کلاس زبان پرتغالی

دوره آموزش زبان پرتغالی مبتدی تا پیشرفته با اساتید مجرب به صورت حضوری و آنلاین

دوره تخصصی آموزش زبان پرتغالی از مبتدی تا پیشرفته

زبان پرتغالی پنجمین زبان دنیا بشمار می آید این زبان به دلیل مستعمره بودن برخی کشورهای آفریقایی در کشورهایی چون موزامبیک، آنگولا، گینه بیسائو و غیره زبان رسمی می باشد. این زبان بسیار شبیه زبان اسپانیایی بوده و زبانی که در پایتخت پرتغال یعنی لیسبون صحبت می شود به عنوان زبان استاندارد پرتغالی به شمار می آید. آموزش زبان پرتغالی در ایران در آموزشگاه های محدودی برگزار می شود که آموزشگاه زبان دهخدا به عنوان بهترین آموزشگاه زبان تهران با اساتید Native-like و دپارتمان زبان پرتغالی به آموزش زبان پرتغالی به صورت نیمه خصوصی و خصوصی به صورت آنلاین و حضوری می پردازد. متقاضیان آموزش زبان پرتغالی به دلیل موقعیت های شغلی و تحصیلی در ایران بسیار افزایش یافته در نتیجه شرکت در بهترین کلاس زبان پرتغالی دغدغه افراد می باشد و آموزشگاه زبان دهخدا با مجرب ترین کادر مدیریتی و اساتید زمینه را برای آموزش زبان پرتغالی فراهم کرده است.

 

آموزش زبان پرتغالی از مبتدی تا پیشرفته در آموزشگاه زبان دهخدا

یکی از آموزشگاه های زبان پرتغالی که به صورت حرفه ای و با دپارتمانی مستقل به آموزش زبان پرتغالی می پردازد آموزشگاه زبان دهخدا است. موسسه زبان دهخدا با بیش از یک دهه فعالیت در آموزش زبان های خارجی از جمله انگلیسی، فرانسه، اسپانیایی، آلمانی، ترکی استانبولی، ایتالیایی و زبان های دیگر به صورت حضوری و آنلاین کلاس های آموزش زبان را برای زبان پرتغالی به صورت خصوصی و نیمه خصوصی برگزار می کند. کلاس زبان پرتغالی در آموزشگاه زبان دهخدا به صورت کاربردی و مکالمه محور و مشارکت زبان آموزان در بحث آموزش می پردازد. این کلاس ها به کمک کتاب های اصلی بروز و منابع کمک آموزشی موثر با روش های آموزشی نوین به زبان آموزان در یادگیری زبان پرتغالی کمک خواهد کرد. اساتید مجرب و متعهد و مسلط به جدیدترین متدهای آموزشی از دیگر ویژگی های کلاس زبان پرتغالی موسسه زبان دهخدا است. این موسسه دارای مجوز رسمی از وزارت آموزش و پرورش بوده و در پایان دوره آموزشی به زبان آموزان مدرکی معتبر اعطا خواهد کرد.

امتحانات نهایی پایان ترم در آموزشگاه زبان دهخدا به صورت منظم برگزار می شود و نتایج آن در کمترین زمان ممکن به اطلاع زبان آموزان خواهد رسید. همچنین در پایان هر دوره به منظور اطلاع از سطح پیشرفت زبان آموزان امتحان شفاهی توسط سوپروایزرهای زبان پرتغالی گرفته خواهد شد تا برای بهبود روند آموزش و برنامه ریزی بهتر برای پیشبرد آموزش آنها مورد بررسی قرار گیرد. اساتید نیز باید در پایان هر جلسه گزارشی از روند هر جلسه آموزش به صورت کلی و جزیی ارائه نمایند تا پیشرفت کلاس مشخص شده و مشکلات آن برطرف شود. در این آموزشگاه برای آمادگی آزمون بین المللی زبان پرتغالی دوره های آمادگی آزمون و آزمون های آزمایشی برای آماده سازی زبان آموزان برگزار می شود. برخورداری از امکانات ویژه سخت افزاری و نرم افزاری کمک آموزشی در این موسسه پویایی خاصی را به کلاس های این آموزشگاه داده است. برای ثبت نام و شروع یادگیری زبان پرتغالی با برقراری ارتباط با بخش ثبت نام و دریافت مشاوره رایگان می توانید به یادگیری زبان پرتغالی بپردازد.

 

آموزش آنلاین زبان پرتغالی از مبتدی تا پیشرفته در آموزشگاه زبان دهخدا

امروزه آموزش آنلاین یکی از روش های متداول آموزشی در هر بحثی می باشد. آموزش زبان نیز از این موضوع مستثنی نبوده و آموزشگاه زبان دهخدا از پیشگامان آموزش آنلاین زبان بوده که این آموزشگاه را جزء بهترین آموزشگاه های آنلاین زبان قرار داده است. آموزش آنلاین زبان پرتغالی از جمله کلاس های آنلاین زبان در آموزشگاه زبان دهخدا می باشد که به صورت خصوصی و نیمه خصوصی با استفاده از اساتید مجرب زبان پرتغالی و آموزش آنلاین برگزار می شود. در کلاس زبان پرتغالی آنلاین مکالمه محور بودن حرف نخست را می زند و کلاس ها به صورت تصویری و صوتی با قابلیت تعامل زبان آموزان در بهترین پلتفرم آموزشی کشور برگزار می شود. در حال حاضر به دلیل شیوع بیماری کرونا آموزشگاه زبان دهخدا به برگزاری کلاس آنلاین زبان پرتغالی برای تمامی سنین و در تمامی سطوح در سراسر کشور و حتی خارج از کشور می پردازد. این کلاس ها توسط سوپروایزرهای دپارتمان پرتغالی نظارت می شوند تا روند آموزش به بهترین وجه بررسی شود. امتحانات نهایی به صورت استاندارد و منظم در پایان ترم گرفته خواهد شد و همچنین امتحانات اورال یا شفاهی نیز در پایان هر دوره برگزار می شود.

مزایای یادگیری زبان پرتغالی

کشور پرتغال دارای تاریخ غنی می باشد، این تاریخ غنی تاثیر بسیار زیادی بر فرهنگ این کشور گذاشته است. هنر، موسیقی و ادبیات کشور پرتغال متاثر از تاریخ غنی این کشور است. یادگیری زبان پرتغالی این شرایط را فراهم می کند که فرهنگ و تاریخ این کشور را به خوبی درک و با آن راحت تر ارتباط برقرار کنیم. از دیگر کشورهایی که زبان پرتغالی زبان اصلی آن است کشور برزیل می باشد، کشور برزیل با جذابیت های گردشگری و برگزاری جشنواره های رنگارنگ و موسیقی هایی چون سامبا و بوسانوا باعث شده است افراد بسیاری برای سفر یا حتی مهاجرت به کشور برزیل اقدام کنند و زبان پرتغالی را یاد بگیرند. کشور برزیل از جمله قطب های نوظهور در اقتصاد جهانی بشمار می رود بنابراین یادگیری زبان پرتغالی می تواند باعث کسب درآمد موسسات و شرکت ها نیز بشود.

تفاوت زبان پرتغالی و زبان اسپانیایی

زبان پرتغالی و زبان اسپانیایی شباهت بسیاری با هم دارند که برخی آن ها را خواهرخوانده یکدیگر می دانند. اما شباهت زبان پرتغالی و زبان اسپانیایی به گونه ای نیست که این دو زبان را یکسان بدانیم. زبان اسپانیایی بخشی از زبان رومی بوده است و هم کنون حدود 500 میلیون نفر در دنیا به زبان اسپانیایی صحبت می کنند. زبان پرتغالی نیز در خانواده زبان های رومی قرار دارد و در حال حاضر حدود 250 میلیون نفر به این زبان صحبت می کنند، زبان پرتغالی در طول دوران استعمار دوران طلایی را تجربه کرده است. تلفظ واژگان در زبان اسپانیایی و زبان پرتغالی از جمله تفاوت های مهم این دو زبان بشمار می رود. نحوه تلفظ واژگان و اصطلاحات در زبان پرتغالی نسبت به اسپانیایی کمی مشکل تر است. زبان اسپانیایی و زبان پرتغالی دارای کلماتی هستند که املای مشابه دارند اما معنای آن ها باهم متفاوت است، مانند کلمه “Abono” که در زبان پرتغالی به معنای (سپرده یا بیعانه) است اما در زبان اسپانیایی به معنای (کشاورزی) می باشد.

ویژگی های زبان پرتغالی

زبان پرتغالی از زبان عربی الهام گرفته شده است، در دورانی که مورها (Moors) که مسلمان بودند بر پرتغال و اسپانیا تسلط داشتند زبان عربی زبان رسمی آن ها بود برای همین زبان پرتغالی با زبان عربی درآمیخت. بنابراین در زبان پرتغالی می توان رگه هایی از زبان عربی را نیز دید، مانند کلمه “Azeitona” که به معنای زیتون می باشد. زبان پرتغالی تا سال 2009 دارای 23 حرف بود، حروفی چون Y, K, W در این زبان جایی نداشتند پرتغالی ها برای نوشتن کلمه Kilogram از qu به جای K استفاده می کردند و آن را quilograma می نوشتند. از دیگر ویژگی های زبان پرتغالی این است که افعال در این زبان به شش مدل نوشته می شوند. یکی از چالش های یادگیری زبان پرتغالی برای انگلیسی زبان ها بخش افعال است به دلیل اینکه در زبان انگلیسی افعال فقط به دو شکل نوشته می شوند اما در زبان پرتغالی این چنین نیست. زبان پرتغالی دارای دو فعل برای معنای “بودن” وجود دارد که در شرایط متفاوت از آن ها استفاده می کنند. این دو فعل “ser” و “estar” می باشند. فعل “ser” برای شرایط غیر قابل تغییر و دائمی و فعل “estar” برای شرایطی مانند آب و هوا و احساسات به کار می رود.

منابع آموزشی زبان پرتغالی

برای آموزش زبان پرتغالی منابع آموزشی بسیار مهم بوده تا بتواند به راحت ترین و جذاب ترین حالت ممکن این آموزش را برای زبان آموزان ارائه کند و استفاده از منابع معتبر و بروز آموزش زبان پرتغالی در پیش برد آموزش این زبان مورد توجه و اهمیت آموزشگاه زبان دهخدا بوده است و همچنین استفاده از منابع کمک آموزشی برای بهبود روند آموزش به صورت جدی در دستور کار موسسه می باشد.

 

معرفی کتاب Bem-Vindo!

این کتاب شامل متون به زبان پرتغالی بوده و با استفاده از تصاویر و تمرین های متعدد برای درک بهتر متون به آموزش زبان پرتغالی می پردازد و برای تقویت لغات پرتغالی و درک مطلب بسیار مناسب است.

 

معرفی کتاب Colloquial Portuguese: The Complete Course for Beginners

این کتاب برای افراد مبتدی مناسب می باشد تا گام به گام مکالمه را یاد بگیرند و با ساختار ابتدایی زبان پرتغالی به صورت آسان و کاربردی آشنا شوند و براحتی بتوانند از آن در زندگی روزمره خود استفاده نمایند.

آزمون بین المللی زبان پرتغالی

آزمون CIPLE A2 کشور پرتغال

آزمون CIPLE A2 که مخفف Certificado Inicial de Português Língua Estrangeir می باشد برای سنجش چهار مهارت Speaking, Writing, Listening, Reading بکار برده می شود. این آزمون هم برای اقامت در کشور پرتغال و هم برای تحصیل و کار در کشور پرتغال مورد استفاده قرار می گیرد. در بخش درک مطلب آزمون CIPLE A2 مهارت کافی در درک متون زبان پرتغالی سنجیده می شود و دارای چهار بخش است که در پایان هر متن پرسش هایی مطرح می شود که زبان آموز نیاز دارد برای پاسخ به آن پرسش ها متن را به خوبی فهمیده و درک کرده باشد. بخش شنیداری آزمون CIPLE A2 توانایی زبان آموز را در درک مکالمه و لهجه پرتغالی بررسی می کند که شامل دو بخش است.

Part 1: مکالمه های کوتاهی است که به صورت تک نفره یا دو نفره صورت می گیرد و در آخر پرسش هایی با مضمون آنکه چه چیزی بین آن دو نفر بیان شد یا پرسش های مفهومی دیگر پرسیده می شود.

Part 2: در این قسمت مکالمه های دو نفره یا تک نفره صورت می گیرد که معمولا دوبار تکرار می شود و داوطلب باید مکانی که این مکالمه ها در آن صورت می گیرد را بیان کند.

در بخش نگارش آزمون CIPLE A2 دو بخش سوال بیان می شود که در هر دو بخش توانایی زبان آموز در تشخیص گرامر و ساختار صحیح سنجیده می شود. در بخش اول موضوعی به زبان آموز ارائه می شود به علاوه مشخصه هایی که باید در یک متن کوتاه بین 25-30 کلمه گنجانده شود. در بخش دوم موضوعی ارائه می شود که باید در 60 تا 80 کلمه متنی درباره آن بنویسید.

بخش مکالمه در آزمون CIPLE A2 به سه بخش تقسیم می شود. بخش اول باید در مورد سوالی که از شما پرسیده می شود صحبت شود. در بخش دوم مکالمه ای دو نفره صورت می گیرد. در بخش سوم باید در مورد موضوعی صحبت شود. برای اقامت گرفتن کشور پرتغال نیاز است نمره ای بین 55% تا 69% را در این آزمون کسب کنید.

نحوه برگزاری دوره های آنلاین

دوره های آنلاین زبان پرتغالی موسسه زبان دهخدا در پلتفرم اختصاصی موسسه برگزار می شوند. این بستر آموزشی دارای تمامی امکانات لازم و کافی برای برگزاری یک کلاس در سطح استاندارد و بین المللی است که براحتی به شما این امکان را می دهد تا بدون نصب هیچ گونه نرم افزار اضافی بر روی دستگاه کامپیوتر، موبایل و یا تبلت خود و تنها با استفاده از مرورگر اینترنت درکلاس شرکت نمایید.

این کلاس ها بصورت زنده بوده و بصورت ویدئوهای ضبط شده نمی باشند و مدرس و زبان آموزان بصورت آنلاین در کلاس حضور داشته و در این کلاس ها به دلیل امکاناتی که به شما ارائه می دهند از جمله اشتراک گذاری صوت و تصویر، فایل های متنی و پی دی اف، صفحه کامپیوتر و تخته کلاس برای توضیحات آموزشی و قابلیت پخش فایل های صوتی و تصویری و دانلود آنها یک شبیه ساز کامل از یک کلاس حضوری خواهد بود و همچنین شما در تمامی طول کلاس آنلاین از پشتیبانی فنی برخوردار خواهید بود. شما با شرکت در کلاس های آنلاین بدون محدودیت مکانی می توانید در هر کجا که هستید در کلاس زبان شرکت نمایید.

کلاس های خصوصی زبان پرتغالی

کلاس های خصوصی زبان پرتغالی نوجوانان هر ترم شامل ۱۰ جلسه می باشد که با تعداد ۱ یا ۲ زبان آموز تشکیل می شوند. برای ثبت نام در این کلاس ها حداقل میزان تعداد کلاسی که باید در آن ثبت نام نمایید یک ترم یا همان ۱۰ جلسه می باشد. این کلاس ها به هر دو صورت حضوری و آنلاین برگزار می شوند که کلاس های حضوری در آموزشگاه و نیز به صورت برون سازمانی یا اعزام مدرس به منزل قابل برگزاری است که در این صورت بسته به مکان زبان آموز هزینه کلاس نسبت به کلاس حضوری در آموزشگاه مبلغی اضافه خواهد شد و مدت زمان پایان یافتن آموزش شما نسبت به کلاس های گروهی و نیمه گروهی کمتر خواهد بود. این کلاس ها به صورت ترمیک، نیمه فشرده، فشرده و فوق فشرده که در بالا به آن اشاره شد برگزار می شوند.

سوالات متداول

اساتید دارای چه مدرکی هستند؟

تمامی اساتید کاملا با سابقه بوده و دارای مدارک آکادمیک مرتبط و یا مدراک بین المللی زبان پرتغالی و همچنین مدارک معتبر تربیت مدرس می باشند و آشنا با روش های تدریس نوین آموزشی به صورت حضوری و آنلاین می باشند و برای اینکه مدرسی بتواند همکاری را با موسسه زبان دهخدا آغاز نماید علاوه بر این مدارک و رزومه کاری خود می بایست فیلتر های بسیار ویژه ای را بصورت آزمون های عملی تدریس سپری نماید و بصورت مستمر برکیفیت آموزشی تمامی مدرسین وکلاس ها توسط سوپروایزرین دپارتمان زبان انگلیسی نظارت میشود.

تعداد نفرات حاضر در کلاس بستگی به نوع کلاس دارد که بصورت ۱ یا ۲ نفر در حالت خصوصی و 3یا 4 نفر در کلاس های نیمه گروهی و ۵ نفر تا ۱۰ نفره در حالت گروهی برگزار می شوند.
برای برگزاری هر چه بهتر کلاس های آنلاین، این کلاس ها در پلتفرم اختصاصی موسسه برگزار می شود و زبان آموزان نیاز به نصب هیچ نرم افزاری نداشته و با گوشی های هوشمند، تبلت، لپ تاپ و یا کامپیوتر های شخصی خود و تنها با استفاده از مرورگرهای اینترنتی که روزمره از آنها استفاده میکنند می توانند در کلاس ها شرکت داشته باندو این کلاس ها به دلیل امکاناتی که به شما ارائه می دهند از جمله اشتراک گذاری صوت و تصویر، فایل های متنی و پی دی اف، صفحه کامپیوتر و تخته کلاس برای توضیحات آموزشی و قابلیت پخش فایل های صوتی و تصویری و دانلود آنها یک شبیه ساز کامل از یک کلاس حضوری خواهد بود و همچنین شما در تمامی طول کلاس آنلاین از پشتیبانی فنی برخوردار خواهید بود.

امکان پرداخت قسطی وجود ندارد و هزینه باید به صورت یکجا پرداخت شود و در صورتی که مبلغ کامل پکیج های تخفیفی کلاس های خصوصی تسویه شود شامل تخفیف های اعلام شده می شوید.

بله در صورت نیاز و با مشورت با مشاورین موسسه و در صورت وجود کلاس معادل در همان سطح و با احتساب مابه التفاوت قیمت کلاس ها امکان این تغییر وجود دارد.
با توجه به اینکه در موسسه زبان دهخدا تمامی مدرسین بر هر کلاس با توجه به سطح، نوع و شرایط آن کلاس و با حساسیت های بسیار ویژه ای انتخاب میگرددند این درخواست ها بسیار به ندرت اتفاق می افتد ولی برای کلاس های خصوصی در صورتیکه زبان آموز با مدرس ارتباط برقرار نکند مدرس تغییر خواهد یافت و در کلاس های گروهی در صورت وجود موردی خاص با بررسی دقیق و مشاهده کلاس توسط سوپروایزرین آموزشگاه و تایید مدیریت آموزشی استاد تغییر خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *