستم عامل

سیستم عامل برای ویندوز می تواند ۷ و بالاتر باشد و برای سیستم های مک 10.13 و بالاتر

۶. موتور جستجوگر

از آخرین نسخه گوگل کروم استفاده نمایید.

۷. سرعت اینترنت

حداقل سرعت اینترنت باید 0.6 mbps باشد. برای اتصال به اینترنت سعی کنید در نزدیک ترین نقطه به اینترنت قرار گیرید تا سیگنال قوی دریافت نمایید و حدالامکان سعی کنید از طریق اتصال کابل به اینترنت متصل شوید.

کدام نوع از آزمون را می توانیم شرکت نماییم؟

شما برای شرکت در آزمون OET قادر به شرکت در تمامی فرمت ها هستید اما نکته اصلی این می باشد که کدام مدل از فرمت های آزمون قابل پذیرش در مقصد کاری یا تحصیلی شما می باشد و نیز برای شرکت در آزمون در خانه باید قادر باشید تا شرایط مورد نظر را تامین نمایید و همچنین دسترسی به پلتفرم زوم را نیز داشته باشید.

سیستم نمره دهی آزمون OET

نتیجه آزمون OET در جزئیات براساس بخش های مختلف در آزمون به شما ارائه خواهد شد که در کل دارای ۵۰۰ نمره می باشد که براساس نمره کسب شده سطح شما مشخص می شود و در مقایسه با آزمون آیلتس سطح های آزمون OET به شکل زیر تعریف می شود:

  • نمره ۰ تا ۱۹۰ سطح D برابر با آیلتس کمتر از ۵/۵
  • نمره ۲۰۰ تا ۲۹۰ سطح C برابر با آیلتس ۵/۵ تا ۶
  • نمره ۳۰۰ تا ۳۴۰ سطح C+ برابر با آیلتس ۵/۶
  • نمره ۳۵۰ تا ۴۴۰ سطح B برابر با آیلتس ۷ تا ۵/۷
  • نمره ۴۵۰ تا ۵۰۰ سطح A برابر با آیلتس ۸ تا ۹

لازم بذکر است هر بخش از آزمون جداگانه نمره دهی می شود و نیز در مجموع یک نمره به عنوان نمره نهایی از مجموع نمرات هر بخش به داوطلب ارائه خواهد شد.

اطلاعات تکمیلی

ساختار آزمون OET

همانطور که بیان شد آزمون OET همانند سایر آزمون های زبان بین المللی که برای سنجش سطح زبان انگلیسی افراد برگزار می شود از چهار بخش Speaking، Listening، Reading و Writing تشکیل شده است. در ادامه به توضیح هر بخش خواهیم پرداخت تا مشخص شود در هر بخش با چه نوع سوالاتی و به چه شکل روبرو خواهید بود.

 

۱. بخش Listening

بخش لیسنینگ آزمون OET شامل ۳ قسمت می باشد که در مجموع شما با ۴۲ سوال روبرو هستید. موضوعات در این بخش در مورد علوم پزشکی بوده که در تمامی رشته های پزشکی مشترک می باشد. طول مدت زمان پاسخگویی در این بخش حدودا ۴۰ دقیقه می باشد که شامل مکالمات، زمان توقف برای پاسخگویی می باشد. هر فایل صوتی را یک مرتبه گوش خواهید کرد و انتظار می رود تا بتوانید به سوالات پاسخ دهید.

ساختار بخش Listening

قسمت اول – ( هر فایل حدود ۵ دقیقه )

در قسمت اول باید یک سری اطلاعات خاص را در طول فایل های صوتی که در مورد مشاوره های پزشکی می باشد کسب نمایید. در این قسمت شما به دو فایل صوتی ضبط شده گوش فرا خواهید داد که باید اطلاعات خواسته شده را در مورد فردی که برای مشاوره آماده است یادداشت نمایید.

قسمت دوم – ( هر فایل حدود ۱ دقیقه )

در قسمت دوم باید بتوانید جزئیات، ایده ها و نظرات یا اهدافی از مکالمات کوتاهی که در محیط کار برقرار می شود را استخراج نمایید. در این قسمت شما به شش فایل صوتی ضبط شده گوش خواهید کرد و برای هر فایل باید به یک سوال چند گزینه ای پاسخ دهید.

قسمت سوم – ( هر فایل حدود ۵ دقیقه )

در قسمت سوم توانایی شنیداری شما را با دو فایل صوتی که به صورت ارائه کنفرانس و یا به صورت مصاحبه می باشد مورد سنجش قرار می دهد و موضوعات این بخش نیز از علوم پزشکی خواهد بود. برای هر کدام از دو فایل صوتی در این قسمت باید به شش سوال چند گزینه ای پاسخ دهید.
در این بخش غلط املایی در نمره شما تاثیری نخواهد گذاشت و حتی می توانید در جواب ها از مخفف کلمات رایج استفاده نمایید. قسمت اول که یک قسمت مفهومی است توسط افراد تصحیح می شود اما دو قسمت دیگر توسط کامپیوتر تصحیح خواهد شد. در مجموع قسمت اول شامل ۲۴ سوال،‌ قسمت دوم ۶ سوال و قسمت سوم ۱۲ سوال را شامل می شود. همچنین لهجه مورد استفاده در قسمت لیسنینگ لهجه مشخصی نبوده و از تمامی لهجه های رایج در زبان انگلیسی استفاده شده است.

منابع بخش Listening

  • ABC – All in the Mind
  • ABC – Health Minutes
  • ABC – Health Report
  • ABC – Life Matters
  • BBC – Health
  • BBC – Health Check
  • BBC – Inside Health
  • BBC – Science in Action

 

۲. بخش Reading

بخش ریدینگ آزمون OET شامل ۳ قسمت می باشد و در مجموع باید به ۴۲ سوال پاسخ داده شود. برای پاسخ گویی به هر سه قسمت مجموعا زمان ۶۰ دقیقه ای در اختیار خواهید داشت. در این قسمت نیز موضوعات در مورد علوم پزشکی می باشد که تمامی حرفه های مختلف پزشکی را شامل می شود.

ساختار بخش Reading

قسمت اول – ( حدود ۱۵ دقیقه زمان )

در این قسمت از بخش ریدینگ شما با چهار متن کوتاه روبرو خواهید بود که باید اطلاعاتی را از آن ها دریافت کرده و به سوالات پاسخ دهید. موضوعات هر متن در مورد یک موضوع خاص در حوزه پزشکی می باشد و در مجموع باید در قسمت اول به ۲۰ سوال پاسخ دهید. سوالات این قسمت شامل سوالات جای خالی،‌ سوالات ربطی، و پاسخ کوتاه می باشد.

قسمت دوم- ( حدود ۴۵ دقیقه زمان )

قسمت دوم بخش ریدینگ شامل دو بخش می باشد بخش اول شما باید از طریق متن های ۱۰۰ تا ۱۵۰ کلمه ای که در مورد سیاست های کاری،‌ راهنمای بیمارستان، دستورالعمل ها یا ارتباطات داخلی می باشند و فهمیدن جزئیات، نکات اصلی به سوالات سه گزینه ای برای هر متن پاسخ دهید. در این قسمت شما با شش متن برای پاسخ گویی مواجه خواهید بود و هر متن شامل یک سوال است.

در بخش دوم این قسمت شما با دو متن تقریبا ۸۰۰ کلمه ای روبرو هستید که باید با دریافت معنی و مفهوم این دو متن که در مورد موضوعات پزشکی می باشد به سوالات چهار گزینه ای پاسخ داده که برای هر متن هشت سوال طراحی شده است.

منابع بخش Reading

  • ABC health newsletter
  • New England Journal of Medicine
  • Science Magazine for the American Association for the Advancement of Science
  • British Medical Journal
  • Journal of the American Medical Association
  • Medical Journal of Australia
  • Free Medical Journals
  • OMICS International

 

۳. بخش Writing

بخش رایتینگ آزمون OET در مدت زمان ۴۵ دقیقه ای برگزار می شود. در این بخش داوطلبین باید در مورد یک موضوع خاص که مربوط به حرفه خود در هر زمینه پزشکی که مشغول فعالیت هستند باید متنی را بنویسند. موضوعات در قسمت رایتینگ براساس موارد متداول کاری در هر بخش از پزشکی طراحی شده است. این قسمت توسط دو فرد به صورت مجزا تصحیح می شود که هیچکدام از نمره دیگری مطلع نخواهد بود و همچنین از نمرات شما در بخش های دیگر نیز اطلاعی نخواهند داشت و براساس معیارهای نوشتاری همانند هدف،‌ محتوا،‌ انسجام متن، شیوه نوشتار، سازماندهی و ساختار زبانی از لحاظ واژگان و گرامر مورد ارزیابی می باشد.

منابع بخش Writing

منابع مورد استفاده در بخش ریدینگ برای استفاده در بخش رایتینگ نیز بسیار مناسب می باشد و می توانید از آن ها برای این بخش نیز بهره ببرید.

 

۴. بخش Speaking

بخش اسپیکینگ آزمون OET جدا از سه بخش دیگر برگزار می شود و حدودا ۲۰ دقیقه زمان برای این بخش اختصاص داده شده است. در این بخش شما براساس حرفه پزشکی خود به اجرا یک کار پزشکی خواهید پرداخت و فرد امتحان گیرنده نقش مریض و یا مشتری و یا فردی مرتبط با شخص مریض را بازی خواهد کرد که در این بین مکالماتی بین شما و فرد آزمون گیرنده شکل می گیرد. در مورد حوزه دامپزشکی شخص آزمون گیرنده به عنوان صاحب حیوان ظاهر خواهد شد.

ساختار بخش Speaking

در هر قسمت بخش اسپیکینگ هویت و حوزه فعالیت کاری شما چک می شود و یک مکالمه اولیه در مورد گذشته شغلی با شما برقرار خواهد شد. سپس هر کدام از بخش های اسپیکینگ که باید آن را اجرا نمایید به شما توضیح داده خواهد شد و برای هر قسمت شما ۳ دقیقه زمان خواهید داشت تا خود را برای آن قسمت آماده نمایید و هر کدام از نقش ها حدود ۵ دقیقه زمان می برد.

بخش اجرا

برای هر قسمت اجرایی در بخش اسپیکینگ به شما یک برگه شامل اطلاعات و مواردی که باید بدانید که موقعیت اجرا مشخص شده است داده خواهد شد. شما می توانید در زمان آماده سازی خود بر روی برگه نکات لازم را یادداشت نمایید و هر گونه سوالی که برای آماده سازی و درک موقعیت نیاز دارید از آزمون گیرنده در مدت زمان آماده سازی بپرسید. معمولا موقعیت های اجرا در این قسمت براساس موقعیت های کاری شما خواهد بود و فرد آزمون گیرنده براساس یک سری دستورالعمل های از پیش تعیین شده به انجام آزمون می پردازد تا روند آزمون برای تمامی داوطلبین یکسان برگزار شود. برای هر داوطلب نقش متفاوتی در نظر گرفته شده است.

نمره دهی در بخش Speaking

بخش اسپیکینگ در زمان برگزاری ضبط خواهد شد و براساس فایل ضبط شده دو فرد ارزیابی کننده به بررسی و نمره دهی این قسمت می پردازند. هر دو فرد به صورت جداگانه به این بخش نمره خواهند داد و از نمره یکدیگر مطلع خواهند بود و همچنین از نمرات شما در بخش های دیگر مطلع می باشند و فرد امتحان گیرنده در بخش نمره دهی شما هیچ گونه دخالتی نخواهد داشت. در نتیجه برای کسب نمره عالی در این قسمت باید سعی شود تا بیشتر بر روی موضوع مطرح شده تمرکز نمایید و از دور شدن از موضوع اجتناب کرده و بحث های حاشیه ای را در زمان اجرا بکار نگیرید و هر چقدر با تسلط بیشتر به اجرا این بخش بپردازید می توانید نمره بالاتری را کسب نمایید.

منابع بخش Speaking

برای بخش اسپیکینگ نیز می توانید از منابع بخش لیسنینگ استفاده نمایید و خود را برای شرکت در این آزمون آماده کنید.

 

آیا آزمون OET در ایران برگزار می شود؟

متاسفانه آزمون OET در ایران برگزار نمی شود و شما برای شرکت در این آزمون می توانید به کشورهای همسایه مانند ترکیه، عربستان،‌ امارات و یا کشورهای اروپایی بروید و در این آزمون شرکت نمایید.

سوالات متداول

اساتید دارای چه مدرکی هستند؟
تمامی اساتید کاملا با سابقه بوده و دارای مدارک آکادمیک مرتبط و یا مدراک بین المللی زبان انگلیسی و همچنین مدارک معتبر تربیت مدرس می باشند و آشنا با روش های تدریس نوین آموزشی به صورت حضوری و آنلاین می باشند و برای اینکه مدرسی بتواند همکاری را با موسسه زبان دهخدا آغاز نماید علاوه بر این مدارک و رزومه کاری خود می بایست فیلتر های بسیار ویژه ای را بصورت آزمون های عملی تدریس سپری نماید و بصورت مستمر برکیفیت آموزشی تمامی مدرسین وکلاس ها توسط سوپروایزرین دپارتمان زبان انگلیسی نظارت میشود.
تعیین سطح به صورت رایگان به هر دو شکل حضوری و آنلاین به صورت مصاحبه با سوپروایزر دپارتمان زبان انگلیسی برگزار می شود.
برای برگزاری هر چه بهتر کلاس های آنلاین، این کلاس ها در پلتفرم اختصاصی موسسه برگزار می شود و زبان آموزان نیاز به نصب هیچ نرم افزاری نداشته و با گوشی های هوشمند، تبلت، لپ تاپ و یا کامپیوتر های شخصی خود و تنها با استفاده از مرورگرهای اینترنتی که روزمره از آنها استفاده میکنند می توانند در کلاس ها شرکت داشته باندو این کلاس ها به دلیل امکاناتی که به شما ارائه می دهند از جمله اشتراک گذاری صوت و تصویر، فایل های متنی و پی دی اف، صفحه کامپیوتر و تخته کلاس برای توضیحات آموزشی و قابلیت پخش فایل های صوتی و تصویری و دانلود آنها یک شبیه ساز کامل از یک کلاس حضوری خواهد بود و همچنین شما در تمامی طول کلاس آنلاین از پشتیبانی فنی برخوردار خواهید بود.

امکان پرداخت قسطی وجود ندارد و هزینه باید به صورت یکجا پرداخت شود و در صورتی که مبلغ کامل پکیج های تخفیفی کلاس های خصوصی تسویه شود شامل تخفیف های اعلام شده می شوید.

بله در صورت نیاز و با مشورت با مشاورین موسسه و در صورت وجود کلاس معادل در همان سطح و با احتساب مابه التفاوت قیمت کلاس ها امکان این تغییر وجود دارد.
با توجه به اینکه در موسسه زبان دهخدا تمامی مدرسین بر هر کلاس با توجه به سطح، نوع و شرایط آن کلاس و با حساسیت های بسیار ویژه ای انتخاب میگرددند این درخواست ها بسیار به ندرت اتفاق می افتد ولی برای کلاس های خصوصی در صورتیکه زبان آموز با مدرس ارتباط برقرار نکند مدرس تغییر خواهد یافت و در کلاس های گروهی در صورت وجود موردی خاص با بررسی دقیق و مشاهده کلاس توسط سوپروایزرین آموزشگاه و تایید مدیریت آموزشی استاد تغییر خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *