معرفی بهترین کتاب های آموزش زبان روسی (Russian)

کتاب های آموزش زبان روسی

بهترین کتاب آموزش زبان روسی

زبان روسی یک از کاربردی ترین زبان های حال حاضر دنیا می باشد. اهمیت و نقش موثر کشور روسیه و همچنین کشورهای همسایه ایران که زمانی در نام واحد شوروی مطرح بودند این زبان را برای ما مهم تر کرده است. در نتیجه بسیاری از افراد به دنبال یادگیری زبان روسی بوده و از این رو داشتن منابع مناسب همواره از جمله مهم ترین فاکتورهای یادگیری یک زبان می باشد. به همین دلیل سعی کرده ایم در اینجا به معرفی و بررسی برخی از کتاب های مفید و کاربردی زبان روسی بپردازیم و برای تمامی سطوح یک سری کتاب را معرفی نماییم. اما شاید برخی این موضوع را مطرح کنند که با وجود ابزارهای الکترونیکی و اپلیکیشن ها چرا باید از کتاب برای آموزش زبان استفاده کرده که در ادامه به این موضوع نیز پرداخته شده است.

 

چرا آموزش زبان روسی با کتاب؟

تا به حال شده فقط از طریق آنلاین، فایل صوتی و ویدیو به یادگیری زبان روسی پرداخته باشید؟

این ابزارها برای اینکه به شما حس خوبی از زبان روسی را منتقل کنند عالی می باشند. اینکه شما با لحن و بیان زبان روسی آشنا شوید، حس و حال و نحوه تلفظ کلمات و جملات در حالات مختلف را درک نمایید و مواردی از این قبیل، اما برای یادگیری زبان روسی به اطلاعات بیشتری نیاز دارید و مطمئنا شما دوست ندارید که خود را به یک سری موارد جزئی محدود نمایید. این قبیل ابزارها معمولا به شما نحوه خواندن و نوشتن به زبان روسی را آموزش نخواهند داد مگر اینکه شما خود این فرصت را برای یادگیری آن بوجود آورید.

بسیار عالی است که شما به زبان روسی گوش می دهید و سعی می کنید که با آن سازگار شوید. اما شما نیاز دارید در تمامی مهارت های زبان خود را تقویت نمایید تا بتوانید کاملا حرفه ای زبان روسی را آموزش ببینید. در نتیجه برای یادگیری برخی از این مهارت ها شما نیاز دارید تا از کتاب های فیزیکی استفاده کنید. شما نیاز دارید زبان روسی استاندارد را فرا گیرید. این مدل از زبان روسی، زبانی است که تمامی روسی زبان ها آن را متوجه خواهند شد پس استفاده از کتاب ها بهترین نقطه برای شروع است. برای یادگیری و تقویت نکات پایه زبان روسی، گرامر و دستور زبان، واژگان و موارد دیگر به کتاب زبان روسی احتیاج خواهید داشت.

یکی دیگر از مزیت های کتاب های آموزش زبان ساختار منسجم و اصولی برای آموزش زبان روسی است. موارد اصلی همچون واژگان و گرامر در یک ساختار منطقی معرفی شده اند و از سطح پایه گام به گام به سطوح بالاتر خواهند رفت و این نکته برای آنکه شما به عنوان یک زبان آموز، زبان روسی را آموزش ببینید بسیار حائز اهمیت است. اکنون باید دید چه کتابی را می توانید برای آموزش زبان روسی انتخاب نمایید.

 

کتاب آموزش زبان روسی پایه

سطح پایه، یک سطح کلیدی و مهم می باشد. آموزش دقیق و درست، فهم و درک واضح از گرامر از طریق روش های منسجم باعث می شود در مسیر یادگیری و پیشرفت در زبان روسی به شما کمک شایانی شود. از طرفی اگر در یادگیری ساختار پایه به خوبی آموزش شکل نگیرد این موضوع باعث می شود در مسیر آموزش با مشکلات بسیاری مواجه شوید و یادگیری زبان روسی برایتان سخت و پیچیده خواهد بود. در نتیجه در این بخش به معرفی یک سری از کتاب های مفید برای سطح پایه پرداخته ایم.

 

۱. کتاب Russian for Dummies

همانطور که از اسم کتاب مشخص است این کتاب به زبان آموزان تمامی اطلاعات پایه ای را که نیاز دارند ارائه می کند. این کتاب یکی از کتاب های پایه ای زبان روسی برای زبان آموزان سطح پایه زبان روسی است به صورتی که در واقع به شما الفبا زبان سیریلیک را آموزش نمی دهد. با این کتاب شما می توانید مکالمات پایه ای و ضروری زبان روسی را فرا بگیرید که این کتاب می تواند برای شروع یادگیری زبان روسی بسیار مناسب باشد.

 

۲. کتاب The New Penguin Russian Course: A Complete Course for Beginners

این کتاب به شما ۱۵۰۰ کلمه روسی، زمان فعل ها و الفبا سیریلیک را آموزش می دهد. در کنار هر درس گرامر یک سری مثال های کاربردی برای درک بهتر مطالب آورده شده است. این تمرین ها به صورتی طراحی شده اند که شما می توانید موضوعات را به خوبی یاد بگیرید و بر عبارات و اصطلاحات روسی مسلط شوید.

 

۳. کتاب Russian Stage One: Live from Russia! Volume 1

این کتاب یکی از کتاب های متداول آموزش زبان روسی است که به صورت یک مجموعهدارای کتاب اصلی، کتاب کار و فایل های صوتی برای یادگیری و تمرین می باشد. این کتاب تمرکزی بر زبان روسی مسکو دارد و دارای یک انسجام و داستان بهم پیوسته است که باعث آموزش بهتر و مشخص در هر درس می باشد. در آموزش گرامر از یک ساختار مناسب بهره گرفته شده است. اگر شما عاشق یادگیری زبان هستید این کتاب گزینه مناسبی برای شما است.

 

۴. ΓoЛoca: A Basic Course in Russian, Book one

این کتاب نیز یکی از کتاب های مورد استفاده برای آموزش زبان روسی است. این کتاب نیز دارای کتاب کار و فایل های صوتی برای آموزش بهتر زبان آموزان است. این کتاب به صورت کاربردی و مکالمه محور بوده و از طریق محتوا به آموزش زبان روسی می پردازد. با ترکیب آموزش گرامر و مکالمات به آموزش هر دو موضوع می پردازد و نیز به تقویت مهارت ریدینگ و رایتینگ نیز پرداخته شده است. این کتاب به صورت یک مجموعه کامل از سطح مبتدی تا پیشرفته می باشد که می تواند به شما در آموزش زبان روسی از پایه به صورت منسجم زبان روسی را آموزش دهد.

 

کتاب آموزش زبان روسی مبتدی

بعد از اینکه در سطح پایه زبان روسی تسلط کافی را پیدا کردید باید به توسعه دانش خود در سطح بالاتر بپردازید. بهترین انتخاب شما استفاده از کتاب های آموزشی می باشد که در کنار آن ها می توانید از موارد دیگر برای تقویت مهارت های خود استفاده کنید.

 

۵. کتاب Russian Stage One: Volume 2 and ΓoЛoca: A Basic Course in Russian, Book two

هر دو این کتاب در سطح پایه مطرح شده اند که برای سطح مبتدی نیز در جلد دوم کاربرد خواهند داشت که با همان روش کتاب های اول و ساختار آن ها به آموزش زبان روسی می پردازد. اگر از یکی از دو کتاب اول استفاده کرده اید و برای شما مناسب بود استفاده از کتاب دوم نیز می تواند گزینه ای مناسب برای یادگیری سطح مبتدی باشد.

 

۶. کتاب Animation for Russian Conversation

اگر بخواهید کمی جلوتر از کتاب های اصلی برای آموزش زبان روسی با استفاده از ویدیو های مفید و معتبر بپردازید اما نگران این موضوع باشید که در درک و فهم این موضوعات هنوز مشکل خواهید داشت این کتاب شما را بوسیله ارتباط با ویدیوهای کارتونی کمک خواهد کرد. این فیلم های انیمیشنی از لحاظ تلفظ بومی و فرهنگ روسیه می تواند برای شما بسیار مفید باشد. هر تمرین برای کارتون به یک نکته گرامری، واژگان جدید و یک موضوع خاص اشاره دارد و شما می توانید انتخاب کنید که کدام موضوع را انتخاب نمایید. در حالی که این کتاب به تنهایی می تواند برای یادگیری زبان روسی استفاده شود بهتر است که بیشتر از یک کتاب اصلی آموزش زبان روسی استفاده گردد.

 

کتاب آموزش زبان روسی متوسطه

سطح متوسطه، سطحی است که دانش گرامر پایه تقویت می شود و ساختارهای پیشرفته تری معرفی خواهد شد. این سطح ترکیبی از دستور زبان و محتوا است که مکمل یکدیگر بوده و باعث می شود هر دو موضوع را در کنار هم یاد گرفته و بهبود بخشید.

 

۷. کتاب On the Way

این کتاب یکی از کتاب های استاندارد سطح متوسطه زبان روسی است که دارای مکالمات، تمرین های گرامری، ریدینگ و بسیاری تمرین های دیگر برای تمرین بیشتر و بهبود زبان روسی می باشد. اکثر متن ها در این سطح مرور گرامر می باشد قبل از اینکه مطالب جدید را ارائه دهد. در این کتاب موضوعات تکمیلی که در سطح پایه فرا گرفته اید آموزش داده شده است و جملات و عبارات رسمی نیز آموزش داده می شود.

 

۸. کتاب My Friends

این کتاب برای آموزش رایتینگ و ادبیات روسی می باشد. در نتیجه بیشتر بر روی مسائل گرامری و دستور زبان تمرکز دارد. مزیت این کتاب این است که می توانید گرامر خود را با تمرینات بسیار تقویت کرده و مشکلات گرامری خود را رفع کنید و در این زمینه خود را تقویت کرده و سطح خود را بهبود بخشید. همچنین این کتاب به عنوان یک کتاب مهم کمک آموزشی نیز استفاده می شود.

 

۹. کتاب Modern Russian Grammar: A Practical Guide

همانطور که از عنوان کتاب مشخص است. این کتاب نیز در مورد گرامر زبان روسی می باشد. در این کتاب گرامر زبان روسی براساس موضوعات مشخص درس داده شده است. پس در صورتی که به تمرین بیشتر در جنبه های مختلف نیاز دارید این کتاب گزینه مناسبی برای شما می باشد. این کتاب دارای کلید جواب سوالات بوده و در نتیجه یک کتاب خودآموز نیز می باشد.

 

۱۰. کتاب Russian Motion Verbs for Intermediate Students

این کتاب برای یادگیری افعال روسی طراحی شده است. در این کتاب زمان استفاده از افعال، اینکه هر پیشوند چگونه معنای فعل پایه را تغییر می دهد با بیان کوچک ترین جزئیات در کاربرد در این کتاب آورده شده است. در صورتی که به دنبال یادگیری افعال و تمامی جنبه های آن ها هستید و برای تسلط بر این افعال این کتاب می تواند گزینه مناسبی باشد.

 

کتاب آموزش زبان روسی پیشرفته

همواره برای یادگیری مسائل تازه ای برای آموزش از نکات گرامری تا بسیاری کلمات جدید وجود دارد. در سطح پیشرفته تمرکز بیشتر بر روی ساختار زبان روسی می باشد پس به شما کمک می کند تا دایره واژگان خود را گسترش داده و همچنین توانایی صحبت کردن در مورد موضوعات مختلف و پیچیده را بدست آورید.

 

۱۱. کتاب Advanced Russian Through History

ممکن است که در مواقعی از یادگیری گرامر خسته شوید و دوست داشته باشید روسی که بیشتر مورد استفاده است را یاد بگیرید. در نتیجه این کتاب برای این موضوع بسیار مناسب است. این کتاب دارای ۳۶ فصل است از دوران کیوان راس تا شوروی سابق است و دارای تمرین های اینترنتی برای تسلط بیشتر بر روی اسپیکینگ و رایتینگ است و می توانید برای بیان نظرات خود دلایل محکمی را داشته باشید.

 

۱۲. کتاب Russian: From Intermediate to Advanced

زبان آموزان در تمامی زبان ها زمان بیشتری را در سطح متوسطه صرف می کنند. برای گذر از این سطح در کل نیاز به یک زمان مفید است تا به صورت کامل بر این سطح مسلط شوید. این کتاب برای راحت تر شدن این کار طراحی شده است و از موضوعاتی که در سطوح مبتدی و متوسطه مطرح شده است برای رسیدن به سطح پیشرفته استفاده شده است. در این کتاب با پیچیده کردن قوانین و ایده های جدید باعث می شود تا بتوانید در سطح پیشرفته موفق باشید.

 

کتاب آموزش زبان روسی برای تمام سطوح

کتاب هایی که در این قسمت معرفی می شوند را می توان در تمامی سطوح از آن ها بهره گرفت. البته در بحث سینما و ادبیات که بیشتر مناسب برای سطوح متوسطه و بالاتر می باشد. این کتاب ها در داشتن منابع زبان روسی به شما برای یادگیری تنوع خاصی را ارائه می کند که شما می توانید در کنار کتاب های اصلی از آن ها استفاده کنید.

 

۱۳. کتاب Poetry Reader for Russian Learners

آیا مایل به خواندن اشعار روسی هستید اما از این می ترسید که نتوانید معنی آن ها را متوجه شوید؟ در این کتاب برخی از اشعار معروف روسی که توسط شاعران مشهور روسی سروده شده آورده شده است که می توانید در سطح مبتدی از آن ها استفاده کنید. این اشعار در برخی از موارد به صورت جزئی و در برخی از آن ها به صورت بخش بخش آورده شده و در مورد هر قسمت توضیحات لازم برای درک و فهم آن ها مطرح شده است و با استفاده از یک سری تمرینات به آموزش بهتر آن ها پرداخته شده است.

 

۱۴. کتاب Reading Real Russian

این کتاب براساس موضوعات واقعی و روزمره از جمله غذا، مسافرت، خرید، تحصیل، تکنولوژی و مواردی دیگر به آموزش زبان روسی می پردازد. در این کتاب با توجه به دسته بندی موضوعات در قسمت های مختلف به آموزش موضوعات بیان شده پرداخته است. این کتاب برای تمامی سطوح مناسب بوده و تمرینات بسیاری برای تسلط دارا می باشد.

 

 

 

بیشتر بخوانید:

آموزش الفبای زبان روسی

بهترین پادکست ها برای یادگیری زبان روسی (از سطح مبتدی تا پیشرفته)

بهترین آهنگ ها برای یادگیری زبان روسی

4.4/5 - (34 امتیاز)

1 در مورد “معرفی بهترین کتاب های آموزش زبان روسی (Russian)”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *