بهترین اپلیکیشن آموزش زبان عربی

بهترین اپلیکیشن آموزش زبان عربی

برنامه های زیادی وجود دارد که می تواند به شما در یادگیری زبان عربی که یک زبان زیبا و در عین حال دشوار است کمک کند. با این حال پیدا کردن یک اپلیکیشن مناسب و عالی برای یادگیری که بتواند نیازها و خواسته های شما را برآورده کند می تواند زمان بر باشد.

به همین دلیل، ما بهترین برنامه‌ ها را برای یادگیری زبان عربی از نظر سطح یادگیری و اهداف آموزشی متفاوت بررسی کردیم و خلاصه‌ ای از مزایا، معایب و ویژگی‌ های اپلیکیشن های برتر یادگیری عربی را برای شما آوردیم تا شما بتوانید براساس نیاز خود از آن ها استفاده کنید، پس با ما همراه باشید.

 

بهترین برنامه های یادگیری زبان عربی

اپلیکیشن هایی که در این بخش از مقاله می خواهیم به شما معرفی کنیم، به جای تمرکز بر یک یا دو مهارت، زبان عربی را به طور گسترده به شما آموزش می دهد. این برنامه ها می توانند گزینه های بسیار مفیدی برای زبان آموزان در سطح مبتدی باشند.

 

1. Pimsleur Arabic

Pimsleur Arabic یکی از محبوب ترین و قدیمی ترین اپلیکیشن های یادگیری زبان عربی است. دوره های آن تاکید زیادی بر مهارت های ارتباط شنوایی و کلامی داشته و توجه کمتری به توضیحات گرامری و مهارت های خواندن یا نوشتن دارد.

این برنامه به شما کمک می کند تا با گوش دادن به توضیحات دقیق یک ساختار جمله عربی، واژگان و تلفظ درست آن ها را یاد بگیرید. یکی از مزایای مهم این برنامه داشتن درس های صوتی کوتاه است که باعث می شود شما از یادگیری زبان عربی خسته و دل زده نشوید.

اما از عیب های این برنامه می توان به خواندن و نوشتن محدود، کند بودن سرعت درس ها، توضیحات گرامری بسیار کم و پولی بودن آن اشاره کرد.

 

Pimsleur Arabic

 

2. ArabicPod101

دوره های برنامه ArabicPod101 ضمن ارائه گرامر، واژگان و اطلاعات فرهنگی ارزشمند از طریق دروس صوتی، سرگرم کننده نیز است. این برنامه طیف وسیعی از سطوح، (مبتدی تا پیشرفته) را پوشش می دهد، اما برای سطح متوسط بی نظیر است.

برای سطح مبتدی در این برنامه از زبان انگلیسی استفاده شده، اما با پیشرفت شما واژگان عربی جایگزین می شود و مطالب چالش برانگیزتر می شوند. همچنین ویدیوهایی برای جذاب نگه داشتن یادگیری زبان عربی وجود دارد که شما را برای یادگیری سریع تر زبان عربی ترغیب می کند.

از معایب این برنامه می توان به پولی بودن آن اشاره کرد. شما برای اینکه بتوانید از این برنامه استفاده کنید نیاز دارید اشتراک ماهانه تهیه کنید.

ArabicPod101

 

3. TenguLogi

برنامه TenguLogi اپلیکیشنی است که در نسخه رایگان آن می‌ توانید راهنماهای کوتاهی را بخوانید که جزئیات نحوه نوشتن و تلفظ حروف صدادار و صامت ‌ها را قبل از استفاده با کمک فلش کارت ها به شما آموزش می دهد. هر فلش کارت یک کاراکتر را به شما نشان می دهد، آن را ترجمه می کند و تلفظ آن را با استفاده از الفبای انگلیسی به شما نشان می دهد، و یک کلیپ صوتی ارائه می دهد.

این برنامه در مقایسه با سایر برنامه های یادگیری زبان، جزو نوآورانه ترین برنامه ها نیست اما از آنجایی که فلش کارت های آن از یک الگوریتم یادگیری تکرار فاصله دار استفاده می کنند، منبعی عالی برای تسلط بر الفبای عربی است.

از مزایای این برنامه این است که به صورت آفلاین نیز قابل استفاده است اما از عیب های آن این است که برای استفاده از تمام ویژگی های آن باید اشتراک تهیه کنید.

TenguLogi

 

4. Drops

Drops یکی از بهترین برنامه های آموزشی است که 33 زبان را پوشش می دهد. بازی های روزانه به زبان آموزان کمک می کند تا هزاران لغت و واژه را یاد بگیرید و دایره لغات خود را گسترش دهید. یکی از معایت برنامه Drops این است که فاقد درس های دستور زبان است و برای همه زبان ها مناسب نمی باشد. اما برای زبان آموزانی که به دنبال تکمیل درس های مربوط به لغات عربی است، ارزش امتحان کردن را دارد. این برنامه دارای دو نسخه رایگان و پولی است، که نسخه رایگان ارزش بیشتری نسبت به نسخه پولی دارد اما باید بدانید که نسخه رایگان محدودیت زمانی را ایجاد می کند.

Drops

 

5. Memrise

اگر زبان آموز مشتاقی هستید، می‌توانید سؤال‌ های جای خالی و چند گزینه‌ ای را که دارای کلیپ‌ های صوتی هستند با کمک این برنامه برای بهبود مهارت ‌های شنیداری و واژگان خود بالا ببرید. برنامه Memrise با استفاده از بازی، مانند تابلو های امتیازات و سیستم امتیاز-پاداش، زبان آموزان مبتدی را تشویق می‌کند که به مطالعه و تلاش بیشتر ادامه دهند. همچنین، این برنامه با داشتن کویزهای کوتاه زبان آموزان را به چالش می کشد و آن ها را به تمرین بیشتر تشویق می کند.

از ویژگی های این برنامه این است که با ارائه ویدیوها و کلیپ های صوتی توسط افراد بومی زبان عربی را به طور دقیق و درست به زبان آموزان آموزش می دهد و اما از عیب های این برنامه این است که دارای محتوای رایگان محدود است و گرامر را هم پوشش نمی دهد. بنابراین اگر بخواهید اکثر دوره های این برنامه را در دسترس داشته باشید نیاز دارید تا اشتراک ماهانه دریافت کنید.

Memrise

 

6. Clozemaster

برنامه Clozemaster یک برنامه رایگان است و شما با انجام منظم تمرینات و پر کردن جای خالی ها می توانید دانش خود را در مورد اصطلاحات عربی گسترش دهید و جنبه های بیشتری از زبان عربی را یاد بگیرید. این برنامه واژگان روزمره را پوشش می دهد و به شما کمک می کند عبارات را به طور دقیق یاد بگیرید.

بیشتر ابزارهای یادگیری واژگان این برنامه رایگان است اما دسترسی به همه ویژگی ها و تمرین های موجود در این برنامه نیازمند خرید اشتراک ماهانه است.

Clozemaster

 

7. Rocket Languages

با کمک برنامه Rocket Languages شما می توانید سطح خود را انتخاب کنید. این برنامه دارای سه سطح آسان، خوب و سخت است. براساس سطحی که انتخاب می کنید به شما نمره ای براساس درصد داده می شود و پیشرفت شما را بیان می کند. از مزایای این برنامه داشتن فناوری تشخیص صدا برای کمک به بهبود تلفظ است. اما از عیب هایی که این برنامه دارد ترکیب نامشخص لهجه های عربی و فاقد راهنمای انسانی است. برای اینکه از این برنامه استفاده کنید نیاز دارید تا اشتراک ماهانه تهیه کنید.

Rocket Languages

 

8. Duolingo

با استفاده از برنامه Duolingo، می‌توانید جاهای خالی، سؤالات چند گزینه ‌ای و تمرین هایی را به صورت فلش کارت را تکمیل کنید تا مهارت ‌های عربی خود را تقویت کنید. این برنامه با به چالش کشیدن شما برای حفظ پیشرفت شما، با ارسال پیام های دوستانه و جذاب شما را به مطالعه مکرر تشویق می کند.

Duolingo بدون شک یکی از بهترین برنامه ها برای یادگیری رایگان زبان عربی است. اما وقتی صحبت از یادگیری گرامر، تمرین گوش دادن و تقویت مهارت های گفتاری می شود، گزینه های دیگر بسیار بهتر هستند.

از ویژگی های این برنامه درس های سریع و آسان و رایگان است و از عیب های آن می توان به منابع محدود اشاره کرد.

Duolingo

 

9. Rosetta Stone

برنامه Rosetta Stone اکنون دارای درس هایی از معلمان واقعی و فناوری تشخیص صدا برای بهبود صحبت کردن شما است. با این حال، برخلاف سایر برنامه های یادگیری زبان، جلسات آموزشی Rosetta Stone تنها 25 دقیقه طول می کشد. از آنجایی که اغلب باید جلسات را با سه زبان آموز دیگر به اشتراک بگذارید، فرصت ‌های متعددی برای صحبت کردن ندارید. علاوه بر این، شما فقط می توانید سه کلاس در هفته در زمان های تعیین شده شرکت کنید. با این وجود، از آنجایی که می‌توانید درس‌ های خودآموزی را برای دسترسی آفلاین دانلود کنید، این برنامه برای مطالعه عربی در قطار، در طول پرواز یا در تعطیلات عالی است.

Rosetta Stone

 

نتیجه گیری

اگر مصمم به یادگیری زبان عربی هستید استفاده از برنامه ها و اپلیکیشن های مختلف می تواند بسیار کمک کننده باشند. اما این برنامه ها به تنهایی نمی توانند به شما زبان عربی را آموزش دهند. توصیه می شود حتما برای یادگیری زبان عربی در کلاس زبان عربی تحت نظر یک استاد مجرب آموزش را شروع کنید و از این برنامه ها برای فعالیت های کمک آموزشی و منابعی برای تمرین و تکرار بیشتر استفاده نمایید تا نتیجه عالی را دریافت نمایید.

 

مطالب مرتبط:

معرفی بهترین کتاب های آموزش زبان عربی

رای دهید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *