راهنمای آزمون زبان کره ای TOPIK، معرفی منابع و ثبت نام

 

 

معرفی آزمون topik

راهنمای آزمون زبان کره ای TOPIK، معرفی منابع و ثبت نام

زبان کره ای، زبان دو کشور کره جنوبی و کره شمالی از کشورهای شرق آسیا می باشد به دلیل پیشرفت صنعت کشوره کره و مهاجرت مردم این کشور به بسیاری از کشورها این زبان برای توسعه کسب و کار و تحصیل و موارد دیگر حائز اهمیت است. تاریخچه و فرهنگ مردم کره و همچنین محبوبیت صنعت فیلم سازی این کشور در بین مردم ایران بسیاری را علاقه مند به یادگیری این زبان کرده است.اگر به دنبال کار در کره هستید یا می خواهید مدرکی در کره کسب کنید، آزمون TOPIK می تواند به شما در این هدف کمک کند. TOPIK  آزمون  مهارت در زبان کره ای، یک آزمون کتبی است که برای سنجش مهارت زبان کره ای افراد غیر بومی طراحی شده است. آزمون TOPIK مهارت زبان کره ای در خواندن، نوشتن و درک شنیداری را ارزیابی می کند. این آزمون دارای سه سطح مختلف است: مبتدی، متوسط ​​و پیشرفته.در ادامه این مقاله می خواهیم تمام نکات مربوط به این آزمون را بررسی کنیم.

 

آزمون TOPIK چیست؟

آزمون TOPIK آزمون مهارت در زبان کره ای (한국어능력시험) است. دو تست وجود دارد – TOPIK I و TOPIK II. هنگام ثبت نام در آزمون، باید TOPIK I یا TOPIK II را انتخاب کنید. در صورت عدم کسب امتیاز کافی می توانید در آزمون مردود شوید. هدف آزمون TOPIK تبلیغ و تنظیم جهت یادگیری زبان کره ای برای کره ای زبان های غیر بومی، ارزیابی مهارت های زبان کره ای و استفاده از نتایج برای پذیرش در کالج های کره ای و جستجوی کار است. مؤسسه ملی آموزش بین‌المللی (NIIED) که مستقیماً زیر نظر وزارت آموزش، علم و فناوری  کره فعالیت می‌کند، مسئولیت مدیریت عمومی آزمون را بر عهده دارد، مانند نظارت بر مؤسساتی که آزمون را در مکان‌های داخلی و خارجی برگزار می‌کنند. گواهینامه TOPIK به مدت 2 سال معتبر است.

 

TOPIK برای چه کسانی است؟

این آزمون جامع برای افراد غیر بومی زبان کره ای مانند زبان آموزان کره ای، دانشجویان بین المللی که می خواهند در کره تحصیل کنند و همچنین افرادی که مایل به کار در شرکت ها و موسسات دولتی کره هستند در نظر گرفته شده است.این آزمون یک فرصت عالی است برای دریافت گواهینامه رسمی برای کسانی که می خواهند از زبان کره ای در حرفه خود استفاده کنند. دانش‌آموزان کره‌ای که در آزمون شرکت می‌کنند نیز یاد می‌گیرند که در مطالعات آینده خود روی کدام جنبه از زبان تمرکز کنند. کره ای های خارج از کشور و خارجی هایی که کره ای برای آنها زبان دوم است و کلا هر کسی که زبان کره ای (در یک موسسه یا خودآموز) مطالعه می کند، می تواند در آزمون حاضر شود.

 

سطوح آزمون TOPIK

سطح مبتدی از دو مرحله تشکیل شده که شامل موارد زیر است:

  • مرحله اول استفاده از دستورات اولیه زبان کره ای برای زندگی مانند احوالپرسی، خرید، سفارش و … بیان و درک خود در مکالمه ساده روزمره با ساخت جملات ساده از 800 کلمه اساسی است.
  • مرحله دوم درباره موضوعات آشنا با استفاده از واژگانی در حدود 1500 تا 2000 کلمه است. تمایز صحیح بین موقعیت های رسمی و غیر رسمی.

سطح متوسط

  • مرحله سوم انجام معاملات با مردم در فضاهای عمومی و حفظ روابط اجتماعی است. درک استفاده صحیح از کلمات و گفتار و خصوصیات اساسی زبان کره ای مربوط به این مرحله است.
  • مرحله چهارم درک مطالب خبری، مسائل اجتماعی و موضوعات انتزاعی با دقت و بیان روان است. درک مطالب اجتماعی و فرهنگی کره با تکیه بر اصطلاحات اساسی و درک جنبه های نمایندگی فرهنگ کره.

سطح پیشرفته

  • مرحله پنجم تسلط بالا در استفاده از زبان کره ای در تحقیقات یا کار حرفه ای است. درک و بحث در مورد موضوعاتی مانند سیاست، اقتصاد و سایر زمینه ها. استفاده از عبارات مناسب، تمایز رسمی و غیر رسمی، نوشتاری و گفتاری، بر اساس موضوع مرتبط.
  • مرحله ششم تسلط کامل به زبان کره ای برای تحقیق یا کار حرفه ای است. توانایی درک و بیان خود بدون مشکل، نزدیک به تسلط کامل زبان مادری.

 

ساختار آزمون TOPIK

به طور کلی آزمون سطح مبتدی (TOPIK-I) در صبح و آزمون سطح متوسط-پیشرفته (TOPIK-II) در بعد از ظهر برگزار می شود. TOPIK-I  یک آزمون  100 دقیقه ای (40 دقیقه برای بخش Listening و 60 دقیقه برای بخش Reading) است و در 1 جلسه به پایان می رسد. TOPIK – II  یک  امتحان 3 ساعته است که به دو جلسه با یک استراحت کوتاه تقسیم می شود. جلسه اول (110 دقیقه) شامل دو بخش Listening و Writing و جلسه دوم (70 دقیقه) دارای یک بخش – Reading است.

TOPIK – I (سطح 1-2)  در مجموع 70 سوال چند گزینه ای دارد: خواندن (40 سوال) و گوش دادن (30 سوال). TOPIK I  در مجموع 200 نمره دارد و زمان آزمون 100 دقیقه است.

TOPIK II (سطح 3-6)  در مجموع دارای 104 سؤال است: خواندن (50 سؤال چند گزینه ای) و گوش دادن (50 سؤال چند گزینه ای) و نوشتن (4 سؤال کوتاه پاسخ / انشا). TOPIK II در  مجموع 300 نمره و زمان آزمون 180 دقیقه است. آزمون TOPIK II (سطح 3 4 5 6) سوالات زمان بندی را نشان می دهد. بخش رایتینگ در سطح متوسط تا پیشرفته: بخش رایتینگ فقط 4 سوال دارد. 2 سوال پاسخ کوتاه وجود دارد که هیچ گزینه ای برای انتخاب پاسخ ندارید. شما باید عبارت یا جمله بنویسید. سپس شما دو سوال مقاله دارید.

یک مقاله مربوط به موضوعات زندگی روزمره است و نوشتن آن آسانتر خواهد بود در حالی که مقاله دیگر یک مقاله منطقی است که در آن باید نظر خود را در مورد یک موضوع بنویسید. مقاله اول کوتاهتر است (200-300 کاراکتر) و مطالبی را نیز در قالب نکات / نکات در اختیار شما قرار می دهد. مقاله دوم طولانی خواهد بود (600-700 کاراکتر).

نوع آزمون جلسات مدت زمان تعداد سوالات نمره نمره کل
TOPIK 1 1 Listening

40 دقیقه

 

30 0_100 0_200
Reading

60 دقیقه

40 0_100
TOPIK2 1 Listening

60 دقیقه

50 0_100 0_300
Writing

50 دقیقه

4 0_100
2 Reading

70 دقیقه

50 0_100

چگونه می توانم در آزمون TOPIK ثبت نام کنم؟

اگر در کره هستید، می توانید برای آزمون آنلاین از طریق www.topik.go.kr ثبت نام کنید. هزینه ثبت نام برای TOPIK I (سطح 1-2) 35,000 وون و برای TOPIK II (سطح 3-6) 40,000 وون است که می تواند از طریق کارت نقدی/اعتباری، بانکداری آنلاین یا انتقال مستقیم بانکی پرداخت شود. در کشورهای دیگر: در اکثر کشورها، سفارت‌خانه‌های کره و مراکز فرهنگی کره (한국문화원) آزمون های TOPIK را انجام می‌دهند. برخی از مؤسسات وابسته نیز درخواست ها را می پذیرند. برای ثبت نام باید به سفارت یا مؤسسه وابسته با 2 قطعه عکس سایز پاسپورت و هزینه ثبت نام (که از کشوری به کشور دیگر متفاوت است) مراجعه کنید.

 

چگونه برای آزمون TOPIK آماده شوم؟

اگر قرار است برای اولین بار در آزمون TOPIK شرکت کنید، یا اگر می خواهید نمره خود را تقویت کنید تا بتوانید سطح بالاتری را پشت سر بگذارید، به شما اکیداً توصیه می کنیم که راهنمای کامل TOPIK  بسته خودآموزی را دریافت کنید. . این یک بسته مطالعه دیجیتالی است که همه چیزهایی را که برای کسب نمره عالی در آزمون TOPIK نیاز دارید در خود دارد. تمام مقالات TOPIK با پاسخ نامه ها، گرامر و مواد مطالعه واژگان، آموزش های ویدئویی توضیح ساختار آزمون، استراتژی هایی برای حل آنها و… شما می توانید جزئیات بیشتر در مورد این بسته مطالعاتی را در اینجا مشاهده کنید. www.topikguide.com/complete-guide-to-topik-self-study-package

 

نتیجه آزمون TOPIK

نتایج آزمون در وب سایت TOPIK (www.topik.go.kr) اعلام می شود و گزارش نمره انفرادی برای همه شرکت کنندگان بدون در نظر گرفتن قبولی یا عدم موفقیت ارسال می شود.هنگام بررسی از طریق وب سایت، باید شماره آزمون را بدانید (به عنوان مثال اگر در آزمون چهلم شرکت کرده اید، عدد 40 ،شماره درخواست و تاریخ تولد خود را وارد کنید.) سطح آزمون، امتیاز منطقه خاص، نمره کل، میانگین امتیاز و قبولی یا عدم موفقیت در گزارش اعلام می شود.

کسانی که در خارج از کشور کره در این آزمون شرکت کردند نیز می توانند نمره خود را در وب سایت (www.topik.go.kr) ملاحظه کنند. مدرک TOPIK  برای دو سال معتبر است. اگر تصمیم به شرکت در آزمون TOPIK دارید، مطمئن شوید که مدتی را برای تمرکز بر توانایی صحبت کردن اختصاص داده اید، تا بتوانید آن مهارت را نیز توسعه دهید.اگر به دنبال شغلی در کره هستید، داشتن گواهی TOPIK می تواند مزیت بزرگی برای رزومه شما باشد. با ارائه آن در کشورهای سراسر جهان،از این فرصت استفاده کنید و آن را از دست ندهید!

 

ورود به دوره آموزش زبان کره ای

 

مطالب پیشنهادی

همه چیز درباره یادگیری زبان کره‌ ای

یادگیری زبان کره ای با فیلم (معرفی بهترین فیلم ها)

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *