دوره تخصصی آمادگی آزمون تومر TÖMER

دوره آمادگی آزمون زبان ترکی تومر tomer

دوره تخصصی آمادگی آزمون تومر TÖMER

زبان ترکی استانبولی یکی از پرطرفدارترین زبان های حال حاضر بین زبان آموزان در ایران و بسیاری از کشورهای دیگر می باشد. این زبان به دلیل راحتی در یادگیری و داشتن لغات مشترک بین زبان فارسی و ترکی و همچنین عربی برای ایرانیان جذاب بوده و همچنین کشور ترکیه بخاطر همسایگی نزدیک به ایران و جاذبه های گردشگری، اقتصاد و داشتن دانشگاه های معتبر در دنیا به یکی از مقصد های ایرانیان برای مهاجرت، سفر و تحصیل تبدیل شده است.

برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه، زبان آموزان به یک مدرک زبان معتبر مانند آیلتس IELTS و یا تافل TOEFL نیاز دارند. معمولا دریافت این دو مدرک کمی سخت و زمان بر بوده و همچنین هزینه بالایی نیز باید پرداخت شود. از این رو برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه شما می توانید با ارائه یک مدرک معتبر زبان ترکی استانبولی به تحصیل در این کشور بپردازید.

از جمله این مدارک مدرک زبان تومر می باشد که توسط دانشگاه آنکارا برگزار می شود و دارای اعتباری بین المللی بوده و شما با داشتن این مدرک می توانید به راحتی در یکی از دانشگاه های کشور ترکیه به تحصیل بپردازید.

 

آزمون تومر TÖMER چیست؟

آزمون بین المللی تومر ترکیه یکی از معتبرترین آزمون های زبان ترکی استانبولی برای سنجش دانش زبان آموزان در زبان ترکی استانبولی می باشد. این آزمون یکی از پیش نیازهای ورود به دانشگاه های معتبر و ترک زبان، مهاجرت و کار در کشور ترکیه است. آزمون تومر مخفف Türkçe Öğretim Merkezi می باشد. این آزمون به دو صورت :

۱- دیپلما Diploma

۲- سرتیفیکا Sertifica

 

برگزار می گردد. مدرک دیپلما یک مدرک مادام العمر زبان ترکی است که زبان آموز باید دوره های پیشرفته را گذرانده و بتواند در این آزمون نمره قبولی را کسب کند. آزمون سرتیفیکا دارای اعتبار ۶ ماه تا ۲ سال می باشد و در دو سطح مقدماتی و متوسط برگزار می شود. مدرک مقدماتی دارای اعتبار ۶ ماه بوده و مدرک متوسط دارای اعتبار ۲ سال است و متقاضیان باید برای تمدید اعتبار مجددا در این آزمون شرکت نمایند.

 

ساختار آزمون تومر ترکیه

همانطور که بیان شده آزمون تومر به دو صورت دیپلما و سرتیفیکا برگزار می شود. اما، ساختار این دو آزمون یکسان بوده و تنها در بحث نمره و اعتبار با یکدیگر متفاوت می باشند. این آزمون مهارت های اصلی زبان را در ۶ بخش مورد ارزیابی قرار می دهد و دارای استانداردهای آزمون های بین المللی نظیر آیلتس و تافل می باشد.

۱- ساختار Structure

۲- درک مطلب Reading Comprehension

۳- شنیداری Listening

۴- نوشتاری Writing

۵- تعامل گفتاری Spoken Interaction

۶- تولید گفتاری Spoken Production

این آزمون دارای ۱۰۰ سوال بوده و مدت زمان پاسخگویی ۲۴۰ دقیقه می باشد.

 

سطوح و کیفیت آزمون تومر

آزمون تومر براساس استانداردهای بین المللی CEFR دارای ۶ سطح A1، A2، B1، B2، C1 و C2‌ می باشد که شامل سطوح مقدماتی تا پیشرفته است.

 

سطح A1 و A2، سطح مقدماتی می باشد که در این سطح زبان ترکی استانبولی داوطلبین توانایی پاسخگویی به سوالات ساده با پاسخ های سنجیده و توانایی پاسخ گویی به مباحث قابل پیش بینی را داشته باشد. نمره این سطح بین ۵۰ تا ۵۹ می باشد.

 

سطح B1 و B2، سطح متوسط می باشد که در این سطح از آزمون تومر داوطلب باید در مورد کارهای شخصی خود و شرایط غیر معمول و غیر منتظره بربیاید. سطح B2 نشان دهنده داشتن دانشی خوب از زبان ترکی است که داوطلب توانایی توصیف موضوعات در طیفی گسترده را دارد. نمره سطح B1،‌ ۶۰ الی ۶۵ و نمره سطح B2، ۶۶ الی ۷۰ است.

 

سطح C1، در این سطح فرد دارای دانش زبانی خیلی خوبی از درک زبان ترکی استانبولی بوده و داوطلب قادر به پاسخگویی موضوعات گسترده و غیر قابل پیش بینی می باشد. نمره این سطح از ۷۱ الی ۱۰۰ می باشد.

 

سطح C2، در این سطح که بالاترین و آخرین سطح زبان ترکی استانبولی است. زبان آموزان به صورت کاملا حرفه ای و همانند زبان مادری قادر به درک و بیان نظرات خود در رابطه با هر موضوعی بوده و به صورت کاملا مسلط به زبان ترکی استانبولی تلقی می شوند.

 

نمرات آزمون تومر

دوره های تخصصی آزمون تومر ترکی tomer

در آزمون تومر ۴ مهارت زبانی، مهارت گفتاری، شنیداری، نوشتاری و درک مطلب یا خواندن مورد ارزیابی قرار می گیرد که بالاترین امتیاز هر بخش ۲۵ می باشد در نتیجه حداکثر نمره در آزمون تومر ۱۰۰ می باشد. حداقل نمره در هر بخش این آزمون نیز ۱۵ بوده که پایین ترین نمره آزمون ۶۰ خواهد بود.

برای دریافت مدرک زبان ترکی تومر باید حداقل نمره را دریافت نمایید. سوالات آزمون تومر به صورت ۴ گزینه ای می باشد و شما باید به ۱۰۰ سوال پاسخ دهید.

 

آزمون تومر در ایران و مراکز برگزاری آزمون تومر TÖMER در ایران

آزمون تومر به وسیله و تحت نظارت دانشگاه آنکارا توسط UTS (Uzaktan Turkce Sinavi) برگزار می‌گردد. این دانشگاه برای این آزمون و گسترش زبان ترکی نمایندگی های زیادی را تاسیس کرده است که در ایران در سفارت ترکیه بخش فرهنگی سفارت به نام مرکز یونس امره واقع در خیابان جردن مسئول برگزاری این آزمون می باشد.
این آزمون هر ساله در ترکیه در بیشتر شهرهای این کشور برگزار می شود و به دلیل بالا بودن متقاضیان در شهر استانبول این آزمون در این شهر به صورت هفتگی برگزار خواهد شد. همچنین همانطور که بیان شد داوطلبین آزمون تومر به راحتی می توانند در این آزمون در ایران شرکت کنند که بیشتر آزمون تومر در تهران برگزار می شود و مدرک تومر معتبر و قابل ارائه ای به کشور ترکیه می باشد.

 

ثبت نام آزمون تومر در تهران

همانطور که بیان شد این آزمون در تهران نیز برگزار می شود که برای ثبت نام در آزمون تومر می توانید به مراکز برگزاری آزمون مراجعه کنید و در این آزمون به صورت آنلاین یا حضوری شرکت نمایید. آزمون تومر آنلاین را می توانید در منزل خود شرکت کنید و تمامی مراحل ثبت نام را به صورت غیرحضوری انجام دهید.

 

هزینه ثبت نام در آزمون تومر TÖMER

برای پرداخت هزینه و شرکت در آزمون تومر بستگی به نوع آزمون هزینه متفاوتی را متقاضی باید پرداخت نماید. متقاضیان شرکت در آزمون دیپلما هزینه ای حدود ۱۵۰ یورو باید پرداخت نمایند و متقاضیان آزمون تومر سرتیفیکا می بایست مبلغی حدود ۱۰۰ یورو را بپردازند.

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون تومر TÖMER ترکیه

روند ثبت نام در آزمون تومر و شرکت در آن نیاز به یک سری مدارک به شرح زیر دارد:

۱. دو قطعه عکس رنگی

۲. پاسپورت (در صورت نبود پاسپورت، ترجمه ترکی شناسنامه)

۳. پرداخت هزینه آزمون

 

منابع آزمون تومر TÖMER

منابع زیاد و مختلفی برای آزمون تومر ارائه و تالیف شده است که از مهم ترین این منابع می توان به موارد زیر اشاره کرد :

۱. مجموعه کتاب های معتبر و خود آموز هیتیت Hitit و استانبول Istanbul با انسجام در تدریس و همچنین پوشش کامل موضوعات

۲. آزمون های آزمایشی و نمونه سوالات این آزمون که دانشگاه آنکارا ارائه می کند.

۳. کتاب تومر مرجع فارسی

۴. لغتنامه türkçe sözlük

۵. کتاب گرامر آسان زبان استانبولی

۶. کتاب راهنمای آزمون تومر UTS sivana تالیفات و گردآوری تومر دانشگاه آنکارا و قازی

خرید مدرک تومر

شاید بسیار شنیده باشید که می توانید مدرک زبان تومر را بدون شرکت در آزمون خریداری نمایید و با اینکار براحتی مدرک زبان ترکی خود را دریافت کنید. اما آیا این کار شدنی است؟ اگر یک جستجو کوچک در اینترنت و فضای مجازی نمایید می بینید که مدرک تومر با قیمت های مختلف برای خرید وجود دارد. اما نکته ای که باید به آن توجه کنید اعتبار این مدرک است که به هیچ وجه قابل استناد نمی باشد و اینکار تنها پول شما را هدر خواهد داد.

همچنین شما باید قادر به ارائه توانایی خود در زبان ترکی باشید از این رو زمانی که به یادگیری زبان ترکی بپردازید می توانید براحتی و با هزینه کمتر از خرید مدرک تومر،‌ مدرک معتبر زبان ترکی خود را دریافت کنید. در نتیجه توصیه می شود به صورت قانونی به دریافت مدرک خود بپردازید.

 

دوره فشرده زبان ترکی استانبولی

برای شرکت در آزمون تومر tomer باید سطح زبان ترکی استانبولی خود را ارتقا دهید تا بتوانید نمره مناسبی را دریافت کنید. از این رو اگر زمان مناسب و زیادی برای شرکت در کلاس گروهی زبان ترکی ندارید می توانید در دوره های فشرده زبان ترکی که به صورت آنلاین و حضوری برگزار می شوند شرکت کنید براحتی در مدت زمان کوتاهی می توانید سطح تان را ارتقا دهید.

یکی از موسساتی که به صورت تخصصی به برگزاری دوره فشرده زبان ترکی استانبولی می پردازد و شما را برای آزمون تومر آماده می کند آموزشگاه زبان دهخدا می باشد که در ادامه به توضیح این آموزشگاه و دوره های آن پرداخته شده است.

 

دوره های آمادگی آزمون تومر و آزمون های آزمایشی MOCK در آموزشگاه دهخدا

کلاس های تومر در تهران در موسسات مختلفی همچون آموزشگاه دهخدا به صورت گروهی و خصوصی به شکل دوره های آنلاین و حضوری زیر نظر دپارتمان آموزش و آزمون زبان ترکی استانبول آموزشگاه دهخدا برگزار می شود. اساتید در این دوره ها با تجربه خود در زمینه تدریس و آزمون های بین المللی با توجه به سطح زبان آموز و نقاط قوت و ضعف شما با ارائه برنامه های مشخص و کاربردی شما را برای شرکت در این آزمون آماده خواهند کرد. همچنین برای افرادی که تازه می خواهند آموزش زبان ترکی استانبولی را آغاز کنند دوره های تخصصی آموزش زبان ترکی استانبولی زیر نظر کادر مجرب آموزشی به صورت آنلاین وحضوری برگزار می شود و زبان آموزان می توانند با مراجعه به بخش آموزش زبان ترکی استانبولی اطلاعات کامل این دوره ها را دریافت نمایند. در کنار دوره های آمادگی آزمون، آزمون های آزمایشی آزمون تومر در این آموزشگاه برگزار می شود تا با آمادگی لازم در این آزمون شرکت نمایید. همچنین شما با ثبت نام در آزمون تومر از طرف دانشگاه آنکارا به آزمون آزمایشی تومر چند روز قبل از آزمون برای آمادگی و محک خود دسترسی خواهید داشت‌.

 

 

بیشتر بخوانید:

راهنمای آزمون زبان ترکی (TYS) ،معرفی منابع و ثبت نام

4.7/5 - (51 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *