معرفی بهترین فیلم و سریال ها برای یادگیری نروژی

معرفی بهترین فیلم و سریال ها برای یادگیری نروژی

معرفی بهترین فیلم و سریال ها برای یادگیری نروژی

اگر در حال آموزش زبان نروژی هستید، بهتر است این آموزش را با تماشا فیلم و سریال جذاب تر کنید. در این مقاله به معرفی فیلم و سریال هایی برای یادگیری زبان نروژی پرداخته شده است. برای یادگیری زبان نروژی کتاب ها و کلاس های نروژی تنها چیزهایی نیستند که شما باید فقط به آن ها توجه کنید. تماشا کردن فیلم ها و سریال های نروژی می توانند بسیار مفید باشند. بنابراین در اینجا به معرفی چند فیلم و سریال برای یادگیری زبان نروژی اشاره شده است. برای یادگیری زبان نروژی مطمئنا از منابع متعددی استفاده خواهید کرد که یکی از آن ها استفاده از فیلم و سریال نروژی می باشد. یکی از دلایل استفاده از فیلم و سریال آشنایی با نحوه بیان و لهجه نروژی است که به شما در موقعیت های مختلف نکات جالبی را آموزش می دهند. شما با استفاده از فیلم و سریال می توانید مدت زمان یادگیری تان را کوتاه تر کنید.

 

بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان نروژی

در این بخش به معرفی فیلم ها برای یادگیری زبان نروژی می پردازیم. با ما همراه باشید

Headhunters

Headhunters movie

فیلم headhunters یک فیلم ماجراجویی اکشن است که براساس یک رمان با همین اسم ساخته شده است. در این فیلم یک دزد حرفه ای به سرقت آثار هنری می پردازد. این فیلم در مورد دزدی های این شخص که بیشتر نقاشی های گران قیمت می باشند و دردسرهایی که سر راهش اتفاق می افتد می باشد. این فیلم یکی از فیلم های جذاب سینما نروژ است. این فیلم به دلیل استفاده از کلمات و اصطلاحات ساده برای افراد از سطح مبتدی مناسب می باشد.

 

Max Manus : Man of War

Max Manus Man of War movie

یک فیلم جنگی زندگی نامه ای که در مورد یک شخصیت مدافع در جنگ جهانی دوم به نام مکس منس می باشد. این فیلم توسط Joachim Ronning و Espen Sandberg ساخته شده است. یکی از موفق ترین فیلم های تاریخ سینما نروژ می باشد. داستان فیلم در مورد زندگی پر فراز و نشیب مکس منس است که به عنوان یک مدافع از کشور نروژ در جنگ در مقابل نازی های آلمان به دفاع از کشور نروژ پرداخته است. افراد نازی دو مرتبه مکس را دستگیر می کنند اما او می تواند هر دو بار از دست آن ها فرار کند. جلوه های ویژه تصویری حیرت انگیز، داستان فیلم و اتفاقات فیلم باعث می شود که شما در طول مدت تماشای این فیلم میخکوب بمانید. با اینکه دیالوگ ها و مکالمات سرعت بالایی دارند به شما نکات جذابی را یاد می دهند و کلمات بسیاری را در مورد جنگ و موارد نظامی آموزش خواهید دید.

 

Troll hunter

Troll hunter

فیلم شکارچیان غول همانطور که از اسمش مشخص است در مورد ۳ دانش آموز می باشد که به دنبال یک شکارچی می باشند که خرس ها را در نروژ می کشد که در ادامه متوجه می شوند که اینکار توسط یک غول انجام می گیرد. در این فیلم با شوخی های طنز تلخ روبرو خواهید بود و نیز شما در این فیلم با یک هرج و مرج که توسط این غول بوجود می آید روبرو خواهید شد. این فیم دارای زبانی ساده و شوخ طبعی است که برای تمامی سطوح مناسب می باشد.

 

Kon-Tiki

Kon-TikiKon-Tiki movie

یک فیلم مستند که برنده اسکار است در مورد سفر یک ماجراجوی نروژی است. او بوسیله یک قایق کلک از پرو تا برمودا سفر می کند تا نظریه اش در مورد بومی های آمریکای جنوبی که در برمودا ساکن هستند را اثبات نماید. زبان مورد استفاده در این فیلم به صورت Kon-Tiki است که متلعق به نروژی دهه ۴۰ است. این فیلم شما را با گذشته کشور نروژ آشنا خواهد کرد و برای افراد با سطح زبانی متوسط به بالا مناسب می باشد.

 

King of Devil’s Island

King of Devil’s Island movie

این فیلم محصول مشترک کشور نروژ و فرانسه می باشد که توسط Marius Holst کارگردانی شده است. این فیلم در ژانر اکشن درام می باشد و محصول سال ۲۰۱۰ است. این فیلم در مورد یک داستان واقعی از یک آشوب در برابر یک رژیم ظالم در Bastoy Prison در نروژ است. ماجرا از آنجایی شروع می شود که یک پسر ۱۷ ساله به نام Erling مظنون به قتل به زندان می افتد. در پی این اتفاق تقابل بین دولت که معتقد به سختگیری شدید، کار طاقت فرسا و مجازات های بی رحمانه است برای اینکه این پسر را به یک انسان خوب تبدیل کنند شروع می شود. در این خصوص Erling با این موارد مخالفت می کند و دیگران را نیز برای مقابله با این قوانین همراه می کند. در نهایت او رهبر شورشگران برای جلوگیری از اجرا این قوانین می شود. البته باید دید که تا کجا می تواند برای بدست آوردن آزادی پیش رود؟ برای فهمیدن این موضوع بهتر است این فیلم را تماشا کنید. اگر علاقه مند به فیلم های فرار زندان هستید این فیلم به شما توصیه می شود. این فیلم برای زبان آموزان سطوح متوسط و پیشرفته مناسب می باشد.

 

Pinchcliffe Grand Prix

Pinchcliffe Grand Prix1 movie

این فیلم انیمیشن ورزشی است که داستان یک مکانیک نابغه را به تصویر کشیده است. متاسفانه، ایده های او برای ماشین های مسابقه توسط همکارش دزدیده می شود. او برای انتقام گرفتن مشغول به ساخت و طراحی یک ماشین حتی بهتر از طراح های قبلی می شود. براساس شخصیت های کتاب که توسط یک نقاش کارتونی نروژی کشیده شده این فیلم کودک درون شما را بیدار می کند. لغات ساده استفاده شده در این فیلم به شما کمک می کند تا به خوبی فیلم را متوجه شوید و حتی برای کودکان هم مناسب می باشد. این فیلم بسیار مناسب افراد در سطوح مبتدی است.

 

Elling

Elling movie

براساس رومان blood brothers که در سال ۱۹۹۶ توسط Ingvar Ambjornsen نوشته شده فیلم Elling یکی از سه فیلم نروژی نامزد اسکار می باشد. این فیلم به ما یک نگاهی گذرا از یک زندگی خوب از طریق صحنه های کمدی و بازی های جذاب بازیگران به ما نمایش می دهد. Elling یک مرد ۴۰ ساله است که تمام دوران زندگیش را با مادرش زندگی کرده است. بعد از مرگ مادرش او بخاطر حس استرسی که دارد از اینکه بیرون برود می ترسد. بنابراین، او را به یک موسسه میفرستند تا به همراه یک هم اتاقی به نام Kjell زندگی نماید. در آخر هر دو آنجا را ترک می کنند و در یک آپارتمان کوچک در اوسلو ساکن می شوند. این فیلم ترکیبی از شادی و غم است. این فیلم یکی از بهترین فیلم های نروژی برای یادگیری زبان نروژی به خصوص افراد در سطوح متوسط به بالا است و مطمئنا از دیدن این فیلم لذت خواهید برد.

 

Insomnia

Insomnia movie

فیلم Insomnia یک فیلم رمزآلود است که در مورد تحقیق و تفحص در مورد یک قتل می باشد که در شهری اتفاق می افتد که در تمامی ۲۴ ساعت، روز می باشد. البته این فیلم یک نسخه هالیوودی نیز دارد که آل پاچینو و رابین ویلیامز در آن بازی کرده اند. تحقیقات در مورد قتل زمانی با مشکل روبرو می شود که کارآگاه پرونده که دچار مشکل بی خوابی شده به صورت تصادفی همکار پلیس خود را به قتل می رساند. این ماجرا را قاتل اصلی متوجه می شود و باعث می شود تا جریان فیلم به شکلی متفاوت پیش برود. این فیلم دارای مکالمات و جملات ساده است اما دارای لغات پیچیده نیز می باشد که این فیلم را برای زبان آموزان در سطح های بالاتر هم مناسب کرده است.

 

Oslo, August 31st

Oslo, August 31st1 movie

یک فیلم مورد تحسین و زیبا که زندگی یک معتاد را بعد از اینکه مواد مخدر را ترک کرده به نمایش می گذارد. این فیلم برگرفته از رمان Le Feu Follet است که نشان دهنده زندگی تلخ یک معتاد و تقابلش با پلیدی های پیشرو و درونیش است. او از مرکز ترک اعتیاد خارج شده و برای یک مصاحبه شغلی به دفتری می رود همچنان که حس می کند بسیار برای شروعی دوباره پیر شده است. به دلیل استفاده از جملات و لغات روزمره فیلم بسیار مناسب برای یادگیری زبان نروژی است.

 

Kitchen Stories

Kitchen Stories movie

فیلم کمدی درام Kitchen Stories یک فیلم در مورد تجربیات زندگی واقعی در نروژ در سال های ۱۹۵۰ می باشد. یکی از فیلم های زیبا و شاهکار سینما نروژ است. بعد از جنگ جهانی دوم محققان سوئدی به نروژ می روند تا یک سری تحقیق در مورد زندگی افراد در نروژ داشته باشند. طنز جاری در فیلم که از رفتارهای عامه مردم بوجود می آید و تفاوت های فرهنگی دو کشور را نشان می دهد که باعث جذابیت فیلم شده است به این شکل که مردم بر این باورند که سوئدی ها آدم های قانون مند و خیلی بانظمی هستند اما نروژی ها بسیار آرام و باثبات می باشند. این فیلم دارای لغات پیشرفته می باشد البته دارای یک لهجه بومی است و با این حال برای تمامی افراد مناسب است.

 

In Order of Disappearance

In Order of Disappearance movie

این فیلم یک فیلم انتقام جویانه در مورد یک راننده برف روب است. این فرد باعث یک منازعه بین افراد جنایتکار می شود در حالی که به دنبال انتقام گرفتن از افرادی است که پسرش را بخاطر کاری که انجام نداده به قتل رسانده اند. این فیلم دارای صحنه های اکشن و بسیار خشن است. دیالوگ ها بسیار در فیلم تکرار می شوند و بسیار برای فهم ساده هستند و یکی از بهترین انتخاب ها برای افراد مبتدی می باشد.

 

The Wave

The Wave movie

فیلم آخر داستان یک بلا طبیعی است که در یک روستا در نروژ اتفاق می افتد. این فیلم نشان دهنده تلاش یک خانواده برای نجات یافتن از این حادثه می باشد. صحنه های جذاب و نفس گیر در طول فیلم شما را برای تماشای فیلم مشتاق خواهد کرد. در این فیلم از زبان نروژی عامیانه و متداول استفاده شده است و برخی از لغات در سطح پیشرفته می باشند و برای تمامی سطوح نیز مناسب است.

 

 معرفی بهترین سریال ها برای یادگیری زبان نروژی

در این بخش به معرفی چند سریال نروژی برای یادگیری این زبان پرداخته شده

Lilyhammer

Lilyhammer movie

یک گانگستر آمریکایی در برنامه حفاظت شاهد، قرار می گیرد و به همین دلیل به یک شهر کوچک در نروژ فرستاده می شود که در این شهر او سعی می کند که یک زندگی جدید را آغاز نماید. این سریال یک انتخاب خوب برای افراد مبتدی است و برای افرادی که زبان انگلیسی را نیز بلد می باشند می تواند بیشتر به یادگیری شان کمک نماید.

 

Home Ground

Home Ground movie

این سریال یک سریال درام ورزشی در مورد فوتبال می باشد که داستان Helena Mikkelsen اولین سرمربی زن در لیگ حرفه ای فوتبال مردان را روایت می کند. در این سریال با فراز و نشیب های هلنا برای اینکه بتواند خود را اثبات کند و به موفقیت برساند روبرو خواهید شد.

 

Occupied

Occupied movie

سریال Okkupert یک سریال ماجراجویی است که در آینده ای نزدیک رخ می دهد. زمانی که کشور نروژ به دلیل بحران اقلیمی تصمیم به توقف تولید سوخت گرفته است در مقابل روسیه به نروژ برای تولید و ذخیره سوخت فشار می آورد.این سریال کمی برای افراد برای یادگیری زبان نروژی چالش برانگیز است. این سریال دارای لغات پیشرفته سیاسی می باشد.

 

Home for Christmas

Home for Christmas series

یک دختر ۳۰ ساله که از رفتار خانواده خود در مورد زندگی مشترکش خسته شده است مجبور می شود تا به دروغ بگوید که نامزد کرده است. به همین دلیل او تنها ۲۴ روز فرصت دارد تا یک نفر را به عنوان نامزد پیدا کرده و با خود برای کریسمس به خانواده اش معرفی کند. این سریال بسیار برای افراد مبتدی عالی است و دارای جملات و اصطلاحات کاربردی روزمره می باشد.

 

Borderliner

Borderliner seris

این سریال یک سریال جنایی است که داستان یک کارآگاه می باشد که شواهد یک قتل را از خانواده اش مخفی می کند. اما در ادامه همکارش به موضوع مشکوک می شود. این سریال می تواند به شما کلمات بسیاری را در مورد جنایت و موارد مرتبط با پلیس آموزش دهد.

 

ورود به صفحه کلاس آموزش زبان نروژی

مطالب پیشنهادی

آموزش حروف الفبای زبان نروژی

رای دهید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *