بهترین فیلم و سریال ها برای یادگیری زبان ایتالیایی

Distretto di Polizia

بهترین فیلم و سریال ها برای یادگیری زبان ایتالیایی

یکی از راه‌های عالی برای یادگیری سریع‌تر یک زبان، تماشای فیلم‌هایی است که به راحتی قابل درک در زمینه آن زبان هستند. اگر می‌خواهید زبان ایتالیایی را با روشی کاربردی یاد بگیرید، ده فیلم و سریال ایتالیایی پیشنهادی ما را برای یادگیری ایتالیایی تماشا کنید. یادگیری یک زبان خارجی درهایی را به روی تجربیات جدید باز می کند. تماشای فیلم به زبانی که در حال یادگیری آن هستید نه تنها جذاب و سرگرم کننده است، بلکه بسیار کاربردی است.

 

چرا یادگیری زبان ایتالیایی از طریق فیلم ایده خوبی است؟

منابع فراگیر و چندحسی ابزارهای یادگیری ضروری برای هر کسی است که زبان جدیدی را یاد می گیرد. این همان چیزی است که فیلم‌های ایتالیایی برای یادگیری ایتالیایی شما به ارمغان می‌آورند.فیلم‌ها بهترین و قابل اعتمادترین ابزار یادگیری زبان هستند.علاوه بر این،بینش های بسیار ارزشمندی را در مورد کشور، مردم، گویش ها، تاریخ و البته فرهنگ ارائه می دهند.فیلم ها روشی آسان و موثر برای بازسازی کامل یک مکالمه ایتالیایی در خانه شما هستند.قرار گرفتن در معرض زبان واقعی در کل یادگیری زبان شما معجزه می کند. ناگفته نماند که تماشای فیلم های ایتالیایی به شما اطلاعات زیادی در مورد همه چیزهای ایتالیایی می دهد؛به شما کمک خواهد کرد به سرعت طبیعی مکالمات ایتالیایی و کلمات پرکننده ایتالیایی عادت کنید.ایتالیا را بشناسید و با مناظر بسیار متنوعی آشنا شوید.

برای شروع تماشای فیلم به زبان ایتالیایی نباید منتظر بمانید تا سطح پیشرفته ای داشته باشید.در هر مرحله از یادگیری خود می توانید از فیلم ها برای یادگیری ایتالیایی استفاده کنید.بیایید این افسانه را که برای تماشای یک فیلم به زبان ایتالیایی باید سطح پیشرفته ای داشته باشید، کنار بگذاریم.شما می توانید از فیلم های ایتالیایی برای یادگیری ایتالیایی در هر مرحله از فرآیند یادگیری خود استفاده کنید.

 

بهترین فیلم های ایتالیایی

La vita è bella

La vita è bella

این فیلم (به انگلیسی (Life Is Beautiful) برنده جوایز زیادی از جمله بهترین بازیگر مرد برای روبرتو بنینی در هفتاد و یکمین دوره جوایز اسکار شد. داستان فیلم در دهه 1930 اتفاق می افتد، داستان پدری است که از پسرش در برابر واقعیت تلخ هولوکاست محافظت می کند. گیدو اورفیس (بنینی)، یک کتابفروش ساده یهودی و پسرش توسط افسران آلمانی به اردوگاه کار اجباری برده شدند.گیدو به نوعی می دانست که هیچ خبر خوبی از این مصیبت وجود ندارد.برای محافظت از پسر پنج ساله‌اش، او داستان مفصلی ساخت و به پسر گفت که آنها وارد نوعی نمایش واقعی شده‌اند که در آن یک سری کارها (مثل پنهان شدن از نگهبانان آلمانی) انجام می‌شود تا برنده شوند. این فیلم نشان می‌دهد که یک پدر برای محافظت از پسرش در برابر اعمال غیرانسانی چقدر تلاش می‌کند. این فیلم هنرمندانه برخی از لحظات کمدی چاپلینی را در میان فلاکت به تصویر کشیده است و با وجود اینکه در دهه 30 اتفاق می افتد، از ایتالیایی نسبتاً معاصر استفاده می کند که می توانید به راحتی در مکالمات روزانه ایتالیایی استفاده کنید.

 

I cento passi

I cento passi

داستان پپینو ایمپاستاتو است که در زمانی که هیچ کس آنقدر شجاع نبود که حتی وجود مافیا را تایید کند، یک برنامه رادیویی را رهبری می کرد که فعالیت های جنایتکارانه و سوء استفاده های آنها را فاش می کرد.در نهایت، ایمپاستاتو توسط مافیا کشته شد، و مرگ او به عنوان خودکشی اعلام شد. بیست سال پس از این واقعه، پرونده دوباره باز شد و در نهایت محکومیت به قتل صادر شد.این فیلم دارای زبانی پربار و برای زبان آموزانی که می خواهند خود را با گویش سیسیلی آشنا کنند لذت بخش است.

 

Cinema Paradiso

Cinema Paradiso

“Nuovo Cinema Paradiso” یک فیلم کلاسیک از تورناتوره درباره سفر یک مرد در زندگی است. این فیلم درامی است که زندگی ایتالیایی پس از جنگ را روایت می کند، همانطور که از طریق داستان تکان دهنده توتو روایت می شود. توتو کودک 6 ساله ای است که هر روز به سینما می رود تا در مورد فیلم ها بیاموزد و عشق به فیلم در او ایجاد شود. موسیقی متن توسط انیو موریکونه ساخته شده و در سراسر جهان شهرت دارد.

 

Lazzaro felice

Lazzaro felice

نوجوانی که در مزرعه تنباکو به نام) به دنیا آمد، همیشه از زندگی ساده و سخت کوش خود خوشحال بوده است.لازارو که همیشه در انزوا در روستاهای ایتالیا زندگی می‌کرد، نمی‌داند که او – و همچنین همه خانواده و همسایگانش – توسط مارکیونس آلفونسینا دی لونا به‌طور غیرقانونی به بردگی گرفته شده اند.وقتی لازارو با پسر د لونا، تانکردی دوست می شود، تمام دنیای او تغییر می کند. او بی‌عدالتی را در مورد کشاورزان را می‌بیند و در جستجوی پول و عدالت به تانکردی می‌پیوندد.این فیلم که به زیبایی با نمادگرایی و واقعیت تلخ روایت می‌شود، برنده «بهترین فیلمنامه» در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۸ شد.

 

Caterina va in città

Caterina va in città

کاترینا، دختری که در سیزده سالگی مجبور به ترک شهر کوچک خود می شود، با مشکلات زندگی در کلان شهر بزرگ رم روبرو می شود. این یک فیلم عالی برای نوجوانان و به طور کلی دانش آموزان مبتدی است. لهجه سریال لهجه رم است.

 

Notte prima degli esami

Notte prima degli esami

این کتاب زندگی دو گروه از نوجوانان ایتالیایی را حین آماده سازی امتحان نهایی دبیرستان شرح می دهد. این کمدی در سال 1989 در رم می گذرد: فیلمی جالب برای کشف جامعه ایتالیایی آن زمان.

 

Manuale d’Amore

Manuale d’Amore

کمدی عاشقانه ای که 4 مرحله یک رابطه عاشقانه را روایت می کند: عشق در نگاه اول، روند آشنایی، دلشکستگی و عواقب خیانت و ترک. هر یک از این مراحل از طریق 4 زوج مختلف گفته می شود. اگر از طرفداران این ژانر هستید، این فیلم به شدت دایره لغات شما را در مورد موضوعات عاشقانه بهبود می بخشد. دو دنباله برای این فیلم وجود دارد: Manuale d’amore 2 و Manuale d’amore 3.

 

La meglio gioventù

La meglio gioventù

این فیلم داستان یک خانواده ایتالیایی از دهه 60 تا به امروز را روایت می کند که به طور خاص بر زندگی دو برادری که با هم زندگی می کنند، نیکولا و ماتئو تمرکز می کند.آنها با دختری با مشکلات روانی آشنا می شوند که زندگی آنها را تغییر می دهد. این فیلم به شما اجازه می دهد تا جنبه های کلیدی تاریخ ایتالیا مانند مافیای سیسیل و سیل فلورانس را به روشی ساده و در عین حال جذاب بررسی کنید.

 

Benvenuto Presidente

Benvenuto Presidente

در یک بازی مسخره سیاسی، شخصیت اصلی در انتخابات ریاست جمهوری صرفاً به دلیل تصادفی پیروز می شود: او نام شخصیت مشهور تاریخی جوزپه گاریبالدی را دارد.این فیلم نگاهی طنزآمیز به ماشین آلات سیاسی ایتالیا به بینندگان می دهد.این فیلم همچنین این احساس جهانی را یادآوری می کند که سیاست ممکن است بدون سیاستمداران حرفه ای بهتر عمل کند.

 

بهترین سریال های ایتالیایی

سریال های تلویزیونی یک راه سرگرم کننده و مفید برای یادگیری و بهبود سطح ایتالیایی شما هستند.شما می توانید خود را در درک و شنیدن آزمایش کنید و می توانید کلمات جدید یا عبارات رایج را یاد بگیرید. با توجه ویژه به استفاده از لهجه‌ها، موقعیت‌های مختلف و تنوع واژگان، به روشی مداوم پیشرفت خواهید کرد.

 

Un Medico in Famiglia

Un Medico in Famiglia

این احتمالاً مشهورترین و ماندگارترین سریال ایتالیایی است که بر اساس قالب معروف اسپانیایی Médico de Familia ساخته شده است. این کمدی به طور شگفت انگیزی در ایتالیا موفقیت بزرگی داشته است و اولین بار در سال 1998 از کانال رای پخش شد.داستان خانواده مارتینی را روایت می کند که صاحب خانه و پدرشان، قهرمان داستان، یک پزشک بیوه با بازی جولیو اسکارپاتی است. یکی دیگر از شخصیت های مرتبط پدربزرگ لیبرو با بازی بازیگر لینو بانفی است.این سریال درباره اتفاقات آشنا، کاری و احساسی بسیاری از اعضای خانواده است.

 

Tutti Pazzi per Amore

Tutti Pazzi per Amore

این یک سریال ایتالیایی است که از سال 2008 تا 2012 پخش شد. این سریال به ژانر کمدی رمانتیک تعلق دارد: داستان عشق لورا و پائولو را روایت می کند، دو والدین جداگانه با شخصیت های کاملاً متفاوت که همسایه می شوند. آنها برای ادامه رابطه خود باید بر کوهی از موانع در زندگی روزمره خود غلبه کنند. یک سریال بسیار خنده دار است که می تواند نقطه شروع خوبی برای یادگیری لغات روزانه ایتالیایی به روشی ساده و آسان باشد.

 

Distretto di Polizia

Distretto di Polizia

این سریال مجموعه ای است که از سال 2000 تا 2012 در ژانر پلیسی پخش می شود. معروف ترین سریال در میان بسیاری از سریال های ایتالیایی است. داستان یک ایستگاه پلیس در رم را روایت می کند. هر قسمت بر تحقیقات مربوط به پرونده های مختلف متمرکز است، با یک موضوع گسترده تر که به عنوان یک طرح پشتیبان در هر فصل عمل می کند. شخصیت‌ها با توجه به فصل‌ها و اتفاقات شخصی تغییر می‌کنند. این سریال در بین مردم ایتالیا موفقیت زیادی کسب کرد و در خارج از کشور نیز پخش شد. برنده 2 جایزه Telegatti شد که هر ساله به بهترین برنامه های تلویزیون ملی داده می شود.

 

I Medici

I Medici

این یک مینی سریال انگلیسی-ایتالیایی 8 قسمتی است که از کانال رای پخش می شود، درباره ظهور خانواده مدیچی در فلورانس، درباره ایتالیای رنسانس و پیامدهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی آن.فصل اول بر صعود از کوزیمو مدیچی تمرکز دارد. این فیلم در سال 1429 در فلورانس می گذرد، در مکان‌هایی که عمدتاً در فلورانس و رم فیلم‌برداری شده‌اند، از جمله Palazzo Vecchio، کلیسای San Lorenzo و Duomo.این یک مجموعه مفید است زیرا شما نه تنها سطح ایتالیایی خود را بهبود می بخشید، بلکه دانش موجود خود را در مورد ایتالیای دوره رنسانس نیز گسترش می دهید.

 

The Young Pope

The Young Pope

این یک سریال ایتالیایی به کارگردانی پائولو سورنتینو است که جود لاو را در نقش یک پاپ فوق محافظه‌کار کلیسای کاتولیکمی بینیم. اتفاقات سریال در یک واتیکان بازسازی شده اتفاق می افتد.این سریال در سال 2016 در هفتاد و سومین جشنواره فیلم ونیز ارائه شد و اولین سریال تلویزیونی بود که تا به حال در آنجا به نمایش درآمد. همچنین این اولین سریال تلویزیونی بود که در جوایز امی نامزد شد. موفقیت بین المللی زیادی کسب کرده است و در بیش از 110 کشور فروخته شده است.

 

1992

1992

این یک مجموعه تلویزیونی ایتالیایی محصول سال ۲۰۱۵ به کارگردانی الساندرو فابری، لودویکا رامپولدی و استفانو ساردو است. در دهه 90 در ایتالیا اتفاق می افتد، داستان 6 نفر و نقش آنها در مورد سیاست ایتالیا را روایت می کند، با تمرکز بر یکی از پرونده های اصلی فساد ایتالیا: Tangentopoli و تحقیقات Mani Pulite. این بخشی از یک سه گانه است، که شامل دو سریال دیگر، 1993 و 1994 است. این مجموعه، که بازخوردهای خوبی در خارج از کشور دریافت کرد، به شما امکان می دهد به تاریخ معاصر ایتالیا که به عنوان نقطه عطفی در سیاست ایتالیا قرار دارد،سری بزنید.

 

Il Commissario Montalbano

Il Commissario Montalbano

این مجموعه تلویزیونی تولید شده توسط پالومار از سال 1999 است که از رای پخش می شود و برگرفته از رمان های پلیسی نویسنده مشهور ایتالیایی آندره آ کامیلری است. این داستان زندگی و تحقیقات رئیس پلیس سالوو مونتالبانو را در شهر ساختگی سیسیلی ویگاتا روایت می کند. نقش قهرمان را لوکا زینگارتی، بازیگر سینما بازی می کند.پرونده هایی که رئیس پلیس و همکارانش برای حل آنها فراخوانده شده اند اغلب با مافیای محلی ارتباط دارند.این سریال که در بیش از بیست کشور پخش می شود، از محبوبیت زیادی در ایتالیا و منتقدان عالی و کارشناسان برخوردار است.ویژگی این سریال استفاده گسترده از گویش سیسیلی است، به همین دلیل دیدن آن را به دانش آموزان پیشرفته توصیه می کنیم.

 

Romanzo CriminaleRomanzo Criminale

این مجموعه ای به کارگردانی استفانو سولیما، تهیه کنندگی کاتلیا و اسکای ایتالیا است که برگرفته از رمان قاضی و نویسنده ایتالیایی جیانکارلو دی کاتالدو است. داستان گروه باندا دلا ماگلیانا، یک سازمان جنایتکار است که در اواسط دهه 70 در حومه رم شکل گرفت و به دلیل نقش داشتن در حملات جدی سیاسی ملی، از قتل عام بولونیا تا ربودن آلدو، در کانون توجه اخبار ایتالیا قرار گرفت. این سریال برای بازسازی تاریخی منتقدان بسیار مثبتی را دریافت کرد و در خارج از کشور نیز شانس زیادی داشت.استفاده از گویش رومی بسیار مشخص است، بنابراین دیدن این مجموعه را به دانش آموزان پیشرفته توصیه می کنیم.

 

Gomorra

Gomorra

این یک سریال تلویزیونی ایتالیایی به کارگردانی استفانو سولیما است که توسط روزنامه‌نگار و نویسنده مشهور روبرتو ساویانو و با الهام از رمان خودش، Gomorra، بر اساس رویدادهای واقعی ساخته شده است.این سریال نشان دهنده مشکل خشونت و مافیا در شمال ناپل، به ویژه در سازمان جنایی معروف به کامورا است و بر مبارزات داخلی برای قدرت تمرکز دارد.با این مجموعه، می‌توانید درباره مسائل پیچیده پیرامون این سازمان‌های جنایی اطلاعات بیشتری کسب کنید.با توجه به اینکه دیالوگ ها عمدتا ناپلی هستند، توصیه می شود این سریال را با زیرنویس تماشا کنید.

 

صفحه ورود به کلاس زبان ایتالیایی

 

مطالب پیشنهادی

اصطلاحات ایتالیایی در سفر

معرفی بهترین دیکشنری زبان ایتالیایی

جملات و اصطلاحات عاشقانه زبان ایتالیایی

رای دهید!

1 در مورد “بهترین فیلم و سریال ها برای یادگیری زبان ایتالیایی”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *