اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای کودکان English learning Apps for Kids

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای کودکان English learning Apps for Kids

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای کودکان English learning Apps for Kids

کودکان می توانند از راه ها و روش های مختلف مانند رفتن به آموزشگاه ها و موسسات زبان یا با استفاده از مدرس خصوصی زبان، زبان انگلیسی را آموزش ببینند.

اما، امروز با توجه به پیشرفت و همه گیری تکنولوژی مخصوصا در کودکان آموزش زبان انگلیسی بوسیله نرم افزارها و اپلیکیشن های مختلف که براحتی می توانند آن ها را بر روی موبایل یا تبلت خود داشته باشند یاد بگیرند.

که این راه یکی از روش های جذاب و موثر یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان می باشد. در این مطلب می خواهیم برای این موضوع به معرفی یک سری اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای کودکان بپردازیم که با استفاده از آن ها کودکان بتوانند به بهترین نحوه در کنار کلاس زبان خود به آموزش زبان انگلیسی بپردازند.

 

مزایای استفاده از اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

 

تنوع محتوایی

نرم افزارها و اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی دارای تصاویر، ویدیوها و آهنگ های جذاب و متنوع است. امروزه آموزش زبان انگلیسی تنها به استفاده از کتاب های چاپی و جملات ساده کسل کننده محدود نمی شود. تصاویر گرافیکی و موزیک های سرگرم کننده در ویدیوها و آهنگ ها باعث می شود تا کودکان و نوجوانان اشتیاق بیشتری برای یادگیری داشته باشند و مطالب را بهتر و راحت تر یاد گرفته و بخاطر بیاورند.

بعلاوه، مهارت اسپیکینگ آن ها نیز به صورت طبیعی به دلیل گوش کردن به تلفظ ها که بوسیله افراد بومی انجام شده بسیار خوب رشد می کند.

 

یادگیری و بازی یا سرگرمی در یک زمان

اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی کودکان نه تنها به آن ها کمک می کند تا واژگان انگلیسی و ساختارهای مختلف زبان انگلیسی را به بهترین و موثرترین شکل فرابگیرند بلکه باعث می شود تا دانش خود را به صورت کاربردی بکار ببرند.

این نرم افزارها با استفاده از بازی های مختلف براساس اهداف مشخص به آموزش و مرور درس ها می پردازند تا مطالب بهتر در ذهن کودک قرار گرفته و راحت تر آن ها را بخاطر بیاورند و از آن ها استفاده نماید.

از این رو مهارت های انگلیسی شان به صورت یک کار طبیعی و ذاتی خواهد بود که باعث می شود تا زبان انگلیسی را به صورت افراد بومی و نیتیو و با تسلط بیشتری صحبت نمایند.

این نوع از آموزش برای کودکان مزایای زیادی را به همراه خواهد داشت.

 

زمان آموزش متغیر

کودکان می توانند با استفاده از این نرم افزارها در هر زمان که دوست داشته باشند به جای رفتن به کلاس که در یک زمان مشخص و ثابت برگزار می شود، به یادگیری زبان انگلیسی بپردازند. در نتیجه در هر زمانی و بدون هیچ محدودیتی حتی از لحاظ مکانی نیز می توانند به آموزش و مرور مطالب بپردازند.

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

 

۱. Lingokids

اپلیکیشن Lingokids دارای سه مرحله آموزش می باشد:

1.Immersion

به کودکان کمک می کند که با زبان انگلیسی آشنا شوند.

2.Association

به کودکان کمک می کند تا زبان انگلیسی را بهتر درک کنند.

3.Natural

به کودکان کمک می کند تا عکس العمل های طبیعی در زبان انگلیسی داشته باشند.

کودکان  بوسیله این اپلیکیشن که ۵ تاپیک مختلف را به آن ها ارائه می کند به یادگیری زبان انگلیسی می پردازند که شامل حیوانات،‌ غذا، طبیعت و مکان ها می شود.

به عنوان مثال،‌ اولین موضوع مربوط به وسایل و مواردی است که در توالت و حمام وجود دارد است. کودکان با واژگان جدید زمانی که به همراه یک فعالیت باشد بیشتر ارتباط برقرار می کنند مثلا کلمه toothbrush که هر روز صبح برای مسواک زدن استفاده می کنند را براحتی بخاطر می سپارند.

این اپلیکیشن دارای بازی های جذاب و سرگرم کننده ای است که به کودکان برای بهبود مهارت های زبان انگلیسی شان از جمله اسپیکینگ، لیسنینگ، رایتینگ و ریدینگ کمک می کنند. همچنین، این نرم افزار از آهنگ ها و داستان های کوتاه جذابی به همراه ملودی های سرگرم کننده استفاده می کند که باعث می شود مطالب قابل فهم تر باشند.

این اپلیکیشن دارای موضوعات بسیار خوب با محتواهای متنوع می باشد. تمامی درس های انگلیسی به صورتی طراحی شده اند که نیازها و اهداف زبان آموزان را پوشش دهند. موقعیت های روتین روزمره بسیاری وجود دارد که زبان آموزان می توانند به راحتی با آن ها ارتباط برقرار کنند. با این اپ کودکان می توانند مهارت های لیسنینگ و ریدینگ شان را تقویت کنند و کلی کلمات جدید و جملات پایه ای را یاد بگیرند. بعلاوه، والدین بچه ها می توانند ایمیل خود را برای ثبت نام در اپلیکیشن وارد کنند و از آپدیت های جدید نرم افزار برای یادگیری بهتر استفاده نمایند.

 

۲. Monkey Junior

اپلیکیشن Monkey Junior دارای بیش از ۳۰۰۰ درس زبان انگلیسی است که بر روی آموزش لغات و تلفظ تمرکز دارد. با این اپلیکیشن کودکان می توانند زبان انگلیسی و همچنین بسیاری از زبان های دیگر را یاد بگیرند. هر سطح این اپ دارای درس های جذاب متنوعی است.

در سطح پایه، ۳۶۰ درس، در سطح متوسط، ۳۱۰ درس و در سطح پیشرفته نیز،‌۳۱۰ درس وجود دارد.

این اپلیکیشن از تصاویر و عکس های واقعی که به صورت واضح و مشخص نشان دهنده محتوای درس ها است استفاده می کند. این نرم افزار به کودکان این اجازه را می دهد که با استفاده از مواردی که در زندگی روزمره خود یا در تلویزیون، مجله، روزنامه و یا اینترنت می بینند زبان انگلیسی را یاد بگیرند.

این اپ به کودکان تعداد درس های زیادی را با موضوعات مختلف و متنوع با محتواهای جذاب و کاربردی ارائه می کند. با این نرم افزار کودکان با فونتیک کلمات آشنا می شوند و به آرامی آن ها را یاد می گیرند. با استفاده از این اپ کودکان می توانند مهارت لیسنینگ خود را تقویت کنند و همچنین به مرور کلمات بپردازند.

 

۳. Fun English

اپلیکیشن Fun English برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان از موضوعات جذابی بهره گرفته که بیشتر مورد توجه کودکان می باشند مثل رنگ ها، حیوانات، اعداد، غذاها، حمل و نقل، اعضای بدن، میوه ها،‌ لباس، خانه،‌ ماهی ها، وسایل مدرسه و فعالیت های روتین و … .

یکی از ویژگی های اپ Fun English این است که برای هر موضوع یک بازی طراحی شده است. این موضوع باعث می شود که زبان آموزان هر بازی را که بخواهند انتخاب نمایند البته با توجه به دانشی که دارند.

بعلاوه، این نرم افزار دارای یک آپشن به نام Today’s game است که باعث می شود زبان آموزان بازی های متنوعی را انجام دهند و با استفاده از آن ها از بازی ها احساس خستگی و تکراری بودن نکنند که همین موضوع باعث جذابیت در آموزش و یادگیری می شود.

این نرم افزار دارای تعداد زیادی درس ها و بازی های رایگان است. با  استفاده از این نرم افزار مهارت های لیسنینگ و اسپیکینگ را می توانید تقویت نمایید.

 

۴. English for Kids

اپلیکیشن English for Kids به کودکان کمک می کند تا از طریق بازی های متنوع زبان انگلیسی را یاد بگیرند. این بازی ها به چهار دسته تقسیم می شوند:

  1. Flash Cards
  2. Sentence Games
  3. Word Games
  4. Sentences

۱. Flash Cards

با این ویژگی کودکان کلمات جدیدی را در موضوعات مختلف یاد می گیرند مانند حروف الفبا، اعداد، حیوانات، گل ها، پرندگان، لباس ها و… .

۲. Sentence Games

در این قسمت کودکان می توانند الگوهای مختلف را تمرین نمایند. این بخش شامل سوالات بله و خیر، انتخاب تصویر مناسب، پر کردن جای خالی می شود.

۳. Word Games

در این بخش از بازی ها زبان آموزان به صورت تصادفی کلمات جدید یاد می گیرند و باید جواب درست را پیدا نمایند.

۴. Sentences

زبان آموزان در این قسمت با استفاده جملات و ساختارهای جمله ای ساده مانند معرفی خود،‌ اصطلاحات ملکی، شرح فعالیت ها و … زبان انگلیسی را یاد می گیرند.

کودکان می توانند بدون هیچ محدودیتی موضوع و بازی دلخواه شان را انتخاب نمایند. این اپلیکیشن کاملا رایگان است. در کنار یادگیری کلمات و جملات جدید می توانید به تمرین مهارت های لیسنینگ و رایتینگ بپردازند.

 

۵. Learn English Kids: Playtime

اپلیکیشن Learn English Kids: Playtime دارای تعداد زیادی ویدیو می باشد که شامل آهنگ و داستان های متنوع برای یادگیری زبان است. این ویدیوها که دارای بیش از ۲۰ موضوع مختلف است که توسط افراد بومی تهیه شده. بعلاوه، کودکان خیلی راحت می توانند با تلفظ صحیح کلمات آشنا شوند.

این اپ دارای بازی هایی است که به کودکان کمک می کند تا مطالبی را که یاد گرفته اند را تمرین کنند. این بازی ها در بخش ها و موضوعات مختلف طراحی شده اند.

با این اپ کودکان نه تنها لغات و الگوهای جمله سازی را یاد می گیرند بلکه در مورد افسانه ها، اتفاقات تاریخی و فرهنگ ها نیز داستان های جذابی را یاد می گیرند. این موضوع همچنین برای بالا بردن اطلاعات عمومی نیز بسیار مفید است. تصاویر و نقاشی های زیبا و رنگارنگی را نیز در این اپ می توانید ببینید که بسیار جذاب است.

کودکان می توانند تلفظ ها را که توسط افراد بومی بیان شده اند را تمرین کنند که این موضوع باعث می شود تا به صورت صحیح صحبت نمایند.

 

سخن آخر

آموزش زبان انگلیسی بوسیله اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی یکی از راه های بسیار کاربردی برای کودکان می باشد. اما شاید نتوان تنها با یک اپلیکیشن زبان انگلیسی را به صورت کامل و با تمام جنبه های آن یاد گرفت که برای این کار نیاز به شرکت در کلاس زبان است.

با این حال استفاده از این اپلیکیشن ها بسیار توصیه می شود تا کودکان با داشتن تمرین های متنوع و جذابیت های بازی ها و ویدیو ها حس بهتری نسبت به یادگیری زبان داشته باشند و زبان انگلیسی را راحت تر و بهتر فرا بگیرند.

در این مطلب سعی شد چند اپلیکیشن خوب در این زمینه را به شما معرفی نماییم هر چند اپ های زیادی برای این کار وجود دارند که می توانید از آن ها نیز بهره ببرید.

 

 

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می کنیم:

آموزش زبان انگلیسی با کارتون برای کودکان

روش های خلاقانه تدریس زبان انگلیسی به کودکان

بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی در کودکان

بازیهای جدید زبان انگلیسی در کلاس

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *