راهنمای آزمون زبان چینی HSK ، معرفی منابع و ثبت نام

آزمون زبان چینی hsk

دوره آمادگی آزمون زبان چینی HSK ، معرفی منابع ثبت نام

اگر تا به حال در کلاس چینی شرکت کرده اید، احتمالاً قبلاً نام اچ اس کی HSK را شنیده اید. اما HSK دقیقا چیست؟ در این مقاله، شما را در جریان تاریخچه و چگونگی این آزمون محبوب مهارت زبان چینی می گذاریم، به شما کمک می کنیم تصمیم بگیرید که آیا این آزمون برای شما مناسب است یا خیر، و نکاتی در مورد آمادگی برای آزمون HSK به شما ارائه می دهیم.

 

 

آزمون HSK چیست؟

HSK  یک آزمون استاندارد بین‌المللی برای مهارت چینی است که برای ارزیابی مهارت چینی زبان‌های غیربومی چینی (از جمله خارجی‌ها، چینی‌های خارج از کشور، چینی‌های قومی و نامزدهای اقلیت چینی) ایجاد شده است.این آزمون برای سنجش میزان استفاده آزمون‌دهندگان از زبان چینی در زندگی روزمره، تحصیلی و حرفه‌ای استفاده می‌شود. این تست بیشتر در چین استفاده می شود و فقط به زبان چینی ساده شده موجود است.نام HSK مخفف نام امتحان در زبان چینی است که 汉语水平考试 (Hànyǔ Shuǐpíng Kǎoshì) است، ترجمه شده به عنوان آزمون مهارت چینی، آزمون استاندارد مهارت زبان چینی استاندارد (نوعی از چینی ماندارین) در چین است.

 

تاریخ آزمون HSK 2023 (November 18, 2023)

آزمون HSK در ایران (۲۷ آبان ۱۴۰۲)

آزمون HSK دو یا سه بار در سال توسط دانشگاه تهران در ایران برگزار می شود و تاریخ برگزاری آن معمولا یک ماه قبل توسط دانشگاه تهران اعلام می شود. تاریخ برگزاری آزمون بعدی ۲۷ آبان ۱۴۰۲ تعیین شده و برای آزمون HSK 4 می باشد.

 

دوره آمادگی آزمون HSK موسسه زبان دهخدا

دوره های آمادگی آزمون HSK در موسسه دهخدا برگزار می شود. اگر متقاضی شرکت در این آزمون هستید می توانید در دوره ی ۱ ماهه موسسه زبان دهخدا ثبتنام کنید.

سطح مورد نیاز برای آزمون HSK 4شما می بایست حداقل سطح HSK 3 را داشته باشید
مدت زمان دوره۱ ماهه (پنجشنبه و جمعه ها ، ۸ جلسه ۳ ساعته)
هزینه شرکت در دوره2,800,000 تومان

برای ثبتنام می توانید با شماره 02191006191 تماس بگیرید.

 

 

تاریخچه HSK

در سال 1984، موسسه زبان سابق پکن (دانشگاه زبان و فرهنگ پکن کنونی) “گروه طراحی تست مهارت چینی” را تأسیس کرد و شروع به توسعه HSK کرد.در ابتدا فقط بر سطوح ابتدایی و متوسط ​​تمرکز داشت، سپس سطح پیشرفته در سال 1989 ایجاد شد و در سال 1990 توسط وزارت آموزش چین تایید شد. در سال 1992، این آزمون به عنوان آزمون استاندارد ملی زبان چینی برای خارجی ها به طور رسمی راه اندازی شد.با رشد سریع اقتصاد چین، مردم در سراسر جهان دلایل بیشتری برای یادگیری زبان چینی داشتند. تقاضا برای این آزمون به طور پیوسته افزایش یافت و تا سال 2013، 40 مرکز آزمون HSK در 27 شهر چین راه اندازی شده بود، در حالی که 55 مرکز آزمون در 24 کشور در سراسر جهان راه اندازی شده بود.بر اساس آماری که وزارت آموزش چین در سال 2020 فاش کرد، بیش از 70 کشور در سراسر جهان زبان چینی را در سیستم آموزشی ملی خود گنجانده اند و حدود 25 میلیون نفر در خارج از چین در حال یادگیری زبان چینی هستند.

 

 

آیا به گواهینامه HSK نیاز دارید؟

آزمون HSK چندین بار در سال در چین و خارج از کشور برگزار می شود. کسانی که نمرات آزمون مورد نیاز برای سطح انتخابی خود را دارند می توانند “گواهی مهارت چینی” مربوطه را دریافت کنند.این گواهی ها در چین و خارج از کشور به رسمیت شناخته می شوند و راهی رسمی برای اثبات مهارت زبان چینی شما ارائه می دهند.اگرچه برخی از دانش آموزان دوست دارند در این آزمون شرکت کنند تا خودشان را به چالش بکشند، اما بسیاری از شرکت کنندگان در آزمون اهداف عملی تری در ذهن دارند. داشتن مدرک می تواند از نظر حرفه ای و تحصیلی به شما کمک کند.

 

HSK و کار در چین

بسته به شغل و نوع پیشنهاد شغلی، ممکن است لازم باشد مدرکی دال بر مهارت زبان چینی خود ارائه دهید، اگر می خواهید در چین کار کنید.علاوه بر این، رویه فعلی مجوز کار چین شامل یک سیستم امتیازدهی برای قضاوت در مورد صلاحیت و واجد شرایط بودن نامزدها برای دریافت ویزای کار است. بخشی از این امتیازات تحت مهارت زبان بر اساس HSK تخصیص می یابد، بنابراین هر چه سطح HSK داوطلب بالاتر باشد، امتیاز بیشتری کسب می کند. هرچه امتیاز بیشتری داشته باشید، احتمال دریافت ویزای کار بیشتر می شود.گذراندن HSK می تواند به شما در اخذ ویزای کار چین کمک کند.

 

HSK و پذیرش دانشگاه

HSK  یک پیش نیاز برای تحصیل در هر دانشگاه چینی است، مگر اینکه این دوره 100٪ به زبان انگلیسی تدریس شود.بسته به دانشگاه و مدرک مورد نظر، داوطلبان معمولاً باید مدرک HSK سطح 4 را به عنوان حداقل نیاز زبان برای تحصیل در مقطع کارشناسی و گواهینامه سطح 5 برای تحصیلات تکمیلی را داشته باشند. دانشگاه های معتبرتر مانند دانشگاه پکن حتی ممکن است نیاز به سطح 6 داشته باشند.یک سطح بالاتر همچنین می تواند شما را در موقعیت خوبی برای دریافت هر نوع بورسیه تحصیلی دولت چین قرار دهد، بنابراین اگر به دنبال تحصیل مدرک زبان چینی هستید، سرمایه گذاری در HSK ضروری است.

 

HSK چه مدت اعتبار دارد؟

اگرچه گواهی HSK دارای اعتبار دائمی است، اما اگر می‌خواهید از نمرات HSK خود برای درخواست پذیرش در دانشگاهی در چین استفاده کنید، نمرات شما فقط به مدت دو سال از تاریخ شرکت در آزمون معتبر است. پس از این دو سال، برای اثبات سطح زبان فعلی خود باید دوباره در آزمون شرکت کنید.

 

سطوح HSK

HSK  فعلی از شش سطح تشکیل شده است. HSK 6  بالاترین سطح است و داوطلبانی که این سطح را گذرانده اند باید بتوانند به راحتی آنچه را که به زبان چینی می شنوند یا می خوانند، درک کنند و نظرات خود را به زبان چینی به صورت شفاهی یا نوشتاری روان بیان کنند. قبل از قبولی در آزمون، باید تصمیم بگیرید که در چه سطحی قبول می شوید (از 1 تا 6)، زیرا خودتان سطحی را که می خواهید کسب کنید تعیین می کنید و نتایج شما تعیین می کند که آیا آن را کسب کنید یا نه (معمولاً نمره قبولی: 180 یا بیشتر از 300) .

 

هر یک از سطوح را جداگانه در نظر بگیرید:

HSK سطح 1

ابتدایی ترین سطح – برای آماده شدن برای آن، کافی است حداقل 150 کلمه پرکاربرد را یاد بگیرید. این سطح شامل گوش دادن و خواندن است، شامل 40 کار است که ماهیت اصلی آن این است: گوش دادن / خواندن جمله، انتخاب تصویر مناسب، پر کردن جاهای خالی، انتخاب گزینه های صحیح. زمان پاسخگویی و پر کردن فرم‌ها با اطلاعات شخصی: 40 دقیقه. نمره قبولی: 120 از 200

 

HSK سطح 2

سطح دوم نیز چندان پیچیده نیست، شما باید کل (حداقل) 300 کلمه را بدانید. گوش دادن و خواندن نیز در اینجا وجود دارد، اما در حال حاضر چند کار وجود دارد که باید انجام دهید: تعیین معنای یک عبارت یا گفتگو، انتخاب پاسخ صحیح، پر کردن جاهای خالی – این چیزی است که پیشنهاد می شود در 55 دقیقه از زمان تعیین شده انجام شود. . نمره قبولی در اینجا 120 از 200 است:

 

HSK سطح 3

سطح سوم به سطح میانی اشاره دارد، علاوه بر خواندن و شنیدن، قسمت نوشتاری دارد که باید در آن جمله بسازید و جاهای خالی را پر کنید. برای نزدیک شدن به آن به حداقل آمادگی، باید حداقل 600 کلمه پرکاربرد را بدانید. تعداد جملات در وظایفی که نیاز به گوش دادن / خواندن و فهمیدن دارند افزایش می یابد) مدت زمان آزمون 90 دقیقه است. نمره قبولی در اینجا و در تمام سطوح بعدی: 180 از 300.

 

HSK سطح 4

سطح چهارم پیچیده تر می شود، قبلاً 100 کار را جذب کرده است که باید در 105 دقیقه تکمیل شوند و در همان زمان حداقل 1200 کلمه چینی را بدانید! گوش دادن و خواندن باید کوتاه باشد، اما متنی، و در قسمت نوشتاری باید خود جملات را بنویسید.

 

HSK سطح 5

از اینجا سطوح دشوار شروع می شود.دشوار هستند زیرا موضوع متون حجیم هم برای خواندن و هم برای شنیدن (و حتی برای نوشتن) ارائه می شود که مملو از کلمات جدید و نامفهوم است. در اینجا حداقل واژگان باید از 2500 کلمه تجاوز کند، گاهی اوقات اسامی مناسب و همچنین اصطلاحات نامفهومی از مجلات علمی و مانند آن هم وجود دارد. در قسمت نوشته شده باید متن هایی را روی تصویر و هیروگلیف های پیشنهادی بنویسید.زمان امتحان 125 دقیقه است.

 

HSK سطح 6

خب، ما به اوج مهارت تسلیم شدن به زبان چینی رسیدیم … واژگان لازم است حداقل 5000 کلمه است! ما باید یک ارائه بنویسیم، مجموعه ای از متن ها را بخوانیم، به سخت ترین دیالوگ ها گوش دهیم – و همه اینها در 140 دقیقه! تنها آرزوی موفقیت برای همه کسانی است که جرات دریافت بالاترین و پیچیده ترین گواهینامه را داشته باشند.

سطحزمانتعداد کلمات
HSK 135 دقیقه150 کلمه
HSK 250 دقیقه300 کلمه
HSK 32ساعت 25 دقیقه600 کلمه
HSK 41ساعت و 40 دقیقه1200 کلمه
HSK 52ساعت2500 کلمه
HSK 615 دقیقه5000 کلمه

 

آمادگی آزمون HSK

HSK  عالی است اگر به دنبال یک مسیر یادگیری مشخص هستید، این فرصت را برای شما فراهم می کند تا به طور تدریجی برای رسیدن به یک هدف کار کنید.بهترین راه مطالعه برای هر آزمون HSK این است که ابتدا سری کتاب های HSK را به دست آورید تا برای همه موضوعات و واژگان مختلفی که انتظار می رود در امتحانات ظاهر شود آماده شوید. همچنین برای ثبت نام باید تاریخ آزمون را در نزدیکترین سایت آزمون خود از طریق وب سایت بین المللی تست چین رزرو کنید.برای شروع سفر HSK خود آماده اید؟ می‌توانید کلاس‌های آنلاین چینی ما را بررسی کنید و حتی یک آزمون آزمایشی رایگان را امتحان کنید.

معلمان ما در مورد آموزش تمام سطوح HSK بسیار باتجربه هستند، بنابراین چه بخواهید برای دریافت گواهینامه HSK تلاش کنید یا صرفاً راه ساختارمندتری برای بهبود زبان چینی خود بخواهید، آنها می توانند به یافتن مسیر مناسب برای شما کمک کنند.

 

هزینه آزمون HSK

لطفا توجه داشته باشید که این قیمت ها فقط برای شرکت در آزمون HSK در چین است. قیمت ها در سراسر جهان بسته به موقعیت مکانی شما متفاوت است.قیمت ها به یوان است.

HSK 1 150

HSK 2 250

HSK 3 350

HSK 4 450

HSK 5 550

HSK 6 650

 

چگونه ماندارین را برای تست های HSK یاد بگیریم؟

مرحله 1: با لحن ها شروع کنید – ابتدا به آن مسلط شوید

بسته به لحن مورد استفاده، معنای یک کلمه تغییر می کند، بنابراین ضروری است که قبل از ادامه، این موضوع را به درستی درک کنید. به عنوان یک مبتدی، قبل از اینکه بخواهید کلمات دو یا سه هجایی را تلفظ کنید، مطمئن شوید که صداهای هر هجا را به خوبی تلفظ می کنید.

 

مرحله 2: حروف چینی را بیاموزید – غنی سازی واژگان

پس از یادگیری لحن ها، در یک کلمه بر روی هجاها تمرکز خواهید کرد. هر هجا باید به وضوح با لحن مناسب تلفظ شود. این احتمالاً چالش برانگیزترین جنبه یادگیری زبان چینی خواهد بود. قبل از انجام مرحله بعدی: تلفظ جملات کوتاه، ضروری است که این را به خوبی با کمک یک مربی زبان یاد بگیرید. هر هجا در تلفظ چینی اهمیت دارد.

 

مرحله 3: ساخت جملات

هنگامی که می توانید جملات کوتاه را تلفظ کنید، مرحله بعدی را در نظر بگیرید: با استفاده از دستور زبان و الگوهای جمله ای که یاد گرفته اید، عبارات چینی خود را ایجاد کنید.

 

مرحله 4: یادگیری  Hanzi – (شخصیت های چینی  Hanzi نامیده می شود)

توصیه می شود قبل از خواندن مکالمات کوتاه با یادگیری حروف چینی (Hanzi) شروع نکنید. با لحن ها و الگوهای خواندن شروع کنید و سپس به تدریج به سمت نوشتن حروف چینی بروید.

 

اگر به‌ دنبال بهبود زبان چینی خود  برای  شرکت در آزمون HSK هستید، مطالعه زبان چینی را به‌صورت آنلاین یا سفر به چین برای یادگیری زبان در محیطی فراگیر در نظر بگیرید.موفق باشید و به خاطر داشته باشید که برای به روز رسانی های بیشتر در مورد HSK جدید اطلاعات تازه را مرتباً بررسی کنید.

 

آمادگی آزمون HSK در موسسه زبان دهخدا

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *