راهنمای آزمون زبان اسپانیایی (DELE) ،معرفی منابع و ثبت نام

آزمون اسپانیایی dele

راهنمای آزمون زبان اسپانیایی (DELE) ،معرفی منابع و ثبت نام

آیا می دانستید که اسپانیایی سومین زبان پرمخاطب در جهان است؟ این به تنهایی دلیل خوبی برای یادگیری زبان اسپانیایی است. فقط به تمام فرصت‌های جدیدی که باز می‌شوند و تمام افراد جدیدی که می‌توانید با آنها ارتباط برقرار کنید، فکر کنید. اگر می خواهید یک گواهینامه رسمی برای اثبات مهارت های اسپانیایی خود داشته باشید، باید در آزمون DELE شرکت کنید. شاید تا به حال نام این آزمون را نشنیده باشید. اشکالی ندارد! ما با توضیح اینکه آزمون DELE چیست، چه کسی باید در آن شرکت کند و چگونه می توانید در آن شرکت کنید، شروع می کنیم. بسته به اهداف یادگیری زبان خود، ممکن است علاقه مند به شرکت در آزمون DELE باشید یا نباشید. اما همیشه داشتن گزینه ها خوب است. ممکن است در حال حاضر مایل به شرکت در آزمون نباشید، اما در آینده ممکن است بخواهید یک راه رسمی را امتحان کنید برای اثبات اینکه به سطح خاصی از زبان اسپانیایی دست یافته اید.

 

آزمون DELE چیست؟

DELE مخفف “Diplomas de Español como Lengua Extranjera” است که در انگلیسی به معنای “دیپلم های اسپانیایی به عنوان یک زبان خارجی” است. این یک گواهی رسمی است که موسسه سروانتس برای دانش آموزانی که امتحان را با موفقیت پشت سر گذاشته اند صادر می کند. از سال 1989 وجود داشته است و از سال 2002 مؤسسه سروانتس مسئولیت همه چیز مربوط به آزمون را بر عهده دارد.  DELE توسط وزارت آموزش و علوم اسپانیا به آن دسته از افرادی که با موفقیت در این آزمون شرکت می کنند و مهارت زبان اسپانیایی خود را نشان می دهند، اعطا می شود. مهمترین ویژگی این مدرک این است که اعتبار مادام العمر دارد. سالانه بیش از 60000 آزمون توسط مؤسسه سروانتس برای کسانی که علاقه مند به دریافت دیپلم مهارت اسپانیایی برای اهداف مختلف هستند، برگزار می شود. این آزمون هر ساله در بیش از 100 کشور در سراسر جهان برگزار می شود.

 

معیارهای آزمون DELE

هر کسی می تواند در آزمون شرکت کند. فقط باید هزینه های ثبت نام مربوطه را پرداخت کنید. ملیت یا محل زندگی شما در نظر گرفته نمی شود.امتحانات عمومی DELE برای بزرگسالان 16 سال و بالاتر برگزار می شود.شما می توانید در هر سطحی بدون شرکت در آزمون DELE سطح قبلی شرکت کنید. علاوه بر این، دیپلم های DELE دارای اعتبار رسمی هستند. این اعتبار نامحدود و بین المللی است.مدارک DELE در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است. علاوه بر این، آنها اعتبار زیادی در بین موسسات، مقامات آموزشی دولتی و خصوصی و همچنین در دنیای تجارت و اتاق های بازرگانی دارند. این بهترین راه برای نشان دادن مهارت های زبانی عالی در اسپانیایی است.با آزمون DELE، دیپلم اعتبار رسمی و اعتبار نامحدود دریافت می کنید. این توسط موسسه سروانتس، با ارجاع به سطوح چارچوب مشترک اروپایی مرجع برای زبان ها (CEFR) اعطا شده است. شما درجه ای از اعتبار بین المللی کسب خواهید کرد.

 

چه کسی می تواند مدرک DELE را بگیرد؟

DELE برای افرادی طراحی شده است که بومی اسپانیایی زبان نیستند. شما می توانید این را از دو راه ثابت کنید.یکی، با داشتن شهروند کشوری که زبان اسپانیایی را به عنوان زبان رسمی ندارد. دوم، با زندگی در یک کشور اسپانیایی زبان اما دو مورد از این چهار مورد را برآورده می کند:

  • زبان مادری والدین شما اسپانیایی نباشد.
  • اسپانیایی زبان اول شما نباشد.
  • معمولاً به زبان اسپانیایی ارتباط برقرار نمی کنید.
  • در اسپانیا برای آموزش ابتدایی یا متوسطه تحصیل نکرده باشید.

برای گرفتن DELE، لازم نیست دانشجوی کالج یا دانشگاه باشید. تا زمانی که یکی از دو شرط را برآورده کنید، می توانید در آن شرکت کنید. این یک مدرک رسمی است، بنابراین می تواند به شما در هنگام کار، به خصوص در سازمان های رسمی کمک کند. اگر قصد آموزش زبان اسپانیایی را دارید، یک مدرک DELE لازم دارید.برخی از مدارس یا دانشگاه‌های اسپانیایی‌زبان ممکن است از شما بخواهند که در آزمون DELE شرکت کنید تا ثابت کنید سطح لازم زبان اسپانیایی را دارید.با این حال، در موارد دیگر ممکن است از شما خواسته نشود که به طور رسمی ثابت کنید که اسپانیایی صحبت می کنید. در نظر بگیرید که آیا آزمون DELE با نیازهای شما مطابقت دارد یا خیر. حتی اگر به آن نیاز ندارید، می تواند یک تقویت کننده عالی برای رزومه تان باشد!

 

آمادگی آزمون DELE

موسسه سروانتس راهنمای آزمون DELE را دارد که می توانید آن را از وب سایت تهیه کنید.همچنین کتاب های آمادگی زیادی برای یادگیری شما وجود دارد.اگر ترجیح می دهید حضوری یاد بگیرید، می توانید در کلاس هایی شرکت کنید تا برای آزمون DELE آماده شوید. می توانید با بررسی بهترین آموزشگاه های زبان در ایران، یکی را پیدا کنید.آزمون زمان بندی شده است، بنابراین ایده خوبی است که قبل از انجام آزمون واقعی،در یک آزمون تمرینی شرکت کنید.مطمئن نیستید کدام سطح را انتخاب کنید؟ یک نسخه کوتاه از آزمون ارائه شده به صورت آنلاین را امتحان کنید تا بتوانید جایگاه خود را ببینید.

امتحان را می توان در شش سطح مختلف، از A1 (“مبتدی”) برای مبتدیان تا C2 (“برترین”) برای مسلط ترین سخنرانان انجام داد. در سطوح ابتدایی، در مواردی مانند برقراری ارتباط با نیازهای فوری یا روزمره مورد آزمایش قرار خواهید گرفت. در سطح C2، از شما انتظار می رود که نشان دهید می توانید تقریباً هر نوع موقعیتی را با بیان پیچیده، روان و صحیح مدیریت کنید. هر سطح، خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن را آزمایش می کند. آزمون DELE بر اساس اسپانیایی اروپایی است. با این حال، یک آزمون جدیدتر نیز بر اساس اسپانیایی بین‌المللی از طیفی از کشورهای اسپانیایی زبان به نام SIELE (“Servicio Internacional de Evaluación de la Lengua Española) وجود دارد. با این حال، DELE همه انواع زبان اسپانیایی را پوشش می دهد، بنابراین حتی اگر اسپانیایی را در خارج از اسپانیا مطالعه کرده باشید، تحت پوشش قرار خواهید گرفت.خبر خوب اینکه هنگامی که DELE را دریافت کردید، برای همیشه معتبر است! و DELE در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است.

 

چه زمانی می توانیم مدرک DELE را بگیریم؟

بیش از 100 کشور مختلف آزمون DELE را در مجموع در بیش از 900 مرکز ارائه می دهند! هر مرکز تاریخ مخصوص به خود را برای شرکت در آزمون دارد. شما می توانید نزدیکترین مرکز به خود را در اینجا پیدا کنید.پردازش نتایج شما حدود 3 ماه طول می کشد. آنها را از طریق ایمیل دریافت خواهید کرد.

 

انواع دیپلم DELE

مدارک اسپانیایی DELE بر اساس سطح شایستگی و مهارت طبقه بندی می شوند. در اینجا سطوح مختلف دیپلم زبان اسپانیایی آمده است:

 

دیپلم اسپانیایی سطح A1

این سطح پایه توانایی فرد را برای تبادل ارتباطات اولیه در مورد نیازهای فوری بررسی می کند.

 

دیپلم اسپانیایی سطح A2

سطح A2 DELE به توانایی متصدیان در درک عبارات، کلمات و عبارات معمولی که در مورد خانواده و خریدشان استفاده می شود، می پردازد.

 

دیپلم اسپانیایی سطح B1

توانایی فرد در درک اصل کلمات و همچنین توانایی نامزدها برای بیان نظرات و ایده ها را تأیید می کند.

 

دیپلم اسپانیایی سطح B2

سطح B2 DELE به کسانی داده می‌شود که می‌توانند به اندازه کافی با زبان مادری به صورت طبیعی صحبت کنند.

 

دیپلم اسپانیایی سطح C1

این سطح DELE به توانایی درک متون متراکم مختلف به زبان اسپانیایی و درک معانی ضمنی آنها مربوط می شود.

 

دیپلم اسپانیایی سطح C2

این سطح تخصصی از DELE به نامزدهایی اعطا می شود که توانایی تبادل مؤثر ارتباطات بدون توجه به موقعیت ها با نهایت دقت و درک متون را دارند.

 

هزینه آزمون DELE

هزینه های آزمون DELE کاملاً بر اساس سطح امتحانی است که در آن شرکت می کنید. در اینجا جزئیات هزینه برای سطوح مختلف آزمون DELE 2020 در هند آمده است:

A1 4200 INR

A2 4700 INR

B1 5600 INR

B2 7000 INR

C1 7500 INR

C2 8000 INR

 

فرآیند ثبت نام آزمون DELE

آگاهی کافی از کل مراحل ثبت نام در آزمون از تکمیل درخواست تا حضور در آزمون برای داوطلب ضروری است. بیایید روند ثبت نام برای آزمون DELE را بررسی کنیم:

ثبت نام آنلاین:

  • می توانید به صورت آنلاین در پورتال آنلاین موسسه سروانتس ثبت نام کنید.
  • یک مدرک شناسایی اسکن شده را با نام و ملیت خود بارگذاری کنید.
  • پرداخت برای ثبت نام باید به صورت آنلاین از طریق کارت اعتباری یا پی پال انجام شود.

همچنین می توانید فرم ثبت نام را در مرکز آزمون قبل از پایان تاریخ ثبت نام پر کنید. در اینجا مدارک کلیدی مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون DELE به صورت آفلاین آمده است:

  • دو نسخه از فرم درخواست.
  • شناسه عکس معتبر با آخرین عکس، نام، ملیت شما، DOB.
  • مدرک مستند هزینه ثبت نام خود را درج کنید.

 

برنامه درسی آزمون DELE

اگر می خواهید زبان اسپانیایی را یاد بگیرید و گواهی تسلط را از طریق دیپلم DELE کسب کنید، باید از قبل خود را با اطلاع از برنامه درسی برای آزمایش در آزمون آماده کنید. برنامه درسی سطوح مختلف آزمون DELE در زیر آورده شده است:

 

A1  استفاده از جملات و عبارات ساده مربوط به موقعیت های روزمره.

گفتن سلام های اولیه مانند سلام، خداحافظ، لطفا، تشکر و عذرخواهی.

پذیرش یا رد دعوت؛

ملاقات و معرفی خود و دیگران؛

افراد، مکان ها یا چیزها را شناسایی و توصیف کنید.

سلایق، علایق و ناپسندها، خواسته ها و نیازها را بیان کنید

 

A2  به زبانی با حداقل پیچیدگی با افراد بومی ارتباط برقرار کنید.

درخواست، رد یا اجازه دستورات؛

بیان تعهدات، ترجیحات، رضایت و تمایل؛

به مقالات، داستان ها، اخبار گوش دهید و بر این اساس شگفتی، شادی را ابراز کنید.

خطاب کردن و تبریک گفتن به کسی

 

B1  به طور روان صحبت کنید و رویدادها را در موضوعات مختلف در زمان حال، گذشته و آینده بیان کنید.

درک و پاسخ به سؤالات، خلاصه کردن، برقراری ارتباط و ارائه نظرات در مورد موضوعات مرتبط با زندگی روزمره اگر به آرامی و واضح با آنها صحبت شود.

درک و راهنمایی برای پیمایش در یک شهر، اجاره ماشین، سفارش غذا و پیروی از دستورالعمل های آشپزی.

دستور بدهید و بفهمید، درخواست کنید و کمک کنید، موافقت یا مخالفت را بیان کنید. فرضیه ای را در مورد یک موضوع کلی که از آن آگاه هستید،بیان کنید. پرس و جو در مورد خلق و خو یا سلامت کسی؛عذرخواهی یا واکنش به عذرخواهی؛ مکالمه را شروع و پایان دهید، علاقه خود را به ادامه گفتگو نشان دهید، آنچه را که گفته اید تکرار کنید و بررسی کنید که آیا درست متوجه شده اید یا خیر.

 

B2  آنچه را که دیگران به شما گفته اند با استفاده از گفتار گزارش شده روایت کنید.

احساسات قوی مانند ترس، اندوه، نگرانی، ناامیدی، قدردانی و قدردانی را ابراز کنید. به عنوان موافق یا مخالف هر پیشنهاد، استدلال و غیره موضع بگیرید.نوشتن نامه های رسمی و غیر رسمی با استفاده از روش های مرسوم.آنچه را که دیگران در یک مجموعه اجتماعی گفته اند با روانی و سهولت قابل توجه بیان کنید، خلاصه و ارزیابی کنید.

 

C1  جملات، ارائه ها، مقالات و متون واضح و با ساختار گرامری را در مورد موضوعات پیچیده بنویسید.

دفاع از ایده ها، دیدگاه ها، استدلال ها با یک نتیجه روشن.در موقعیت های مختلف شک و تردید، تایید و عدم تایید را نشان دهید.برخی فرضیه ها را تنظیم کنید، پیام ها را انتقال دهید یا رویدادها را روایت کنید، دستور یا فرمان  بدهید، درخواست ها را در جدول های زمانی مختلف ارائه دهید.از زبان در معنای ادبی استفاده کنید، شرکت کنید، واکنش نشان دهید، پاسخ دهید و در موضوعات مختلف به صورت انعطاف پذیر و روان نظرتان را ابراز کنید.

 

C2 درک و پاسخ به متون گفته شده با سرعت متوسط ​​یا سریع.

مخالفت ها، فرآیندها، نتایج و شرایط را گزارش دهید.

پیوند ایده ها، افزودن اطلاعات و تشکیل گفتار ساختاریافته؛

ارائه توصیه ها یا مشاوره؛

به مسائل و تفاسیر از دیدگاه خود و دیگران بپردازید.

امکان استخراج اطلاعات و خلاصه سازی متون.

توانایی تولید انواع مختلف متن با استفاده از نشانگرهای گفتمان برای نشان دادن روند و نتیجه یک رابطه.ابراز علاقه، خواسته ها و ترجیحات و تأثیرگذاری بر ایده ها، تصمیمات طرف مقابل. سؤالات مطرح شده توسط یک گوینده بومی را درک کنید و به آنها پاسخ دهید، بدون اینکه آنها مجبور باشند سؤالات خود را تکرار کنند.

 

امیدواریم که این مقاله در ارائه کلیه اطلاعات ضروری در مورد آزمون DELE موفق بوده باشد. آیا قصد دارید تحصیلات عالی را در اسپانیا دنبال کنید؟ موسسه زبان دهخدا دوره های زبان اسپانیایی را با کمک اساتید مجرب و نیتیو برگزار می کند و در یادگیری این زبان همراه شما خواهد بود. تعیین سطح و مشاوره در آموزشگاه زبان دهخدا به صورت رایگان خواهد بود. برای دریافت وقت می توانید براحتی با کادر موسسه تماس گرفته و تعیین وقت مشاوره را دریافت نمایید.

 

ورود به صفحه دوره زبان اسپانیایی

3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *