بهترین پادکست ها برای یادگیری زبان فرانسه

پادکست ‌های فرانسوی روشی عالی برای بهبود مهارت‌ های شنیداری شما هستند، اما ممکن است پس از تلاش برای جستجو تعداد زیادی از آن‌ها در اینترنت، به سرعت احساس خستگی کنید.

برای اینکه شما را از زحمت صرف ساعت‌ ها جستجو و بررسی از موتورهای جستجو نجات دهیم، مروری بر بهترین‌ ها برای زبان ‌آموزان سطح مبتدی تا پیشرفته ارائه کرده‌ایم.

 

آنچه درباره پادکست های فرانسوی باید بدانید

قبل از شروع، در اینجا مواردی وجود دارد که باید در مورد پادکست های یادگیری فرانسه در نظر داشته باشید:

مهارت های گوش دادن بخش مهمی از مسلط شدن به زبان فرانسه است. بر اساس مطالعه ای که توسط پاول سولزبرگر فارغ التحصیل دکترا از دانشگاه ویکتوریا انجام شد، “بافت عصبی مورد نیاز برای یادگیری و درک یک زبان جدید، به طور خودکار از مواجهه ساده با زبان ایجاد می شود – به این ترتیب نوزادان زبان اول خود را یاد می گیرند.”

مزیت بزرگ پادکست ها (برخلاف متن یا ویدیو) این است که می توانید تقریباً در هر جایی از دستگاه تلفن همراه یا رایانه خود به آنها گوش دهید. این بدان معنی است که آنها روشی عالی برای تمرین زبان فرانسه در حالی هستند که مثلاً در حال رانندگی به سمت محل کار، انجام کارهای خانه یا پیاده روی هستید.

برخی از پادکست ‌های یادگیری زبان فرانسه در واقع ضبط‌های صوتی درس ‌ها از یک پلتفرم آموزشی، یا ضبط صوتی یک ویدیو هستند، و معمولاً اسکریپت هستند، به این معنی که نوعی نسخه متنی (معمولاً رونوشت) در دسترس است. خبر خوب این است که اگر شما یک فرد پادکست نیستید اما موضوعاتی را که در یک پادکست یادگیری فرانسوی پوشش داده می شود دوست دارید، به احتمال زیاد می توانید همان چیز را در قالب متفاوتی پیدا کنید. خبر بد این است که نمی ‌توانید با انتظار ارزش‌ ها و سرعت تولید شگفت‌ انگیز وارد پادکست ‌های یادگیری فرانسوی شوید – اگرچه برخی از آن‌ ها بسیار خوب تولید شده‌ اند، و شنیدن و درک همه موارد موجود در فهرست ما آسان است.

پادکست های یادگیری فرانسه تنها راهی نیست که شما باید زبان فرانسه را یاد بگیرید. داشتن نوعی عناصر بصری و عملی برای یادگیری زبان بسیار مهم است – نه به روشی برای دستیابی به مواردی مانند گرامر، موضوعی که اغلب به زبان فرانسوی پوشش داده نمی شود یا به طور عمیق پوشش داده نمی شود. برای یادگیری با پادکست همچنین نمی توانید یک بار به یک پادکست گوش دهید و انتظار داشته باشید که واژگان یا هر چیز دیگری را که پوشش داده شده است، برای همیشه بدست آورده باشید. درست مانند هر چیز دیگری، شما باید به طور منظم مرور و تمرین کنید.

بهترین پادکست ها برای یادگیری زبان فرانسه

پادکست های یادگیری زبان فرانسه برای همه کار نمی کند. برخی از پادکست‌ های یادگیری زبان فرانسه ممکن است به روشی که دوست دارید یاد بگیرید کارایی نداشته باشند. به عنوان مثال، اگر شما یک زبان آموز بصری هستید، شنیدن کلمات واژگانی که در شما تکرار می شوند بدون اینکه نشانی از نحوه نگارش آنها باشد ممکن است خیلی مفید نباشد (اگرچه زمانی که واژگان را از یک لیست و/یا با نوشتن آن یاد گرفتید، می توانید از پادکست هایی مانند این برای کمک به تلفظ استفاده کنید).

همه پادکست های یادگیری زبان فرانسه منابع معتبر فرانسوی صحیح نیستند. بالاخره هر کسی می تواند پادکست بسازد. ممکن است در نهایت به یکی از افراد غیر بومی گوش کنید که کلمات را اشتباه استفاده می کند یا لهجه فرانسوی بدی دارد. مواردی که در لیست ما قرار دارند این مشکلات را نخواهند داشت، اما اگر به تنهایی با پادکست یادگیری زبان فرانسه مواجه شدید، مراقب باشید. سعی کنید در مورد زبان مادری و صلاحیت های تدریس میزبان (ها) اطلاعات کسب کنید. معمولاً می توانید این کار را با مراجعه به بخش “درباره” وب سایت پادکست انجام دهید.

اگر نمی دانید چه نوع زبان آموزی هستید، پادکست ها را امتحان کنید – اما به یاد داشته باشید که همیشه آنها را با یک عنصر بصری و روش های دیگر برای تمرین تکمیل کنید.

سعی کنید به آنها به عنوان راهی برای آموزش گوش خود و/یا به عنوان مکمل کلاس های خود در موسسه یا کلاس آنلاین فکر کنید.

۱. Coffee Break French

۱. Coffee Break French

Coffee Break French تعدادی پادکست مختلف را برای زبان آموزان فرانسوی ارائه می دهد. می‌توانید همه آن ‌ها را با هم در وب‌ سایت Coffee Break French یا بر اساس موضوع یا سطح با استفاده از برگه «پادکست» در بالای صفحه اصلی سایت پیدا کنید.

برخی، مانند پادکست های عمومی که بر اساس سطح (مبتدی، متوسط ​​و پیشرفته) تقسیم می شوند، بر یادگیری زبان فرانسه تمرکز می کنند، در حالی که برخی دیگر بر فرهنگ (و از طریق آن، واژگان) تمرکز می کنند. حتی مجموعه‌ای برای زبان‌آموزان پیشرفته به نام La Vérité éclate toujours وجود دارد که شامل صوت واقعاً پیشرفته و همچنین توضیحاتی توسط بنیانگذار Coffee Break French، مارک، مردی شاد و جذاب اسکاتلندی است که فرانسوی تدریس می ‌کند.

دروس مفید هستند و احساس بسیار تعاملی و گرمی دارند. به عنوان مثال، در یک پادکست آموزشی، وقتی مارک پیشنهاد می‌کند که بینی خود را بگیرید تا صدای نون را تمرین کنید، سپس اظهار می ‌کند که در حال تصور مردم در سراسر جهان است که در حال حاضر بینی خود را گرفته‌اند. این نوع کامنت‌ های جانبی کوچک، محیطی مفرح و آرام را ایجاد می‌ کنند.

سطوح یادگیری پادکست به خوبی فکر شده به نظر می رسد. به عنوان مثال، پادکست های سطح مبتدی پادکست اصلی Coffee Break French (تدوین شده به عنوان “فصل 1”) شامل واژگان اولیه و آهسته صحبت کردن است و مارک و یک دانش آموز مبتدی فرانسوی را در بر می گیرد.

موارد «پیشرفته» کاملاً پیشرفته هستند، در واقع، با سرعت کمی کمتر از حد معمول صحبت می‌شوند. اما واقعاً هیچ چیز خیلی متفاوتی با چیزی که ممکن است هر روز در پاریس بشنویم، نباشد.

دوره های پیشرفته شامل یک فرانسوی زبان مادری است که بیشتر صحبت کردن یا خواندن را انجام می دهد.

Parlez Away

۲. Parlez Away

Parlez Away برای افرادی که تازه شروع به یادگیری کرده اند عالی است. می‌توانید با تد، یک بومی ویسکانسین، که در حال یادگیری زبان فرانسوی از کارولین است، که اهل شمال غربی فرانسه است، همراه باشید. پادکست روی مکالمه فرانسوی تمرکز دارد و اولین قسمت درباره نحوه احوالپرسی است.

French Blabla

۳. French Blabla

این پادکست توسط کارولین، معلم سابق فرانسوی که تصمیم گرفت کتاب های درسی را کنار بگذارد و به جای آن بر آموزش زبان فرانسه به روشی که مردم واقعاً آن را صحبت می کنند تمرکز کند، برگزار می شود. پادکست طیفی از موضوعات را پوشش می دهد. برخی بر مفاهیم خاصی مانند روش‌ های زیادی که می‌توانید بگویید «خداحافظ» تمرکز می ‌کنند، در حالی که برخی دیگر داستان‌ های کوچکی به زبان فرانسوی دارند که می‌ توانید برای آزمایش درک خود از آنها استفاده کنید. قسمت ها نسبتا کوتاه هستند، معمولا بین چهار تا 10 دقیقه و می توانید توضیحات قسمت ها را بررسی کنید تا ببینید واژگان و گرامر چقدر پیشرفته است.

One Thing In A French Day

۴. One Thing In A French Day

این پادکست با بسیاری از انتخاب های دیگری که با آن روبرو خواهید شد متفاوت است. شبیه یک مجله صوتی است که هر سه ‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه با قسمت ‌های کوتاه و سه دقیقه ‌ای بروزرسانی می‌ شود. موضوعات اپیزودها متفاوت است، زیرا همانطور که از نامش مشخص است، بخشی از روز پادکست در فرانسه را پوشش می دهد. بینش هایی در مورد فرهنگ، تاریخ و جزئیات فرانسه وجود دارد که همگی به زبان فرانسوی ارائه شده اند که عمداً صحبت می شود، بنابراین درک آن از زبانی که به طور معمول در خیابان های پاریس می شنوید آسان تر است.

Grand Reportage

۵. Grand Reportage

اگر واقعاً اخبار را دوست دارید و در زبان فرانسه بسیار خوب هستید، این بهترین پادکست برای شماست. گراند رپورتاژ یکی از منابع اصلی خبری جهانی در فرانسه است. خبرنگاران تحقیقی به مسائل در سراسر جهان نگاه می کنند. اپیزودها بحران مالی در ونزوئلا، مبارزه با سل در پرو و مقاومت اوکیناوا در برابر پایگاه نظامی جدید ایالات متحده در ژاپن را پوشش می‌دهند. گراند رپورتاژ که توسط رادیو بین ‌المللی فرانسه منتشر می‌ شود، اغلب معیاری است که سایر روزنامه ‌نگاری‌ های بین ‌المللی فرانسوی را با آن مقایسه می ‌کنند.

RFI - Radio Française Internationale

۶. RFI – Radio Française Internationale

این برنامه شگفت ‌انگیز تعداد زیادی تمرین رایگان گوش دادن به زبان فرانسه را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید در ماشین، خانه، تلفن یا لپ ‌تاپ به آن‌ ها دسترسی داشته باشید. واضح است که یکی از بهترین پادکست ها، RFI انواع مختلفی از اخبار را برای فرانسه، آفریقا، جهان منتشر می کند، و به طور خاص برای زبان آموزان تازه کار فرانسوی، news en français facile (فرانسوی آسان) طراحی شده است!

Français Authentique

۷. Français Authentique

Français Authentique واقعا یکی از آن منابع شگفت انگیزی است که به شما در یادگیری زبان فرانسه کمک می کند. پادکست ‌ها نه تنها یکی از راحت ‌ترین راه ‌ها برای یادگیری هستند، بلکه وقتی میزبانی به اندازه یوهان دارید، انگیزه بیشتری خواهید داشت! پادکست یوهان با آموزش عبارات رایج فرانسوی به روشی سرگرم کننده، مهارت شفاهی را هدف قرار می دهد.

Learn French By Podcast

۸. Learn French By Podcast

یکی از پرکارترین پادکست های موجود، Learn French By Podcast است. در حالی که پیدا کردن درس مناسب برای شما ممکن است کمی طول بکشد، اما در اینجا مطالب بسیار زیادی وجود دارد که غیرممکن است از تمام پتانسیل یادگیری زبان فرانسه بهره نبرید. درس ها در زمینه یک مکالمه قرار می گیرند که تمرین درک شنیداری خوبی را ارائه می دهد. پادکست ها رایگان هستند، اما آموزش های همراه هزینه کمی دارند.

French Your Way

۹. French Your Way

پادکست French Your Way تعداد زیادی پادکست عالی در آرشیو خود دارد که می توانید آنها را بررسی کنید. جسیکا این پادکست برتر را با قدم زدن در خیابان ها و مصاحبه با مردان و زنان فرانسوی تصادفی در حالی که زندگی روزمره خود را انجام می دهند، روایت می کند. این بدان معناست که شما به یک نسخه ضعیف از زبان فرانسوی که کلاس درس را هدف قرار می دهد گوش نمی دهید. فرانسوی معتبر، انواع لهجه ‌های فرانسوی، و واژه ‌ها، عبارات و ساختارهای رایج را می‌شنوید که بسیار عالی است.

 

۱۰. FrenchPod101

پادکست‌هایی که با FrenchPod101 ارائه می‌شوند، درس ‌های فرانسوی هستند که توسط تیم بزرگی از متخصصان یادگیری زبان فرانسه به خوبی جمع ‌آوری شده ‌اند. این سرویس برای مدت محدودی رایگان است و پس از آن باید هزینه کمی پرداخت کنید. اگرچه ارزش آزمایش رایگان را دارد – منابع بسیار زیادی از جمله درس، فهرست لغات، فلش کارت و موارد دیگر بسیار زیاد است.

ممکن است وقت نداشته باشید که همه این پادکست‌ های خارق ‌العاده را گوش کنید، اما اگر با پادکست‌ هایی شروع کنید که بیشتر با شما صحبت می ‌کند (بدون جناس)، به زودی احساس کنجکاوی بیشتری خواهید کرد و می‌خواهید حتی بیشتر به آن‌ ها گوش کنید… یادگیری زبان یعنی همین! قدم های کوچکی که تفاوت بزرگی ایجاد می کنند!

 

 

 

برای یادگیری اصولی زبان فرانسه در سطح مبتدی تا پیشرفته می توانید در دوره تخصصی آموزش زبان فرانسه موسسه دهخدا شرکت کنید

 

 

 

 

مطالب مرتبط پیشنهادی:

بهترین چنل های یوتیوب برای یادگیری فرانسه

کلاس خصوصی زبان فرانسه آنلاین و حضوری

بهترین آهنگ ها برای یادگیری زبان فرانسه

رای دهید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *