راهنمای آزمون زبان دانمارکی (DANSK)، معرفی منابع و ثبت نام

آزمون دانمارکی dansk

راهنمای آزمون زبان دانمارکی DANSK، معرفی منابع و ثبت نام

در حالی که دانمارکی زبان رسمی اصلی در دانمارک است، 200 هزار نفر دیگر در بخش‌هایی از آلمان، ایالات متحده، کانادا به زبان دانمارکی صحبت می‌کنند و در گرینلند و سرزمین‌های جزایر فارو زبان رسمی شناخته می‌شود. علاوه بر این، دانمارکی‌ها و نوادگان آن‌ها را می‌توان تقریباً در هر کشوری یافت، بنابراین مطمئناً فرصت‌های زیادی برای تمرین مهارت‌های دانمارکی خود در هر کجا که سفر کنید خواهید داشت. البته ناگفته نماند که اگر واقعاً می‌خواهید خود را در زبان و فرهنگ دانمارکی غرق کنید، بهترین مقصد برای شما دانمارک است. شرکت در آزمون دانمارکی DANSK، چه آزمون زبان باشد و چه آزمون شهروندی دانمارکی، درهای زیادی را برای کسانی که مایل به سفر به این کشور شگفت انگیز هستند باز خواهد کرد. بنابراین، اگر می‌خواهید بدانید برای تحصیل در دانمارک یا درخواست شهروندی دانمارک به چه مدارکی نیاز دارید، این مقاله را تا انتها بخوانید!

 

ساختار آزمون زبان دانمارکی DANSK

محبوب‌ترین آزمون‌های دانمارکی با نام‌های danish 1، 2 و 3 شناخته شده و توسط دولت دانمارک ارائه می‌شوند. این آزمون‌ها دارای دو بخش هستند. بخش کتبی شامل یک آزمون درک مطلب (90 دقیقه) و یک آزمون کتبی (60 دقیقه) است. بخش شفاهی شامل درک شنیداری است و در مجموع حدود 30 دقیقه طول می کشد. بیایید با جزئیات ببینیم که از شما انتظار می‌رود در هر بخش از امتحان چه کاری انجام دهید.

 

Reading Comprehension(درک مطلب)

متون در بخش Reading موضوعات کلی را با تمرکز بر حوزه های کار، تحصیل، زندگی روزمره و شهروندی پوشش می دهد. برای اینکه امتحان منصفانه باشد و اطمینان حاصل شود که هیچ کس فقط به دلیل ناآشنا بودن موضوعات مردود نمی شود، متون برای همه بزرگسالان، صرف نظر از جنسیت، سن یا سابقه تحصیلی مناسب است. در این آزمون از شما انتظار می رود که بتوانید سریع بخوانید و اطلاعات واقعی و همچنین زیرمتن و نگرش را پیدا کنید. درک متون مستلزم دانش خاصی از جامعه دانمارک است.

 

Writing (نوشتن)

بخش Writing شامل دو آزمون فرعی است:

• در آزمون اول، اطلاعات واقعی در قالب یک گرافیک یا متن به شما داده می‌شود که باید از آن برای نوشتن یک مقاله استدلالی حداقل 400 کلمه استفاده کنید. سه موضوع به شما داده می شود و باید یکی را انتخاب کنید.

• دومی مستلزم نوشتن یک متن رسمی و غیر رسمی، مانند اعلان و ایمیل است.
در هر دو آزمون فرعی، از داوطلبان انتظار می رود که داده های عینی و همچنین نگرش ها و ایده های خود را به زبانی قابل فهم با درجات مختلفی از پیچیدگی و صحت، بسته به اینکه در کدام آزمون دانمارکی شرکت می‌کنند، بیان کنند.

 

Oral communication (ارتباط شفاهی)

در بخش ارتباطات شفاهی، باید با داوطلب دیگری تعامل داشته باشید. آزمون فرعی 1 شامل ارائه موضوعی است که توسط شرکت کننده انتخاب می‌شود و سؤالات بعدی مصاحبه، در حالی که آزمون فرعی 2 شامل دو وظیفه است: ممتحن ابتدا با هر شرکت کننده به صورت جداگانه مصاحبه می‌کند و سپس دو شرکت کننده در آزمون درباره موضوع متفاوتی بحث می کنند.

اگرچه میزان تسلط و دقت مورد انتظار از داوطلبان بسته به سطح آزمون تغییر می‌کند، اما مهارت‌هایی که در این بخش مورد آزمایش قرار می‌گیرند عبارتند از: توصیف و گفتن، تبادل اطلاعات، بیان ایده و توجیه دیدگاه‌ها.

 

Evaluation (ارزیابی)

امتحانات دانمارکی 1، 2 و 3 با یک نمره کلی برای بخش کتبی (Reading و Writing) و یک نمره برای بخش شفاهی (Speaking و Listening) ارزیابی می‌شوند که بر اساس مقیاس 7 درجه‌ای اندازه گیری می‌شوند. یک نکته جالب در مورد روش نمره دهی برای این امتحانات دانمارکی این است که هنگام محاسبه میانگین نمره، نمره در ارتباطات شفاهی دو برابر می شود. بنابراین، ممکن است بخواهید هنگام مطالعه روی این زمینه تأکید بیشتری داشته باشید! به خاطر داشته باشید که بهترین راه برای بهبود تلفظ و یادگیری صحبت کردن طبیعی به یک زبان خارجی، کمک گرفتن از یک فرد نیتیو است.

هنگامی که آزمون در هر سه مهارت به پایان رسید، داوطلبان گواهی امتحان را دریافت می‌کنند، که مدرک ارزشمندی برای جستجوی کار در دانمارک می‌باشد. اکنون که می‌دانید ساختار امتحانات چیست، بیایید ببینیم که داوطلبان در هر سطح چه چیزی را باید بدانند.

 

سطوح آزمون دانمارکی DANSK

Danish 1

دانمارکی 1، آزمون مهارت زبان است که نشان می‌دهد آیا داوطلب به اندازه کافی مهارت‌های زبان دانمارکی را به دست آورده است تا بتواند با شرایط فرهنگی و اجتماعی در دانمارک آشنا شود. با گذراندن نمره دانمارکی 1، شرک کنندگان نشان می‌دهند که می‌توانند ارتباطات روزمره را در یک محیط کاری مدیریت کنند و می‌توانند به عنوان شهروند فعالانه عمل کنند. این آزمون دانمارکی مهارت زبانی را که شامل واژگان، گرامر، تلفظ و املا می‌شود، همچنین مهارت عمل‌گرایانه، که شامل توانایی تطبیق زبان با زمینه، ثبت و هدف ارتباط است، اندازه‌گیری می‌کند. به عبارت دیگر، از شما انتظار می‌رود که در یک موقعیت خاص از زبان دانمارکی استفاده کنید.

 

Danish 2

هدف Danish 2 این است که با استفاده از زبانی منسجم و دقیق با درجه‌ای از پیچیدگی، ارزیابی کند که آیا دانش‌آموز می‌تواند با کار، تحصیل و زندگی روزمره کنار بیاید و آیا می‌تواند در مکالمات یک و دو طرفه به زبان دانمارکی صحبت کند. در این سطح، داوطلبان همچنین باید بتوانند اطلاعاتی را بیابند و طیف وسیعی از متون را درک کنند، فرم‌های نسبتاً پیچیده را پر کنند و به صورت نوشتاری در مورد شرایط واقعی و عادی روزمره اظهار نظر کنند. علاوه بر این، شرکت کنندگانی که در Danish 2 شرکت می‌کنند باید نشان دهند که بینشی نسبت به شرایط فرهنگی و اجتماعی در دانمارک به دست آورده‌اند و می‌توانند تجربیات شخصی خود را با آنها مرتبط کنند.

 

Danish 3

شرکت کننده‌ای که نمره Danish 3 را پشت سر می‌گذارد، ایده‌های اصلی متون پیچیده را در مورد موضوعات عینی و انتزاعی، که شامل بحث‌های فنی در مورد موضوعات دانشگاهی می‌شود، درک می کند. قبولی در Danish 3 همچنین به این معنی است که یک داوطلب می‌تواند با درجه بالایی از تسلط و انعطاف پذیری به زبان دانمارکی تعامل داشته باشد، به گونه‌ای که تعاملات خود به خود با سخنرانان بومی هیچ فشاری برای هیچ یک از شرکت کنندگان ایجاد نمی کند. علاوه بر این، دانش‌آموزی که Danish 3 را گذرانده است، با موفقیت نشان داده است که می‌تواند به شکل کتبی خود را به شیوه‌ای واضح، دقیق و مناسب، در مورد موضوعات مختلف بیان کند، و بتواند دیدگاه خود را توضیح دهد و در مورد مزایا و معایب مسائل مختلف بحث کند.

 

آزمون شهروندی دانمارک

آزمون شهروندی یکی از شرایطی است که اگر می‌خواهید شهروند دانمارک شوید باید در آن شرکت کنید. این یک آزمون چند گزینه‌ای با 45 سوال در موضوعات اجتماعی-تاریخی است که برای کسب نمره قبولی باید به 36 سوال آن پاسخ صحیح داده شود. علاوه بر این، داوطلبان باید حداقل به 4 سوال از 5 سوال در مورد ارزش‌های دانمارکی به درستی پاسخ دهند. با انجام این کار، نامزدها نشان می‌دهند که فرهنگ دانمارکی را درک می‌کنند و آماده هستند تا مطابق با ارزش‌های کشور جدید خود زندگی کنند. مدت زمان آزمون 45 دقیقه می باشد.

 

نحوه قبولی در آزمون دانمارکی

پس اکنون که ما تمام اصول اولیه امتحانات دانمارکی را پوشش دادیم، شما آماده شروع مطالعه هستید! این‌ها برخی از نکاتی است که معلمان به شما توصیه می‌کنند برای کسب بهترین امتیاز ممکن آن‌ها را رعایت کنید.

 

مرحله 1: مطالب رسمی را دریافت کنید

قبل از ثبت نام برای شرکت در هر یک از امتحانات دانمارکی زیر، باید با یک مرکز آموزشی تماس بگیرید، که یک بسته درسی به شما ارائه می دهد که به 6 ماژول تقسیم شده است. این مطالب تمرین ارزشمندی برای سه امتحان دانمارکی است. البته، به دلیل کافی نبودن بسته درسی ممکن است بخواهید بسته آموزشی خود را با مواد دیگری، مانند راهنمای ما برای زبان عامیانه دانمارکی تکمیل کنید!

 

مرحله 2: با آزمون های آزمایشی تمرین کنید

همانطور که در برنامه درسی پیشرفت می‌کنید، در پایان هر ماژول تست‌های آزمایشی را خواهید یافت. این تست‌ها به شما می‌گویند که آیا در مسیر درست هستید یا خیر؟ و به شما کمک می‌کنند تصمیم بگیرید که آیا زمان ثبت نام در آزمون فرا رسیده است یا خیر؟ اگر می‌خواهید ارزیابی حرفه‌ای‌تری داشته باشید، همیشه می‌توانید از معلم دانمارکی خود بخواهید تا نظر خود را در مورد پیشرفت شما به شما بگوید!

 

مرحله 3: با یک سخنران بومی تمرین کنید

ارتباط شفاهی چالش برانگیزترین بخش امتحان دانمارکی است. در این بخش، شما باید نشان دهید که می‌توانید دیدگاه‌ها را بیان و توجیه کنید، یک تعامل موفق را حفظ کنید، و نشان دهید که واژگان کافی برای دستیابی به آن در دانمارک دارید. اما اگر بازخورد شخصی نداشته باشید، چگونه متوجه خواهید شد که سطح مناسبی دارید؟ برنامه‌های زبان دولتی راه بسیار خوبی برای شروع هستند، اما گروه‌ها معمولاً بزرگ هستند، بنابراین به احتمال زیاد از آن نوع توجهی که می‌تواند بین نمره قبولی و نمره مردود تفاوت ایجاد کند، دریافت نخواهید کرد.این بخشی است که ما می توانیم کمک کنیم.

 

دوره زبان دانمارکی و آمادگی آزمون Dansk در موسسه زبان دهخدا

در موسسه زبان دهخدا، ما با معلمانی کار می‌کنیم که می‌توانند به شما در آماده شدن برای بخش مخوف Speaking در امتحانات دانمارکی کمک کنند، و به شما بازخورد تخصصی در مورد اینکه چگونه شبیه یک دانمارکی به نظر برسید، ارائه می‌دهند. آن‌ها همچنین می‌توانند نوشته‌های شما را از طریق چشم یک ممتحن ارزیابی کنند و به شما بازخورد مفیدی در مورد چگونگی ارتقای مهارت‌های نوشتاری خود به سطح بعدی بدهند!

آموزشگاه زبان دهخدا با برخورداری از اساتید مجرب و متعهد و با روش‌های نوین تدریس، به برگزاری کلاس‌های دانمارکی و سایر زبان‌های خارجی می پردازد. کلاس زبان دانمارکی به صورت خصوصی و نیمه خصوصی با روش های بروز آموزشی و استفاده از ابزارهای کمک آموزشی پیشرفته برگزار می‌شوند. در این کلاس‌ها با استفاده از فیلم، موزیک، سریال، بازی‌های انفرادی و گروهی، آموزش زبان دانمارکی به صورت کاربردی و پویا در جهت تعامل متقابل بین زبان آموزان در بحث یادگیری انجام می گیرد.

این کلاس‌ها توسط سوپروایزرهای بخش زبان دانمارکی با دوربین‌های مدار بسته به صورت صوتی و تصویری نظارت می‌شوند و برای بهبود سطح آموزش و روند کلاس بررسی خواهند شد. همچنین اساتید به صورت جلسه ای به سوپروایزر مربوطه گزارشی از روند کلاس به صورت کلی و جزئی ارائه خواهند کرد که بررسی روند پیشرفت زبان آموزان بررسی شود. برای ارزیابی در پایان هر ترم امتحانات منظم نهایی به صورت کتبی و شفاهی از زبان آموزان گرفته خواهد شد و نتیجه آن در کم‌ترین زمان به اطلاع زبان آموزان خواهد رسید. کلاس‌های آمادگی آزمون و آزمون‌های آزمایشی از دیگر خدمات موسسه زبان دهخدا می باشد. استفاده از بهترین منابع آموزشی و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری برای بهبود سطح کیفی آموزش از دیگر مزایای آموزشگاه زبان دهخدا می باشد.

برای شرکت در کلاس زبان دانمارکی موسسه زبان دهخدا براحتی می توانید با برقراری ارتباط با بخش ثبت نام موسسه و دریافت مشاوره رایگان و تعیین سطح، دوره‌های آموزشی خود را شروع نمایید.

 

ورود به صفحه دوره زبان دانمارکی

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *