معرفی بهترین فیلم و سریال ها برای یادگیری دانمارکی

بهترین فیلم های زبان دانمارکی

معرفی بهترین فیلم و سریال ها برای یادگیری دانمارکی

تماشا کردن فیلم ها به زبانی که در حال یادگیری آن هستید یکی از تاثیرگذارترین و لذت بخش ترین روش های آموزش است. پس اگر در حال یادگیری زبان دانمارکی هستید و علاقه مند به فرهنگ دانمارک، فیلم و سریال های دانمارکی که در این مقاله به شما معرفی خواهد شد می تواند برای شما موثر و مفید باشد. دانمارکی زبان رسمی کشور دانمارک بوده و یکی از مهم ترین و شناخته شده ترین زبان های خانواده هندو اروپایی می باشد. زبان دانمارکی خیلی پیچیده نیست و الگو زبانی آن بسیار راحت و سریع است. بنابراین نیازمند آن است که زبان آموزان به لحن این زبان توجه کنند در حالی که مشغول یادگیری جملات و ساختارها در این زبان می باشند. زبان دانمارکی قابل فهم برای دیگر زبان های اسکاندیناوی مثل نروژی و سوئدی است. بنابراین، اگر شما با این زبان ها آشنایی داشته باشید یادگیری دانمارکی برای تان ساده خواهد بود. فیلم های دانمارکی کار شما را برای برقراری رابطه بین کلمات و احساس بهتر آن ها راحت تر خواهند کرد. فیلم های دانمارکی در بسیاری از موارد مورد استقبال بوده اند و این خود می تواند برای افزایش میل به یادگیری این زبان در بین افراد مختلف دلیلی باشد.

 

از کجا می توانیم فیلم و سریال های دانمارکی را تماشا کنیم؟

صنعت سینما دانمارک کوچک می باشد و فیلم های محدود نسبتا کمی هر ساله ساخته می شود. با این حال،‌ کشور دانمارک فیلم های مستقل بسیار زیبایی را ساخته است. امروزه شبکه های سرگرمی آنلاین مثل نتفلیکس، آمازون، هولو و یوتیوب به سرعت محتواهای متنوعی را منتشر می کنند. شما می توانید فیلم های مختلفی را در ژانرهای مورد علاقه تان را در پلتفرهای مختلف تماشا کنید و از آن ها لذت ببرید. شاید کمی پیدا کردن و دسترسی به فیلم ها و سریال های دانمارکی سخت باشد اما امروزه با وجود اینترنت و تکنولوژی این کار بسیار راحت تر شده است.

 

بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان دانمارکی

یادگیری زبان از طریق فیلم ها و سریال ها یکی از روش های خلاقانه و جذاب برای بالا بردن سطح مهارت های زبان می باشد. از آنجایی که فیلم ها و سریال ها به دنیای واقعی و رفتار افراد در آن نزدیک می باشند، این روش یک روش کاربردی برای یادگیری زبان انگلیسی است. در این بخش به معرفی ۱۲ فیلم سینمایی که از طریق آن ها می توانید مهارت های زبانی خود را تقویت کنید پرداخته ایم.

 

Another round

بهترین فیلم های زبان دانمارکی

فیلم another round یک فیلم کمدی-درام سیاه محصول ۲۰۲۰ به کارگردانی توماس وینتربرگ، براساس فیلمنامه ای از وینتربرگ و توبیاس لیندهولم است. این فیلم محصول مشترک بین‌المللی دانمارک، هلند و سوئد است و مادز میکلسن، توماس بو لارسن، مگنوس میلانگ و لارس رانته در آن بازی می‌کنند.

چهار معلم دبیرستان به طور روزانه الکل مصرف می کنند تا ببینند چگونه بر زندگی اجتماعی و حرفه ای آنها تأثیر می گذارد.

این فیلم در نود و سومین دوره جوایز اسکار، برنده بهترین فیلم بلند بین المللی و همچنین نامزد بهترین کارگردانی شد. همچنین برنده جایزه بافتا برای بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان و جایزه فیلم اروپایی بهترین فیلم و نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی شد.

 

En Kongelig Affare (A Royal Affair)

En Kongelig Affare (A Royal Affair)

فیلم خیانت سلطنتی که نامزد جایزه اسکار نیز بوده است داستان یک شاهزاده انگلیسی خیانتکار است که یک عشق ممنوعه را بر شوهر و ملتش ترجیح می دهد. نقشه شوم این دو معشوقه برای اینکه پادشاه را تحت تاثیر قرار دهند تا وضعیت کشور و مردم را به سمت موقعیتی خطرناک سوق دهند برای رسیدن به اهداف شان با توجه به عشقی که نسبت به یکدیگر دارند. این فیلم یکی از فیلم هایی است که به علاقه مندان به زبان دانمارکی توصیه می شود. کلمات و واژگان بسیار زیاد و متنوعی در این فیلم وجود دارد و بیشتر برای سطوح متوسط تا پیشرفته مناسب می باشد.

 

Jagten (The Hunt)

Jagten (The Hunt)

فیلم شکار یکی از فیلم های زیبا و واقع گرایانه سینما دانمارک است که توسط توماس وینتربرگ ساخته شده است. داستان زندگی یک مرد تنها که درگیر گرفتن حضانت پسرش می باشد و همچنین در حال اثبات اتهام سواستفاده جنسی از کودکان می باشد که توسط Mads Mikkelsen نقش آفرینی شده است. این موضوع به خوبی با اتفاقاتی که در آن رخ می دهد تماشاچی فیلم را درگیر فیلم و کاراکترهای فیلم می کند و همچنین این فیلم در بالاترین رتبه فیلم های دانمارکی قرار دارد.

 

Pusher

Pusher

فیلم فروشنده مواد مخدر، یکی از بزرگ ترین فیلم های جنایتکاران ساخته شده در سینما دانمارک است. یک معامله مواد مخدر با مشکل مواجه می شود و فرانک که یک فروشنده مواد مخدر است را در معرض قرضی بزرگ به رئیس باند مواد مخدر قرار می دهد. در این فیلم فرانک به دنبال رهایی از این مشکلات پیچیده ای است که در آن ها گرفتار شده و هر چه می گذرد او را بیشتر در معرض خطر قرار می دهند. این فیلم هیجان انگیز یک فیلم خوب برای شروع یادگیری زبان دانمارکی برای افراد مبتدی می باشد.

 

Under Sandet (Land of Mine)

Under Sandet (Land of Mine)

فیلم زیر شن نشان دهنده یک داستان واقعی از بعد از دوران جنگ جهانی دوم می باشد. یک گروه از اسیران جوان آلمانی مجبور می شوند تا هزاران مین که در ساحل دانمارک جاسازی شده را خنثی نمایند. این فیلم در جشنواره تورنتو اکران شده است. این فیلم به زیبایی بخشی از اتفاقات رخ داده در تاریخ را به تصویر می کشد. تماشای این فیلم برای افراد در سطح های متوسط و پیشرفته مناسب می باشد.

 

Efter Brylluppet (After ther Wedding)

Efter Brylluppet (After ther Wedding)

این فیلم نامزد اسکار داستان مردی است که زندگیش را برای کمک به بچه های بی سرپرست و فقیر هند وقف کرده است و زمانی که سازمانی خیریه او نزدیک به بسته شدن است یک پیشنهاد عالی دریافت می کند. یک تاجر به او پیشنهاد ۴ میلیون دلار پول را می دهد اما به یک شرط که به جشن عروسی دخترش برود و در آنجاست که دیدارهای عجیبی رخ می دهد و خاطرات و اتفاقاتی مربوط به گذشته و حال شکل می گیرد و او را در یک دو راهی سخت قرار می دهد. دیالوگ های ساده به همراه استفاده از کلمات پیشرفته این فیلم را برای افراد در سطوح متوسط مناسب کرده است.

 

Adams Æbler (Adam’s Apples)

Adams Æbler (Adam’s Apples)

این فیلم داستان یک نئونازی است که به صورت موقت باید در یک منطقه مذهبی زندگی کند. مردم این منطقه به رهبری فردی به نام ایوان زندگی می کنند که یک کشیش مثبت اندیش است و خیلی زود آدام را تحت تاثیر قرار می دهد. آدام برای اینکه بتواند دوران بهبودش را بگذراند باید کاری را انجام دهد و او تصمیم می گیرد تا یک کیک سیب بپزد اما این کار ساده او توسط ایوان به صورت پیچیده ای شکل می گیرد چرا که او باید از سیب های درختی استفاده کنید که باعث دردسر و بدبختی است. این فیلم بسیار سرگرم کننده و در نوع خود جذاب و منحصر بفرد می باشد و برای افرادی که زبان دانمارکی را در سطح متوسط به بالا می دانند مناسب است.

 

Blinkende Lygter (Flickering Lights)

Blinkende Lygter (Flickering Lights)

یک کمدی سیاه که حول محور زندگی ۴ گانگستر می باشد. این فیلم شامل اتفاقات کمدی و طنز در طول مدت زمان فیلم است. گروه خلافکاری پول زیادی  را سرقت می کنند و پول ها را در یک خانه کوچک روستایی پنهان می کنند و سعی دارند همان جا زندگی کنند و با پولی که دزده اند یک رستوران را بخرند. این فیلم دارای یک لهجه محلی است و دارای یک سری لغات ساده نیز می باشد که برای افراد در سطح متوسط مناسب می باشد.

 

Nattevagten (Nightwatch)

Nattevagten (Nightwatch)

نگهبان شب یک فیلم روانشناسانه ماجراجویانه است که در مورد یک  دانشجو حقوق است که یک شغل به عنوان نگهبان شب در یک سردخانه پیدا می کند تا پول تحصیلش را مهیا کند. در این جریان این دانشجو مشکوک به یک سری قتل های سریالی می شود. او دست بکار می شود تا حقیقت را مشخص کند قبل از اینکه خودش در این ماجرا گرفتار شود. این فیلم رمزآلود از دیالوگ ها و کلمات ساده استفاده می کند و یکی از بهترین فیلم های زبان دانمارکی برای افراد در سطوح مبتدی است.

 

Festen (The Celebration)

Festen (The Celebration)

فیلم جشن که ساخته توماس وینتربرگ است یک فیلم درام کمدی دانمارکی محصول سال ۱۹۹۸ است. این فیلم داستان دورهمی یک خانواده و دوستان شان را نشان می دهد که برای جشن تولد ۶۰ سالگی بزرگ خانواده دور هم جمع شده اند. در این فیلم داستان های زیادی از رازهای مختلف و آزاردهنده افشا می شود. این فیلم در جشنواره کن برنده جایزه هیئت داوران شده است. این فیلم برای افرادی که می خواهند جزئیات زیادی را از زبان دانمارکی فرابگیرند بسیار مناسب می باشد و توصیه می شود دیدن این فیلم را از دست ندهند.

 

Hӕvnen (In a Better World)

Hӕvnen (In a Better World)

فیلم در دنیایی بهتر ساخته سوزان بیر محصول سال ۲۰۱۰ یک ملودرام ماجراجویانه است. در این فیلم دو داستان مهم وجود دارد یک شهر کوچک در دانمارک و یک کمپ پناهندگی در آفریقا که داستان های فیلم در این دو مکان رخ می دهد. در این دو دنیای کاملا جدا از هم آنتوان و خانواده اش با مشکلات بسیاری روبرو می شوند. برخلاف درخواست آنتوان پسر خودسرش و دوستش انتقام را به جای بخشش در این داستان انتخاب می کنند. فیلم در دنیایی بهتر در بخش نامزدهای بهترین فیلم خارجی زبان جوایز اسکار سال ۲۰۱۱ و نیز در گلدن گلوب جایزه بهترین فیلم را برنده شده است. کلمات استفاده شده در این فیلم پیچیده نمی باشند و برای زبان آموزان سطوح متوسطه بسیار مناسب است.

 

Der Kommer en Dag (The Day Will Come)

Der Kommer en Dag (The Day Will Come)

فیلم روز موعود خواهد رسید که براساس یک سری اتفاقات واقعی ساخته شده در مورد پسرهایی است که در کپنهاگن در یک یتیم خانه زندگی می کنند جایی که خشونت و رفتارهای شرم آور بخشی از زندگی روزمره شده است. در این فیلم یک تصویر دردناک واقعی از زندگی این پسران در شرایط فلاکت بار را نشان می دهد. فیلم بر محور زندگی دو برادر جدایی ناپذیر به نام های المر و اریک می گذرد که از مادر مریض شان جدا شده اند و در این یتیم خانه زندگی می کنند. زمانی که متوجه می شوند که کسی به کمک آن ها با وجود شرارت هایی که در قبال آن ها شکل می گیرد نخواهد آمد تصمیم می گیرند تا از آنجا فرار نمایند. مکالمات آرام این فیلم را برای زبان آموزان سطح پایه و متوسطه بسیار مناسب کرده است.

 

Kapringen (A Hijacking)

Kapringen (A Hijacking)

این فیلم هیجان انگیز ماجراجویانه محصول سال ۲۰۱۲ که در جشنواره ۶۹ ام ونیز نمایش داده شده در مورد یک سرقت کشتی می باشد. فضای متشنج فیلم شما را جذب تماشای فیلم خواهد کرد. این فیلم در مورد سرقت یک کشتی توسط دزدان دریایی سومالی است که در حال برگشت به کشور دانمارک می باشند. این فیلم یکی دیگر از فیلم های بسیار مناسب برای افراد در سطوح پایه می باشد.

 

بهترین سریال ها برای یادگیری زبان دانمارکی

در این بخش به چند سریال خوب برای یادگیری زبان دانمارکی اشاره شده است.

Borgen

Borgen

زمانی که این سریال درام سیاسی از شبکه نتفلیکس پخش شد خیلی ها طرفدار این سریال شدند و آن را یکی از بهترین سریال های دانمارکی تلقی کردند. این سریال ۳۰ قسمتی که پخش آن پایان یافته است داستان یک زن سیاست مدار را نشان می دهد که در دولت دانمارک به قدرت رسیده و اولین زن وزیر دانمارک می باشد. اما سوال اینجاست که آیا او می تواند خود را در این سمت حفظ نماید؟ در حالی که این سریال در حال داستان سرایی جنبه های مختلف دولت دانمارک است این سریال می تواند به شما سازوکارهای بسیاری را در مورد سیستم کشور دانمارک نشان دهد. فهم و درک این سریال در کل بسیار سخت و پیچیده نخواهد بود.

 

Efterforskningen

Efterforskningen

دانمارک یکی از کشورهای اسکاندیناوی است و این لیست سریال ها بدون بیان یک سریال از این حوزه کامل نمی شود. این سریال که بیشتر یک مینی سریال است براساس داستان واقعی قتل کیم وال که یک روزنامه نگار سوئدی است و در سال ۲۰۱۷ کشته شده ساخته شده است. این سریال یک سریال مستند نمی باشد. این سریال بیشتر بر روی تحقیقات برای افشا حقیقت در مورد قتل کیم تمرکز دارد. این سریال برای افرادی که به مسائل جرم و جنایت علاقه دارند مناسب می باشد.

 

Gidseltagningen

Gidseltagningen

این سریال نیز تقریبا در حوره فیلم های اسکاندیناوی می باشد اما دارای یک حالت متفاوت نسبت به سریال معرفی شده در قبل است. سریال زیر اعماق در مورد یک گروگانگیری که در مترو شهر کپنهاگن رخ می دهد می باشد. این سریال دارای تمامی جنبه های مختلف از گروگانگیری تا تحقیقات و مذاکرات برای رهایی از این ماجرا می باشد که فصل دوم آن در حال تولید است.

 

Rita

Rita

یکی دیگر از سریال های دانمارکی برای یادگیری زبان دانمارکی سریال ریتا می باشد که در مورد یک معلم راهنمایی بوده که درگیر مسائل و مشکلات زندگی دانش آموزانش می شود. هر چند در زندگی خود او نیز مشکلات و داستان های متنوعی نیز وجود دارد که باید با آن ها روبرو شود. با اینکه این سریال به پایان رسیده ولی هنوز جز سریال های پرطرفدار محسوب می شود.

 

The Rain

the rian

این سریال با بازماندگان یک ویروس کشنده آغاز می شود که جان بسیاری از مردم دنیا را گرفته است. در این سریال شما با یک سری افراد مواجه می باشید که به دنبال یک پدر گمشده هستند و همچنین در پی پیدا کردن راهی برای درمان این ویروس و نیز جایی برای زندگی کردن. این فیلم در دو کشور دانمارک و سوئد ساخته شده که ممکن است به دلیل زبان سوئدی، این سریال برای افراد مبتدی زبان دانمارکی کمی گیج کننده و سخت باشد.

 

ورود به کلاس زبان دانمارکی

 

مطالب پیشنهادی

معرفی بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان دانمارکی

راهنمای آزمون زبان دانمارکی (DANSK)، معرفی منابع و ثبت نام

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *