بهترین فیلم ها و سریال ها برای یادگیری زبان فرانسوی

بهترین فیلم ها و سریال ها برای یادگیری زبان فرانسوی

بهترین فیلم ها و سریال ها برای یادگیری زبان فرانسوی 

اگر از تماشای فیلم و سریال لذت می برید پس یک روش لذت بخش برای تقویت زبان فرانسوی خود دارید که براحتی می توانید زبان فرانسوی خود را تقویت کنید. این موضوع می تواند از جنبه های مختلف به شما کمک کند تا زبان فرانسوی خود را با سرعت بیشتری بهبود بخشید و همچنین با تلفظ های مختلف کلمات با لحن های گوناگون آشنا خواهید شد و بسیاری از لغات مدرن زبان فرانسوی و اصطلاحات رایج این زبان را نیز فرا خواهید گرفت. در نتیجه یادگیری زبان برای تان لذت بخش خواهد شد. در این مطلب می خواهیم به شما چندین فیلم و سریال خوب برای تقویت زبان فرانسوی معرفی کنیم تا بتوانید از آن ها برای تقویت زبان خود بهره بگیرید. با ما همراه باشید.

 

چگونه فیلم و سریال می تواند به ما در یادگیری زبان فرانسوی کمک کنند؟

با تماشای فیلم و سریال به زبان فرانسه نه تنها می توانید زبان فرانسوی خود را تقویت نمایید بلکه حتی می توانید درک فرهنگی خود را نیز از فرانسوی زبان ها بالا ببرید.

مسلما برای تمامی افراد مبتدی یادگیری زبان فرانسوی آسان نخواهد بود اما یکی از راه هایی که می توانید زبان فرانسوی خود را تقویت نمایید تماشای فیلم و سریال است. این کار به شما این امکان را می دهد که بتوانید اطلاعات مناسبی را از روش و طریقه زندگی فرانسوی زبانان در روزمره شان بدست آورید و عبارات و اصطلاحات کاربردی زبان فرانسوی را یاد بگیرید.

یکی دیگر از مزیت های این کار تقویت لغات زبان فرانسوی است بدلیل اینکه بسیاری از لغات را مکررا خواهید شنید و نیز لغات معادل و جدیدی را یاد خواهید گرفت.

دیگر مزیت این کار لذتی است که در تماشای فیلم و سریال خواهید برد که باعث می شود یادگیری را برای تان لذت بخش نماید که خود این موضوع بسیار مهم است زیرا زمانی که از کاری لذت می برید انگیزه یادگیری و سطح یادگیری در شما افزایش پیدا می کند.

یکی از مهم ترین دلایل این کار تقویت مهارت لیسنینگ شماست که باعث می شود درک بهتری را از لهجه و لحن نیتیو زبان های فرانسه داشته باشید و مقصود آن ها را درک نمایید.

در کنار مزایا و دلایل اشاره شده مطمئنا موارد دیگری نیز وجود دارد که این کار را برای یادگیری زبان فرانسوی ضروری و مهم می کند پس با وجود اهمیت این کار بهتر است به سراغ اصل موضوع برویم و با چند فیلم و سریال فرانسوی زبان که برای تقویت زبان فرانسوی مناسب می باشند آشنا شویم.

 

معرفی بهترین فیلم های فرانسوی زبان برای تقویت زبان فرانسه

برای انجام این کار فیلم های فرانسوی زبان زیادی وجود دارد و تنها نمی شود بیان کرد که این چند فیلم مطرح شده بهترین فیلم ها برای تقویت زبان فرانسه می باشند اما در این لیست به شما بهترین فیلم های فرانسوی زبان را برای تقویت زبان فرانسوی با ژانرهای مختلف را معرفی کرده ایم.

 

۱. Intouchables

یادگیری زبان فرانسه با Intouchables

این فیلم محصول سال ۲۰۱۱ می باشد. این فیلم یکی از فیلم های فرانسوی زبان است که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. موضوع فیلم در مورد یک رابطه دوستی بین دو مرد می باشد که یکی از آن ها یک میلیونر است که توانایی راه رفتن نداشته و دیگری که به عنوان پرستار او برای مراقبت از او کار می کند.

این فیلم دارای سکانس های جذاب عاطفی و کمدی بسیاری است که صحنه های خارق العاده ای را برای بیننده خلق کرده است و کاملا تماشاچی را با فیلم همراه می کند. یکی از جذابیت های این فیلم تفاوت تفکر و رفتاری دو شخصیت داستان است که در کنار یکدیگر تضاد جالبی بوجود آورده است.

اصطلاحات و لحن صحبت کردن در این فیلم بسیار قابل درک و واضح می باشد که شما می تواند درک خوبی را از آن ها داشته باشید که یکی از مزایای مهم برای یادگیری زبان با فیلم است.

این فیلم یکی از بهترین فیلم های فرانسوی زبان برای یادگیری زبان فرانسه است.

 

۲. Amélie

یادگیری زبان فرانسه با Amélie

فیلم زیبای امیلی محصول سال ۲۰۰۱ از کشور فرانسه می باشد. این فیلم یکی از معروف ترین فیلم های کشور فرانسه است که طرفداران بسیاری را در سرتاسر دنیا به خود جلب کرده است.

این فیلم یک فیلم کمدی با رگه های جذاب رومانتیک فانتزی است که با یک خط داستانی غیرمعمول و در عین حال جذاب مخاطب را جذب فیلم می کند. شخصیت های فیلم و داستان های کوچک افراد در فیلم که توسط شخصیت اصلی فیلم که دختری است به نام امیلی، این فیلم را برای تماشاچی بسیار مورد پسند کرده است. همچنین فضای فیلم که بسیار فانتزی با رنگ بندی ها جذاب است برای مخاطب چشم نواز می باشد.

موضوع فیلم در مورد یک دختر جوان فرانسوی است که در مورد افرادی که با آن ها در طول روز سروکار دارد صحبت می کند و در کنار آن ها داستان زندگی خود را نیز پیش می برد و به دنبال یک رابطه رومانتیک نیز می باشد.

لحن صحبت کردن شخصیت های فیلم کمی تند می باشد اما به دلیل جذابیت دیالوگ ها و نحوه بیان آن ها فیلم بسیار جذاب می باشد. و با نگاه چندباره فیلم می توانید زبان فرانسوی خود  را بسیار زیاد بهبود بخشید و نیز از تماشای این فیلم جذاب بارها بارها لذت ببرید.

 

۳. Le Scaphandre et le papillon

یادگیری زبان فرانسه با Le Scaphandre et le papillon

این فیلم فرانسوی زبان که محصول ۲۰۰۷ می باشد یکی دیگر از فیلم های مناسب برای یادگیری زبان فرانسوی است. این فیلم در مورد زندگی نامه ژان بابی است که یک روزنامه نگار و نویسنده مشهور فرانسوی است.

در این فیلم شما با زندگی ژان بابی بعد از سکته مغزی که برای این نویسنده بوجود آمده روبرو خواهید شد که این نویسنده را در حالت سندروم قفل شده قرار داده است. به این معنا که او قادر به درک شرایط اطراف خود است اما توانایی صحبت کردن و حرکت کردن را نداشته و تنها با تکان دادن چشمان و پلک های خود می تواند منظور خود را منتقل نماید.

این فیلم که دارای یک داستان جذاب می باشد و چالش های زیادی را بررسی می کند بسیار می تواند به شما برای تقویت زبان فرانسوی تان کمک نماید.

 

۴. Caché

یادگیری زبان فرانسه با Caché

فیلم مخفی که محصول سال ۲۰۰۵ می باشد یک فیلم ماجراجویی، هیجان انگیز است که در زمینه روانشناسی ساخته شده است. کارگردان این فیلم میشل هانکه می باشد.

داستان فیلم در مورد یک زوج از طبقه مرفه جامعه است که توسط یک فرد غریبه با استفاده از نوارهای ضبط شده تهدید به مرگ می شوند. که این موضوع به دوران کودکی همسر زن مربوط می شود.

این فیلم برای یادگیری زبان فرانسوی با یک داستان هیجان انگیز به همراه کلی لغات و اصطلاحات جذاب برای زبان آموزان فرانسه بسیار مفید است.

 

۵. La science des réves

یادگیری فرانسه با La science des réves

یکی دیگر از فیلم های سینمای فرانسه فیلم علم رویاها است که در سال ۲۰۰۶ ساخته شده که یک فیلم فانتزی کمدی است که از لحاظ بصیری بسیار جذاب می باشد.

این فیلم براساس یک داستان خواب کودکانه شکل گرفته است. سادگی فیلم و لغات مورد استفاده در این فیلم،‌ این فیلم را برای یادگیری زبان فرانسوی بسیار مفید و مناسب کرده است. همچنین فیلم دارای عبارات بسیار زیادی در حالت کمدی است که باعث می شود شما با لحن طعنه آمیز و طنز گونه فرانسوی نیز آشنا شوید. این فیلم بسیار برای افراد مبتدی زبان فرانسه توصیه می شود.

 

۶. Un Prophéte

یادگیری فرانسه با un prophéte

فیلم پیام رسان که یکی از شاهکارهای سینمای فرانسه در ژانر جنایی است در سال ۲۰۰۹ ساخته شده است. داستان فیلم در مورد یک پسر ۱۹ ساله است که نژادی فرانسوی عربی دارد که به ۶ سال زندان محکوم شده است. البته برای جرمی که آن را مرتکب نشده است. همچنین توانایی خواندن و نوشتن را نیز ندارد.

در زندان درگیر اتفاقات عجیبی می شود و در بین دو گروه گانگستری گیر کرده در حالی که تمام تلاش خود را می کند تا خود را از مخمصه دور نگه دارد اما این امکان میسر نمی شود و درگیر مسائل پیچیده ای می شود.

این فیلم به دلیل فضای جنایی که دارد دارای کلمات و عبارات محاوره ای زیادی از زبان فرانسه است که شما را بیشتر با زبان غیررسمی فرانسه آشنا می کند که کمتر آن ها در کتاب ها و دیکشنری ها خواهید دید.

این فیلم می تواند به شما برای بهبود زبان فرانسه به صورت محاوره روزمره فرانسوی زبانان آشنا کند و لحن شما را نیتیو نماید اما باید توجه کنید که برخی از این اصطلاحات دارای بار منفی شدیدی هستند و در استفاده از آن ها باید محتاط باشید.

 

 ۷. Un long Dimanche de fiancailles

Un long Dimanche de fiancailles

از فیلم های معروف زبان فرانسه فیلم نامزدی طولانی که داستان زندگی یک زن را در زمان جنگ جهانی اول بیان می کند می باشد که در سال ۲۰۰۴ ساخته شده. بازیگر این فیلم، بازیگر فیلم امیلی است که بسیار زیبا این نقش را ایفا کرده است.

داستان فیلم روایت کننده زندگی یک زن است که به دنبال نامزد خود می باشد که در جنگ جهانی اول ناپدید شده است در طول این مسیر او با جنبه های بسیاری از فرازونشیب های زندگی روبرو می شود که بسیار برای ادامه زندگی به او کمک می کنند.

این فیلم با داستان جذاب خود و بازی ها و فیلمبرداری منحصرف به فردی که دارد توانسته نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب نماید.

دیالوگ ها این فیلم و اصطلاحات و عبارات مورد استفاده در این فیلم برای تمامی سطوح زبان فرانسوی مناسب می باشد و شما می توانید نکات بسیاری را از زبان فرانسوی در این فیلم فرا بگیرید.

 

معرفی بهترین سریال های فرانسوی زبان برای تقویت زبان فرانسه

در کنار فیلم های فرانسوی زبان، سریال ها نیز می توانند بسیار به یادگیری زبان فرانسه به شما کمک نمایند. برخی معتقدند سریال ها حتی بهتر از فیلم ها می توانند به شما در یادگیری کمک نمایند. به این دلیل که سریال ها در قسمت های متنوع و بیشتری ساخته می شوند و بسیاری از آن ها در مورد سبک زندگی روزمره فرانسوی زبان ها بوده که می تواند به شما برای تقویت زبان فرانسه کمک نمایند مخصوصا سریال های ریالیتی شو که بسیار نزدیک به زندگی روزمره و اتفاقات هر روزه زندگی است. در این جا می خواهیم چند تا از این سریال ها را به شما برای تقویت زبان فرانسه تان معرفی کنیم.

 

۱. Plus belle la vie

یادگیری فرانسه با سریال Plus belle la vie

سریال زندگی زیباتر است یکی از سریال های درام کمدی زبان فرانسه است که به مسائل روزمره و سبک زندگی مدرن فرانسه پرداخته است. این سریال در مورد چند همسایه می باشد که در یک محله در کنار یکدیگر زندگی می کنند و راوی اتفاقات زندگی آن ها و روابط آن ها با یکدیگر است.

این سریال به دلیل کاربرد بسیار از عبارات روزمره زبان فرانسه و تکرار مکرر این عبارات بسیار مناسب برای تقویت زبان فرانسه می باشد.

 

۲. Engrenages

یادگیری فرانسه با سریال Engrenages

سریال مارپیچ یکی دیگر از سریال های فرانسوی زبان است که برای افرادی که علاقه مند به سریال های جنایی پلیسی هستند توصیه می شود که می توانند در کنار آموزش از هیجان سریال نیز لذت ببرند.

این سریال می تواند از فضای اجتماعی فرانسه به شما دید متفاوت تری را بدهد هر چند به دلیل جذابیت های بصری یک سری موارد کمی اغراق آمیز می باشند. شما می توانید با قوانین و مقررات حاکم در کشور فرانسه آشنا شوید. همچنین به دلیل فضای جنایی سریال می توانید کلی عبارات و لغات محاوره زبان فرانسوی را یاد بگیرید.

 

۳. Caméra Café

یادگیری فرانسه با Caméra Café

سریال کمدی کافه دوربین مخفی یکی از سریال های روزانه فرانسوی است که برای تقویت زبان فرانسوی و خنده و لذت در حین آموزش بسیار مناسب است. در این سریال شخصیت های جالب و گوناگونی همچون راننده رئیس جمهور، روانشناس و … وجود دارند که شما را در یادگیری عبارات و روابط در مورد موضوعات مختلف کمک می کنند این سریال برای تمامی افراد در تمامی سطوح زبان فرانسه توصیه می شود.

 

۴. Braquo

یادگیری فرانسه با سریال Braquo

یکی دیگر از سریال هایی که می توانید با آن زبان فرانسه خود را تقویت نمایید سریال Braquo می باشد که یک سریال جنایی و هیجان انگیز است که بیننده از تماشای آن لذت می برد و همچنین در کنار این لذت می تواند زبان فرانسوی خود را تقویت نماید.

این سریال داستان چند پلیس است که با خودکشی یکی از همکارانشان وارد ماجراهای عجیبی می شوند و خط داستانی جذابی را تشکیل می دهد.

در این سریال با اصطلاحات و عبارات روزمره و رسمی بسیاری آشنا خواهید شد که بسیار برای یادگیری زبان فرانسه به شما کمک خواهد کرد.

 

۵. Coup de foudre au prochain village

Coup de foudre au prochain village

یکی از انواع سریال هایی که در سراسر جهان بسیار جذابیت دارد سریال های ریالیتی شو می باشند که بازگو کننده زندگی واقعی افراد و روزمرگی آن ها است. یکی از این نوع سریال ها در زبان فرانسه سریال عشق در یک نگاه است که یکی از سریال های پرطرفدار و پربیننده کشور فرانسه است.

در این سریال جمعی از دختران شهری به دنبال پیدا کردن عشق خود در شهرهای روستایی هستند که با بسیاری از روابط مختلف و تفاوت های زندگی شهری و روستایی آشنا خواهید شد و به دلیل شخصیت های گوناگون و نبود دیالوگ های مشخص و از پیش تعیین شده شما با بسیاری از کلمات و لغات مهم برای برقراری ارتباط در زبان فرانسه برای گفتگو های روزمره آشنا خواهید شد. و نیز از آداب و رسوم مختلف فرانسوی زبانان و افراد مختلف و نحوه برخورد با آن ها نیز مطلع می شوید.

در نتیجه این سریال و سریال های از این نوع بسیار برای یادگیری زبان فرانسه مفید و کاربردی می باشند.

 

3/5 - (4 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *