یادگیری زبان چینی چقدر طول می کشد؟

یادگیری زبان چینی

زبان چینی اغلب به عنوان یکی از سخت ترین زبان ها برای یادگیری شناخته می شود. در حالی که یادگیری آن بیشتر از حد متوسط (در مقایسه با زبان های دیگر) طول می کشد اما آنقدرها هم که بسیاری از مردم فکر می کنند، دشوار نیست. اینکه چقدر طول می کشد تا زبان چینی یاد بگیرید به عوامل مختلفی بستگی دارد، مانند: روش مطالعه، سطح فعلی و مهمتر از همه هدف شما از یادگیری زبان چینی.

برای تسلط و مهارت بسیار در زبان چینی ماندارین و گذراندن سطح 6 HSK مستلزم دانستن 5000 کاراکتر یا بیشتر است و چهار سال یا بیشتر طول می کشد تا به این سطح برسید. در حالی که رسیدن به یک سطح روان مکالمه، HSK سطح 4 مستلزم دانستن حدود 1200 کاراکتر است و حدود دو سال طول می کشد.

 

عواملی که تعیین می کند چقدر طول می کشد تا زبان چینی یاد بگیرید

تعهد زمانی

در حالی که لزوماً نیازی به صرف 10 ساعت مطالعه در روز ندارید، اما اگر می‌ خواهید به سطح مکالمه برسید، باید حداقل 30 دقیقه تا یک ساعت در روز وقت بگذارید. صرف کردن این مقدار زمان نیز برای حافظه بلند مدت مفید می باشد.

اینکه چه زمانی به مطالعه بپردازید مهم نیست. اما میزان زمان مطالعه روزانه و استمرار در انجام آن به شما کمک می کند تا به هدف تان برسید.

 

کیفیت منابع آموزشی

یکی از عوامل مهم که در مسیر شما برای تسلط سریعتر به زبان چینی وجود دارد، منابعی هستند که استفاده می‌ کنید. بسیار مهم است که منابع اولیه شما کیفیت بالایی داشته باشند.

منابع شما باید: پر از درس های عملی، آسان، سرگرم کننده و متنوع و همچنین تمرین ها باید کاربردی و مرتبط باشند.

 

سطح انگیزه

هرچه برای یادگیری انگیزه بیشتری داشته باشید، بیشتر یاد خواهید گرفت، به این معنی که سریعتر پیشرفت را خواهید دید. در ابتدا شروع یادگیری مطمئنا انگیزه بالایی خواهید داشت اما در ادامه با توجه به چالش های زبان چینی باید بتوانید این انگیزه یادگیری را نگه داشته یا افزایش دهید.

 

تجربه قبلی یادگیری زبان

اگر چینی اولین زبانی است که می خواهید یاد بگیرید می تواند احتمالاً برای شما سخت تر از کسی است که زبان دیگری را به عنوان زبان دوم یا سوم یاد گرفته است باشد. کسی که تجربه یادگیری زبان را دارد احتمالاً روش ترجیحی خود را برای یادگیری، مطالعه و تمرین می داند در نتیجه راحت تر می تواند خود را برای یادگیری یک زبان جدید بهتر وفق دهد.

 

برنامه ریزی مطالعاتی و روند یادگیری

یکی از موارد مهم در یادگیری زبان چینی یا هر زبان دیگری، برنامه ریزی مطالعاتی و روند یادگیری شما می باشد. استفاده از چک لیست ها و فلش کارت ها، نحوه و میزان تمرین روزانه، شناخت نقاط قوت و ضعف و تمرین برای بهبود آن ها و روش های متنوع یادگیری که باعث می شود تا یادگیری زبان چینی به صورت یکنواخت باشد و لذت بیشتری را از یادگیری تجربه کنید و این زبان را راحت تر یاد بگیرید.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که روند یادگیری شما همیشه در معرض تغییر خواهد بود و این اشکالی ندارد.

 

برای شروع صحبت به زبان چینی به چند کلمه چینی نیاز دارم؟

یادگیری زبان چینی از فردی به فرد دیگر متفاوت است. افرادی هستند که به طور طبیعی تمایل دارند زبان های خارجی را سریعتر از دیگران یاد بگیرند.

آزمون Hanyu Shuiping Kaoshi (HSK) یا همان آزمون مهارت چینی، مبنایی را برای مدت زمان لازم برای یادگیری زبان چینی ارائه کرده است.

HSK یک آزمون استاندارد بین المللی مهارت زبان چینی است که توانایی افراد غیر بومی چینی را در استفاده از زبان چینی در زندگی روزمره، تحصیلی و حرفه ای آن ها ارزیابی می کند. HSK از شش سطح تشکیل شده است. در اینجا یک نمای کلی از هر سطح آورده شده است.

مهارت تعداد کلمات یاد گرفته شده تعداد کاراکترهای یاد گرفته شده HSK

Level

از عبارات اساسی چینی روزمره استفاده می کنید. می توانید خود را معرفی کنید و به سوالات شخصی پاسخ دهید. 150 178 1
جملات و موضوعات مرتبط مانند جغرافیای محلی و اشتغال را درک می کنید. می توانید در حین انجام کارهای ساده و معمولی به زبان چینی صحبت کنید. 300 349 2
می توانید در مورد موضوعات مورد استفاده در مدرسه، کار و اوقات فراغت صحبت کنید. می توانید در موقعیت های غیرمنتظره در طول سفر به زبان چینی پاسخ دهید و می توانید موضوعات مورد علاقه شخصی را بیان کنید. 600 623 3
قادر به درک متون پیشرفته چینی در موضوعات عینی و انتزاعی هستید. می توانید در موضوعات فنی گفتگو کنید. 1200 1071 4
قادر به درک متون دشوار و طولانی ماندارین هستید. می توانید منظور خود را در موضوعات اجتماعی، تحصیلی و حرفه ای خیلی راحت و روان بیان کنید. 2500 1709 5
مسلط به خواندن، نوشتن و درک زبان چینی هستید. می توانید خلاصه ای از اطلاعات را از منابع گفتاری و نوشتاری مختلف زبان چینی به شکل مرتبط ایجاد کنید. 5000 2633 6

 

چقدر طول می کشد تا زبان چینی را یاد بگیریم؟

سطح HSK 1 : 1 تا 3 ماه

HSK 1 مبتدی ترین سطح زبان چینی ماندارین است. اگر روزانه 4 تا 5 کاراکتر به مدت 31 روز یاد بگیرید، می توانید انتظار داشته باشید که در یک ماه به سطح HSK 1 برسید. مطالعه روزانه 2 تا 3 کاراکتر شما را در 60 روز و 1 تا 2 کاراکتر در 90 روز، شما را به این سطح می رساند.

 

سطح HSK 2 : 3 تا 6 ماه

HSK 2 سطح پیش متوسطه است. در مجموع باید 300 کلمه بدانید. این بدان معناست که شما 150 کاراکتر جدید را یاد خواهید گرفت تا به آن هایی که در HSK 1 یاد گرفته اید اضافه کنید.

 

سطح HSK 3 : 6 تا 9 ماه

رسیدن به سطح 3 HSK تقریباً 6 تا 9 ماه طول می کشد. یادگیری 3 تا 4 کاراکتر جدید از سطح HSK 3 به شما این امکان را می دهد که تمام 300 کلمه جدید را در حدود سه ماه یاد بگیرید.

 

سطح HSK 4 : حدود 2 سال

HSK 4 برای رسیدن به این سطح شما باید حدود دو سال مطالعه داشته باشید. رسیدن به این سطح به معنای یادگیری 600 کلمه اضافی پس از رسیدن به HSK 3 است.

 

سطح HSK 5 : 3 تا 4 سال

شما می توانید انتظار داشته باشید که پس از سه تا چهار سال مطالعه مداوم به سطح HSK 5 برسید. سطحی که شما به مکالمه تسلط دارید.

 

سطح HSK 6 : بیشتر از 4 سال

برای دستیابی به سطح HSK 6 حداقل چهار سال مطالعه مداوم نیاز است و شما باید حداقل 5000 کاراکتر را بدانید.

 

نتیجه گیری

همانطور که بیان شد برای رسیدن به سطح بالای زبان چینی بیش از ۴ سال با مطالعه و تمرین مداوم زمان نیاز است. اما برای رسیدن به یک سطح متوسط و درک زبان چینی برای کارهای روزمره و یا مسافرت و تجارت می توانید زبان چینی را در ۲ سال آموزش ببینید.

این زبان شاید در اول راه خیلی سخت و دشوار به نظر برسد اما مطمئنا با یک برنامه ریزی درست و مطالعه منظم براحتی می توانید این زبان را به خوبی یاد بگیرید.

 

دوره های آموزش زبان چینی مبتدی تا پیشرفته با اساتید مجرب به صورت حضوری و آنلاین

 

بیشتر بخوانید:

بهترین کتاب برای یادگیری زبان چینی

نکاتی درباره یادگیری زبان چینی

آموزش الفبا و حروف زبان چینی

رای دهید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *