بهترین اپلیکیشن یادگیری زبان چینی

بهترین اپلیکیشن یادگیری زبان چینی

یادگیری یک زبان جدید مستلزم تمرین و یادگیری تعدادی مهارت مختلف است و اکثر برنامه ها در بهبود این مهارت ها به شما کمک می کنند. چینی ماندارین دومین زبان پرگفتار در جهان می باشد، بنابراین جای تعجب نیست که تعداد زیادی اپلیکیشن برای یادگیری زبان چینی وجود داشته باشد.

برخی از برنامه ها رویکرد جامع تری برای آموزش زبان دارند و از آنجایی که آن ها چندین جنبه از زبان چینی را پوشش می دهند، می توانند گزینه های بهتری را برای زبان آموزان ایجاد کنند. در این مقاله ما می خواهیم بهترین اپلیکیشن ها را برای یادگیری زبان چینی به شما معرفی کنیم.

 

بهترین اپلیکیشن های برای خواندن به زبان چینی

 

۱. Du Chinese

برنامهDu Chines ، برنامه ای است که چینی ماندارین را از طریق داستان به شما آموزش می دهد. “Du” به این کاراکتر 读 (dú) اشاره دارد که به معنای “خواندن” است.

در این اپلیکیشن تمام داستان ها توسط افراد بومی و با ترجمه حرفه ای نوشته و ضبط شده اند. آن ها به زبان ماندارین ساده شده و سنتی و براساس سطح HSK در دسترس زبان آموزان قرار دارند.

مبتدیان با متون بسیار ساده با واژگان اولیه شروع می کنند، اما داستان ها برای زبان آموزان در سطح متوسط، طولانی تر هستند و تمرکز بیشتری بر دستور زبان دارند. برای زبان آموزانی که در سطح پیشرفته هستند، این برنامه دارای متون کلاسیک چینی، مانند اشعاری از سلسله تانگ است. این برنامه رایگان بوده و با داشتن اشتراک، زبان آموزان می توانند به راحتی از تمام ویژگی های این اپلیکیشن استفاده کنند.

Du Chinese

۲. The Chairman’s Bao

اپلیکیشنThe Chairman’s Bao یک برنامه محبوب است که تکه ‌هایی از اخبار را انتخاب می‌ کند و آن‌ ها را برای زبان‌ آموز قرار می دهد و به زبان ‌آموزان ماندارین کمک می‌ کند تا در مقالات خبری دنیای واقعی غوطه‌ ور شوند.

این برنامه در درجه اول دارای بیش از 7000 درس طبقه بندی شده است که مقاله های خبری را در خود جای داده است. به عنوان مثال، می‌توانید مقاله‌ای در مورد هوش مصنوعی در چین بخوانید که بر رفتار دانش ‌آموزان نظارت دارد.

Chairman’s Bao برای تمام سطوحHSK ، از مبتدی تا پیشرفته، درس های زیادی را در دسترس قرار داده است. حدود 1600 مقاله جدید در سال منتشر می کند، بنابراین همیشه به محتوای جدید دسترسی خواهید داشت.

در طول یک درس، می‌ توانید روی هر کلمه ‌ای برای ترجمه به انگلیسی کلیک کنید. دسترسی به این برنامه رایگان است اما شما با خرید اشتراک می توانید به تمام ویژگی های آن دسترسی داشته باشید.

The Chairman’s Bao

بهترین اپلیکیشن های یادگیری واژگان چینی

 

۱. Daily Chinese

برنامه Daily Chinese به شما کمک می کند تا دایره لغات خود را با تکرارهای فاصله دار و کلمات متنوع تا سطح چینی پیشرفته افزایش دهید. در واقع این برنامه، یکی از بزرگترین مجموعه کاراکترها برای یادگیری ماندارین را دارد.

برای سطحHSK 6 ، زبان آموزان پیشرفته به برنامه ای مانند چینی روزانه نیاز دارند که شامل بیش از 9000 کاراکتر برای یادگیری با کمک تکرار است.

همچنین این برنامه دارای گسترده ترین دسته های کلمه ای است که احتمالاً تا به حال در یک برنامه مشاهده خواهید کرد، از موضوعات اساسی مانند دستور زبان گرفته تا دسته بندی های تخصصی مانند بودیسم و واژگان خاص مربوط به صنعت ها نیز در این برنامه پیدا می شود. این برنامه رایگان است و با داشتن اشتراک شما به همه ویژگی های آن دسترسی دارید.

Daily Chinese

۲. Drops

با Drops می ‌توانید واژگان ارزشمند چینی را تنها در پنج دقیقه در نسخه رایگان یا حداکثر تا 10 یا 15 دقیقه با خریدن اشتراک یاد بگیرید. این برنامه با ارائه تصویر به شما کمک می کند تا کلمات را مستقیماً به معانی آن ها متصل کنید بدون اینکه مجبور باشید آن ها را به زبان مادری خود ترجمه کنید.

Drops از بازی های جذاب استفاده می‌ کند تا یادگیری زبان چینی را با مجموعه ‌ای از موضوعاتی که می‌ توانید انتخاب کنید، سرگرم‌کننده ‌تر نماید. به عنوان مثال، ممکن است کلمه ای در مرکز صفحه نمایش شما ظاهر شود و سپس باید آن را به تصویر مربوطه خود وصل کنید.

Drops

بهترین اپلیکیشن های یادگیری کاراکترهای چینی

 

۱. Zizzle

Zizzle اپلیکیشنی است که حروف چینی را از طریق داستان های کوتاه و تصاویر آموزش می دهد. در حال حاضر، بیش از 1000 کاراکتر در برنامه موجود است که حدود 600 کاراکتر آن دارای تصاویر جذاب و به یاد ماندنی هستند تا به شما کمک کنند آن ها را به خاطر بسپارید. این برنامه با رایج ترین کاراکترها در هر یک از سطوح HSK مطابقت دارند.

در این برنامه هر کاراکتر چینی از طریق یک داستان آموزش داده می شود، که اغلب شامل تلفظ، صوت مربوطه، ترتیب ضربه و معنای کاراکتر است.

Zizzle

۲. Skritter

این برنامه برای کسانی است که به دنبال نوشتن به چینی هستند. این برنامه از یک سیستم تشخیص دست خط استفاده می کند تا زبان آموزان بتوانند نوشتن کاراکترها را تمرین کنند.

با این برنامه، شما نه تنها یاد می گیرید که چگونه به درستی هر نویسه چینی را با ترتیب ضربه درست بنویسید، همچنین یاد می گیرید که چگونه هر کلمه را به درستی از طریق تلفظ های صوتی و ژست های لحن، تلفظ کنید.

Skritter

بهترین اپلیکیشن های یادگیری تلفظ چینی

 

۱. Standard Mandarin

برنامه استاندارد ماندارین، در کمک به تلفظ صحیح به شما تخصص دارد، حتی به شما می گوید که چگونه از زبان و ماهیچه های صورت خود برای ایجاد صداها به درستی استفاده کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که صدایی را که می خواهید بشنوید (که با پینیین نوشته شده است) انتخاب کنید. در این برنامه اطلاعات و تصاویری برای تمام تن های مختلف آن صدا به شما ارائه می شود که همراه با تمرین های تلفظ و انیمیشن ها همراه است. شما می توانید از این برنامه به صورت رایگان استفاده کنید.

Standard Mandarin

۲. Speechling

Speechling برنامه ای است که بر روی صحبت کردن، با تاکید بر عبارات رایج و کاربردی تمرکز دارد. در این برنامه ابتدا به تلفظ بومی کلمه گوش می دهید و سپس صدای خود را ضبط می کنید. ظرف 24 ساعت، یک مدرس صدا ضبط شده شما را از نظر تلفظ، ریتم و لحن و همچنین جنبه ‌های دیگر مانند انتخاب کلمه و دستور زبان تجزیه و تحلیل می ‌کند.

جدای از این Speechling شامل انواع فعالیت های زبانی برای بهبود مهارت های مکالمه چینی است، مانند: تمرین دیکته، تمرین گوش دادن، فلش کارت، پر کردن جای خالی و دیکشنری صوتی. همه این ها مملو از هزاران جمله رایج هستند که توسط بازیگران حرفه ای چینی زبان بیان شده اند. این برنامه رایگان است و دارای گزینه ای برای پرداخت هزینه تدریس خصوصی است.

Speechling

بهترین اپلیکیشن های مهارت شنیداری به زبان چینی

 

۱. ChinesePod

ChinaPod برنامه ای است که از بیش از 4000 درس ویدیویی و پادکست برای آموزش چینی ماندارین استفاده می کند. هیچ نظم سفت و سختی وجود ندارد که دروس باید به ترتیب در آن انجام شود، بنابراین می توانید از هر کجا که خواستید شروع کنید.

هر درس حول یک دیالوگ یا برخی دیگر از اجزای گفتاری چینی می چرخد، بعد نوبت تجزیه و تحلیل است که به زبان آموزان امکان می دهد ساختارهای موجود در جملات و مکالمات چینی را واقعاً درک کنند.

علاوه بر ویدیو یا صوت، زبان آموزان به فهرست واژگان قابل دانلود، یادداشت های دستور زبان و ترجمه های انگلیسی این برنامه نیز دسترسی دارند. برای استفاده از این برنامه شما نیاز دارید تا اشتراک تهیه کنید.

ChinesePod

۲. ChineseClass101

ChineseClass101 بخشی از سری آموزشی معروف Pod101 است که چندین زبان را پوشش می دهد. این برنامه درس های سازماندهی شده بر اساس پادکست ها با مکالمات معتبر را ارائه می دهد.

هر درس دارای یک کلیپ ویدیویی یا صوتی است (که اغلب به صورت پادکست ضبط می شود). این کلیپ ‌ها معمولاً شامل یک صحنه یا مکالمه کوتاه به زبان چینی در موضوعات مربوط به مدرسه، کار، خانواده و زندگی روزمره است. بعد از کلیپ های ویدیویی یا صوتی، نکات گرامر و واژگان درس داده می شود و می توانید تمرین های کوتاهی نیز انجام دهید.

علاوه بر این، محتوای رایگان زیادی با یک حساب کاربری و در کانال YouTube ChinaClass101 موجود است. برخی از ویژگی های این برنامه رایگان است اما برای اینکه بخواهید به تمام ویژگی های اپلیکیشن دسترسی داشته باشید باید اشتراک تهیه کنید.

ChineseClass101

۳. Chinese – Listening • Speaking

این برنامه در درس های صوتی برای مکالمه چینی تخصص دارد. با استفاده از دیالوگ های روزمره، واژگان و ساختار های دستور زبان، زبان چینی را به شما آموزش می دهد.

در این برنامه چهار سطح (پایه، ابتدایی، متوسط و پیشرفته) وجود دارد که همه چیز را از احوالپرسی اولیه گرفته تا معاشرت و تعاملات تجاری پوشش می دهد.

همه فایل ‌های صوتی در این برنامه دارای رونوشت هستند و یک گزینه خواندن آهسته، برای گوش دادن آسان ‌تر نیز وجود دارد. این برنامه همچنین دارای بخش هایی در مورد جملات رایج چینی، آهنگ ها، اخبار و داستان های کوتاه، به علاوه آماده سازی HSK است. این برنامه رایگان بوده و شما می توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

Chinese - Listening • Speaking

بهترین اپلیکیشن های مرجع برای یادگیری زبان چینی

 

۱. Chinese Grammar

گرامر چینی شامل درس های گرامر آسان با تمرین ها و جملات مثال است. بیش از 100 درس گرامر در این برنامه وجود دارد که شما را از مبتدی تا پیشرفته زبان چینی راهنمایی می کند.

در این برنامه هر نکته گرامری به ساده‌ ترین عبارت توضیح داده شده است و اطمینان حاصل می‌ کند که می‌ توانید به راحتی هر ساختار را در تمرینات گفتاری و نوشتاری روزانه خود اعمال کنید.

اگرچه برنامه گرامر چینی رایگان است، اما فقط در دستگاه‌ های Android در دسترس است و دروس فقط به زبان ماندارین ساده و فقط تا HSK 5 در دسترس است.

Chinese Grammar

۲. HSK Online

HSK Online برنامه ای برای تمرین تست مهارت چینی است. این برنامه شما را برای امتحان با تمرینات HSK، تست های آزمایشی و جلسات مطالعه آماده می کند.

اگرچه برنامه ‌های دیگری وجود دارند که لیست کلمات HSK را ارائه می‌ دهند، HSK Online از نظر آمادگی برای امتحان برای همه سطوح، با استفاده از آزمون ‌های قبلی و آزمون ‌های آزمایشی، کامل ‌ترین است.

به غیر از واژگان، این برنامه بیش از 300000 تمرین و سؤال را ارائه می دهد که برای مهارت های گوش دادن، خواندن و نوشتن ماندارین شما بنا شده است.

برای بازخورد، توضیحات مفصلی درباره خطاها به شما داده می شود. در واقع، HSK Online براساس فناوری هوش مصنوعی و الگوریتم ‌های دیگر ساخته شده است که پیشرفت و اشتباهات شما را بررسی می ‌کند و جلسات مطالعه شما را سفارشی پیش می برد تا به شما در بهبود ضعف هایتان کمک کند.

HSK Online

سخن پایانی

زبان چینی با توجه به ویژگی هایی که دارد یکی از زبان های پرچالش برای یادگیری است. شما می توانید در کنار شرکت در کلاس چینی از برنامه های اشاره شده در بالا استفاده کنید و روند یادگیری خود را بهبود بخشید و بیشتر خود را در معرض استفاده و تمرین زبان چینی قرار دهید.

 

دوره های آموزش زبان چینی مبتدی تا پیشرفته با اساتید مجرب به صورت حضوری و آنلاین

 

مقاله‌های پیشنهادی:

بهترین کتاب برای یادگیری زبان چینی

نکاتی درباره یادگیری زبان چینی

یادگیری زبان چینی چقدر طول می کشد؟

رای دهید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *