کلاس بحث آزاد زبان انگلیسی (فری دیسکاشن Free Discussion)

برگزاری دوره بصورت آنلاین و حضوری همراه با موضوعات جذاب برای مکالمه

کلاس های بحث آزاد انگلیسی (Free Discussion)

دوره های بحث آزاد زبان انگلیسی موسسه زبان دهخدا به منظور فراهم کردن شرایطی مناسب برای افراد در سطوح متوسطه تا پیشرفته طراحی شده است تا بتوانند در یک محیطی مناسب به تمرین و تقویت زبان خود با تمرکز ویژه بر روی مهارت اسپیکینگ بپردازند. در این کلاس ها با استفاده از فعالیت های مختلف، زبان آموزان به بحث و گفتگو با یکدیگر می پردازند.

 

کلاس بحث آزاد برای چه افرادی مناسب است؟

کلاس های بحث آزاد برای تمامی افرادی که سطح متوسط به بالا دارند و با قواعد اولیه زبان آشنا می باشند و توانایی استفاده از زمان های اصلی زبان انگلیسی را دارند برای تقویت زبان و بهبود مهارت اسپیکینگ شان مناسب است. به دلیل نبود فضاهای کافی برای استفاده و صحبت کردن به زبان انگلیسی این کلاس ها موقعیت مناسبی برای استفاده از این زبان می باشد. حتی افرادی که قبلا در کلاس های آموزشی زبان انگلیسی شرکت می کردند نیز می توانند برای مرور و در تماس ماندن با زبان انگلیسی در این کلاس ها شرکت نمایند.

چارت آموزشی و هزینه های دوره فری دیسکاشن
  • تمام شهریه ها برای کلاس های آنلاین بوده و برای کلاس های حضوری 10% به شهریه چارت بالا اضافه خواهد شد.
  • در کلاس های خصوصی دو نفره، شهریه هر جلسه بین دو نفر تقسیم میشود و نصف شهریه جلسه ذکر شده برای هر فرد در نظر گرفته خواهد شد.

دوره های آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان در موسسه زبان دهخدا به صورتی طراحی شده اند که شما از همان ابتدا توانایی استفاده از زبان انگلیسی با هدف برقراری ارتباط موثر در موقعیت های مختلف را بدست آورید. در این دوره ها هر 4 مهارت اصلی زبانی Speaking، Listening، Reading و Writing مورد توجه و آموزش می باشند.

نحوه برگزاری دوره آنلاین و حضوری

نحوه برگزاری دوره های حضوری

آموزشگاه زبان دهخدا تنها دارای یک شعبه در غرب تهران در جنت آباد می باشد که تمامی دوره های حضوری بحث آزاد در این مرکز برگزار می شود. این کلاس ها دارای تمامی امکانات آموزشی بروز و استاندارد برای یادگیری زبان انگلیسی می باشند و کلاس های گروهی کاملا کم ظرفیت برگزار می شود که باعث می گردد حداکثر کارایی و بهره وری را داشته باشند.

 

نحوه برگزاری دوره های آنلاین

دوره های آنلاین بحث آزاد موسسه زبان دهخدا در پلتفرم اختصاصی موسسه برگزار می شوند. این بستر آموزشی دارای تمامی امکانات لازم و کافی برای برگزاری یک کلاس در سطح استاندارد و بین المللی است که براحتی به شما این امکان را می دهد تا بدون نصب هیچ گونه نرم افزار اضافی بر روی دستگاه کامپیوتر، موبایل و یا تبلت خود و تنها با استفاده از مرورگر اینترنت درکلاس شرکت نمایید.

این کلاس ها بصورت زنده بوده و بصورت ویدئوهای ضبط شده نمی باشند و مدرس و زبان آموزان بصورت آنلاین در کلاس حضور داشته و در این کلاس ها به دلیل امکاناتی که به شما ارائه می دهند از جمله اشتراک گذاری صوت و تصویر، فایل های متنی و پی دی اف، صفحه کامپیوتر و تخته کلاس برای توضیحات آموزشی و قابلیت پخش فایل های صوتی و تصویری و دانلود آنها یک شبیه ساز کامل از یک کلاس حضوری خواهد بود و همچنین شما در تمامی طول کلاس آنلاین از پشتیبانی فنی برخوردار خواهید بود. شما با شرکت در کلاس های آنلاین بدون محدودیت مکانی می توانید در هر کجا که هستید در کلاس زبان شرکت نمایید.

تفاوت کلاس های بحث آزاد و مکالمه فشرده بزرگسالان

بسیاری این سوال را دارند که تفاوت کلاس های مکالمه فشرده و بحث آزاد چیست؟ زبان آموزان در حال یادگیری زبان انگلیسی برای تقویت مهارت اسپیکینگ خود می توانند در کنار کلاس های آموزش زبان و یا به صورت مجزا در کلاس های بحث آزاد Free discussion و مکالمه فشرده شرکت کنند. اما، این دو کلاس اصلا شبیه هم نبوده و هر کدام به صورتی متفاوت برگزار می شوند. در کلاس های بحث آزاد کتاب مشخصی وجود ندارد و همچنین این کلاس ها دارای دوره خاصی نبوده و زبان آموزان بعد از تعیین سطح در کلاس های مرتبط با سطح خود شرکت می کنند. در این مدل از کلاس ها معمولا با فعالیت های مختلف و متنوعی که اساتید طراحی کرده اند زبان آموزان به بحث و صحبت می پردازند تا در کنار تقویت مهارت گفتاری خود به قدرت بیان،‌ استفاده از زبان بدن،‌ یادگیری لغات یا اصطلاحات جدید و طریقه استفاده از آن ها در موقعیت ها و موضوعات مختلف بپردازند.

کلاس های مکالمه فشرده دارای دوره های مشخص و برنامه کلاسی می باشند. در این کلاس ها از کتاب های مخصوص مکالمه استفاده می شود و همچنین از کتاب های مکمل و فعالیت های جانبی برای تقویت و پیشبرد زبان آموزان در بحث مکالمه و اسپیکینگ بهره گرفته می شود. شما می توانید برای آشنایی بیشتر با کلاس های مکالمه فشرده به بخش مورد نظر این کلاس ها در وب سایت آموزشگاه زبان دهخدا مراجعه کرده و کاملا با این کلاس ها و نحوه برگزاری شان آشنا شوید.

کلاس های بحث آزاد با محوریت مکالمه – فری دیسکاشن

در کلاس های فری دیسکاشن Free discussion مدرس با توجه به توانایی و سطح زبان آموزان و همچنین با درک نیاز زبان آموزان برای تقویت آن ها در بخش های مختلف زبان انگلیسی به طرح یک موضوع عمومی می پردازد و با طرح یک سری پرسش و ارائه نظرات خود و دلایل مربوطه از زبان آموزان می خواهد که هر کدام در زمانی مشخص به صحبت و بیان نظر بپردازند. سپس به جمع آوری نظرات پرداخته و زبان آموزان باید به توضیح دلایل خود در مورد موضع خود در مورد موضوع مطرح شده پرداخته و بتوانند از نظرات خود دفاع کرده و یا با نظرات دیگران موافقت و یا مخالفت خود را اعلام کنند.

یکی دیگر از کارهایی که مدرس در زمان برگزاری این نوع کلاس مشغول آن است کمک کردن به زبان آموزان برای ارائه نظرات خود با استفاده از قواعد درست گفتاری و همچنین استفاده از کلمات و اصطلاحات مناسب در بیان نظرات آن ها است. زبان آموزان در حین ارائه نظرات خود با کلمات و اصطلاحات جدید، نحوه و زمان و طرز بیان آن ها و همچنین یادگیری قواعد جمله سازی در موقعیت ها و موضوعات مختلف آشنا خواهند شد.

کلاس های فری دیسکاشن با استفاده از فیلم و سریال Movies and TV series

در این مدل از کلاس های Free discussion تکه ای از یک فیلم به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به نمایش گذاشته می شود. اما، قبل از نمایش، مدرس با بیان موضوعی که با موضوع مطرح شده در فیلم یکی می باشد به بحث و نظرخواهی از زبان آموزان می پردازد و در همین حین یک سری لغات و اصطلاحات مهم که قبل از نمایش فیلم نیاز هست تدریس و مطرح می گردد. در ادامه کلاس به مشاهده فیلم پرداخته و به نوت برداری از موارد مهم خواهند پرداخت. سپس در آخر با اتمام فیلم دوباره مدرس با مطرح کردن سوالاتی جدید و همچنین موضوعات قبل از نمایش فیلم از زبان آموزان می خواهد که در مورد فیلم و موضوع مطرح شده بحث کنند و دیدگاه های خود را هم مطرح کرده و سپس به جمع بندی می پردازند. همچنین در آخر لغات، گرامر، اصطلاحات و دیگر موارد مطرح شده در فیلم مورد بررسی قرار می گیرد .

کلاس های فری دیسکاشن با استفاده از موسیقی Music

در استفاده از موسیقی در کلاس های فری دیسکاشن بیشتر موضوع آشنایی با بکارگیری و فهم بیان جملات و اصطلاحات در حالت خاص در زبان انگلیسی است. همانطور که می دانید در زبان موسیقی بسیاری از کلمات معانی واقعی و دقیق خود را در قالب موسیقی ندارند و باید طور دیگری به آن ها نگاه شود. در این حالت، قبل از شنیدن آهنگ در مورد موضوع، تاریخچه، خواننده و یا گروه و سبک موسیقی آهنگ مورد نظر بحث می شود. زبان آموزان با بیان نظرات خود و بحث در مورد برخی جملات کلیدی شعر و موضوع به بحث و گفتگو می پردازند و با یک سری لغات و اصطلاحات آشنا می شوند. در زمان گوش دادن به آهنگ مورد نظر یک سری فعالیت ها طراحی شده اند تا شما در حین پخش آهنگ انجام دهید تا با تمرکز بیشتری به جزئیات آهنگ پرداخته شود. پس از گوش دادن به آهنگ و در اختیار داشتن متن آن البته نه به صورت کامل در کلاس به تبادل نظر و چک کردن جواب سوالات مطرح شده قبل و در حین آهنگ می پردازیم و با جمع بندی موضوع این فعالیت را به اتمام می رسانیم.

کلاس های فری دیسکاشن با استفاده از بازی های انفرادی و گروهی Games

استفاده از بازی برای تدریس یکی از موضوعات روز دنیا است. بسیاری از مدرسین و محققین در زمینه آموزش بدنبال راهکارهایی برای کاربردی کردن و راحتی آموزش و همچنین بالا بردن سطح یادگیری در کنار علاقه مند کردن زبان آموز به موضوع مورد نظر هستند. بازی های گروهی همیشه نقش بسزایی در یادگیری و تعامل زبان آموزان با یکدیگر در بحث آموزش داشته و باعث رقابت و انگیزه خواهد شد. در بحث آموزش زبان انگلیسی، آموزش بوسیله بازی در تمام موضوعات وجود دارد از بحث یادگیری لغات تا بحث گرامر و … . یکی از روش های رایج برای کلاس های بحث آزاد یا فری دیسکاشن استفاده از همین بازی ها مخصوصا به صورت گروهی می باشد.

در این روش مدرس با توجه به موضوع مورد تدریس بازی مورد نظر را طراحی می کند و همچنین برای این کلاس ها مهم هست که بازی ها بیشتر مکالمه محور باشند. سپس با توضیح کامل قوانین و نحوه اجرای بازی، زبان آموزان به انجام بازی می پردازند. بازی های زیادی در این زمینه طراحی شده مثل بازی کارآگاه، یا بازی حدس زدن کلمات یا فعالیت ها بوسیله توضیح و … . که هر کدام به غیر از اینکه بر مهارت اسپیکینگ تمرکز دارند سایر مهارت های زبان را هم تحت پوشش خود قرار می دهند.

کلاس های فری دیسکاشن با استفاده از کتاب و یا مجلات Books and Magazines

در این مدل از حالت تدریس با توجه به سطح زبان آموزان از آن ها خواسته می شود که برای جلسه بعد بر روی موضوعی که از سمت مدرس تعیین می شود تحقیق و مطالعه کنند. و در جلسه بعد به صورت یک ارائه در کلاس به ارائه کار خود بپردازند و یا از آن ها خواسته می شود کتاب خاصی را خوانده و این ارائه را در مورد آن کتاب انجام دهند. سپس بعد از هر ارائه با طرح یک سری پرسش و پاسخ به بحث در مورد موضوع مورد نظر می پردازند. و در آخر مدرس نکات کلیدی مهم و مورد نظر را بیان و به زبان آموزان تدریس می کند.

سوالات متداول

کلاس های آنلاین فری دیسکاشن در چه پلتفرمی برگزار می شوند؟

برای برگزاری هر چه بهتر کلاس های آنلاین، این کلاس ها در پلتفرم اختصاصی موسسه برگزار می شود و زبان آموزان نیاز به نصب هیچ نرم افزاری نداشته و با گوشی های هوشمند، تبلت، لپ تاپ و یا کامپیوتر های شخصی خود و تنها با استفاده از مرورگرهای اینترنتی که روزمره از آنها استفاده میکنند می توانند در کلاس ها شرکت داشته باندو این کلاس ها به دلیل امکاناتی که به شما ارائه می دهند از جمله اشتراک گذاری صوت و تصویر، فایل های متنی و پی دی اف، صفحه کامپیوتر و تخته کلاس برای توضیحات آموزشی و قابلیت پخش فایل های صوتی و تصویری و دانلود آنها یک شبیه ساز کامل از یک کلاس حضوری خواهد بود و همچنین شما در تمامی طول کلاس آنلاین از پشتیبانی فنی برخوردار خواهید بود.

تمامی اساتید کاملا با سابقه بوده و دارای مدارک آکادمیک مرتبط و یا مدراک بین المللی زبان انگلیسی و همچنین مدارک معتبر تربیت مدرس می باشند و آشنا با روش های تدریس نوین آموزشی به صورت حضوری و آنلاین می باشند و برای اینکه مدرسی بتواند همکاری را با موسسه زبان دهخدا آغاز نماید علاوه بر این مدارک و رزومه کاری خود می بایست فیلتر های بسیار ویژه ای را بصورت آزمون های عملی تدریس سپری نماید و بصورت مستمر برکیفیت آموزشی تمامی مدرسین وکلاس ها توسط سوپروایزرین دپارتمان زبان انگلیسی نظارت میشود.
تعداد نفرات حاضر در کلاس بستگی به نوع کلاس دارد که بصورت ۱ یا ۲ نفر در حالت خصوصی و 3یا 4 نفر در کلاس های نیمه گروهی و ۵ نفر تا ۱۰ نفره در حالت گروهی برگزار می شوند.
تعیین سطح به صورت رایگان به هر دو شکل حضوری و آنلاین به صورت مصاحبه با سوپروایزر دپارتمان زبان انگلیسی برگزار می شود.

در کلاس های بحث آزاد کتاب مشخصی وجود ندارد و همچنین این کلاس ها دارای دوره خاصی نبوده و زبان آموزان بعد از تعیین سطح در کلاس های مرتبط با سطح خود شرکت می کنند. در این مدل از کلاس ها معمولا با فعالیت های مختلف و متنوعی که اساتید طراحی کرده اند زبان آموزان شروع به بحث و صحبت می پردازند تا در کنار تقویت مهارت گفتاری خود به قدرت بیان،‌ استفاده از زبان بدن،‌ یادگیری لغات یا اصطلاحات جدید و طریقه استفاده از آن ها در موقعیت ها و موضوعات مختلف بپردازند. کلاس های مکالمه فشرده دارای دوره های مشخص و برنامه کلاسی می باشند. در این کلاس ها از کتاب های مخصوص مکالمه استفاده می شود و شما با تکمیل تمامی دوره ها علاوه بر بحث مکالمه، خود را در مهارت های دیگر زبان از جمله لیسنینگ Listening،‌ رایتینگ Writing و ریدینگ Reading تقویت کرده و فقط یک آموزش تک بعدی در بحث آموزش زبان را تجربه نکرده اید.

5 دیدگاه دربارهٔ «کلاس های بحث آزاد انگلیسی (Free Discussion)»

  1. ممنون از مطالب جالب و انگیزشی.چند تا سوال دارم:
    اول اینکه کسی بخواد تو دوره free discussion شرکت کنه ترجیحا کلاس های حضوری مفید فایدس یا آنلاین؟
    دوم اینکه برای هر کدوم از این دوره ها شخص باید امتحان تعیین سطح بده یا نه؟
    و سوم اینکه اگه کسی بخواد مکالمه خیلی خوب و سلیس داشته باشه چه مدت زمان لازم داره و آیا این دوره ها تضمین شده هستند یا خیر؟
    و مطلب آخر اکسنت یا لهجه مورد استفاده در این دوره امریکن ه یا بریتیش؟
    ممنون از پاسخی که خواهید داد.

  2. به جرات میتونم بگم در زمینه فری دیسکاشن اول ایران هستید ، واقعا ممنون از موسسه زبان دهخدا

  3. عباس عدالت خواه

    بعد از ۱۰ تا موسسه مختلف که رفتم واقعا تنها کلاس بحث آزادی هست که مفیده، دستتون درد نکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *