معرفی بهترین کتاب ها برای یادگیری زبان فرانسه

معرفی بهترین کتاب ها برای یادگیری زبان فرانسه

زبان فرانسوی دومین زبان خارجی است که بیشترین فراگیری را پس از انگلیسی دارد و پنجمین زبان رایج در جهان است. بیش از 300 میلیون نفر در پنج قاره به زبان فرانسه صحبت می کنند.فرانسوی همچنین تنها زبانی است که در کنار انگلیسی در همه کشورهای جهان تدریس می شود.زبان فرهنگ، زبان عشق و عقل، زبان بین المللی آشپزی ، مد ، تئاتر ، هنرهای تجسمی ، رقص و معماری است.توانایی صحبت کردن به زبان فرانسه و انگلیسی در بازار کار بین المللی مزیت محسوب می شود.صحبت به زبان فرانسوی فرصت هایی را برای تحصیل در دانشگاه ها و مدارس تجاری فرانسوی باز می کند که در بین برترین موسسات آموزش عالی در اروپا و جهان رتبه بندی شده اند. زبان فرانسوی هم زبان کار و هم زبان رسمی سازمان ملل متحد ، اتحادیه اروپا ، یونسکو ، ناتو ، کمیته بین المللی المپیک ، صلیب سرخ بین المللی و دادگاه های بین المللی است. با این اوصاف،شاید بخواهید یادگیری زبان فرانسه را در برنامه ی خود قرار دهید! اما برای آشنایی با زبان فرانسه نیاز دارید تا منابع خوب و با کیفیت را بشناسید.در این مطلب سعی داریم بهترین کتاب های یادگیری زبان فرانسه را به شما معرفی کنیم.

 

برای آشنایی با زبان فرانسه چه باید کرد؟

  • 1.برای آشنایی با این زبان، باید به زبان فرانسه بخوانید و بنویسید. نوشته های فرانسوی را با صدای بلند و حتی بهتر است در مقابل شخص دیگری بخوانید.
  • 2.به مکالمات زبان فرانسه گوش دهید.
  • 3.موسیقی فرانسوی یا فیلم مورد علاقه خود را که به زبان فرانسه دوبله شده است بگذارید.
  • 4.به زبان فرانسه صحبت کنید. این یکی از مهم ترین مولفه های یادگیری زبان فرانسه است.
  • 5.مرتبا تمرین کنید.

یک راه لذت بخش و موثر برای یادگیری زبان فرانسه این است که وارد یک کتاب عالی شوید و خود را در دنیایی دیگر قرار دهید. ما بهترین کتابها را به این منظور برای شما پیدا کرده ایم، خواه شما به تازگی تمرین را شروع کرده اید یا به دنبال یک چالش هستید.

 

 

بهترین کتاب ها برای یادگیری زبان فرانسه کدامند؟

 

بهترین کتاب برای گرامر: فرانسوی آسان گام به گام Easy French Step-by-Step

معرفی بهترین کتاب ها برای یادگیری زبان فرانسه

اگر در حال شروع به یادگیری زبان فرانسوی از ابتدا هستید و می خواهید آن را با استفاده از یک روش گرامری سنتی یاد بگیرید ، گام به گام آسان فرانسوی برای شما مناسب است. همانطور که از نام کتاب مشخص است ، این کتاب دارای سیستم تدریجی و گام به گام برای یادگیری زبان فرانسه است. شما با ابتدایی ترین مفاهیم دستور زبان شروع می کنید و گام به گام جلو می روید. این کتاب بیش از 300 افعال پرکاربرد را ارائه می دهد.در این کتاب، شما همچنین می توانید تمرینات زیادی را برای تمرین و ارزیابی خود، و همچنین بسیاری از قسمت های مخصوص مطالعه پیدا کنید. زبان آموزان از این کتاب لذت می برند زیرا پیگیری آن ساده و آسان است و همچنین با قیمت مناسب به فروش می رسد.

 

بهترین کتاب برای واژگان: Barron’s Mastering French Vocabulary: A Thematical Approach

معرفی بهترین کتاب ها برای یادگیری زبان فرانسه

اگر قبلاً دانش زبان فرانسه دارید اما می خواهید واژگان خود را گسترش دهید ، ممکن است تسلط بر واژگان فرانسوی با رویکرد موضوعی لذت ببرید. همانطور که از نامش پیداست، کتاب با موضوعاتی تنظیم شده است که در آن می توانید واژگان لازم را برای هر 24 موضوع خاص بیاموزید. برخی از موضوعات شامل شرایط تجاری، اصطلاحات پزشکی، اقلام خانگی، غذا و حمل و نقل است. ویرایش جدید این کتاب شامل یک MP3 صوتی است که شامل 10 ساعت صوت برای همراهی با کتاب است، که به شما کمک می کند تلفظ صحیح تمام کلماتی را که یاد می گیرید بیاموزید. بنابراین اگر به دنبال فراگیری واژگان فرانسوی هستید، این کتاب قطعاً می تواند به شما کمک کند.

 

 

بهترین کتاب برای مکالمه: فرانسوی همه کاره برای Dummies

معرفی بهترین کتاب ها برای یادگیری زبان فرانسه

برخی از مردم از یادگیری چیزهای جدید با سری کتاب های “Dummies” واقعاً لذت می برند. اگر شما از آن دسته افراد هستید، منابع متعددی وجود دارد که می تواند به شما در یادگیری زبان فرانسوی کمک کند: فرانسوی برای Dummies ، فرانسوی متوسط برای Dummies ، افعال فرانسوی برای Dummies ، ملزومات فرانسوی برای Dummies ، عبارات فرانسوی برای Dummies و فرانسوی برای Dummies Audio Set. فرانسوی All-in-One for Dummies مجموعه ای از تمام این منابع در یک کتاب به همراه یک سی دی صوتی است. سری French for Dummies دارای روشی ساده برای یادگیری زبان فرانسه از جمله مهارت های صحبت کردن ، خواندن و نوشتن است. همچنین شامل برخی از مطالب است که به طور خاص فرانسوی کانادایی است. همچنین، سی دی های صوتی برای کمک به مهارتهای درک و شنیدن شما در نظر گرفته شده است.

 

بهترین کتاب ها برای خودآموزی: Berlitz Self-Teacher for French

معرفی بهترین کتاب ها برای یادگیری زبان فرانسه

شرکت برلیتز به دلیل موسسات زبان خود و همچنین کتابها و مطالب برای یادگیری زبانها بین المللی شناخته شده است. اگر به سیستم برلیتز علاقه دارید و می خواهید از کتابی استفاده کنید که به طور خاص برای خودآموزی طراحی شده است ، ممکن است بخواهید کتاب خودآموز برلیتز مخصوص زبان فرانسه را بررسی کنید. سیستم برلیتز ادعا می کند که می تواند به طور طبیعی زبان را به شما آموزش دهد ، نه با استفاده از حفظ خسته کننده و تمرین های دستور زبان. در عوض ، دانش آموزان باید بتوانند قوانین گرامری را به صورت ناخوداگاه بیاموزند، بنابراین توضیحات گرامری زیادی در این کتاب وجود ندارد. هدف سیستم طبیعی آنها این است که شما گرامر را از طریق مکالمات یاد بگیرید. همچنین، این کتاب شامل تمرینات شفاهی و نکات تلفظ است.

 

فرانسوی مبتدی تا متوسط: French Beginner to Intermediate

یکی دیگر از کتابهایی که برای استفاده از خودآموزی طراحی شده است ، دوره کامل فرانسوی مبتدی تا متوسط است. این کتاب، با این حال ، برای زبان آموزان مبتدی است که قبلاً برخی از اصول زبان فرانسه را یاد گرفته اند و می خواهند به سطح متوسط برسند. اگر کتاب را خریداری می کنید ، دو سی دی صوتی نیز دریافت می کنید و یک دوره آنلاین نیز وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید. با این کتاب می توانید صحبت ، خواندن ، نوشتن و گوش دادن خود را از طریق مکالمات ، واژگان، توضیحات گرامری و تمرینات تمرینی تقویت کنید. روش این کتاب همان چیزی است که آنها روش کشف می نامند ، به این معنی که شما قوانین و الگوها را به تنهایی کشف می کنید تا آنها را بهتر بیاموزید.

 

بهترین کتاب برای نکات مطالعه: مسلط به زبان فرانسوی Fluent in French

معرفی بهترین کتاب ها برای یادگیری زبان فرانسه

مسلط به زبان فرانسوی: کاملترین راهنمای مطالعه برای یادگیری زبان فرانسوی کتابی است که توسط خالق وبلاگ محبوب زبان و فرهنگ فرانسه talkinfrench.com نوشته شده است. این کتاب به جای اینکه فقط حاوی اطلاعاتی در مورد زبان فرانسوی باشد ، نکات زیادی در مورد چگونگی یادگیری بهتر زبان ارائه می دهد ، مانند کمک به ایجاد برنامه های مطالعه ، ترفندها و منابع مختلف که می توانید برای تسریع یادگیری خود استفاده کنید ، چگونه انگیزه خود را حفظ کنید ، و چگونه می توان از منابع مختلف زبان فرانسه مانند منابع موجود در رسانه ها قدردانی کرد.این کتاب بیشتر راهنمای مطالعه است تا فقط یک کتاب درسی فرانسوی. بنابراین اگر کتابی می خواهید که به کمک آن بتوانید سازماندهی شده و برنامه ای برای تجربه یادگیری زبان فرانسوی خود تنظیم کنید ،این کتاب مناسب شماست.

 

بهترین کتاب برای زبان آموزان بصری: بسته کامل زبان فرانسوی Complete Language Pack French

معرفی بهترین کتاب ها برای یادگیری زبان فرانسه

DK دارای مجموعه ای از بسته های زبان برای یادگیری زبان های مختلف است و همه آنها به دلیل جذابیت بصری بسیار معروف هستند. اگر می خواهید فرانسوی را یاد بگیرید و یک یادگیرنده بصری هستید ، ممکن است بخواهید سیستم کامل زبان بسته را برای یادگیری زبان فرانسه بررسی کنید. روی جلد کتاب آمده است که می توانید فقط با 15 دقیقه در روز زبان فرانسوی یاد بگیرید. این به این دلیل است که برنامه آنها در 60 واحد تنظیم شده است که هر کدام در 15 دقیقه تکمیل می شوند. این کتاب با موضوعات کاربردی تنظیم شده است و بر اساس مکالمات ساده اما روزمره واقعی است. در صورت خرید بسته کامل ، یک کتاب عبارات فرانسوی بصورت جیبی و راهنمای دستور زبان اصلی فرانسه نیز دریافت می کنید. همچنین می توانید دو برنامه رایگان همراه بسته را بارگیری کنید ، با صدای زیادی که می تواند به شما در تمرین مهارت های گوش دادن و صحبت کردن کمک کند.

 

بهترین کتاب های درسی فرانسوی برای هر سطح

سطح مبتدی

به عنوان یک مبتدی ، یافتن یک کتاب درسی مهم است ، زیرا یک کتاب بد احتمالاً شما را از انتخاب زبان فرانسوی باز می دارد. اگر در هر مقطعی، کمک بیشتری می خواهید ، این کتاب های درسی می تواند بهن شما در تقویت یادگیری زبان فرانسه کمک کنند؛ زیرا ویدئوهای دنیای واقعی مانند موزیک ویدئوها ، تریلرهای فیلم ، اخبار و گفتگوهای الهام بخش را به درسهای یادگیری زبان تبدیل می کنند و از یک رویکرد طبیعی برای آشنایی با زبان و فرهنگ فرانسوی استفاده می کنند.

 

فرانسوی آسان گام به گام

این کتاب در بخش آموزش زبان فرانسوی Amazon.com پرفروش ترین شماره یک است. بیش از 300 فعل را  به ترتیب اهمیت معرفی می کند. افعال هنگام شروع کار بسیار مهم هستند. این کتاب درسی به شما گرامر و واژگان را می آموزد.هر فصل با تعداد زیادی تمرین و راه حل های آنها همراه است و می توانید فصل به فصل زبان خود را تقویت کنید.

 

Entre Amis

اگر دوست دارید کتابهای شما کمی پر زرق و برق باشد،این کتاب دارای تصاویر گرافیکی بیشتری است. اگر از قبل آشنایی مبهمی با زبان فرانسه دارید،این کتاب برای شما بهتر است، اما برای مبتدیان نیز عالی است زیرا به خوبی زبان فرانسوی مبتدی را پوشش می دهد. بنابراین اگر قصد مهاجرت دارید، یک دوست تمرینی برای خود پیدا کنید.

 

Langue et culture françaises

این کتاب درسی دارای جلوه های بصری عالی ، منابع فرهنگی مهم ، کمک به تلفظ و فرهنگ لغت مفید فرانسوی-انگلیسی در آخر کتاب است ، بنابراین مجبور نیستید نگاه خود را مدام از کتاب درسی به فرهنگ لغت ببرید و دوباره برگردانید! اگر به دنبال تمرینات شنیداری هستید، مطمئن شوید که صوت مکمل را برای همراهی با آن دریافت کرده اید.

 

سطح متوسط

 

En bonne forme

این کتاب دارای اصطلاحات و عامیانه فراوان است! انتظارش را نداشتید نه؟ اگر گرامر چیزی است که به آن احتیاج دارید و آماده هستید تا واژگان پیشرفته تری را در زبان فرانسوی خود بیفزایید، در این کتاب آنچه می خواهید آمده است. En bonne forme یک مرجع عالی برای گرامر زبان فرانسه است و زمانها و قوانین را با مثالهای عالی ، توضیحات و توجه به جزئیات مرور می کند.

 

Mise en scène: سینما و سخنرانی

اگر در حال تحصیل زبان فرانسوی هستید ، احتمالا از سینمای فرانسه نیز لذت میبرید. در حالی که تماشای فیلم های فرانسوی راهی مطمئن و مناسب برای یادگیری زبان فرانسه است ، گاهی اوقات داشتن یک رویکرد سازمان یافته تر بهترین است. این کتاب درسی دقیقاً همین کار را می کند ؛ از فیلم های فرانسوی زبان و متون مربوطه به گسترش دانش شما در مورد فرهنگ و واژگان کمک می کند.

 

Moments Litteraires: Anthology for Intermediate French

این یک گلچین از شاهکارهای فرانسوی است که از قرون وسطی تا به امروز قدمت دارد. همچنین شامل فعالیتهای قبل و بعد از خواندن است تا به شما کمک کند از هر خواندن بیشترین بهره را ببرید.

 

سطح پیشرفته

 

Le Bon Usage

این کتاب یکی از پیشرفته ترین کتابهای درسی فرانسه است. اولین بار در سال 1936 منتشر شد و از آن زمان به طور سیستماتیک مورد بازبینی قرار گرفت. حتی نسخه آنلاین جدیدی نیز وجود دارد. ممکن است دلهره آور به نظر برسد ، اما اگر در مورد زبان فرانسوی خود جدی هستید ، از مبتدی تا سخت و حرفه ای، این کتاب پاسخ های سازماندهی شده به هر گونه سوال شما را ارائه می دهد.

 

زبان فرانسوی پیشرفته

اگر به دنبال چیزی کلی تر هستید ، شاید سرعت این کتاب بیشتر از بقیه کتابها باشد. با موضوعات مشابه Le Bon Usage ، هضم آن کمی ساده تر است زیرا برای انگلیسی زبانان ساخته شده است. دارای مثال های فراوان و متنوع فرانسوی است و به تمام سوالات گرامری شما پاسخ مفصلی می دهد. تعداد صفحات کتاب (706 صفحه) است که شامل فهرست بسیار مفیدی از عبارات ، واژگان و موضوعات است و به شما کمک می کند آنچه را که باید بدانید، کمی سریع تر و ساده تر پیدا کنید.

 

مجموعه Practice Makes Perfect

کتابهایی برای یادگیری چندین زبان مختلف دارد. اگر به دنبال شروع یادگیری زبان فرانسوی با یک کتاب مبتدی هستید، کتاب Practice Makes Perfect Complete French all-in-one ممکن است برای شما مفید باشد. مجموعه های Practice Makes Perfect French شامل: زبان فرانسوی پایه ، دستور زبان کامل فرانسوی ، مکالمه فرانسوی ، جمله ساز فرانسوی ، زمان فعل های فرانسوی ، دستور زبان فرانسوی متوسط و دستور زبان فرانسوی پیشرفته است. کتاب کامل فرانسوی All-in-One ترکیبی از هر هفت کتاب است. این شامل 37 درس با بیش از 500 تمرین است. سیستم آنها متکی به یادگیری از طریق تمرینات زیاد است. این کتاب همچنین دارای برنامه ای است که می توانید بارگیری کنید شامل فلش کارت هایی برای یادگیری واژگان و پخش صوتی با تمریناتی برا تلفظ صحیح.

 

بهترین کتاب ها برای مطالعه و خواندن:

معرفی بهترین کتاب ها برای یادگیری زبان فرانسه

Le Petit Prince

چه راهی بهتر از شروع لیست کتابهای ادبی مانند Le Petit Prince (شازده کوچولو) برای یادگیری زبان فرانسوی سراغ دارید؟ این شاهکار کلاسیک ادبیات فرانسوی نوشته آنتوان دو سنت اگزوپری در سراسر جهان مشهور است. این رمان داستان پسر جوانی را روایت می کند که هنگام سفر به جهان ماجراجویی های عمیقی را تجربه می کند.این یک خوانش کوتاه و دلپذیر است ، بنابراین کسانی که در سطح مبتدی یا متوسط هستند آن را منبع مفیدی می دانند. چند نمونه از واژگان پیچیده و استفاده از زمان ساده le (که در زبان فرانسوی شنیده نمی شود) چالش های خوبی را ایجاد می کند. برای تمرین بیشتر گوش دادن ، می توانید از رمان به عنوان کتاب صوتی ، بازی ، نمایش تلویزیونی یا فیلم استفاده کنید و با یک فنجان چای از آن لذت ببرید.

 

Le Petit Nicolas

مجموعه کودکان کلاسیک ، Le Petit Nicolas ، کتابهای کوتاه و سرگرم کننده که با چند جمله پیشرفته در میان داستان ممکن است شما را به چالش بکشد. برای زبان آموزان مبتدی و متوسط ، این کتاب برای یادگیری زبان فرانسه برای انتخاب واژگان و دستور زبان مفید است.در این مجموعه کتاب نمونه هایی از صفت های توصیفی ، ضمایر نسبی و واژگان زنده ای را که برای توصیف افراد استفاده می شود، خواهید یافت. همچنین می توانید اقتباس فیلم را برای تقویت مهارت شنیداری و تمرین بیشتر مشاهده کنید.

 

آرسن لوپین ، کمبریج آقایان

آرسن لوپین ، Gentleman cambrioleur ، کتاب تخیلی جنایی نوشته موریس لبلان ، ماجراهای آرسن لوپین سارق را در مجموعه ای از داستان های کوتاه بازگو می کند.خواندن این کتاب سرگرم کننده و آسان است، بنابراین برای زبان آموزان مبتدی و متوسط مناسب است. واژگانی که افراد و مفاهیم مربوط به عدالت را توصیف می کند و همچنین مهارت های گرامری مانند زمان حال ، قید زمان و توافق صفت ، همه فرصت های زیادی را برای آزمایش مهارت های شما پیش رویتان قرار می دهد.

 

استریکس و اوبلیکس

Astérix et Obélix ، یکی از محبوب ترین مجموعه های کمیک فرانسوی-بلژیکی در جهان است که ماجراهای دو قهرمان داستان ، استریکس و اوبلیکس را ثبت می کنند. کمیک ها دارای طنز فرانسوی هستند ، که به یادگیرندگان مبتدی و متوسط به درک سبک فرانسوی و عبارات محاوره ای و همچنین انتقاد اجتماعی کمک می کنند.بدون این کتاب، فهرست بهترین کتابها برای یادگیری زبان فرانسوی، یک چیزی کم دارد!

 

تن تن

داستان حول یک خبرنگار جوان به نام تنتین می چرخد که با کمک سگ معتمدش ، اسنویی ، ماجراجویی هایی را برای کشف معماهای جنایی آغاز می کند.نقاشی های فوق العاده ، شوخ طبعی و تفسیرهای سیاسی-اجتماعی باعث می شود از نظر بصری جذاب و سرگرم کننده باشد.این کمیک ها برای کسانی که زبان فرانسه را در سطح مبتدی یا متوسط یاد می گیرند بسیار مفید است.

 

L’élégance du hérisson

L’élégance du hérisson یک رمان خواندنی از نویسنده و استاد فلسفه فرانسوی ، موریل باربری است. رشته تدریس او در سراسر داستان کتاب رایج است. موضوعات مربوط به هنر ، فلسفه ، آگاهی طبقاتی و تضاد شخصی از دیدگاه دو راوی ، رنه و پالوما ارائه شده است. برای زبان آموزان مبتدی و متوسط ، این کتاب برای انتخاب واژگان و گرامر مفید است. نمونه هایی از صفت های توصیفی ، ضمایر نسبی و واژگان زنده ای را که برای توصیف افراد استفاده می شود، خواهید یافت. همچنین می توانید اقتباس فیلم را برای تقویت زبان و تمرین بیشتر مشاهده کنید.

 

Le chat du rabbin

Le chat du rabbin (گربه خاخام) یک کتاب کمیک است که داستان گربه ای را روایت می کند که پس از بلعیدن طوطی خاخام به حرف می آید. این کتاب به ویژه برای زبان آموزان مبتدی تا متوسط مناسب است.

 

Monsieur Ibrahim et les Fleurs du Coran

ما لیست بهترین کتابهای خود را برای یادگیری زبان فرانسه با مسیو ابراهیم و لس فلور دو کوران تمام می کنیم. این رمان توسط اریک-امانوئل اشمیت در اصل به عنوان یک نمایشنامه فرانسوی درباره زندگی دوست اشمیت ، برونو آبراهام کرمر نوشته شده است. این فیلم تاریخچه یک پسر جوان یهودی و یک خواربارفروش مسلمان را نشان می دهد که در محله ای در پاریس زندگی می کنند.کسانی که در سطح مبتدی و متوسط هستند،از این کتاب برای آشنایی با واژگان فرانسوی مربوط به دین استفاده می کنند.

 

در پایان،روش های زیادی برای یادگیری زبان فرانسوی وجود دارد مانند ثبت نام در درس ، یافتن معلم ، استفاده از برنامه تلفن همراه یا حتی مسافرت. یکی از سنتی ترین روش های یادگیری زبان استفاده از کتاب یا کتاب درسی است. با این حال ، بسیاری از مردم می خواهند زبان را به تنهایی بیاموزند و  ترجیح می دهند از روش سنتی ، مانند مطالعه کتاب استفاده کنند. مزیت استفاده از کتاب های خودآموز این است که می توانید با سرعت دلخواه خود پیش بروید و هر زمان که وقت دارید مطالعه کنید.  اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید با کتاب یاد بگیرید و می خواهید به تنهایی زبان فرانسوی را بیاموزید و یا می خواهید مهارت های خود را تقویت کنید ، در این مطلب  لیستی از بهترین ها به شما ارائه شده است.بهترین کتاب هایی که می تواند برای شما مفید باشد و با خیال راحت از آنها استفاده کنید.

 

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می کنیم :

کتاب آموزش زبان فرانسه مبتدی

دانلود کتاب تاکسی Taxi (1 و 2)، آموزش زبان فرانسه

بهترین فیلم ها و سریال ها برای یادگیری زبان فرانسوی

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *