دوره تربیت مدرس زبان انگلیسی (TTC)

کلاس تربیت مدرس دوره های کودکان و بزرگسالان با متدهای بین المللی بصورت حضوری و آنلاین

دوره تخصصی تربیت مدرس زبان انگلیسی (TTC)

دوره تخصصی تربیت مدرس زبان انگلیسی موسسه زبان دهخدا براساس بروزترین متدهای آموزشی CELTA به صورت کاملا کاربردی برگزار می شود. افرادی که در این دوره شرکت می کنند از همان جلسه اول با مهارت های لازم برای تدریس آشنا خواهند شد و به صورت عملی به تمرین روش های مختلف تدریس زبان انگلیسی خواهند پرداخت. در این دوره شما آموزش به افراد کودک و بزرگسال و همچنین آموزش به صورت حضوری و آنلاین را یاد خواهید گرفت.

چه افرادی باید در دوره تربیت مدرس زبان انگلیسی شرکت نمایند؟

افرادی که به دنبال یادگیری نحوه صحیح و حرفه ای آموزش زبان انگلیسی و کار کردن به عنوان استاد زبان انگلیسی به صورت شخصی و یا در موسسات مختلف می باشند متقاضیان شرکت در این دوره هستند. شما با شرکت در این دوره خواهید توانست نحوه تدریس هر بخش و مهارت زبان انگلیسی را با روش های مخصوص و مدرن فراگرفته و با دریافت مدرک پایان دوره در هر آموزشگاهی به تدریس زبان انگلیسی بپردازید. البته این دوره برای افرادی که قبلا در جای دیگر دوره تربیت مدرس را گذرانده اند نیز مناسب می باشند تا سطح خود را در تدریس ارتقا دهند.

چارت آموزشی و هزینه های دوره تربیت مدرس زبان انگلیسی ttc
  • تمام شهریه ها برای کلاس های آنلاین بوده و برای کلاس های حضوری 10% به شهریه چارت بالا اضافه خواهد شد.
  • در کلاس های خصوصی دو نفره، شهریه هر جلسه بین دو نفر تقسیم میشود و نصف شهریه جلسه ذکر شده برای هر فرد در نظر گرفته خواهد شد.

دوره های آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان در موسسه زبان دهخدا به صورتی طراحی شده اند که شما از همان ابتدا توانایی استفاده از زبان انگلیسی با هدف برقراری ارتباط موثر در موقعیت های مختلف را بدست آورید. در این دوره ها هر 4 مهارت اصلی زبانی Speaking، Listening، Reading و Writing مورد توجه و آموزش می باشند.

مدرک دوره تربیت مدرس زبان انگلیسی

مدرک دوره تربیت مدرس زبان انگلیسی در موسسه زبان دهخدا بعد از پایان دوره و ارائه دمو آخر براساس توانایی شما با تایید و امضا مدیریت و مهر موسسه که زیر نظر آموزش و پرورش می باشد به شما ارائه خواهد شد و از اعتبار بالایی برخوردار می باشد و شما با این مدرک می توانید در هر موسسه ای که تمایل داشته باشید به تدریس زبان بپردازید. البته براساس شرایط شما و موسسه بسیاری از افراد شرکت کننده در این دوره از طرف موسسه دعوت به همکاری می شوند.

مدارک و سطح زبان لازم برای دوره های TTC

در موسسه دهخدا ما بر این باوریم که میزان دانش در هر حیطه ای به خصوص زبان انگلیسی برای تدریس لازم هست ولی کافی نیست. این بدین معنی نیست که برای تدریس به دانش زبان انگلیسی نیازی نیست بلکه به این معنی است که الزاما کسی که دانش بسیار بالایی دارد, معلم بهتری نیست. بارها در دانشگاه ها و موسسات مختلف اساتیدی دیده شده اند که دارای سطح علمی فوق العاده بالایی هستند, اما به هیچ عنوان اساتید خوبی نیستند و کلاس درس آن ها بازدهی لازم و کافی را ندارد و زبان آموزان از آن ها اصلا راضی نیستند. بنابراین شیوه ی انتقال مطالب, آگاهی از نحوه ی برقراری ارتباط با دانش آموزان و شناخت روحیات و ارزیابی آن ها بسیار حائز اهمیت است.

تا هنگامی که شما نتوانید با شخصی ارتباط درست برقرار کنید, نمی توانید مطلبی را به او انتقال دهید. اینکه شما بتوانید موضوعی را به راحتی, با زبانی ساده و متناسب با سطح درک و فهم زبان آموز خود بیان کنید, نیازمند مهارتی کاملا جدا از دانش زبانی شما است. همچنین انتقال درست و ساده مطالب, باعث جذاب تر شدن کلاس درس برای زبان آموزان می شود. ما در این دوره به کارآموزان می آموزیم که در کلاس ها معلمی کنند زیرا معلمی کردن یک مهارت و هنر است.

کتاب دوره تربیت مدرس TTC

با توجه به این که این دوره در آموزشگاه دهخدا بسیار جامع و اصولا به صورت عملی تدریس می شود, استفاده از یک کتاب خاص و تمرکز بر روی آن به هیچ عنوان منطقی نیست. بنابراین موسسه مطالب مهم و کاربردی لازم را برای کار آموزان به صورت جزوه ای متشکل از برترین کتاب ها تهیه کرده است که در طول دوره در اختیار زبان آموزان قرار می گیرد.

همچنین زبان آموزان این دوره می توانند به صورت مستقل و برای مطالعه بیشتر کتاب های زیر را مطالعه کنند:

  • How to Teach Grammar
  • How to Teach Vocabulary
  • Learning Teaching
  • Teacher Knowledge
  • How to Teach
  • Techniques and Principles in Language Teaching

دوره های آموزش تربیت مدرس دهخدا به شما کمک می کنند تا به وضعیت معلمی واجد شرایط برسید ، موقعیتی که برای شروع کار خود در حرفه تدریس به آن نیاز دارید. نمای کلی دوره های آموزش معلمان دوره ها مربوط به برنامه های مطالعه مرتبط ، به روز و نوآورانه هستند که هم تئوری و هم تمرین را با هم ترکیب می کنند.

نحوه برگزاری دوره های حضوری

آموزشگاه زبان دهخدا تنها دارای یک شعبه در غرب تهران در جنت آباد می باشد که تمامی دوره های حضوری زبان انگلیسی نوجوانان در این مرکز برگزار می شود. این کلاس ها دارای تمامی امکانات آموزشی بروز و استاندارد برای یادگیری زبان انگلیسی می باشند و کلاس های گروهی کاملا کم ظرفیت برگزار می شود که باعث می گردد حداکثر کارایی و بهره وری را داشته باشند.

در دوره های تدریس TTC چه چیزی آموزش داده می شود؟

مدرس دوره TTC به عنوان اولین قدم شما را برای انجام هرگونه نقش تدریس در آینده آماده می کند و شما را در تمامی مسیر یادگیری همراهی خواهد کرد و به هرگونه اشکالات شما پاسخ می دهد. متقاضیان کلاس های TTC اصول پایه و روش های کاربردی تدریس زبان انگلیسی از جمله Language System و Language Skills را می ‌آموزند. آن ها همچنین مهارت های ضروری از جمله مدیریت کلاس، Class management, شیوه های مختلف تدریس،Different teaching methods, تهیه درسنامه Preparing a lesson plan, رفتار حرفه ایProfessional attitude, تکنیک های ارزیابی، Assessment techniques و استفاده از مواد آموزشی تکمیلی use of extra materials را می آموزند.

 

به طور کلی در کلاس های تربیت دبیر TTC دهخدا موارد ذیل آموزش داده می شود :

  • آموزش قدم به قدم تدریس هر بخش
    (vocabulary, Reading, Listening, writing, pronunciation, Grammar)
  • چگونگی برقراری ارتباط با زبان آموزان در هر رده ی سنی
  • چگونگی برگزاری یک کلاس هیجان انگیز و
  • جلوگیری از خسته کننده شدن کلاس
  • چگونگی ایجاد انگیزه و علاقه در کودکان و نوجوانان
  • آموزش عبارات و زبان تدریس در کلاس (Classroom Language)
  • طرز صحیح اصلاح و ویرایش غلط ها و خطا های گفتاری زبان آموزان
  • چگونگی آموزش زبان به کودکان و نوجوانان در قالب بازی و سرگرمی

این کلاس ها می تواند شما را به این قابلیت ها و مهارت های کاربردی در امر آموزش برساند.

 

سایر نکاتی که در دوره TTC در دهخدا آموزش داده می شوند :

  • مهارت ارزیابی دانش آموزان
  • شیوه ی حضور و غیاب
  • برقراری نظم و انضباط در کلاس
  • کنترل رفتار دانش آموزان ناسازگار و ناهماهنگ
  • نحوه استفاده از فیلم, موسیقی و نرم افزار های آموزش زبان انگلیسی در کلاس
  • درک و شناخت نیاز های متفاوت دانش آموزان
  • پیدا کردن مطالب جذاب متناسب با موضوعات درسی

توضیحات تکمیلی

دوره DELTA و CELTA چیست؟

بعد از شرکت در کلاس TTC می‌توان در دوره های حرفه‌ای تدریس زبان انگلیسی مثل DELTA, CELTA و… شرکت کرد. مدارک سلتا و دلتا، مخصوص افرادی است که زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم به غیر انگلیسی زبانان تدریس می کنند. گواهی سلتا Celta (Certificate in Teaching English to Speakers of Other Languages )، مدرک اولیه ای برای تدریس زبان انگلیسی به غیر انگلیسی زبانان است که توسط دانشگاه کمبریج به متقاضیان این دوره اعطا می شود.

برای دریافت این گواهی، متقاضی می بایست توانایی خود را در تدریس زبان انگلیسی و مدیریت کلاس به صورت کامل با یک برنامه کلاسی منظم و دقیق ارائه دهد.

مدرک دلتا Delta (Diploma in Teaching English to Speakers of Other Languages) نسبت به گواهی سلتا حرفه ای تر و معتبرتر است. گواهی دلتا مخصوص مدرسینی است که دارای حداقل دو سال سابقه ی تدریس زبان انگلیسی باشند. دریافت مدرک دلتا به مراتب سخت تر است بنابراین پیشنهاد می شود که ابتدا در دوره سلتا شرکت کرده و مقداری تجربه در امر آموزش کسب کنید، سپس برای دلتا اقدام نمایید. پس از گذراندن دوره آموزشی دلتا، توسط سه ماژول مورد ارزیابی قرار می گیرید. اولین ماژول آزمون دلتا یک امتحان کتبی است که شامل مواردی از قبیل شیوه های نوین و قدیمی آموزش، متدولوژی های متفاوت، رویکرد ها و نظریه ها در مورد چگونگی یادگیری و آموزش زبان دوم، مهارت های زبانی، توانایی درک مشکلات زبانی زبان آموزان و روش های برطرف کردن آن ها و…. است.

دومین ماژول دلتا در برگیرنده ی محتوای آموزش زبان به صورت حرفه ای، عوامل موثر در تدریس، نحوه ی انتخاب و استفاده از منابع درست برای تدریس، استفاده ی مناسب از استراتژی های آموزش و شیوه ی صحیح ارزیابی زبان آموزان و…. می باشد. سومین ماژول برای تخصص گرایی ELT است به این معنی که شما بایستی پروژه ای مستقل در مورد یک تخصص خاص ارائه دهید. به عنوان مثال انگلیسی برای اهداف خاص، انگلیسی برای تجارت، تربیت مدرس زبان انگلیسی، انگلیسی برای مشاغل خاص و زبان انگلیسی برای کاربرد در دانشگاه و… . مدارک دلتا Delta و سلتا Celta در سطح دنیا به عنوان مدارکی معتبر شناخته می شوند به این معنی که شما در هر کشوری که باشید با ارائه هر کدام از این مدارک، می توانید تدریس کنید و فرصت شغلی داشته باشید.

سوالات متداول

کلاس ها چند نفره برگزار می شوند؟

برای ارائه بهتر مطالب و زمان مناسب برای انتقال مطالب کلاس ها با تعداد نفرات مناسب برگزار می شود.

تعیین سطح به صورت رایگان به هر دو شکل حضوری و آنلاین و با انجام مصاحبه با سوپروایزر دپارتمان زبان انگلیسی برگزار می شود.

برای برگزاری هر چه بهتر کلاس های آنلاین، این کلاس ها در پلتفرم اختصاصی موسسه برگزار می شود و زبان آموزان نیاز به نصب هیچ نرم افزاری نداشته و با گوشی های هوشمند، تبلت، لپ تاپ و یا کامپیوتر های شخصی خود و تنها با استفاده از مرورگرهای اینترنتی که روزمره از آنها استفاده میکنند می توانند در کلاس ها شرکت داشته باشند و این کلاس ها به دلیل امکاناتی که به شما ارائه می دهند از جمله اشتراک گذاری صوت و تصویر، فایل های متنی و پی دی اف، صفحه کامپیوتر و تخته کلاس برای توضیحات آموزشی و قابلیت پخش فایل های صوتی و تصویری و دانلود آنها یک شبیه ساز کامل از یک کلاس حضوری خواهد بود و همچنین شما در تمامی طول کلاس آنلاین از پشتیبانی فنی برخوردار خواهید بود.

امکان پرداخت قسطی وجود ندارد و هزینه باید به صورت یکجا پرداخت شود و در صورتی که مبلغ کامل پکیج های تخفیفی کلاس های خصوصی تسویه شود شامل تخفیف های اعلام شده می شوید.

37 دیدگاه دربارهٔ «دوره تخصصی تربیت مدرس زبان انگلیسی (TTC)»

  1. سلام وقت بخیر
    قبل از شرکت در کلاس TTC باید آزمون تعیین سطح بدیم؟ یا نیازی نیست و از صفر میشه شروع کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *