دوره آموزش زبان ترکی استانبولی

کلاس های آنلاین و حضوری زبان ترکی استانبولی

کلاس آموزش زبان ترکی استانبولی آنلاین و حضوری ، مبتدی تا پیشرفته

دوره های آموزش زبان ترکی استانبولی در موسسه زبان دهخدا به صورتی طراحی شده اند که شما از همان ابتدا توانایی استفاده از زبان ترکی استانبولی با هدف برقراری ارتباط موثر در موقعیت های مختلف را بدست آورید. در این دوره ها هر 4 مهارت اصلی زبان، مهارت نوشتاری، گفتاری، شنیداری و خواندن مورد توجه و آموزش می باشند.

چرا باید زبان ترکی استانبولی را آموزش ببینیم؟

زبان ترکی استانبولی امروزه یکی از زبان های پرطرفدار برای یادگیری بین ایرانیان می باشد. کشور ترکیه به دلیل شرایطی که دارد مقصد افراد زیادی برای اهداف مختلف از جمله مسافرت، تحصیل و کار می باشد. از این رو یادگیری این زبان می تواند شما را برای رسیدن به اهداف تان کمک نماید. با یادگیری این زبان می توانید موقعیت های شغلی مناسبی را در زمینه های مختلف بدست آورید و به پیشرفت و توسعه کسب و کارتان بپردازید. زبان ترکی استانبولی از جمله زبان های ساده برای یادگیری می باشد، یکی از دلایل این موضوع بخاطر اشتراکات موجود این زبان با زبان فارسی و عربی بوده و همچنین این زبان به این شکل هست که شما هر آنچه می نویسید را می خوانید از این رو یادگیری این زبان برای تان راحت خواهد بود.

چارت آموزشی و هزینه های دوره زبان ترکی استانبولی
  • زبان آموزان در صورت ثبت نام یک سطح به صورت یکجا در کلاس های گروهی و نیمه گروهی از 10% تخفیف برخوردار میشوند.
  • تمام شهریه ها برای کلاس های آنلاین بوده و برای کلاس های حضوری 10% به شهریه چارت بالا اضافه خواهد شد.
  • در کلاس های خصوصی دو نفره، شهریه هر جلسه بین دو نفر تقسیم میشود و نصف شهریه جلسه ذکر شده برای هر فرد در نظر گرفته خواهد شد.
  • شرایط تخفیف برای کلاس های خصوصی :
  1. حداقل تعداد جلسات ثبت نامی 10جلسه میباشد (بدون تخفیف)
  2. 20جلسه شامل 5 درصد تخفیف
  3. 30 جلسه شامل 10 درصد تخفیف
  4. 40 جلسه شامل 15 درصد تخفیف

دوره های آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان در موسسه زبان دهخدا به صورتی طراحی شده اند که شما از همان ابتدا توانایی استفاده از زبان انگلیسی با هدف برقراری ارتباط موثر در موقعیت های مختلف را بدست آورید. در این دوره ها هر 4 مهارت اصلی زبانی Speaking، Listening، Reading و Writing مورد توجه و آموزش می باشند.

نحوه برگزاری کلاس های زبان ترکی استانبولی

تعداد جلسات و ساعات در هفتهنام دوره
دو جلسه یک ساعت و نیمعادی
سه جلسه یک ساعت و نیمنیمه فشرده
دو جلسه سه ساعتهفشرده
سه جلسه سه ساعته فوق فشرده
دو جلسه سه ساعته (پنجشنه‌ها و جمعه‌ها)فشرده آخر هفته

 

دوره زبان ترکی استانبولی موسسه زبان دهخدا

از سطح مبتدی تا پیشرفته چقدر زمان میبره؟

بستگی به نوع کلاس و نحوه برگزاری کلاس دارد که کلاس به صورت خصوصی می باشد یا گروهی و همچنین به فشرده، نیمه فشرده، فوق فشرده یا ترمیک بودن کلاس نیز بستگی دارد و از حداقل ۷ ماه در کلاس های خصوصی فوق فشرده تا ۲ سال و نیم در کلاس های گروهی ترمیک عادی متغیر می باشد.

روش تدریس در دوره های ترکی استانبولی

تمامی دوره ها در هر دو حالت آنلاین و حضوری در بالاترین کیفیت آموزشی براساس بهترین منابع آموزشی با تاکید بر مهارت مکالمه برگزار می شوند. اما همانطور که در قبل نیز توضیح داده شد تمامی ۴ مهارت زبانی مورد تدریس و تقویت خواهد بود. تمامی اساتید آشنا با روش های نوین تدریس در حالت حضوری و آنلاین می باشند و با استفاده از منابع آموزشی و کمک آموزشی براساس شرایط و نوع درس به تدریس موضوعات زبانی خواهند پرداخت به صورتی که شما بتوانید در موقعیت های واقعی از موارد آموزش داده شده به خوبی استفاده نمایید.

کتاب آموزشی مورد استفاده در دوره ترکی استانبولی

در دوره های ترکی استانبولی در حالت آنلاین و حضوری از کتاب هیت ایت Yeni Hitit به عنوان کتاب اصلی برای تدریس استفاده می شود. این کتاب از جمله بهترین و جدیدترین منابع آموزشی زبان ترکی استانبولی در دنیا می باشند. این کتاب ها تمامی مهارت های زبانی را به خوبی پوشش داده و دارای شرح درسی جذاب برای تفهیم هر درس هستند.

نحوه برگزاری دوره های حضوری

آموزشگاه زبان دهخدا تنها دارای یک شعبه در غرب تهران در جنت آباد می باشد که تمامی دوره های حضوری زبان ترکی استانبولی در این مرکز برگزار می شود. این کلاس ها دارای تمامی امکانات آموزشی بروز و استاندارد برای یادگیری زبان ترکی استانبولی می باشند و کلاس های گروهی کاملا کم ظرفیت برگزار می شود که باعث می گردد حداکثر کارایی و بهره وری را داشته باشند.

نحوه برگزاری دوره های آنلاین

دوره های آنلاین زبان ترکی استانبولی موسسه زبان دهخدا در پلتفرم اختصاصی موسسه برگزار می شوند. این بستر آموزشی دارای تمامی امکانات لازم و کافی برای برگزاری یک کلاس در سطح استاندارد و بین المللی است که براحتی به شما این امکان را می دهد تا بدون نصب هیچ گونه نرم افزار اضافی بر روی دستگاه کامپیوتر، موبایل و یا تبلت خود و تنها با استفاده از مرورگر اینترنت درکلاس شرکت نمایید.

این کلاس ها بصورت زنده بوده و بصورت ویدئوهای ضبط شده نمی باشند و مدرس و زبان آموزان به صورت آنلاین در کلاس حضور داشته و در این کلاس ها به دلیل امکاناتی که به شما ارائه می دهند از جمله اشتراک گذاری صوت و تصویر، فایل های متنی و پی دی اف، صفحه کامپیوتر و تخته کلاس برای توضیحات آموزشی و قابلیت پخش فایل های صوتی و تصویری و دانلود آنها یک شبیه ساز کامل از یک کلاس حضوری خواهد بود و همچنین شما در تمامی طول کلاس آنلاین از پشتیبانی فنی برخوردار خواهید بود. شما با شرکت در کلاس های آنلاین بدون محدودیت مکانی می توانید در هر کجا که هستید در کلاس زبان شرکت نمایید.

کلاس خصوصی زبان ترکی استانبولی

کلاس های خصوصی زبان ترکی استانبولی هر ترم شامل ۱۰ جلسه می باشد که با تعداد ۱ یا ۲ زبان آموز تشکیل می شوند. در کلاس های خصوصی علاوه بر کتاب Yeni Hitit کتابهای Yedi İklim و  İstanbul نیز تدریس میشود. برای ثبت نام در این کلاس ها حداقل میزان تعداد کلاسی که باید در آن ثبت نام نمایید یک ترم یا همان ۱۰ جلسه می باشد.

این کلاس ها به هر دو صورت حضوری و آنلاین برگزار می شوند که کلاس های حضوری در آموزشگاه و نیز به صورت برون سازمانی یا اعزام مدرس به منزل، محل کار و… قابل برگزاری است که در این صورت بسته به مکان زبان آموز هزینه کلاس نسبت به کلاس حضوری در آموزشگاه مبلغی اضافه خواهد شد و مدت زمان پایان یافتن آموزش شما نسبت به کلاس های گروهی و نیمه گروهی کمتر خواهد بود. این کلاس ها به صورت ترمیک، نیمه فشرده، فشرده و فوق فشرده که در بالا به آن اشاره شد برگزار می شوند.

کلاس های گروهی و نیمه گروهی زبان ترکی استانبولی

کلاس های گروهی و نیمه گروهی زبان ترکی استانبولی در موسسه زبان دهخدا از تعداد ۳ نفر شروع می شود که کلاس های گروهی بالای ۵ نفر می باشند. البته لازم به ذکر است که کلاس های گروهی موسسه از تعداد افراد بالا تشکیل نمی شود تا بازده ای کلاس ها در یک سطح عالی باشد. کلاس های گروهی در هر ترم ۱۴ جلسه می باشند که در پایان هر ترم شما باید در یک امتحان کتبی شرکت نمایید و برای ورود به ترم بعد حداقل میزان نمره مورد نظر را دریافت نمایید. این کلاس ها به هر دو صورت حضوری و آنلاین و به شکل های ترمیک، نیمه فشرده، فشرده و فوق فشرده برگزار می شوند.

دوره های کودکان و نوجوانان زبان ترکی استانبولی

موسسه زبان دهخدا برای کودکان و نوجوانان، کلاس های آموزش زبان ترکی استانبولی را نیز برگزار می کند. در کلاس های زیر ۱۰ سال از کتاب Çit و برای افراد بالای ۱۰ سال از کتاب Yedi iklim  برای آموزش استفاده می شود. این کلاس ها به صورت آنلاین و به دو شکل خصوصی و گروهی برگزار می شوند.

کلاس های بحث آزاد ترکی استانبولی

موسسه زبان دهخدا به منظور تقویت مهارت گفتاری زبان آموزان ترکی به برگزاری کلاس های بحث آزاد زبان ترکی استانبولی به صورت حضوری و آنلاین پرداخته است. زبان آموزانی که سطح شان از A2 به بالا می باشد می توانند در این کلاس ها شرکت نمایند.

هزینه کلاس های بحث آزاد

هزینه کلاس حضوری بحث آزاد ترکی

هزینه کلاس آنلاین بحث آزاد ترکی

۵۴۰ هزار تومان

۴۵۰ هزار تومان

 

مدرک پایان دوره زبان ترکی استانبولی

شما پس از اتمام دوره زبان ترکی استانبولی مدرکی معتبر را از سمت آموزشگاه دریافت خواهید کرد که شامل میانگین نمره شما در طول دوره خواهد بود. این مدرک نشان دهنده میزان تسلط شما در زبان ترکی استانبولی می باشد که می توانید برای مقاصد مختلف از جمله تدریس، کار در شرکت های مختلف و موسسات و مواردی دیگر از آن استفاده نمایید. مدارک موسسه زبان دهخدا تحت نظر وزارت آموزش و پرورش کشور بوده و مورد تایید این وزارت خانه می باشد در نتیجه از اعتبار بالایی برخوردار خواهد بود.

البته لازم بذکر است که برای موارد بین المللی براساس نیاز خود باید در آزمون مرتبط شرکت کرده و اقدام به اخذ مدرک بین المللی نمایید. مدارک برای زبان آموزانی که از شهر یا کشور های دیگر با مجموعه همکاری دارند نیز به صورت PDF ارسال خواهد شد و یا در صورت نیاز پست خواهد گردید.

توضیحات تکمیلی

دوره پایه آموزش زبان ترکی استانبولی A1

در این دوره کتاب اول ینی هیتیت Yeni Hitit 1 ، تدریس می شود. زبان آموزان با خواندن نصف کتاب اول این دوره را در سه ترم به پایان می رسانند.

در این دوره زبان آموزان با الفبای ترکی کاملا آشنا خواهند شد. توانایی معرفی و احوال پرسی در حالت های مختلف رسمی و غیر رسمی را آموزش خواهند دید. با ضمایر اشاره، پسوند های جمع و استثناهای جمع، پسوند های سوالی و نحوه جواب دادن به آن ها به خوبی آشنا می شوند. ساخت جملات خبری و سوالی آشنایی کامل با اعداد، آشنایی با نحوه بیان ساعت, زمان حال استمراری و مطالبی از این قبیل از دیگر مواردی است که زبان آموزان فراخواهند گرفت و به صورت کاربردی و مکالمه محور آموزش خواهند دید تا از همان جلسه اول بتوانند از زبان ترکی در صحبت کردن و زندگی روزمره خود از آن استفاده کنند.

دوره متوسطه آموزش زبان ترکی استانبولی A2

در دوره پیش متوسطه زبان ترکی استانبولی قسمت دوم کتاب اول ینی هیتیت1  Yeni Hitit، تدریس خواهد شد. این دوره همانند دوره پایه در سه ترم برگزار می شود و بعد از پایان آن زبان آموزان سطح A2 را به پایان خواهند رسانید.

در این دوره زبان آموزان با پسوندهای ملکی،‌ نحوه ی اضافه کردن انواع پسوندها، آشنایی و یادگیری پسوندهای مفعولی، یادگیری بیان جملات کاربردی، ، یادگیری نحوه بیان آدرس، یادگیری پسوندهای صفت ساز، آشنایی کامل با صفات تفضیلی و برتری، آشنایی با برخی بیماری ها و اسامی اعضای بدن و بسیاری جمله کاربردی و رایج دیگر برای مواجه با موقعیت های روتین و عادی زندگی.

دوره فوق متوسطه آموزش زبان ترکی استانبولی B1

این دوره از آموزش ترکی استانبولی را زبان آموزان با کتاب دوم ینی هیتیت Yeni Hitit 2 آموزش خواهند دید. این دوره آموزشی همانند دوره A1 به صورت دو قسمت نخواهد بود و زبان آموزان در شش ترم کامل به گذراندن دوره متوسطه زبان ترکی می پردازند.

زبان آموزان با گذراندن این دوره با مواردی نظیر جملات شرطی در چهار حالت جمله و نحوه بیان آن, افعال  مجهول و افعال سببی و …. آشنا خواهند شد.

در پایان این دوره زبان آموزان به طور کامل از پس کارهای روزمره به زبان ترکی برخواهند آمد و در موقعیت های شغلی و آکادمیکی نیز خواهند توانست به خوبی از زبان ترکی استانبولی استفاده نمایند و برای تکمیل زبان در بالاترین سطح به سطح پیشرفته خواهند رفت.

دوره پیشرفته آموزش زبان ترکی استانبولی B2– C1

در دوره پیشرفته زبان ترکی استانبولی کتاب سوم ینی هیتیت Yeni Hitit 3 تدریس خواهد شد. این دوره شامل مطالب تکمیلی زبان ترکی استانبولی بوده و در آخر این دوره زبان آموزان با تمام ریزه کاری ها و مطالب باقی مانده از زبان ترکی استانبولی آشنا خواهند شد و می توانند خود را برای آزمون های زبان ترکی استانبولی آماده کرده و در آن ها شرکت نمایند.

در این دوره مباحثی چون ماضی نقلی، صفات تاکیدی، پسوندهای تصغیر ساز، ساختارهای مقایسه ای، بیان احتمالات ، شرکت در مصاحبه ها و مطالبی از این قبیل و تکمیل مطالب قبل آشنا خواهید شد.

آزمون های بین المللی زبان ترکی استانبولی

علاقه مندان ادامه تحصیل در کشور ترکیه نیازمند داشتن مدرکی بین المللی از آزمون های بین المللی زبان ترکی استانبولی می باشند. این آزمون ها در کشور ترکیه و شهرهای بزرگ آن برگزار می شوند. سه آزمون معتبر برای ارائه به دانشگاه ها  و موسسات عالی آموزشی کشور ترکیه به قرار زیر می باشند:

۱. آزمون زبان تومر TÖMER

۲. آزمون زبان یوس YÖS

۳. آزمون زبان TYS/TPE

آزمون بین المللی تومر TÖMER

آزمون بین المللی تومر یکی از معتبرترین آزمون های زبان ترکی استانبولی برای سنجش دانش زبان آموزان در زبان ترکی استانبولی می باشد. این آزمون پیش نیاز ورود به دانشگاه های معتبر و ترک زبان کشور ترکیه است. آزمون تومر مخفف Türkçe Öğretim Merkezi می باشد. این آزمون به دو صورت دیپلما Diploma  و سرتیفیکا Sertifika برگزار می گردد. مدرک دیپلما یک مدرک مادام العمر زبان ترکی است که زبان آموز باید دوره های پیشرفته را گذرانده و بتواند در این آزمون نمره قبولی را کسب کند. آزمون سرتیفیکا در پایان دوره های A2، B1 و B2 قابل امتحان دادن بوده و مدرکی برای هر سطح داده می شود.

در آزمون تومر در هر بخش آزمون یک حداقل و حداکثر نمره تعریف شده که مجموع بالاترین نمره ۱۰۰ نمره خواهد بود و حداقل نمره ۶۰ می باشد.

مجری اصلی برگزاری این آزمون دانشگاه آنکارا بوده و شما برای ثبت نام باید به سایت این دانشگاه مراجعه نمایید. همچنین این آزمون در شهرهای نظیر آنکارا، آلانیا، آنتالیا، ازمیر، استانبول (کادیکوی، تکسیم) و بورسا برگزار می شود. البته آزمون تومر در ایران هم برای متقاضیان این آزمون برگزار می شود و دارای نمایندگی قانونی از دانشگاه آنکارا است.

آزمون بین المللی یوس YÖS

آزمون زبان یوس YÖS که مخفف Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı است هر ساله توسط دانشگاه های ترکیه برای دانشجویان غیر ترکی زبان برای پذیرش در رشته های دندانپزشکی، داروسازی، پزشکی، مهندسی و علوم انسانی در مقطع لیسانس برگزار می شود. قبولی در این آزمون جدا از دریافت پذیرش از هزینه دانشگاه هم کم می کند. این آزمون از سال ۲۰۱۲ به صورت جداگانه در هر دانشگاهی برگزار می شود و برای ثبت نام باید به سایت دانشگاه مربوطه مراجعه نمایید.

مدت زمان اعتبار این آزمون ۲ سال می باشد. همچنین باید حتما برای شرکت در این آزمون دوره دبیرستان را به طور کامل به پایان رسانده باشید. این آزمون از دو بخش تشکیل شده است :

۱. بخش اول آزمون در زمینه ی هوش و ریاضی

شامل ۸۰ سوال، ۳۰ سوال بخش محاسبات و مثلثات و ۵ سوال هندسه بوده و بخش هوش ۴۵ سوال در حوزه تفکر منطقی و اشکال سه بعدی است.

۲. بخش دوم آزمون جهت سنجش میزان تسلط زبان ترکی

سوالات در این بخش به صورت کیفی سنجیده می شود و زمان پاسخگویی ۶۰ دقیقه می باشد.

برای شرکت در این آزمون باید در مراکز تحت نظر دانشگاه ها و موسسات کشور ترکیه در آزمون شرکت کنید.

آزمون بین المللی TYS/TPE

آزمون TYS که نام دیگرش TPE (Turkish Proficiency Exam) است. این آزمون توسط مرکز یونس امره Yunus Emre برگزار می شود. افرادی که قصد تحصیل در کشور ترکیه را دارند در این آزمون شرکت می کنند. این آزمون به سنجش سطح زبان ترکی و مهارت های آن می پردازد و شرکت کنندگانی که دارای مدرک این آزمون باشند از شرکت در کلاس های زبان دانشگاه ها در ترکیه معاف خواهند بود.

این آزمون ۳ بار در سال برگزار می شود در ماه های ژانویه، می و سپتامبر و مهارت های اصلی زبان را می سنجد.

مدت زمان برگزاری آزمون ۱۸۰ دقیقه و زبان آموزان باید به ۸۰ سوال پاسخ دهند. بالاترین نمره آزمون ۱۰۰ می باشد. هزینه این آزمون در حدود ۱۰۰ دلار آمریکا بوده و برای نمره قبولی در این آزمون حداقل نمره ۵۵ نیاز می باشد. مدت اعتبار این آزمون ۲ سال است.

سوالات متداول

هر کتاب شامل چند ترم است؟

هر جلد کتاب Hitit در ۶ ترم تدریس می شود.

تمامی اساتید کاملا با سابقه بوده و دارای مدارک آکادمیک مرتبط و یا مدراک بین المللی زبان ترکی استانبولی و همچنین مدارک معتبر تربیت مدرس و آشنا با روش های تدریس نوین آموزشی به صورت حضوری و آنلاین می باشند و برای اینکه مدرسی بتواند همکاری را با موسسه زبان دهخدا آغاز نماید علاوه بر این مدارک و رزومه کاری خود می بایست فیلتر های بسیار ویژه ای را بصورت آزمون های عملی تدریس سپری نماید و بصورت مستمر برکیفیت آموزشی تمامی مدرسین وکلاس ها توسط سوپروایزرین دپارتمان زبان ترکی نظارت می شود.

 

تعداد نفرات حاضر در کلاس بستگی به نوع کلاس دارد که بصورت ۱ یا ۲ نفر در حالت خصوصی و 3یا 4 نفر در کلاس های نیمه گروهی و ۵ نفر تا ۱۰ نفره در حالت گروهی برگزار می شوند.

تعیین سطح به صورت رایگان به هر دو شکل حضوری و آنلاین به صورت مصاحبه با سوپروایزر دپارتمان زبان ترکی برگزار می شود.

برای برگزاری هر چه بهتر کلاس های آنلاین، این کلاس ها در پلتفرم اختصاصی موسسه برگزار می شود و زبان آموزان نیاز به نصب هیچ نرم افزاری نداشته و با گوشی های هوشمند، تبلت، لپ تاپ و یا کامپیوتر های شخصی خود و تنها با استفاده از مرورگرهای اینترنتی که روزمره از آنها استفاده می کنند می توانند در کلاس ها شرکت داشته باشند و این کلاس ها به دلیل امکاناتی که به شما ارائه می دهند از جمله اشتراک گذاری صوت و تصویر، فایل های متنی و پی دی اف، صفحه کامپیوتر و تخته کلاس برای توضیحات آموزشی و قابلیت پخش فایل های صوتی و تصویری و دانلود آنها یک شبیه ساز کامل از یک کلاس حضوری خواهد بود و همچنین شما در تمامی طول کلاس آنلاین از پشتیبانی فنی برخوردار خواهید بود.

 

امکان پرداخت قسطی وجود ندارد و هزینه باید به صورت یکجا پرداخت شود و در صورتی که مبلغ کامل پکیج های تخفیفی کلاس های خصوصی تسویه شود شامل تخفیف های اعلام شده می شوید.

بله در صورت نیاز و با مشورت با مشاورین موسسه و در صورت وجود کلاس معادل در همان سطح و با احتساب مابه التفاوت قیمت کلاس ها امکان این تغییر وجود دارد.
با توجه به اینکه در موسسه زبان دهخدا تمامی مدرسین بر هر کلاس با توجه به سطح، نوع و شرایط آن کلاس و با حساسیت های بسیار ویژه ای انتخاب میگرددند این درخواست ها بسیار به ندرت اتفاق می افتد ولی برای کلاس های خصوصی در صورتیکه زبان آموز با مدرس ارتباط برقرار نکند مدرس تغییر خواهد یافت و در کلاس های گروهی در صورت وجود موردی خاص با بررسی دقیق و مشاهده کلاس توسط سوپروایزرین آموزشگاه و تایید مدیریت آموزشی استاد تغییر خواهد یافت.
آموزشگاه زبان دهخدا دارای مجوز از وزارت آموزش و پرورش است و مدراکی که در پایان دوره به شما داده می شود کاملا معتبره بوده و شما می توانید از این مدراک برای مقاصد مختلف از قبیل مهاجرت، ارتقای شغلی، تدریس و … استفاده نمایید. اما اگر برای هدف خاصی نیاز به مدارک بین المللی دارید باید در آزمون بین المللی مورد نظر شرکت کنید و آن مدرک را دریافت نمایید.

56 دیدگاه دربارهٔ «کلاس آموزش زبان ترکی استانبولی از مبتدی تا پیشرفته»

  1. هاله نیساری

    سلام من آدری هستم
    می خواهم ترکی استامبولی را بطور مجازی مثل زبان مادری بدانم
    هزینه اش چقدره؟
    مرسی

  2. سلام من دوست دارم حضوری شرکت کنم ولی شهرستان هستم ای کاش شعبه داشتید/: فکر میکنم آنلاین سخت باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *