معرفی بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان دانمارکی

معرفی بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان دانمارکی

اپلیکیشن زبان دانمارکی

زبان دانمارکی زبانی نسبتا سخت با تلفظ خاص می باشد بنابراین بسیاری از افراد به یادگیری این زبان کمتر رغبت دارند و همچنین برخلاف زبان های دیگر چون برخی عبارات متداول مانند زبان هایی چون ایتالیایی و فرانسوی تا به حال به گوش شان نخورده است نسبت به این زبان دید مشخصی ندارند. اما برای اینکه در این کشور موقعیت های زندگی، تحصیلی و شغلی بسیار جذابی وجود دارد و کیفیت زندگی و رفاه در این کشور اروپایی از سطح بالا و مطلوبی برخوردار است و همچنین برای سفر کردن نیز جذابیت های توریستی فراوانی دارد دانستن این زبان می تواند فرصت های زیادی را برای افراد بوجود آورد. در این خصوص براساس پیشرفت تکنولوژی و در دسترس بودن گوشی های هوشمند موبایل و تبلت یادگیری زبان دانمارکی بوسیله اپلیکیشن ها و نرم افزارهای آموزشی بسیار مفید و متداول می باشد. از این رو در اینجا به معرفی یک سری از بهترین اپلیکیشن های زبان دانمارکی پرداخته شده تا شما را در آموزش و آشنایی زبان دانمارکی یاری نماییم.

 

۱. اپلیکیشن la Sprog

La Sprog یک مدرسه شبانه برای مهاجرین می باشد که در سال ۱۹۷۰ برای کمک به مهاجرین ترکی برای یادگیری زبان دانمارکی در این کشور تاسیس شده است. امروز بیش از ۶۰۰۰ زبان آموز خارجی از کشورهای مختلف و در سنین گوناگون در کلاس های آموزش دانمارکی این مدرسه شرکت می کنند. این مدرسه دارای کلاس های آنلاین نیز است که افرادی که دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و انگلیسی را بلد می باشند می توانند در این کلاس ها شرکت نمایند. همچنین از طریق اپلیکیشن زبان آموزان می توانند با دسترسی داشتن به ویدیوها و فایل های صوتی، تمرین های کاربردی برای تقویت واژگان، مهارت لیسنینگ، مهارت رایتینگ و ریدینگ و از همه مهم تر قابلیت ضبط صدا برای بهبود تلفظ به تقویت و آموزش زبان دانمارکی بپردازند. بعلاوه هر زبان آموز دارای یک معلم می باشد که می تواند با دادن فیدبک به زبان آموز از طریق اسکایپ به صورت یک روز در هفته زبان آموز را راهنمایی نماید.

 

۲. اپلیکیشن Mondly

این اپلیکیشن دارای ۲۰ میلیون کاربر می باشد و تا کنون از طریق این اپلیکیشن ۳۳ زبان مختلف دنیا آموزش داده شده است که یکی از این زبان ها دانمارکی می باشد. این نرم افزار عبارات، واژگان و گرامر زبان دانمارکی را از طریق تمرین ها و بازی های مختلف آموزش می دهد که باعث می شود یکی از سخت ترین زبان های قاره اروپا را آسان تر فرا بگیرید. یکی از ویژگی های جدید این نرم افزار قسمت Voice Chatbot می باشد که می توانید از طریق صحبت کردن در این قسمت و شنیدن پاسخ از سمت نرم افزار به تقویت مهارت اسپیکینگ خود بپردازید. زبان آموزان و کاربران این اپلیکیشن می توانند مکالمه خود را بهبود بخشیده تا در زمان صحبت با افراد بومی کشور دانمارک بتوانند با آن ها ارتباط برقرار کرده و منظور و مفهوم آن ها دریابند.

 

۳. اپلیکیشن Duolingo

یکی از معروف ترین و پرمخاطب ترین اپلیکیشن های آموزش زبان، نرم افزار Duolingo می باشد که بسیاری از زبان های زنده دنیا را می توان به وسیله این اپلیکیشن فرا گرفت. یکی از زبان هایی که در این اپلیکیشن می توانید آن را آموزش ببینید زبان دانمارکی است که روزانه با صرف زمان ۱۰ تا ۲۰ دقیقه ای و مطالعه یک درس و یادگیری واژگان و گرامر و تلفظ های آن ها می توانید این زبان را به صورت کاربردی براساس موضوعات مختلف آموزش ببینید. محیط این نرم افزار بسیار ساده و کاربرپسند بوده و برای استفاده در سطوح مختلف رایگان می باشد و از محتواهای جذاب و سرگرم کننده برای آموزش بهره گرفته شده است. این اپلیکیشن دارای یک سری تست های مهارت سنجی است که با استفاده از آن ها می توانید وارد سطح مناسب خود شوید و شروع به یادگیری زبان دانمارکی نمایید.

 

۴. اپلیکیشن Studieskolen

اگر ساکن کپنهاگن هستید و می خواهید زبان دانمارکی را به صورت مجازی یاد گرفته و زبان دانمارکی خود را به خوبی تقویت نمایید می توانید از دوره های آنلاین Studieskolen استفاده کنید. اکثر دوره به صورت مجازی برگزار می شود و تنها یک روز در هفته برای تمرین تلفظ و اسپیکینگ کلاس ها به صورت حضوری برگزار می شود. Studieskolen یکی از مراکز عالی برای آموزش زبان دانمارکی می باشد.

 

۵. اپلیکیشن HelloTalk

در اپلیکیشن HelloTalk براحتی زبان آموزان می توانند تلفظ و بیان خود را تقویت نمایند و با یک فرد دانمارکی زبان در ارتباط باشند و از این طریق تقویت مهارت اسپیکینگ خود را بالا ببرند. با نصب این نرم افزار و پیدا کردن یک فرد که به زبان دانمارکی صحبت می کند و می خواهد زبان شما را بیاموزد چت نمایید و با استفاده از ابزارهای این نرم افزار می توانید حرف های خود و طرف مقابل را به صورت دقیق ترجمه کرده تا در مواقعی که نمی توانید از مفهوم جملات مطلع شوید بتوانید ارتباط برقرار کنید. با این نرم افزار می توانید در کوتاه مدت زبان دانمارکی را فراگرفته و با استفاده از یک فرد بومی از نکات مفید و درست برای یادگیری زبان دانمارکی استفاده کرده و حتی با آن شخص دوست شوید.

 

۶. اپلیکیشن Babbel

اپلیکیشن Babbel یکی از بهترین و کاربردی ترین اپلیکیشن های آموزش زبان دانمارکی است که اصول اولیه و پایه زبان دانمارکی را به خوبی به شما آموزش می دهد و حتی می توانید با زبان اسکاندیناوی بهتر آشنا شوید تا در کشورهای دیگر این منطقه مشکل زبانی نداشته باشید. این اپلیکیشن عبارات و اصطلاحات پایه زبان دانمارکی را به شما آموزش می دهد تا در زمان مسافرت به دانمارک به راحتی از زبان دانمارکی استفاده کرده و از سفر خود لذت ببرید. این نرم افزار دارای قابلیت تشخیص صدا می باشد و با این قابلیت زبان آموزان براحتی می توانند تلفظ خود را در زبان دانمارکی تقویت نمایند. برای بهبود گرامر و واژگان خود در زبان دانمارکی باید سطح خود را تا سطح سه بالا برده تا به قواعد و واژگان بیشتری دسترسی داشته باشید. این نرم افزار به صورت رایگان نبوده اما قیمت های خوبی برای آن در وبسایت Babbel برای دریافت عضویت وجود دارد که در صورت تمایل برای استفاده از این نرم افزار می توانید از آن ها بهره ببرید.

 

۷. اپلیکیشن Memrise

نرم افزار پرطرفدار Memrise که بسیاری از زبان آموزان زبان های خارجی از این اپلیکیشن برای یادگیری زبان استفاده می کنند و در تمامی دنیا بسیار مورد استفاده می باشد. این نرم افزار دارای سطوح مختلف زبانی است که براساس سطح دانش شما به ارائه خدمات آموزشی می پردازد. در سطح اولیه برخی اصطلاحات و عبارات پایه زبان دانمارکی به زبان آموزان آموزش داده می شود. در سطوح آخر بسیاری از گرامرها و واژگان زبان دانمارکی برای برقراری بهتر آموزش داده خواهد شد. با استفاده از قابلیت های مختلف و متنوع این نرم افزار آموزش برای شما بسیار جذاب خواهد بود و با استفاده از بخش Meet the Native شما به ویدیوهای بسیاری با موضوعات مختلف دسترسی خواهید داشت که می توانید با استفاده از این ویدیوها که از افراد بومی و دانمارکی زبان تهیه شده به تقویت زبان دانمارکی خود بپردازید. این نرم افزار توسط گوگل در سال ۲۰۱۷ به عنوان بهترین نرم افزار شناخته شده است.

 

۸. اپلیکیشن Innovative Language

سایت و نرم افزار Innovative Language با ارائه ۵۰۰ درس مختلف در مورد زبان دانمارکی که تمامی آن ها قابل دانلود کردن می باشند به آموزش زبان دانمارکی پرداخته است. این سایت از سال ۲۰۰۵ آموزش زبان دانمارکی را آغاز کرده و با استفاده از فایل های صوتی و متن و نیز از طریق ویدیوهای متنوع زبان دانمارکی را برای علاقه مندان به یادگیری این زبان آسان کرده است. با استفاده از پادکست ها و ویدیوها زبان آموزان نه تنها به یادگیری زبان دانمارکی می پردازند بلکه با کشور دانمارک و فرهنگ این کشور نیز آشنا شده و اطلاعات جالب و جذابی را کسب خواهند کرد.

 

۹. اپلیکیشن LearnOasis

این نرم افزار یک اپلیکیشن حرفه ای در آموزش زبان دانمارکی است. اگر می خواهید بیشتر از مباحث و عبارات ساده و اولیه زبان دانمارکی اطلاعات داشته و آن ها را آموزش ببینید این نرم افزار گزینه مناسبی می باشد. دوره های آموزشی این نرم افزار به سه سطح تقسیم شده است: سطح اولیه یا پایه، سطح متوسطه و سطح پیشرفته زبان دانمارکی. کسانی که بتوانند تمامی دوره ها و درس های موجود در این اپلیکیشن را به اتمام برسانند و تا پایان سطح آخر پیش بروند می توانند مدرکی معادل سطح A2 دریافت نمایند.

 

۱۰. اپلیکیشن FunEasyLearn

برای تقویت لغات خود در زبان دانمارکی یکی از غنی ترین و بهترین نرم افزارهای موجود برای یادگیری واژگان دانمارکی اپلیکیشن FunEasyLearn است. این نرم افزار دارای ۶۰۰۰ لغت می باشد که به صورت گروه بندی شده براساس موضوعات مختلف نزدیک به ۱۴۰ موضوع به آموزش لغات کاربردی زبان دانمارکی می پردازد. شما با استفاده از این نرم افزار قادر خواهید بود تا تلفظ کلمه مورد نظر را به صورت معمول و حتی کند شنیده و با استفاده از قابلیت تشخیص صدا به تمرین کردن آن بپردازید. برای تمرین بیشتر هر کلمه با استفاده از تمرین های مختلف و بازی های متنوع به یادگیری و آموزش این کلمات در این اپلیکیشن پرداخته شده است. در نتیجه با این نرم افزار برای یادگیری واژگان زبان دانمارکی مشکلی نخواهید داشت.

 

کلام آخر

مطمئنا شیوه یادگیری زبان برای هر فرد براساس شرایطی که دارد متفاوت می باشد اما اینکه تصور شود با در اختیار داشتن یک اپلیکیشن می توانید زبانی را به صورت کامل و حرفه ای آموزش ببینید دیدگاه درستی نمی باشد این نرم افزارهای آموزشی بیشتر نقش منابع کمک آموزشی را برای زبان آموزان ایفا خواهند کرد و شما را برای اینکه بتوانید بهتر و سریع تر آموزش ببینید یاری می کنند در نتیجه همواره توصیه می شود برای آموزش هر زبانی به خصوص دانمارکی در کلاس زبان آن شرکت نمایید و با استفاده از این نرم افزارها آموزش خود را بهبود بخشیده و در مهارت های مختلف خود را تقویت نمایید. آموزشگاه زبان دهخدا دوره های آنلاین و حضوری زبان دانمارکی را به صورت خصوصی برگزار می کند که شما می توانید با برقراری تماس با موسسه و دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد آموزش زبان دانمارکی خود را شروع نمایید.

 

4.8/5 - (21 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *