اسامی انواع وسایل نقلیه عمومی به انگلیسی

وسایل نقلیه عمومی به زبان انگلیسی

این می تواند کاری باشد که باید در آزمون اسپیکینگ آیلتس انجام دهید – شاید در قسمت اول، دوم یا سوم. در قسمت اول، ممکن است مجبور شوید در مورد زندگی روزمره خود صحبت کنید – و اگر با اتوبوس یا هر شکل دیگری از وسایل حمل و نقل عمومی به مدرسه، دانشگاه یا محل کار می روید، باید کمی در مورد آن صحبت کنید.

در قسمت دوم این می تواند خود یک سوال مجزا باشد مانند:

Describe a Kind of Public Transport in your Country.

یک نوع حمل و نقل عمومی در کشور خود را توصیف کنید.

اگر این سوال برای شما پیش بیاید، باید به طور طولانی در مورد این موضوع صحبت کنید. اینکه چیست، چگونه از آن استفاده کنیم، چگونه به نظر می رسد، و غیره. و همچنین می تواند در قسمت سوم باشد. ممکن است ممتحن از شما در مورد حمل و نقل عمومی بپرسد و شما باید در مورد آن با او صحبت کنید. اما این موضوع می تواند در هر مکالمه دیگری مطرح شود. در محل کار، ممکن است از شما بپرسند که چگونه هر روز به دفتر می‌روید و برمی‌گردید. این می تواند یک مکالمه ساده باشد، اما شما باید واژگان مناسب و چیزهایی را برای گفتن بدانید. آیا می دانید در مورد استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی چه بگویید؟ اگر نه، پس این راهنمای عالی برای شماست. تمام مراحل را دنبال کنید و براحتی این موضوع را فرابگیرید. بیایید شروع کنیم.

 

انواع مختلف حمل و نقل عمومی چیست؟

تعریف فرهنگ لغت حمل ‌و نقل عمومی می‌گوید که این سیستمی از وسایل نقلیه است که در زمان ‌های برنامه‌ ریزی شده کار می‌کنند تا توسط عموم به صورت گروهی با نرخ مشخصی از هزینه ‌ها و کرایه ‌ها استفاده شود.

انواع اصلی حمل و نقل عمومی عبارتند از:

Bus

اتوبوس

 

Subway / Metro / Underground

مترو

 

Taxi

تاکسی

 

Train

قطار

 

Ferry

کشتی

 

Tram

تراموا

 

کارکرد وسایل نقلیه

Bus اتوبوس

اتوبوس ها وسایل نقلیه جاده ای هستند که برای جابجایی مسافران زیادی طراحی شده اند. معمولاً می توانیم آنها را به صورت اتوبوس های یک طبقه single-decker یا دو طبقه double-decker ببینیم.

 

Subway مترو

این نوعی قطار است که معمولاً در زیر زمین کار می کند. همچنین می تواند به عنوان حمل و نقل سریع rapid transit، حمل و نقل سریع انبوه mass rapid transit، مترو، underground یا حمل و نقل ریلی شهری urban rail transit شناخته شود. هر شهر ممکن است نام منحصر به فرد خود را برای آن داشته باشد و از یک شکل اختصاری با حروف استفاده کند. به عنوان مثال، در هنگ کنگ، به طور گسترده ای به عنوان MTR شناخته می شود. و در ایران به راه آهن شهری معروف است. اما بیشتر شهرهای جهان از آن به عنوان مترو یاد می کنند. مترو یک سیستم قطار train system با ایستگاه stations است. برای خرید بلیط باید به نزدیکترین ایستگاه مترو بروید و سپس سوار قطار شوید. بسیاری از شهرها دارای خطوط مترو زیادی هستند که در سراسر شهر حرکت می کنند. این سیستم راحت و بسیار سریع در نظر گرفته می شود زیرا ترافیکی وجود ندارد.

 

تاکسی Taxi

این وسیله به عنوان cab یا taxicab نیز شناخته می شود. اینها وسایل نقلیه کوچکتر هستند – اغلب مانند اتومبیل. آنها در دسترس عموم هستند و شما باید هرچه هزینه روی شمارنده نشان می دهد پرداخت کنید. یک راننده a driver وجود دارد و تاکسی معمولاً یک مسافر passenger یا یک گروه بسیار کوچک را می‌برد – بیش از چهار نفر. در بعضی جاها تاکسی ها به دلیل سبک و رنگ به راحتی دیده می شوند. به عنوان مثال، تاکسی های لندن سیاه و تاکسی های نیویورک زرد هستند. اما هر شهری سبک خاص خود را دارد. تاکسی ها معمولاً روی سقف چراغ دارند تا مسافران بتوانند به راحتی آنها را شناسایی کنند.

 

قطار Train

این وسیله نقلیه ای است که از واگن های زیادی ساخته شده است که از حومه شهر به شهر یا از شهری به شهر دیگر ارتباط برقرار می کند. یک قطار ممکن است درجه های مختلف واگن داشته باشد – درجه اول و درجه دوم. و بسیاری از قطارها می توانند تا 1000 مسافر را حمل کنند، اما برخی از آنها بسیار کمتر و برخی دیگر بسیار بیشتر هستند. مانند مترو، برای گرفتن قطار باید به ایستگاه قطار بروید. شما بلیط ها را با قیمت تعیین شده خریداری می کنید.

 

کشتی Ferry

برخی از شهرها کشتی هایی برای عبور مسافران از رودخانه دارند. یا ممکن است دریاچه بزرگی وجود داشته باشد، و کشتی طبق برنامه زمانی از آن عبور کند.برخی از کشتی ‌ها وجود دارند که می‌توانند از طریق بخش کوچکی از دریا بین دو کشور – به عنوان مثال، انگلستان و فرانسه – ارتباط برقرار کنند.برخی از کشتی‌ها سوپرمارکت‌ های کوچک و رستوران در کشتی دارند. در برخی موارد، کشتی ممکن است سینما و کابین هایی برای خواب افراد داشته باشد. یک کشتی می تواند حدود 750 نفر را حمل کند.

 

تراموا Tram

تراموا یکی از قدیمی ترین وسایل حمل و نقل عمومی در جهان است. در آمریکا به تراموا یا واگن برقی معروف است. سوخت تراموا از طریق برق با استفاده از یک خط برق هوایی تامین می شود. می‌توانید مانند اتوبوس در ایستگاه ‌های تعیین‌ شده از مترو سوار و پیاده شوید و بلیط‌های خود را در تراموا خریداری کنید. برخی از قدیمی ترین سیستم های تراموا در جهان عبارتند از: نیواورلئان، سانفرانسیسکو، لیسبون و هنگ کنگ.

 

کلمات ضروری در حمل و نقل

vehicles

وسایل نقلیه

 

passenger

مسافر

 

single-decker

یک طبقه

 

double-decker

دو طبقه

 

underground

مترو زیرزمینی

 

subway station

ایستگاه مترو

 

ticket

بلیط

 

subway lines

خطوط مترو

 

bus stop

ایستگاه اتوبوس

 

convenient

مقرون به صرفه یا در دسترس

 

traffic jam

ترافیک سنگین

 

ticket collector

مسئول دریافت بلیط

 

get on

سوار شدن

 

get off

پیاده شدن

 

catch

رسیدن

 

miss

از دست دادن

 

commuter

مسافر بین شهری

 

bus route

مسیر اتوبوس

 

bus lane

خط گذر اتوبوس

 

bus service

خدمات اتوبوس

 

subway system

سامانه مترو

 

rush hour

ساعت شلوغی

 

high-speed train

قطار سریع السیر

 

platform

سکو

 

مطالب بیشتر

اجزاء مختلف ماشین به انگلیسی

اصطلاحات خودرو و رانندگی به انگلیسی

اصطلاحات رانندگی به انگلیسی

3.4/5 - (5 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *