معرفی بهترین کتاب های آموزش زبان عربی

بهترین کتاب های اموزش زبان عربی

معرفی بهترین کتاب های آموزش زبان عربی

زبان عربی به عنوان کامل ترین زبان دنیا شناخته می شود. این زبان از لحاظ گرامری تمام شرایط را براساس جنس مذکر و مونث، افعال و ساختارهای مختلف به صورت کامل و مجزا شامل می شود. این زبان یکی از زبان های آهنگین در بین زبان های زنده دنیا می باشد که این موضوع را می توان در قرآن و سایر کتاب های عربی نیز مشاهده کرد. یادگیری زبان عربی با توجه به میزان افراد و کشورهایی که در قاره های مختلف به این زبان تکلم می کنند بسیار حائز اهمیت می باشد.

این زبان تنها زبانی است که در یکی از کتاب های آسمانی یعنی قرآن به شکل مشخص از آن استفاده شده و اهمیت این زبان را بسیار بالا برده و نیز برای ایرانی ها که در مجاورت کشور های عربی می باشند و در بسیاری از موارد نیاز به تعامل با این کشورها را دارند، یادگیری این زبان را بسیار با اهمیت کرده است. برای یادگیری این زبان داشتن کتاب های آموزشی خوب و کامل بسیار مهم بوده و در کنار سایر موارد همچون کلاس آموزشی می تواند به شما برای یادگیری این زبان کمک نماید. در این مطلب به معرفی کتاب های آموزشی زبان عربی پرداخته شده تا بواسطه آن ها بتوانید زبان عربی را بهتر و راحت تر فرا بگیرید.

 

کتاب مکالمه عربی فصیح (العربیه بین یدیک)

اولین کتابی که برای آموزش زبان عربی می خواهیم به شما معرفی کنیم، کتاب مکالمه عربی فصیح العربیه بین یدیک است. این کتاب برای آموزش زبان عربی به غیر عرب زبان ها طراحی شده و توسط گروهی از مولفان به سرپرستی دکتر محمد عبدالرحمن آل شیخ نوشته شده است. در این کتاب آموزش زبان عربی از پایه صورت گرفته و شما با الفبا و قواعد زبان عربی کامل آشنا خواهید شد. در این کتاب آموزش زبان عربی از طراحی های زیبا و تصاویر رنگی و با کیفیت استفاده شده است.

کتاب عربی فصیح دارای فایل های صوتی می باشد که آموزش را برای زبان آموزان جذاب تر کرده است. درس های این کتاب دارای تمرین بوده و فهرست لغات هر درس نیز در پایان کتاب آورده شده است. کتاب مکالمه عربی فصیح العربیه بین یدیک در بسیاری از کشورها به عنوان منبع آموزشی زبان عربی مورد استفاده قرار گرفته است. هر چند این کتاب می تواند به عنوان خودآموز مورد استفاده قرار گیرد اما اگر از یک استاد در کنار این کتاب بهره گرفته شود آموزش به شکل موثرتری خواهد بود. این کتاب در سه جلد منتشر شده است.

 

کتاب خواندن و نوشتن به عربی برای افراد مبتدی read and speak Arabic for beginners

این کتاب به افرادی که زبان عربی را تازه شروع کرده اند و سطح پایه ای دارند اصطلاحات و کلمات پایه زبان عربی که در مکالمات روزانه مورد استفاده می باشند را آموزش می دهد. در این کتاب تمرین های بسیاری وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید نکاتی که فراگرفته اید را تقویت و مرور نمایید. این کتاب مخصوص افراد پایه در زبان عربی است. با استفاده از تمرین های متنوع این کتاب می توانید مهارت خود در یادگیری زبان عربی را تقویت نمایید. همچنین برای تلفظ نیز دارای فایل صوتی می باشد.

 

کتاب مکالمه صدی الحیاه

یکی دیگر از کتاب های آموزش زبان عربی کتاب صدی الحیاه می باشد که توسط مسعود فکری نوشته شده است. این کتاب را کانون زبان ایرانیان به چاپ رسانده است. از ویژگی های این کتاب پرداختن به مهارت های چهارگانه زبانی یعنی مهارت شنیداری، گفتاری، نوشتاری و خواندن است. این کتاب به زبان عربی امروزی نیز توجه کرده و ظاهر و شکل جذابی در طراحی دارد. کتاب صدی الحیاه در ۱۳ جلد چاپ شده است. نکته مورد توجه این است که برای یادگیری زبان عربی با این کتاب نیاز به راهنمایی استاد عربی دارید.

 

دیکشنری تصویری دو زبانه عربی به انگلیسی Arabic-English Bilingual Visual Dictionary

دیکشنری مصور دو زبانه عربی به انگلیسی یکی از کتاب های کاربردی برای یادگیری زبان عربی است. در این کتاب کلمات را با استفاده از تصویر اشیا و اجسام فراخواهید گرفت. با این کتاب می توانید براحتی دایره لغات خود را گسترش دهید. البته شاید تصور کنید که این کتاب عربی به انگلیسی بود و برای فارسی زبانان مناسب نمی باشد که به دلیل وجود تصویر در این دیکشنری شما براحتی معنای کلمه را متوجه خواهید شد و نیازی به ترجمه فارسی آن نخواهید داشت. این کتاب دارای فایل صوتی برای یادگیری تلفظ کلمات نیز است.

 

کتاب الکتاب الاساسی

کتاب پنجم که می خواهیم برای یادگیری زبان عربی معرفی کنیم، کتاب الکتاب الاساسی هست. این کتاب یکی از بهترین کتاب های یادگیری زبان عربی می باشد. این کتاب توسط بخش آموزش عربی دانشگاه ام القری به غیر عرب زبانان منتشر شده است. این کتاب هم همچون کتاب العربیه بین یدیک به آموزش زبان عربی از صفر تا صد می پردازد. همچنین به آموزش هر چهار مهارت زبان نیز به خوبی پرداخته شده است. در این کتاب مکالمه زبان عربی را به صورتی یاد خواهید گرفت که یک کودک زبان عربی را از کودکی یاد می گیرد. در این کتاب ارزشمند به زبان عربی امروزی که مورد استفاده می باشد نیز توجه شده است. در این کتاب همچنین با استفاده از تصاویر و کارهای گرافیکی سعی شده تا جذابیت آموزش زبان عربی توسط این کتاب افزایش یابد.

 

مجموعه کتاب های Arabic Vocabulary, Verb Tense, Pronouns and Prepositions

این مجموعه کتاب، همانطور که از اسم شان مشخص است به صورت جداگانه به آموزش لغات Vocabulary، افعال Verbs، ضمایر و حروف اضافه Pronouns and Prepositions پرداخته است. این سه کتاب برای افراد در سطح متوسطه مناسب می باشد. هر کتاب دارای تمرین های مناسب برای یادگیری بهتر درس های مطرح شده می باشند. اگر سطح زبان عربی تان متوسط به بالا می باشد می توانید برای تقویت زبان عربی خود از این مجموعه استفاده نمایید.

 

کتاب العربیه للعالم

کتاب مکالمه العربیه للعالم یک مجموعه کتاب آموزش زبان عربی است که در موسسه زبان عربی دانشگاه ملک سعود تهیه شده است. این کتاب به شکلی طراحی شده که افراد غیر عرب زبان بتوانند زبان عربی را به عنوان زبان دیگر خود فرابگیرند. زبان عربی این کتاب عربی عامیانه است و زبانی است که در دانشگاه ها و رسانه ها مورد استفاده می باشد. کسانی که با این کتاب به یادگیری زبان عربی می پردازند در سه بخش توانایی های خود را تقویت می کنند. یکی توانایی برقراری ارتباط با عرب زبان ها، دوم بخش زبانی و سوم بخش فرهنگی و ادبی زبان عربی است. همچنین کتاب العربیه للعالم هر چهار مهارت زبان عربی را پوشش می دهد. این مجموعه دارای ۵ کتاب می باشد که کتاب اول تا سوم بر مهارت های عمومی زبان عربی و مکالمه می پردازد و کتاب چهارم در حوزه سیاست بوده و کتاب پنجم برای افرادی است که می خواهند در حوزه کسب و کار و تجارت فعالیت داشته باشند طراحی شده است.

 

کتاب اللغه العربیه

یکی دیگر از کتاب های آموزش زبان عربی کتاب اللغه العربیه است که توسط نشر المصطفی به چاپ رسیده. این کتاب بر مهارت مکالمه زبان عربی از سطح پایه تا پیشرفته به صورت گام به گام تمرکز دارد و با رعایت سطح لغوی و فرهنگی زبان آموز و اعراب گذاری متون و تمرین ها تلاش می کند تا زبان آموز را در آموزش بهتر مکالمه راهنمایی نماید.

 

سخن آخر

برای یادگیری زبان عربی کتاب های زیادی به عنوان خودآموز در دسترس نبوده و این موضوع برای بسیاری از افراد کار یادگیری این زبان را سخت کرده است. برای یادگیری زبان عربی شاید اگر توسط یک استاد عربی و با استفاده از کتب مختلف و راهنمایی های به آموزش بپردازید احتمالا کار راحت تری خواهید داشت. از این رو ما در موسسه زبان دهخدا با استفاده از اساتید مجرب زبان عربی با برگزاری کلاس های حضوری و آنلاین برای آموزش زبان عربی کلاس های مختلفی را برای سطوح مختلف طراحی کرده ایم که می توانید با شرکت در آن ها زبان عربی را از سطح پایه تا پیشرفته فرابگیرید.

 

صفحه کلاس آموزش عربی

 

 

بیشتر بخوانید:

بهترین پادکست ها برای یادگیری زبان عربی

مقایسه زبان فارسی و عربی

نمونه مکالمه روزمره عربی، موضوعات مختلف با ترجمه فارسی

3.5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *