بهترین اپلیکیشن یادگیری زبان فرانسه

بهترین اپلیکیشن یادگیری زبان فرانسه

اگر در حال یادگیری زبان فرانسه هستید باید بدانید که، علاوه بر دوره‌ ها و منابع آنلاین فرانسوی، همچنین ویدیوها و پادکست ‌های یوتیوب، برخی از برنامه ‌های وب و موبایل جذاب و سرگرم‌کننده وجود دارند که به شما در یادگیری زبان فرانسه کمک می کنند.

هر برنامه آموزش زبان فرانسه متفاوت بوده و با تاکید بر مهارت های مختلف طراحی شده است. شما می توانید براساس خواسته و نیازتان برنامه ای را که می خواهید انتخاب کنید و از آن ها برای یادگیری زبان استفاده نمایید. در اینجا ما قصد داریم شما را با بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان فرانسه آشنا کنیم.

 

بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان فرانسوی

 

۱. Français Authentique

Français Authentique موضوعات را برای زبان آموزان فرانسوی متوسطه و پیشرفته فراهم می کند. این برنامه مناسب برای: گوش دادن با صدای بومی فرانسوی و دارای واژگان و عبارات، رونوشت ها و تمرین ها است.

این برنامه براساس کانال یوتیوب موفق Français Authentique طراحی شده است. کانال یوتیوب Français Authentique کاملاً به زبان فرانسوی است و بیش از یک میلیون بازدید کننده دارد و میزبان آن، یوهان، به افراد بی ‌شماری کمک کرده است تا زبان فرانسه خود را از طریق وبلاگ‌ ها و پادکست ‌های فرانسوی خود بهبود بخشند.

این اپلیکیشن شامل محتوای واقعی صوتی و تصویری است و به همین دلیل، برای زبان آموزانی که در سطح مبتدی و متوسطه هستند توصیه می شود.

محتوای صوتی و تصویری حول پادکست هایی می چرخد که به زبان فرانسوی آهسته و واضح تولید می شوند. موضوعات شامل موضوعات رایج، واژگان و دستور زبان، وبلاگ های سبک زندگی، بهبود فردی و بهره وری است.

در این برنامه محتوای صوتی و تصویری جدید به طور مداوم اضافه می شود و فایل های PDF را می توان از برنامه دانلود کرد تا زبان آموزان آن را دنبال کنند. از ویژگی های برجسته این اپلیکیشن می توان به رایگان بودن آن اشاره کرد.

Français Authentique

۲. Mondly

Mondly بر آموزش واژگان اساسی مفید برای زبان فرانسه تمرکز دارد و به شما کمک می کند تا با پوشش دادن موضوعات رایج مکالمه، مهارت های فرانسوی خود را به آرامی پرورش دهید.

درس ‌های کوتاه این برنامه می‌ تواند به شما کمک کند تا در موقعیت ‌های روزمره هنگام سفر به کشورهای فرانسوی ‌زبان، مانند سفارش دادن در رستوران‌ ها یا درخواست از مردم محلی برای نشان دادن مسیر، اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

این اپلیکیشن دارای تمرین‌ های بسیاری است، مانند تمرین ‌های پر کردن جای خالی، تمرین ‌های گوش دادن و سؤالات ترجمه. همچنین می توانید با برقراری ارتباط با ابزار چت بات آن، خواندن و نوشتن به زبان فرانسوی را تمرین کنید.

Mondly همچنین دارای اپلیکیشن‌ های واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) است که به شما امکان می ‌دهد مهارت ‌های گفتاری خود را در محیط ‌های شبیه‌ سازی ‌شده مانند یک فروشگاه مواد غذایی یا رستوران تمرین کنید. در صورت داشتن اشتراک Mondly، می توانید به صورت رایگان به برنامه AR در تلفن هوشمند خود دسترسی داشته باشید. با این حال، برای استفاده از برنامه VR به هدست Oculus نیاز دارید.

پرداخت هزینه اشتراک به شما امکان دسترسی به دوره ‌های فرانسوی را می‌ دهد که برای مشاغل خاصی از جمله مهمانداران هواپیما، کارکنان رستوران، پذیرش هتل و دستیار فروشگاه طراحی شده ‌اند.

Mondly

۳. Memrise

Memrise یک برنامه عالی برای زبان آموزان تازه کار است که به دنبال مقدمه ای ساده برای یادگیری زبان فرانسه هستند.

می ‌توانید با انجام تمرین ‌های خودآموز ساده Memrise، مانند پر کردن جاهای خالی و سؤالات چند گزینه ‌ای، همراه با کلیپ‌ های ویدیویی و صوتی با فرانسوی زبانان، به سرعت اصول زبان فرانسه را درک کنید.

به عنوان یک امتیاز، زمانی که چند ساعت از زمان مطالعه خود را صرف کردید، Memrise به شما امکان می ‌دهد در امتحان ‌های کوتاه شرکت کنید تا به شما کمک کند اصطلاحات واژگان جدید را حفظ کنید و پیشرفت خود را ارزیابی نمایید.

این برنامه دارای دسترسی رایگان در برخی از ویژگی ها است اما اگر بخواهید از تمام ویژگی های آن استفاده کنید باید اشتراک ماهانه تهیه کنید.

Memrise

۴. FrenchPod101

FrenchPod101 دارای بیش از 2500 پادکست و درس صوتی برای سطوح مختلف است که تمام جنبه‌ های زبان فرانسه، از اصطلاحات گرفته تا ساختارهای دستور زبان را پوشش می‌ دهد. این یک پلتفرم کامل با یک برنامه تلفن همراه، کانال یوتیوب، درس های ویدیویی و صوتی، رونوشت ها، یادداشت های درسی، فهرست واژگان و فلش کارت می باشد.

در درجه اول برای شروع آموزش از درس های صوتی استفاده می کند، اما شامل مقدار مناسبی محتوای ویدیویی نیز است. دروس این برنامه برای افراد مبتدی تا سطوح پیشرفته مناسب است.

این آموزش نه تنها شامل مهارت های شنیداری است، بلکه شامل واژگان ضروری و دستور زبان نیز می شود و تمام محتوای درس ها قابل دانلود است.

این برنامه دارای دسترسی رایگان در برخی از ویژگی ها است اما اگر بخواهید از تمام ویژگی های آن استفاده کنید باید اشتراک ماهانه تهیه کنید.

FrenchPod101

۵. Busuu

Busuu یکی از بهترین برنامه ها برای یادگیری زبان فرانسه در صورت داشتن زندگی پرمشغله است. درس های سریع آن به شما امکان می دهد در زمان استراحت کاری، ناهار یا در هر شرایط دیگری که هستید فرانسوی یاد بگیرید. این درس‌ های کوچک می ‌توانند به شما کمک کنند تا کلمات و عبارات فرانسوی جدید را با درس‌ هایی که بینش ‌های فرهنگی و توضیحات دستور زبان را ادغام می‌ کنند، انتخاب کنید.

روش تدریس آن براساس تکرار است و آن را به ابزاری فوق العاده برای به خاطر سپردن واژگان جدید تبدیل می کند. متأسفانه، این برنامه در درس ‌های مکالمه فقط موضوعات مشخصی را پوشش می‌ دهد، بنابراین انعطاف‌ پذیری یا انتخاب زیادی وجود ندارد.

این برنامه دارای دسترسی رایگان در برخی از ویژگی ها است اما اگر بخواهید از تمام ویژگی های آن استفاده کنید باید اشتراک ماهانه تهیه کنید.

Busuu

۶. LingQ

LingQ به شما کمک می کند تا با گوش دادن و خواندن محتوای فرانسوی مورد علاقه خود، کلمات و عبارات جدید فرانسوی را یاد بگیرید. این برنامه مطالب جذابی را ارائه می دهد که از پادکست ها و وب سایت های فرانسوی برتر گرفته شده است تا زبان آموزان را علاقه مند نگه دارد. همچنین می توانید منابع خود را از هر منبع خارجی، حتی متن آهنگ، به برنامه وارد کنید.

ابزارهای نوآورانه ای همچون LingQ به شما این امکان را می دهد که روی کلمات ناآشنا که با رنگ آبی مشخص شده اند کلیک کنید و در حین خواندن یا گوش دادن به محتوا، تعاریف آن ها را بیاموزید. اگر کلمه را نمی دانید، تعریفی را از فرهنگ لغت داخلی مرتبط پیدا می کنید و سپس آن را به عنوان یک اصطلاح ذخیره می ‌کنید تا بعداً مرور کنید، که به عنوان «LingQ» شناخته می‌ شود. سپس این برنامه در تمام درس ‌های شما این کلمه را به رنگ زرد برجسته می‌ کند و آن را به ابزارهای ساخت واژگان ارسال می ‌کند.

این برنامه شامل آزمون های چند گزینه ای، فلش کارت، دیکته و تمرین های پر کردن جای خالی است. بنابراین LingQ برای اضافه کردن کلمات فرانسوی بیشتر یک برنامه عالی است. این برنامه رایگان است اما اگر بخواهید از تمام ویژگی های آن استفاده کنید نیاز دارید تا اشتراک ماهانه تهیه کنید.

LingQ

۷. Duolingo

Duolingo در سال 2012 با رویکرد بازی مانند خود، برای یادگیری و قابلیت استفاده آسان، صنعت یادگیری زبان را تکان داد. از آن زمان، این برنامه به یک برنامه محبوب برای یادگیری زبان فرانسه برای نوجوانان و بزرگسالان تبدیل شده است.

Duolingo یکی از بهترین برنامه ها برای یادگیری رایگان زبان فرانسه است. Duolingo شما را تشویق می کند تا دوره های تمرینات روزانه پرکردن جای خالی، سوالات چند گزینه ای و فعالیت های فلش کارت را انجام دهید. همچنین شما را به چالش می کشد تا یادگیری خود را در روز های متوالی استفاده از برنامه حفظ کنید.

Duolingo

۸. Babbel

Babbel می تواند به شما کمک کند تا مهارت های مکالمه روزمره خود را با تمرینات خودآموزی جذاب بهبود بخشید. هر درس 20 دقیقه ای شامل تمرین های گفتاری (با تشخیص خودکار صدا)، تمرین های گرامر و حفظ جملات است.

تمرین‌ های یادگیری این برنامه به شما امکان می ‌دهد قبل از بررسی ساختار عبارات خاص، متن ‌های کوتاه را بخوانید تا درک خود را بررسی کنید. این باعث می شود که آن را به یکی از بهترین برنامه ها برای یادگیری کلمات و عبارات مهم فرانسوی در متن تبدیل کند تا بتوانید از آن ها در نوشته های دانشگاهی خود نیز استفاده کنید.

همراه با پادکست های فرانسوی و ارائه های گرامر ضبط شده، می توانید از طریق Babbel Live که کلاس های آنلاین زنده بین سطح A1 و C1 را ارائه می دهد، زبان فرانسه را یاد بگیرید.

متأسفانه، بابل به شما اجازه نمی دهد معلم خصوصی خود را انتخاب کنید یا دروس 1 به 1 را بخوانید. در عوض، بسته به سطح و در دسترس بودن شما، پلتفرم به شما یک مربی اختصاص می دهد و شما را در کلاس های گروهی با حداکثر پنج دانش آموز دیگر قرار می دهد. شما می توانید با خرید اشتراک از این برنامه برای یادگیری زبان فرانسوی استفاده کنید.

Babbel

۹. French Today

French Today یک برنامه یادگیری زبان فرانسوی است. این پلتفرم یک برنامه درسی مبتنی بر کتاب صوتی را برای ایجاد دایره لغات شما و بهبود گرامر و مهارت های شنیداری ارائه می دهد.

هر کتاب صوتی حدود 10 ساعت محتوا به همراه یک PDF دویست صفحه ای به همراه متن به زبان های انگلیسی و فرانسوی است. این برنامه دارای سه گزینه گوش دادن است: نسخه آهسته، نسخه خیابانی (سرعت معمولی) و راهنمای مطالعه، که واژگان جدید و نحوه استفاده از آن را پوشش می دهد.

French Today انواع مختلفی از کتاب ‌های صوتی را دارد که می‌ توانید با آن ها زبان فرانسه را بیاموزید، از داستان ‌های روایی و تمرین‌ های فعل گرفته تا موضوعات خاصی مانند شعر. کتاب ‌های صوتی از سطوح مبتدی تا پیشرفته متغیر هستند، بنابراین می‌ توانند منبع مفیدی در طول سفر شما برای یادگیری زبان فرانسه باشند. کتاب صوتی مقدماتی آن رایگان است و برای استفاده از دیگر کتاب ها نیاز دارید تا اشتراک تهیه کنید.

French Today

۱۰. LingoDeer

برنامه LingoDeer توضیحات گرامر فرانسوی را با جزئیات و در عین حال آسان برای درک و تمرینات تعاملی به شما می دهد که به شما کمک می کند مهارت های زبانی خود را تقویت کنید و بر خلاف بسیاری از برنامه‌ های آموزشی،LingoDeer کلمات جدید را در موضوعات مختلف به شما آموزش می ‌دهد تا بتوانید گرامر را راحتتر یاد بگیرید.

شما به واژگان فرانسوی تسلط خواهید داشت و از طریق فعالیت های جذاب LingoDeer و درس های دقیق دستور زبان، در مورد ساختار جملات فرانسوی یاد خواهید گرفت. قبل از هر درس، چند نکته آموزشی کوتاه برای کمک به آماده شدن دریافت خواهید کرد. سپس انواع بازی ها، ویدئو ها و پازل ها را در طول درس تکمیل می کنید. با استفاده از “حالت چالش” می توانید درس ها را سخت تر کنید.

این برنامه در حین تمرین، نقاط ضعف شما را شناسایی می کند و اطمینان حاصل می کند که به طور مداوم مطالب پیچیده را با فلش کارت های سفارشی مرور می کنید.

LingoDeer همچنین پیشرفت شما را ردیابی می‌ کند و با اعلان‌ ها و یادآوری ‌های مکرر انگیزه شما را برای دستیابی به اهدافتان حفظ می ‌کند. این برنامه در درس اول رایگان است و برای درس های بعدی نیاز دارید تا یک اشتراک ماهانه خریداری کنید.

LingoDeer

سخن پایانی

استفاده از برنامه های موبایلی و کامپیوتری برای یادگیری زبان فرانسه امری مهم و کاربردی است اما این موضوع به تنهایی برای یادگیری زبان فرانسوی نمی تواند کافی باشد. در نتیجه بهتر است با شرکت در کلاس زبان فرانسه، یادگیری خود را به صورت اصولی آغاز کنید و با استفاده از برنامه های آموزش زبان فرانسه به تمرین و بهبود مهارت های خود در اوقات خارج از کلاس بپردازید.

 

برای یادگیری زبان فرانسوی می توانید به صورت آنلاین و حضوری در دوره های آموزش زبان فرانسوی مبتدی تا پیشرفته موسسه دهخدا شرکت کنید

 

مطالب مرتبط:

بهترین پادکست ها برای یادگیری زبان فرانسه

بهترین چنل های یوتیوب برای یادگیری فرانسه

رای دهید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *