راهنمای آزمون زبان ایتالیایی چیلز (CILS)، معرفی منابع و ثبت نام

آزمون ایتالیایی CILS

راهنمای آزمون زبان ایتالیایی چیلز (CILS)، معرفی منابع و ثبت نام

آموزش و یادگیری زبان ایتالیایی برای بسیاری از افراد به دلایل تحصیل و کار، تاریخچه غنی ادبیات، شعر و موسیقی مثل اپرا، معماری و هنر نقاشی و سینما قدمت چند صد هزار ساله این کشور که زمانی امپراتوری رم باستان سر منشا این کشور بوده باعث می‌شود مشتاقان این زبان را برای یادگیری ترغیب کند. زبان ایتالیایی یکی از زبان‌های رایج و پرمخاطب در کشور اروپا می‌باشد و به جز کشور ایتالیا در کشورهایی چون سوييس، واتیکان و کرواسی نیز به عنوان یکی از زبان‌های اصلی آن‌ها شناخته می‌شود. افرادی که یکی از زبان‌های لاتین را قبل از ایتالیایی یاد گرفته‌اند برای یادگیری این زبان مسیر ساده‌تری را در پیش دارند. اما، شیرینی زبان ایتالیایی باعث می‌شود تا یادگیری این زبان برای همه متقاضیان یادگیری این زبان بسیار سهل و آسان باشد. در این مقاله هر آنچه درباره آزمون CILS باید بدانید، به شما ارائه می‌دهیم.

 

آزمون گواهینامه CILS چیست؟

آزمون CILS مخفف عبارت (Certification of Italian as a Foreign Language) شناخته شده‌ترین گواهینامه برای ایتالیایی است. CILS یک گواهینامه زبان است که هدف آن تایید صلاحیت شما در زبان ایتالیایی مبتدی است. سطوح مختلفی از گواهینامه‌های زبان برای ایتالیایی زبانان وجود دارد. می‌توان بین سطح ابتدایی، متوسط، پیشرفته یا تسلط یکی را انتخاب کرد. شما می‌توانید گواهی زبان ایتالیایی CILS را پس از گذراندن آزمون CILS در ایتالیا و همچنین در خارج از کشور در موسسات مختلف مانند دانشگاه‌ها یا موسسات به رسمیت شناخته شده توسط وزارت آموزش ایتالیا دریافت کنید.

شش سطح مهارت مختلف وجود دارد که به طور رسمی توسط چارچوب مشترک منابع اروپایی زبان‌ها به رسمیت شناخته شده است، که به شش آزمون مختلف گواهینامه CILS و متعاقباً شش مدرک CILS تبدیل می‌شود. این آ در سراسر جهان معتبر هستند و هرگز منقضی نمی‌شوند. (A2 B1 B2 C1 C2) می‌تواند توسط هر علاقه مندی انجام شود. داوطلبان ممکن است بیش از یک دیپلم بگیرند (به عنوان مثال: پس از یک گواهینامه A2 می‌توانید دوباره در آزمون شرکت کنید تا گواهی سطح برتر را دریافت کنید). داوطلبانی که کل آزمون را در یک جلسه قبولی نکنند، 3 بار (18 ماه) فرصت دارند تا قسمت هایی را که قبول نشده اند، مجدداً امتحان کنند. آن‌ها فقط برای بخشی از آزمونی که مردود شده‌اند هزینه پرداخت می‌کنند. این گزینه برای داوطلبانی که در آزمون B1 Cittadinanza شرکت می‌کنند، پذیرفته نمی‌شود.

 

دلایل شرکت در آزمون CILS

گواهینامه‌های زبان برای مبتدیان یک راه عالی برای زبان آموزان بزرگسال است تا اهداف خود را در زمان تحصیل ایتالیایی خود تعیین کنند. مطمئناً می‌دانید که به عنوان یک بزرگسال، اگر به یک زبان خارجی درس خوانده باشید یا از مدرسه خارج شوید، یادگیری به شکل متفاوتی اتفاق می‌افتد. جدای از محیط سنتی کلاس‌های درس و معلمان، گاهی اوقات ارزیابی سطح فرد دشوار است.

گرفتن گواهینامه مبتدی به زبان ایتالیایی یک راه ساده برای تعیین محل سفر زبان خود و ارائه ساختاری برای یادگیری ایتالیایی شما است. آمادگی برای امتحان زبان مستلزم تسلط بر چهار مهارت اصلی زبان است: خواندن، شنیدن، نوشتن و صحبت کردن به زبان ایتالیایی. این ویژگی‌ها اغلب در یک محیط آموزش زبان مرسوم، به نفع صحبت کردن، نادیده گرفته می‌شوند. گرفتن مدرک زبان ایتالیایی به عنوان مبتدی برای همه مناسب نیست، اما روشی فوق العاده برای افزایش انگیزه برای رسیدن به سطح زبان و البته یادگیری کامل زبان ایتالیایی است.

 

چه کسانی می‌توانند در آزمون CILS شرکت کنند؟

این یک آزمون زبان ایتالیایی در سطح ملی است که گواهی می‌دهد خارجی‌های مقیم ایتالیا به سطح A1 مهارت در این زبان دست یافته‌اند. فقط کسانی که قبلاً در ایتالیا زندگی می‌کنند می‌توانند CILS A1 را انتخاب کنند. این آزمون بسیار شبیه به CILS A1 معمولی است، با این تفاوت که تکالیف بیشتر برای دانش آموزانی که قبلاً در ایتالیا زندگی می‌کنند مناسب است. برای مثال: از واژگان و موقعیت‌هایی استفاده می‌کند که شرکت کننده ممکن است قبلاً در طول اقامت خود در ایتالیا با آن‌ها مواجه شده باشد از جمله این موقعیت‌ها: رسیدگی به مواد غذایی، گواهینامه‌های رانندگی، ثبت نام در کلاس‌های ایتالیایی و درخواست اطلاعات می‌باشد.

 

سطوح امتحانات CILS

سطوح A1 و A2 مبتدی. B1 کم متوسط; B2 بالا متوسط (کاربر مستقل زبان ایتالیایی) C1 پیشرفته؛ تسلط بر C2 (کاربر ماهر زبان ایتالیایی) لطفا توجه داشته باشید که سطح B2 به عنوان آزمون زبان برای پذیرش در هر دانشگاه ایتالیایی بدون نیاز به آزمون بیشتر معتبر است و با داشتن گواهینامه سطح C2، می‌توانید برای موقعیت مترجم رسمی از ایتالیایی به انگلیسی در چندین کشور درخواست دهید.

آزمون چیلز به طور کلی دارای پنج بخش است که در هر کدام از بخش‌ها، یکی از مهارت‌های زبان ایتالیایی متقاضیان سنجیده می‌شود:

  • بخش شنیداری (Ascolto)
  • بخش خواندن یا درک مطلب (Comprensione della lettura)
  • بخش گرامر (Analisi delle strutture di comunicazione)
  • بخش نوشتاری (Produzione scritta)
  • بخش مکالمه (Produzione orale)

 

توضیحاتی درباره سطح CILS A1

CILS A1 اولین سطح از گواهینامه CILS است. سطح A1 به چارچوب مشترک اروپایی مرجع برای زبان‌ها (CEFRL) اشاره می‌کند و صلاحیت داوطلب را در استفاده از واژگان و دستور زبان بسیار ابتدایی برای نکات عملی رایج، معرفی خود و صحبت در مورد خانواده، دوستان و سرگرمی‌های خود تایید می‌کند.

 

چگونه برای آزمون CILS A1 آماده شویم؟

برای دستیابی به سطح A1 ایتالیایی، باید اصول گرامر و واژگان ایتالیایی را بیاموزید و به آن مسلط شوید. می‌توانید با ثبت نام در کلاس‌های زبان یا استخدام یک معلم خصوصی این کار را انجام دهید. در هر صورت، مطمئن شوید که همیشه یک برنامه سفر واضح از مبانی سطح A1 ایتالیا به شما داده می‎‌شود. قبولی در این آزمون مستلزم تسلط بر تمام جنبه‌های زبان است (برنامه‌ای که چند موضوع مکالمه و رایج‌ترین افعال ایتالیایی را به شما آموزش می‌دهد به تنهایی کافی نخواهد بود).

برای کلاس‌های ایتالیایی A1 کتاب‌های درسی زیر را توصیه می‌کنیم:
•Un giorno nuovo in Italia A1 (کتاب درسی و روش برای A1)
• جمله سازی ایتالیایی (تمرینات و تمرینات ترجمه برای A1)
• مجموعه داستان های کوتاه من به زبان ایتالیایی برای مبتدیان
•سری پادکست مبتدی مطلق Italianpod101 (برای یادگیری تلفظ و تنظیم مهارت های شنیداری از روز اول)

 

یادگیری زبان ایتالیایی در سطح A1 چقدر طول می‌کشد؟

از آنجایی که زمان نسبی است، کیفیت زمانی که برای یادگیری خود می‌گذرانید، تعیین کننده موفقیت شما به عنوان یک زبان آموز است. اگر ایتالیایی اولین زبان خارجی شما است و زبان مادری شما یک زبان عاشقانه نیست (مثلاً اسپانیایی یا فرانسوی)، تخمین می‌زنیم که بین 3 تا 6 ماه طول می‌کشد تا به سطح ایتالیایی A1 برسید.

 

گرامر اساسی ایتالیایی برای تسلط بر سطح A1

  • فعل to be و to have
  • اعلام معین و نامعین
  • زمان حال
  • زمان حال افعال بی قاعده
  • افعال معین (volere، potere، dovere، sapere)
  • حروف اضافه ساده
  • pasato prossimo (زمان گذشته اصلی ایتالیایی)

 

واژگان ایتالیایی و موضوعات مکالمه برای تسلط بر سطح A1

  • خود را معرفی کنید
  • در وقت آزاد در مورد آنچه که دارید صحبت کنید
  • شهر یا خانه خود را توصیف کنید
  • در مورد خانواده خود صحبت کنید

 

ساختار CILS A1

این آزمون به 5 بخش تقسیم می‌شود و حدود 2 ساعت طول می‌کشد.

 

درک شنیداری (تست di ascolto)

تمرین گوش دادن CILS A1 شامل دو بخش است: گوش دادن به دو متن کوتاه و سپس تکمیل دو تمرین مختلف چند گزینه‌ای. آهنگ‌های صوتی دو بار تکرار خواهند شد.

 

درک مطلب (test di comprensione della lettura)

آزمون درک مطلب(test di comprensione della lettura) 30 دقیقه طول می‌کشد و به سه قسمت تقسیم می‌شود که شما نیاز به خواندن چند پیام متنی اولیه و پاسخ به سؤالات چند گزینه‌ای یا تمرینات تطبیقی دارید.

 

بخش گرامر و واژگان (test di analisi delle strutture di comunicazione)

بخش گرامر و واژگان 30 دقیقه طول می‌کشد و شامل سه متن پر می‌شود. هدف این است که توانایی گرامر و واژگان پایه خود را در ایتالیایی ارزیابی کنید. از شما خواسته می‌شود که مقاله یا فعل صحیح را ارائه دهید.

 

آزمون نوشتار (test di scrittura)

نوشتن (test di scrittura) 30 دقیقه طول می‌کشد و شامل دستورات نوشتن است. اولین تمرین از شما می‌خواهد چیزی را توصیف کنید (مثلاً خانواده، خانه یا محله شما). متن شما نباید بیشتر از 400 کلمه باشد.

 

بخش صحبت کردن

مصاحبه به دو بخش تقسیم و به صورت جداگانه انجام می‌شود. ممکن است برای کمک به داوطلبی که در صحبت کردن مشکل دارند وارد عمل شود. این بخش از امتحان حدود 2 دقیقه طول خواهد کشید.

  1. قسمت اول 
    این یک گفتگوی چهره به چهره در مورد یک موقعیت خاص است. اینها فقط چند نمونه از مصاحبه هستند.
    •می‌خواهید ژاکت بخرید. به یک فروشگاه بروید و از منشی راهنمایی بخواهید.
    •می‌خواهید در ایتالیا گواهینامه رانندگی بگیرید. اطلاعات را از دفتر آموزشگاه رانندگی بخواهید.
  2. قسمت دوم
    آزمون از شما می‌خواهد که یکی از موضوعات را انتخاب کرده و به تنهایی صحبت کنید.
    نمونه‌هایی از موضوعات گفتگوی احتمالی برای CILS A1 یا CILS A1 integrazione.
    • کاری که در تعطیلات کشور خود انجام می‌دهید
    • کار شما
    • ورزش مورد علاقه شما
    • خانواده شما
    • یک تصویر را توصیف کنید

 

منابع آزمون CILS A1

بسیار مهم است که قبل از شرکت، زمان و منابعی را برای آشنایی با ساختار امتحان انتخاب کنید. برای موفقیت در امتحان چیلز و گرفتن ویزای ایتالیا شما باید در زبان ایتالیایی مهارت کافی کسب کنید. به همین جهت هر کتاب و متد آموزشی که بتواند مهارت زبان ایتالیایی شما را تا سطح B1/B2 تقویت کند به نوعی «منبع» امتحان چیلز محسوب می‌شود.

در حال حاضر اصلی‌ترین منابع آزمون چیلز در حقیقت همان مجموعه کتاب‌های جدید اسپرسو (Nuovo Espresso) است که در صورت تسلط کامل به مباحث سه جلد ابتدایی این مجموعه کتاب می‌توانید در آزمون B1 نمره بسیار خوبی کسب نمایید. همچنین برای سطح B2 نیاز است تا بر هر ۴ جلد ابتدایی مجموعه کتاب‌های جدید اسپرسو مسلط باشید.

 

نتیجه آزمون

نتیجه نهایی با به کار گیری پنج حرف اعلام می‌شود، سه تای اول نتایج قابل قبول و دو تای آخر نتایج مردود هستند:
A: Ottimo عالی
B: Buono خوب
C: Sufficiente متوسط
D: insufficiente بد
E: gravemente insufficiente خیلی بد

مرکز آزمون چیلز CILS نتایج آزمون‌ها را بر روی وب سایت دانشگاه منتشر می‌کند و یک ایمیل شامل نتایج هر یک از محل های برگزاری آزمون در طی 2 الی 4 ماه بسته به سطح آزمون و شماره داوطلبین ارسال می‌کند. می‌توانید از نتایج آزمون خود از طریق وب سایت http://online.unistrasi.it/riscils.asp با وارد نمودن شماره داوطلبی خود و تاریخ تولد آگاه شوید. برای اطلاع از جزئیات بارم‌بندی می‌توانید راهنمای زیر را دریافت و مطالعه کنید.
Criteri-Valutazione-CILS-B2

 

آموزش آنلاین زبان ایتالیایی از مبتدی تا پیشرفته در آموزشگاه زبان دهخدا

دوره‌های آموزش آنلاین زبان ایتالیایی در آموزشگاه زبان دهخدا در کنار دوره‌های حضوری به علاقه مندان این زبان در سراسر کشور و حتی در خارج از کشور به آموزش زبان ایتالیایی می‌پردازد. آموزشگاه زبان دهخدا از پیشگامان آموزش آنلاین زبان‌های خارجی بوده و در آموزش آنلاین زبان ایتالیایی به صورت حرفه ای با استفاده از بهترین پلتفرم آموزش آنلاین به زبان آموزان ارائه خدمات می‌کند.

این دوره‌ها نیز به صورت مستمر توسط سوپروایزرهای دپارتمان آموزش زبان ایتالیایی نظارت می‌شوند و از تمامی روش‌های نوین آموزش آنلاین برای ارائه بهترین سطح آموزش آنلاین در این کلاس‌ها بهره گرفته شده است. مدرسین آموزش آنلاین زبان ایتالیایی این آموزشگاه از مجرب ترین اساتید زبان ایتالیایی بوده و با استفاده از روش‌های مختلف به آموزش زبان آموزان می‌پردازند. شما براحتی با برقراری ارتباط با بخش ثبت نام موسسه و دریافت تعیین سطح و مشاوره رایگان می‌توانید در کلاس زبان ایتالیایی شرکت کرده و از یادگیری این زبان شیرین و آهنگین لذت ببرید.

 

ورود به صفحه دوره ایتالیایی

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *