کلاس آمادگی آزمون جی آر ای (GRE)

دوره های آنلاین و حضوری با اساتید با تجربه

دوره های تخصصی آزمون بین المللی GRE (جی آر ای)

دوره های آمادگی آزمون GRE موسسه زبان دهخدا به صورتی طراحی و برنامه ریزی شده اند که شما را برای نمره مدنظرتان آماده خواهند کرد. این دوره ها به صورت دقیق و مجزا هر  مهارت مورد نیاز در این آزمون را به خوبی و با تمامی تکنیک ها و جزئیات کامل به شما آموزش خواهند داد. همچنین شیوه مدیریت زمان آزمون و روش های مختلف برای گرفتن بهترین نتیجه در آزمون به شما آموزش داده می شود.

چه کسانی نیاز به شرکت در آزمون GRE دارند؟

گرفتن مدرک در مدارج بالاتر در مقطع تحصیلات تکمیلی یا ارشد (Master’s Degree) و دکترا (PHD) می تواند فرصت های تازه ای را برای پیشرفت افراد در هر زمینه ای ایجاد کند. و با توجه به تحقیقات صورت گرفته تحصیلات در مقاطع بالاتر باعث درآمد بیشتر و پایین آمدن نرخ بیکاری شده است. بنابراین، برای تحقق این مهم شرکت در آزمون بین المللی GRE (جی آر ای) یک گام مهم برای نشان دادن قابلیت های شما در مسیر تحصیل و پیشرفت است. افرادی که علاقه مند به ادامه تحصیل در مقاطع بالا از جمله ارشد و دکترا در بسیاری از رشته ها مثل کسب و کار و مدیریت و ریاضی ، فیزیک و مهندسی و غیره هستند از مخاطبان آزمون GRE می باشند.

چارت آموزشی و هزینه های دوره gre
  • تمام شهریه ها برای کلاس های آنلاین بوده و برای کلاس های حضوری 10% به شهریه چارت بالا اضافه خواهد شد.
  • در کلاس های خصوصی دو نفره، شهریه هر جلسه بین دو نفر تقسیم میشود و نصف شهریه جلسه ذکر شده برای هر فرد در نظر گرفته خواهد شد.
  • شرایط تخفیف برای کلاس های خصوصی :
  1. حداقل تعداد جلسات ثبت نامی 10جلسه میباشد (بدون تخفیف)
  2. 20 جلسه شامل 5 درصد تخفیف
  3. 30 جلسه شامل 10 درصد تخفیف
  4. 40 جلسه شامل 15 درصد تخفیف

دوره های آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان در موسسه زبان دهخدا به صورتی طراحی شده اند که شما از همان ابتدا توانایی استفاده از زبان انگلیسی با هدف برقراری ارتباط موثر در موقعیت های مختلف را بدست آورید. در این دوره ها هر 4 مهارت اصلی زبانی Speaking، Listening، Reading و Writing مورد توجه و آموزش می باشند.

نحوه‌ ی برگزاری کلاس‌‌های آمادگی آزمون جی آر ای

تعداد جلسات و ساعات در هفتهنام دوره
دو جلسه یک ساعت و نیمعادی
سه جلسه یک ساعت و نیمنیمه فشرده
دو جلسه سه ساعتهفشرده
سه جلسه سه ساعته فوق فشرده
دو جلسه سه ساعته (پنجشنه‌ها و جمعه‌ها)فشرده آخر هفته
 
آزمون جی آر ای GRE

روش تدریس دوره آمادگی GRE

دوره های آمادگی آزمون GRE در هر دو حالت آنلاین و حضوری در بالاترین کیفیت آموزشی براساس بهترین منابع آموزشی برگزار می شوند. تمامی اساتید آشنا با روش های نوین تدریس در حالت حضوری و آنلاین می باشند و با استفاده از منابع آموزشی و کمک آموزشی براساس سطح شما و نوع درس به تدریس موضوعات خواهند پرداخت به صورتی که شما بتوانید نمره مورد نظر خود را دریافت نمایید و تسلط خوبی را بر روی هر مهارت بدست آورید.

کتاب آموزشی مورد استفاده در دوره GRE

در دوره GRE general کتاب اصلی کتاب Kapla GRE Prep به همراه یک سری نمونه سوال است. در دوره GRE subject از کتاب Kaplan GRE Subject به همراه یک سری نمونه سال استفاده می شود. این منابع در هر دو حالت حضوری و آنلاین مورد استفاده می باشند و از جمله بهترین و بروزترین منابع برای یادگیری و آموزش و آماده سازی برای آزمون GRE می باشند.

نحوه برگزاری دوره های حضوری

آموزشگاه زبان دهخدا تنها دارای یک شعبه در غرب تهران در جنت آباد می باشد که تمامی دوره های حضوری آمادگی آزمون GRE در این مرکز برگزار می شود. این کلاس ها دارای تمامی امکانات آموزشی بروز و استاندارد برای یادگیری و آماده سازی برای آزمون می باشند.

نحوه برگزاری دوره های آنلاین

دوره های آنلاین آمادگی آزمون GRE موسسه زبان دهخدا در پلتفرم اختصاصی موسسه برگزار می شوند. این بستر آموزشی دارای تمامی امکانات لازم و کافی برای برگزاری یک کلاس در سطح استاندارد و بین المللی است که براحتی به شما این امکان را می دهد تا با استفاده از دستگاه کامپیوتر، موبایل و یا تبلت خود از طریق مرورگر اینترنت و یا اپلیکیشن درکلاس شرکت نمایید.

این کلاس ها بصورت زنده بوده و بصورت ویدئوهای ضبط شده نمی باشند و مدرس و زبان آموزان بصورت آنلاین در کلاس حضور داشته و در این کلاس ها به دلیل امکاناتی که به شما ارائه می دهند از جمله اشتراک گذاری صوت و تصویر، فایل های متنی و پی دی اف، صفحه کامپیوتر و تخته کلاس برای توضیحات آموزشی و قابلیت پخش فایل های صوتی و تصویری و دانلود آنها یک شبیه ساز کامل از یک کلاس حضوری خواهد بود و همچنین شما در تمامی طول کلاس آنلاین از پشتیبانی فنی برخوردار خواهید بود. شما با شرکت در کلاس های آنلاین بدون محدودیت مکانی می توانید در هر کجا که هستید در کلاس زبان شرکت نمایید.

کلاس های خصوصی آمادگی آزمون GRE

کلاس های خصوصی آمادگی آزمون GRE شامل ۱۰ جلسه می باشد که با تعداد ۱ یا ۲ زبان آموز تشکیل می شوند. این کلاس ها به هر دو صورت حضوری و آنلاین برگزار می شوند که کلاس های حضوری در آموزشگاه و نیز به صورت برون سازمانی یا اعزام مدرس به منزل، محل کار و… قابل برگزاری است که در این صورت بسته به مکان زبان آموز هزینه کلاس نسبت به کلاس حضوری در آموزشگاه مبلغی اضافه خواهد شد. این کلاس ها به صورت نیمه فشرده، فشرده و فوق فشرده نیز که در بالا به آن اشاره شد برگزار می شوند.

توضیحات تکمیلی

آزمون های عمومی و موضوعی GRE نوع تفکر و مهارت ‌های شما را در یک آزمون رایانه ای یا کتبی می سنجند، این آزمون ها به صورتی طراحی شده است که نحوه برگزای آن برای افراد عادی دشوار نباشد. آزمون GRE برای تحصیلات دانشگاهی طراحی شده و مناسب کسانی می باشد که قصد ورود به دانشگاه ها در کشورهای خارجی بخصوص رشته های بازرگانی، مدیریت، ریاضی، فیزیک و مهندسی را دارند، زیرا این آزمون دانش متقاضیان را از لحاظ ریاضی، جبر،‌ هندسه، تجزیه داده و دستور زبان مورد سنجش قرار می دهد. در آزمون عمومی GRE استدلال کلامی، استدلال محاسباتی، نوشتن تحلیلی و مهارت های تفکر انتقادی داوطلبان سنجیده می شود، ولی در آزمون موضوعی علاوه بر مهارت های ذکر شده در آزمون عمومی، مهارت های دروس تخصصی شما مانند زیست شناسی، شیمی، ادبیات انگلیسی، ریاضی، فیزیک و روانشناسی، مورد سنجش قرار می گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه ها و کشورهایی که نیازمند داوطلبان دارای  GRE هستند، وارد لینک زیر شوید.

https://www.ets.org/gre/institutions/accept/ways/aidi_fellowships?WT.ac=40361_owt28_180820

هزینه آزمون GRE در بیشتر مراکز برگزاری آزمون 205 دلار آمریکا می باشد. نمرات GRE تا 5 سال اعتبار دارند و بعد از 10 سال از سایت حذف خواهند شد. پیش از شروع امتحان شما می توانید تا 4 موسسه یا دانشگاه را انتخاب کنید تا نمره شما تا 15 روز کاری بعد از آزمون به این مراکز ارسال شوند. اگر قصد ارسال نمرات تان به بیشتر از 4 موسسه را دارید می توانید با پرداخت هزینه اضافی 27 دلار به ازای هر موسسه، این کار را انجام دهید. اگر قصد لغو نمره خود را دارید فقط می توانید نمره خود را بعد از دیدن نمره تقریبی بعد از آزمون لغو کنید. در صورت تمایل به بازیابی نمره لغو شده با پرداخت 50 دلار این نمره بازیابی خواهد شد.

مدت زمان انتظار برای شرکت مجدد در آزمون 21 روز کاری می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات و هزینه های آزمون GRE می توانید وارد لینک زیر شوید:

https://www.ets.org/gre/revised_general/register/fees

آزمون GRE در ایران

GRE در ایران در چندین مرکز برگزار می شود. متقاضیان شرکت در این آزمون میتوانند در مراکز زیر امتحان بدهند:

  • دانشگاه شمال در آمل واقع در چهار راه امامزاده عبدالله
  • دانشگاه صنعتی اصفهان
  • موسسه آوا تاک در ارومیه
  • سازمان سنجش، موسسه علمی فرهنگی معرفت، علامه سخن و مجتمع آموزشی امیر بهادر در تهران
  • مجتمع آموزشی گسترش انفورماتیک در زنجان
  • دانشگاه شیراز در شیراز

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به مراکز برگزاری و زمان برگزاری آزمون های GRE به لینک زیر مراجعه کنید:

https://ereg.ets.org/ereg/public/workflowmanager/workflow?workflowItemId=tcAvailability

برای ثبت نام در این آزمون میتوانید به سایت ETS یا سایت مراکز ذکر شده مراجعه کنید.

https://ereg.ets.org/ereg/public/jump?_p=GRI

نمره دهی در آزمون عمومی GRE

در آزمون GRE عمومی نمره داوطبلان عددی بین 260 تا 340 خواهد بود. علاوه بر این نمره، یک نمره بین 0 تا 6 برای نگارش تحلیلی شما در نظر گرفته خواهد شد.

  • ارزیابی نگارش تحلیلی (Analytical Writing Assessment) که عددی بین 0 تا 6 با افزایش 0.5 نمره ای می باشد (برای مثال: 0 – 0.5 – 1 – 1.5 و …).
  • استدلال کلامی (verbal reasoning) که عددی صحیح بین 130 تا 170 می باشد.
  • استدلال محاسباتی (Quantitative reasoning) که عددی صحیح بین 130 تا 170 می باشد.

بیشتر دانشگاه ها و موسسات نیازمند نمره ای بین 150 تا 155 در بخش های verbal و quantitative و نمره حداقل 3.5 در بخش analytical writing می باشند. نمره بین 160 تا 165 در هر بخش نمره بالایی محسوب می شوند.

متقاضیانی که قصد شرکت در آزمون GRE را دارند حداقل باید در سطح زبانی B2 (معادل IELTS 5.5 تا 7.0) باشند. اما برای تضمین نمره بالا بهتر است یک متقاضی خود را به سطح C1 (معادل 7.5 تا 8 در IELTS) برساند، چرا که کسانی که در سطح B2 قرار دارند ممکن است سوالات آزمون را به درستی متوجه نشوند.

 

ساختار آزمون عمومی GRE

آزمون سوابق فارغ التحصیلی (GRE) بخش مهمی از روند درخواست بسیاری از داوطلبان در مقطع کارشناسی ارشد است. از آنجایی که سرویس تست آموزشی (ETS) تغییرات قابل توجهی را در GRE در سال 2024 اعلام کرد، برای شرکت کنندگان در آزمون ضروری است که به روز بمانند و استراتژی های آماده سازی خود را مطابق با آن تطبیق دهند.

 

“GRE جدید” در یک نگاه

زمان کوتاه تر: کاهش تعداد سوالات در هر دو بخش کمی و کلامی و حذف کامل انشای استدلال و بخش های بدون نمره.

تحویل سریع تر نمرات GRE : ۸ -۱۰ روز به جای 10-15 روز نسبت به آزمون قبلی.

حوزه های ارزیابی یکسان، بدون تغییر در محتوا

مقیاس امتیازدهی یکسان

هنوز در مدارس بازرگانی برای برنامه های MBA پذیرفته می شود.

 

مدت زمان آزمون GRE جدید

ETS (سرویس تست آموزشی) یک نسخه جدید و مختصر از GRE را برای همه شرکت کنندگان در آزمون معرفی کرده است. آزمون عمومی GRE فعلی 3 ساعت و 45 دقیقه طول می کشد، اما GRE جدید که در سپتامبر 2023 راه اندازی شده، 1 ساعت و 58 دقیقه خواهد بود.

 

ساختار آزمون GRE جدید

برای دستیابی به فرمت مختصرتر، ETS تنظیمات و ادغام های خاصی را در بخش های آزمون GRE انجام داده است. در اینجا تغییرات خاص در ساختار GRE آمده است:

  • حذف بخش انشای استدلال.
  • حذف بخش آزمایشی (بدون نمره).
  • حذف 10 دقیقه استراحت.
  • کاهش تعداد سوالات در بخش های کمی از 40 به 27.
  • کاهش تعداد سوالات در بخش های Verbal از 40 به 27.

زمان هر بخش

تعداد سوالات

بخش های آزمون

۳۰ دقیقه

یک انشای تحلیلی

Analytical Writing

بخش ۱ : ۱۸ دقیقه

بخش ۲ : ۲۳ دقیقه

بخش اول : ۱۲ سوال

بخش دوم : ۱۵ سوال

Verbal Reasoning

بخش ۱ : ۲۱ دقیقه

بخش ۲ : ۲۶ دقیقه

بخش اول : ۱۲ سوال

بخش دوم : ۱۵ سوال

Quantitative Reasoning

 بخش نگارش تحلیلی Analytical Writing همیشه اول خواهد بود. بخش‌های استدلال کلامی و استدلال کمی ممکن است به هر ترتیبی بعد از بخش نوشتن تحلیلی ظاهر شوند.

 

تفاوت آزمون GRE و GMAT

داوطلبین آزمون های بین المللی معمولا برای انتخاب آزمون مناسب خود بدنبال بهترین آزمون هستند. نکته اصلی برای انتخاب آزمون نیاز شما از مدرک آن آزمون برای ارائه به دانشگاه و یا محل کاری است که شما می خواهید این آزمون را ارائه دهید. در نتیجه قبل از اینکه بخواهید در آزمونی شرکت کنید باید بدانید به کدام آزمون برای ادامه راه خود نیاز دارید. آزمون GMAT و GRE هر دو به غیر از تمرکز بر توانایی زبان شما بر دانش فنی داوطلب هم متمرکز بوده و شامل سوالات ریاضی و محاسباتی و همچنین تحلیلی از مدل های مختلف هستند. این دو آزمون یک سری تفاوت های مهم با هم دارند از جمله آنها می توان به این اشاره کرد که آزمون GRE در ایران برگزار می شود اما داوطلبین آزمون GMAT برای شرکت در آزمون نیاز دارند که به کشوری دیگر سفر کنند. هزینه شرکت در آزمون GRE کمتر از آزمون GMAT می باشد.

آزمون GRE دو نوع هست : GRE General (جی آر ای جنرال) و GRE Subject (جی آر ای سابجکت) در صورتی که آزمون GMAT دارای یک ساختار در همه زمینه ها می باشد. شما می توانید با مراجعه به قسمت آزمون GMAT در سایت آموزشگاه دهخدا اطلاعات کامل در مورد آزمون GMAT بدست آورید.

آزمون GRE برای ۶ رشته خاص از جمله شیمی، زیست، ادبیات انگلیسی، ریاضیات، فیزیک و روانشناسی و برای هر کدام به صورت های جداگانه برگزار می شود اما آزمون GMAT تنها برای رشته های مدیریتی و کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد. آزمون GRE از لحاظ سوالات ریاضی و تحلیلی بسیار آسان تر از آزمون GMAT بوده و به داوطلبین رشته های علوم انسانی و هنر توصیه می شود در این آزمون شرکت کنند. در آزمون GRE داوطلبین یک ماشین حساب آنلاین در اختیار دارند و می توانند از آن در محاسبات خود بهره ببرند.

سوالات متداول

اساتید دارای چه مدرکی هستند؟

تمامی اساتید کاملا با سابقه بوده و دارای مدارک آکادمیک مرتبط و یا مدراک بین المللی زبان انگلیسی و همچنین نمرات بالای آزمون GRE و مدارک معتبر تربیت مدرس می باشند و آشنا با روش های تدریس نوین آموزشی به صورت حضوری و آنلاین می باشند و برای اینکه مدرسی بتواند همکاری را با موسسه زبان دهخدا آغاز نماید علاوه بر این مدارک و رزومه کاری خود می بایست فیلتر های بسیار ویژه ای را بصورت آزمون های عملی تدریس سپری نماید و بصورت مستمر برکیفیت آموزشی تمامی مدرسین وکلاس ها توسط سوپروایزرین دپارتمان زبان انگلیسی نظارت میشود.

تعیین سطح به صورت رایگان به هر دو شکل حضوری و آنلاین به صورت مصاحبه با سوپروایزر دپارتمان زبان انگلیسی برگزار می شود.

برای برگزاری هر چه بهتر کلاس های آنلاین، این کلاس ها در پلتفرم اختصاصی موسسه برگزار می شوند و زبان آموزان با استفاده از گوشی های هوشمند، تبلت، لپ تاپ و یا کامپیوتر های شخصی خود و طریق از مرورگرهای اینترنتی که روزمره از آنها استفاده می کنند و یا اپلیکیشن می توانند در کلاس ها شرکت داشته باشند. این کلاس ها به دلیل امکاناتی که به شما ارائه می دهند از جمله اشتراک گذاری صوت و تصویر، فایل های متنی و پی دی اف، صفحه کامپیوتر و تخته کلاس برای توضیحات آموزشی و قابلیت پخش فایل های صوتی و تصویری و دانلود آنها یک شبیه ساز کامل از یک کلاس حضوری خواهد بود و همچنین شما در تمامی طول کلاس آنلاین از پشتیبانی فنی برخوردار خواهید بود.

 

امکان پرداخت قسطی وجود ندارد و هزینه باید به صورت یکجا پرداخت شود و در صورتی که مبلغ کامل پکیج های تخفیفی کلاس های خصوصی تسویه شود شامل تخفیف های اعلام شده می شوید.

بله در صورت نیاز و با مشورت با مشاورین موسسه و در صورت وجود کلاس معادل در همان سطح و با احتساب مابه التفاوت قیمت کلاس ها امکان این تغییر وجود دارد.
با توجه به اینکه در موسسه زبان دهخدا تمامی مدرسین بر هر کلاس با توجه به سطح، نوع و شرایط آن کلاس و با حساسیت های بسیار ویژه ای انتخاب میگرددند این درخواست ها بسیار به ندرت اتفاق می افتد ولی برای کلاس های خصوصی در صورتیکه زبان آموز با مدرس ارتباط برقرار نکند مدرس تغییر خواهد یافت و در کلاس های گروهی در صورت وجود موردی خاص با بررسی دقیق و مشاهده کلاس توسط سوپروایزرین آموزشگاه و تایید مدیریت آموزشی استاد تغییر خواهد یافت.

در مورد نمره آزمون GRE عوامل مختلفی تاثیرگذار خواهد بود. اما ما به شما در مورد کیفیت آموزش و نحوه برگزاری کلاس ها و برنامه دقیق آموزشی برای رسیدن به نمره مدنظرتان به شما ضمانت می دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *