لوازم آرایش به انگلیسی ، محصولات و اصطلاحات آرایشی

لوازم و اصطلاحات آرایشی به انگلیسی

برای دختران و زنان لوازم آرایش یکی از مسائل مهم محسوب می شود که دانستن کلمات و اصطلاحات در این زمینه در زبان انگلیسی می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد در نتیجه در اینجا به اصلی ترین و متداول ترین کلمات و جملات زبان انگلیسی در مورد آرایش پرداخته شده است.

 

فروشگاه لوازم آرایشی به انگلیسی

فروشگاه لوازم آرایش به انگلیسی

فروشگاه لوازم آرایشی به انگلیسی = Cosmetics Store

 

 

اصطلاحات آرایشی به انگلیسی

لوازم و محصولات آرایشی به انگلیسی

۱. cosmetic

لوازم آرایش

۲. makeup

آرایش

۳. beauty

زیبایی

۴. cosmetic surgery

جراحی زیبایی

۵. plastic surgery

جراحی پلاستیک

۶. makeup base / primer

زیرسازی آرایش

۷. mascara

ریمل

۸. concealer

کانسیلر، کرم یا پودر پوشاننده لک های صورت که به رنگ پوست است

۹. liquid eyeliner

خط چشم مایع

۱۰. eyeshadow

سایه چشم

۱۱. face cream, moisturizer

کرم صورت یا مرطوب کننده

۱۲. face tint, tinted moisturizer

رنگ صورت

۱۳. highlighter, brightener, illuminator

براق کننده یا روشن کننده

۱۴. blush, rouge

سرخاب زدن

۱۵. bronzer

برنزه کننده

۱۶. powder

پودر

۱۷. brow gel

ژل ابرو

۱۸. lip gloss

برق لب

۱۹. lip liner

خط لب

۲۰. lipstick

رژ لب

۲۱. nail polish

لاک ناخن

۲۲. tanning lotion, fake tan

لوشن برونزه

۲۳. facial cleanser

پاک کننده صورت

۲۴. toner

نرم کننده صورت

۲۵. eyebrow pencil

مداد ابرو

۲۶. eyelash curler

فر کننده مژه

۲۷. tweezers

موچین

۲۹. dye

رنگ کردن

۳۰. hair dye

رنگ مو

۳۱. foundation

کرم پودر

 

بیان آرایش در انگلیسی

چندین جمله یا عبارت برای بیان آرایش کردن در زبان انگلیسی مورد استفاده می باشد. دو تا از مهم ترین و متداول ترین آن ها put on makeup و do (someone’s) makeup است. به عنوان مثال می توان گفت:

 

It takes me about five minutes to do my makeup

Put on your makeup and let’s go

She never wears makeup

 

طریقه بیان رسمی این موضوع با فعل apply می تواند بیان شود. مثلا apply lipstick یا put on lipstick هر دو دارای یک معنی یکسان می باشند.
یک نکته مهم این است که کلمه makeup اسم بوده و بیان I makeup یا I makeup my face غلط می باشد. با این حال اگر کسی به میزان زیادی آرایش کرده باشد می توانید بگویید:

 

She looked all made up

 

ممکن است جمله put (someone’s) face on را شنیده باشید یا بشنوید. این نیز به معنی آرایش کردن است که به معنی آرایش برای کل صورت است. البته این جمله خیلی متداول و پرکاربرد نیست.

 

جملاتی برای آرایش های جزئی

برای بسیاری از افراد آرایش راه حل همه چیز محسوب می شود. این افراد می خواهند نواقص خود را با استفاده از آرایش کردن پوشش بدهند. برخی می خواهند بخشی از پوست خود را مانند یک زخم بپوشانند. آرایشی که برای این منظور بکار می رود برای conceal یا cover (up) این مشکلات استفاده می شود. شاید شما چیزی برای پوشاندن و مخفی کردن نداشته باشید اما فکر می کنید که پیر یا رنگ پریده هستید. بسیاری از افراد این را washed out می نامند که به این شکل است که انگار تمامی رنگ ها از چهره شما رفته است. در این خصوص استفاده از lipstick و blush بسیار مورد استفاده است. این کار می تواند به شما چهره ای تازه و سرحال healthy glow که نشان از جوانی و آرامش است را بدهد.

 

اگر پیشانی شما کمی بیشتر از گونه هایتان برنزه تر است. می توانید با یک foundation یا tinted lotion رنگ صورت خود را یکدست even out نمایید.

 

برخی از محصولات جوان کننده پوست anti-aging products بیان می کنند که می توانند پوست شما را صاف tighten نمایند به صورتی که پوست شما کمتر دارای چین و چروک و افتاده تر جلوه نماید. برای این منظور می توان از فعل و صفت smooth نیز استفاده کرد.

 

اگر لب ها و ابروهای تان نازک و کم پشت می باشند می توانید با کمی رنگ آن ها پر fill them in نمایید.

 

به عبارتی دیگر برخی از موارد زیبایی می تواند ویژگی های بهتری از ما را نشان دهند. مثلا خط چشم بنفش purple eyeliner می تواند باعث براقی نگاه شما شود make your eyes pop. که این موضوع باعث جلوه و جلب توجه بیشتر می شود همانند رنگ چشم و موی تان. بسیاری از این محصولات ادعا می کنند که می توانند ویژگی های شما را نمایان کنند bring out مانند چشم ها و لب های تان. به عنوان مثال، یک رژ لب قرمز کم رنگ باعث جلوه لب هایتان می شود. که کلمه مناسب برای بیان این موضوع highlight می باشد.

 

محصولات مصنوعی در آرایش

همه نمی توانند زیبا جلوه نمایند اما با استفاده از برخی از محصولات می توان زیبایی طبیعی را بدست آورد. Fake eyelashes یا false eyelashes که بسیار متداول می باشد که مژه های ضخیم تری هستند که می توانید بر روی مژه های تان بگذارید.

 

برای افرادی که دارای پوست حساسی هستند fake tan یک گزینه مناسب برای برنزه کردن است تا دچار آفتاب سوختگی نشوند. البته این بیشتر برای افرادی است که پوست تیره تری را می پسندند bronze skin.

 

لازم بذکر است از کلمه fake در مورد آرایش زیاد استفاده نمی شود. به عنوان مثال نمی گوییم fake hair color بلکه به صورت زیر بیان خواهیم کرد:

 

He dyes his hair

She got her hair colored

 

نقاط منفی آرایش کردن

آرایش کردن همواره خوب نبوده و اگر فردی بیش از حد آرایش کرده باشد که خیلی غیرطبیعی جلوه می نماید شما می توانید بگویید آرایشش caked on می باشد. این نقطه نظر بسیار منفی بوده و برای استفاده از این عبارت باید کمی محتاط باشید. نگرانی بیش از حد در مورد ظاهر می تواند بسیار ناسالم باشد. برخی از افراد می گویند که دارای looks-obsessed culture هستند. که این موضوع به این معنی است که بیش از حد به ظاهر خود اهمیت می دهند. برخی از اوقات باید به این موضوع توجه کنیم که beauty is skin-deep که این اصطلاحات در انگلیسی به این معنی است که شخصیت و دیگر جنبه های اخلاقی و رفتاری ما در زندگی بسیار مهم تر از ظاهرمان است.

 

3.9/5 - (11 امتیاز)

3 در مورد “لوازم آرایش به انگلیسی ، محصولات و اصطلاحات آرایشی”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *