معرفی بهترین کتاب ها برای زبان کنکور

معرفی بهترین کتاب ها برای زبان کنکور

معرفی بهترین کتاب ها برای زبان کنکور

زبان انگلیسی برای کنکور در تمامی رشته ها جز مهم ترین بخش های کنکور به حساب می آید. این مبحث در بخش عمومی کنکور مورد پرسش می باشد که شامل ۴ بخش است و مجموعا دارای ۲۵ تست می باشد. بخش های زبان در کنکور به صورت زیر می باشد:

۶ تست لغت، ۵ تست گرامر، ۴ تست کلوز، ۱۰ تست درک متن.

در این بخش که اکثر متقاضیان بار زیادی را برای پاسخ گویی به آن اختصاص نمی دهند که همین موضوع می تواند فرصت بزرگی را برای کسانی ایجاد کند که می توانند درصد بالایی را از این قسمت کسب نمایند و رتبه خود را بهبود دهند و در رقابت از سایرین پیشی بگیرند. برای موفقیت در این قسمت باید دایره لغات مناسبی را بلد باشید، از نکات گرامری بهره کافی را برده و بتوانید با مدیریت زمان بهترین نتیجه را دریافت نمایید.

در این خصوص منابع متعدد و مناسبی براساس نیاز مخاطبین در هر بخش از سوالات کنکور زبان منتشر شده است که شما می توانید با مطالعه آن ها و تست های مختلف خود را برای پاسخ گویی به این بخش از کنکور آماده نمایید. لازم بذکر است که منبع اصلی مطالعه شما باید کتاب های درسی دوره متوسطه یا دبیرستان شما باشد و این کتاب ها را تنها به عنوان کتاب های کمک درسی و برای تست زنی استفاده نمایید.

هر چند بسیاری از این کتاب ها به صورت کامل و با طبقه بندی های منظم و دقیق به بررسی کتاب های درسی پرداخته اند.

در ادامه به معرفی و بررسی یک سری از مهم ترین و بهترین کتاب ها و منابع کنکور زبان خواهیم پرداخت تا بتوانیم به شما برای انتخاب کتاب مورد نظر کمک کرده باشیم. پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

 

بخش های مختلف بخش زبان کنکور

بخش زبان کنکور از ۴ قسمت اصلی تشکیل شده است که هر بخش به صورتی خاص باید مورد بررسی و پاسخ گویی قرار گیرد.

بخش اول شامل سوالاتی در مورد لغات می باشد که به صورت سوالات چهار گزینه ای مطرح شده اند و شما باید براساس معنی و نقش کلمات، واژه مورد نظر را انتخاب نمایید. در این بخش باید دایره لغات خوبی داشته باشید و با نقش های مختلف کلمات مانند اسم، فعل، صفت و قید و معانی آن ها آشنا باشید. برای این بخش تست زدن زیاد، می تواند بسیار مفید باشد که باعث می شود لغات بیشتر و متداول تری را که در کنکور مورد استفاده بوده را مشاهده کنید و اینکه دایره لغات خود را افزایش دهید هر چند واژگان چیزی خارج از کتاب های درسی نمی باشند.

بخش دوم شامل گرامر خواهد بود این بخش همانطور که از عنوانش مشخص است دانش دستور زبانی شما را در زبان انگلیسی به چالش می کشد و شما باید با قواعد مختلف زبان انگلیسی به خوبی آشنایی داشته باشید. برای این بخش نیز جدا از خواندن قواعد و نحوه بکارگیری آن ها با زدن تست های زیاد می توانید بر این بخش نیز مسلط شوید.

بخش سوم که با نام کلوز بیان می شود شامل یک متن می باشد که در آن چند قسمت به صورت جای خالی مشخص شده که باید با لغاتی که به شما داده شده پر شوند در این بخش هر دو معقوله گرامر و لغات مورد بررسی است و نیز درک مطلب از موضوع مطرح شده نیز مهم است. این بخش یکی از بخش های سخت کنکور زبان می باشد.

بخش چهارم که بخش آخر کنکور زبان است به عنوان درک مطلب یا ریدینگ مطرح می شود شما در این بخش باید به یک سوال که در مورد یک متن داده شده است پاسخ دهید که سوالات به صورت مختلف مطرح شده اند اما یکی از نکات و ویژگی های این بخش این است که اگر تکنیک های پاسخ گویی به این بخش را به خوبی فرابگیرید براحتی می توانید از این بخش درصد خوبی را بدست آورید. بیشتر متقاضیان در زبان کنکور از این بخش کمی ترس داشته و به دلیل اینکه باید متنی را مطالعه کنند و با درک آن به یک سری سوال پاسخ دهند همیشه برای شان یک معضل بوده است اما شما می توانید با یک سری تکنیک ساده بدون اینکه متن را به صورت کامل بخوانید به درک متن پرداخته و سوالات مربوط به آن را پاسخ دهید.

 

بهترین منابع و کتاب های کمک درسی زبان کنکور

در این قسمت با توجه به منابع موجود به معرفی بهترین کتاب های زبان کنکور خواهیم پرداخت تا  بتوانید با مقایسه آن ها و براساس نیاز خود با استفاده از این منابع بهترین نتیجه را در بخش کنکور زبان کسب کنید. لازم بذکر است ترتیب منابع نشان از برتری این منابع نسبت به یکدیگر نیست.

 

۱. کتاب انگلیسی کامل کنکور میکروطلایی گاج

کتاب انگلیسی کامل کنکور میکروطلایی گاج

انتشارات گاج یکی از قدیمی ترین و بهترین انتشارات کتاب های کمک درسی و تست کنکور در درس های مختلف می باشد. این انتشارات برای زبان انگلیسی کنکور نیز به تهیه کتاب های مختلف پرداخته است که آخرین کتاب این مجموعه که به صورت درسنامه و تست می باشد به نام انگلیسی کامل کنکور میکروطلایی منتشر شده است.

در این کتاب در بخش درسنامه به صورت ساده به بیان گرامر هر درس پرداخته شده و با بیان مثال های متعدد و متنوع به شما برای تسلط بر مبحث مورد نظر کمک خواهد کرد. در این بخش یک سری نکات طلایی برای فهم و درک بهتر مطالب و استفاده از آن ها برای پاسخ گویی به تست ها بیان شده است.

تست های موجود در این کتاب شما تمامی سطوح از ساده تا دشوار خواهد بود و به صورت طبقه بندی شده بیان شده است و همچنین دارای جواب های تشریحی نیز می باشد.

این کتاب توسط سعید ابراهیمی در ۵۹۲ صفحه تهیه شده است. در این کتاب ۳۳۶۸ تست سراسری و تالیفی زبان وجود دارد و دارای ۲۱۳ تست درک مطلب و کلوز می باشد.

ظاهر کتاب نیز بسیار جذاب طراحی شده که به خواننده کتاب حس خوبی را برای مطالعه این کتاب منتقل می کند. مطالعه این کتاب برای داوطلبین کنکور بسیار مفید و کاربردی می باشد.

 

۲. کتاب زبان انگلیسی جامع کنکور نظام جدید مبتکران

کتاب زبان انگلیسی جامع کنکور نظام جدید مبتکران

این کتاب نیز یکی از مجموعه های جامع برای زبان کنکور می باشد که با شعار سه کتاب در یک کتاب منتشر شده است و کتاب های پایه دهم تا دوازدهم که برای کنکور مورد استفاده هستند را به صورت یک کتاب جمع آوری کرده است و در اختیار دانش آموزان قرار داده است. در این کتاب نکات مهم و کلیدی که در کتاب های هفتم تا یازدهم نیز وجود دارد آورده شده است که می توانید در این کتاب مطالعه نمایید. این کتاب دارای یک واژه نامه رایگان است که به همراه این کتاب در اختیار شما قرار داده می شود که به شما برای مطالعه و مرور لغات کمک شایانی خواهد کرد.

این کتاب دارای درسنامه می باشد که به همراه مثال ها و تست ها مختلف به شما برای درک این مطالب کمک خواهد کرد. تست های این کتاب به صورت طبقه بندی شده مطرح شده که به همراه پاسخ تشریحی به آن ها جواب داده شده است. این کتاب از چاپ خوبی برخوردار بوده که دانش آموزان را برای مطالعه مطالب مشتاق خواهد کرد. این کتاب توسط روزبه شهلایی مقدم و شهاب اناری تالیف شده. ۱۷۳۴ تست در کل کتاب آورده شده و در ۴۶۴ صفحه به چاپ رسیده است. با در اختیار داشتن این کتاب می توانید نکات اصلی و مهم برای پاسخ گویی به سوالات کنکور را به خوبی دریافته و نتیجه مناسبی را دریافت نمایید.

 

۳. کتاب زبان کنکور شبقره

کتاب زبان کنکور شبقره

یکی از پرطرافدارترین کتاب های زبان کنکور، کتاب زبان کنکور شبقره است که توسط دکتر کیاسالار نوشته شده. این کتاب به صورت کامل به آموزش گرامر زبان کنکور پرداخته و با استفاده از تست های مختلف به بررسی دقیق تر این نکات برای درک نکات گرامری به شما برای فهم و درک کامل آن ها کمک می کند. در این کتاب جدا از بحث گرامر یک سری ایستگاه های واژه کنکور وجود دارد که به شما برای یادگیری لغات زبان کنکور کمک خواهد کرد. در این کتاب به یک سری نکات کلیدی مثل ۳۰ خطای رایج در ترجمه جمله انگلیسی، دسته بندی کاربردی متن های سراسری و ترجمه متن های سراسری به صورت کامل پرداخته است که از ویژگی های بارز این کتاب می باشد. این کتاب بیشتر از ۱۵۰ بار تا کنون به چاپ رسیده که نشان از محبوبیت و مفید بودن آن برای دانش آموزان دارد.

این کتاب شامل ۹۱۱ سوال گرامر تالیفی به همراه سوالات سراسری با پاسخ تشریحی است. برای واژگان دارای ۱۷۰۰ تست تالیفی و ۲۸۶ تست سراسری است. دارای ۱۵۰ متن و کلوز سراسری به همراه ترجمه فارسی نیز است. این کتاب در ۴۴۰ صفحه گردآوردی شده و دارای یک کتابچه رایگان ۲۲۸ صفحه ای نیز می باشد.

 

۴. کتاب موج آزمون زبان انگلیسی کنکور نشر الگو

کتاب موج آزمون زبان انگلیسی کنکور نشر الگو

یکی از کتاب های تقویت مهارت تست زنی زبان کنکور کتاب نشر الگو با نام موج آزمون زبان انگلیسی است که به شما کمک می کند تا با تست های مختلف زبان کنکور آشنا شوید و مهارت تست زنی خود را بهبود بخشید. در نتیجه با توجه به این نکته که در سالی که به کنکور ختم می شود باید بیشتر بر روی مهارت تست زنی و مدیریت زمان کنکور تمرکز و توجه خاصی نمایید و از این رو این کتاب می تواند به شما برای اینکار کمک نماید.

این کتاب بیشتر برای جمع بندی و بالا بردن سرعت تست زنی دانش آموزان مفید می باشد پس اگر بر روی مطالب زبان مسلط هستید این کتاب برای تمرین و دوره کردن مطالب یکی از بهترین گزینه های مورد بررسی است. همچنین این کتاب برای افرادی که وقت کافی برای خواندن و یادگیری همه مطالب ندارند نیز بسیار مناسب است که با استفاده از تست های مختلف و نکته مطرح شده بتوانند درصدی را در کنکور زبان کسب نمایند.

این کتاب زبان کنکور نوشته روزبه شهلایی مقدم می باشد که دارای ۱۰۵۷ تست در ۲۸۴ صفحه است.

 

۵. کتاب انگلیسی جامع کنکور تست خیلی سبز

کتاب انگلیسی جامع کنکور تست خیلی سبز

یکی از انتشارات خیلی موفق در زمینه کتاب های کنکور نشر خیلی سبز می باشد که در سالیان اخیر توانسته منابع آموزشی با کیفیت بالایی را ارائه نماید و به دانش آموزان برای کسب موفقیت در کنکور کمک نماید. برای زبان کنکور نیز این انتشارات کتاب انگلیسی جامع کنکور را که شامل مباحث دهم، یازدهم و دوازدهم هست را ارائه کرده است. این کتاب دارای درسنامه و تست های متنوع برای درک بهتر مفاهیم و متن ها و سوالات تالیفی استاندارد می باشد.

این کتاب توسط رضا کیاسالار تالیف شده و دارای ۲۸۱۹ تست می باشد که در ۵۱۴ صفحه به چاپ رسیده است همچنین این کتاب بسیار بروز بوده و از سال ۹۸ به چاپ رسیده است که دانش آموزان می توانند آن را جز گزینه های خرید خود قرار دهند.

 

۶. کتاب زبان انگلیسی جامع کنکور مشاوران آموزش

کتاب زبان انگلیسی جامع کنکور مشاوران آموزش

انتشارات مشاوران آموزش یک کتاب برای آمادگی تست در درس زبان را برای داوطلبین کنکور براساس پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم طراحی کرده اند. این تست ها شامل تست های سراسری و تالیفی بوده که بسیاری از آن ها دارای پاسخ تشریحی برای شرح درس می باشند.

در این کتاب تدریس گرامر، ارائه واژگان خط به خط برای هر درس و یک سری راه کارهای مهم و کلیدی برای یادگیری واژگان نیز ارائه شده است. در این کتاب برای مطالعه هر درس برنامه ریزی مطالعه نیز ارائه شده است. این کتاب دارای بیش از ۲۰۰۰ تست برای تسلط به موضوع تست زنی می باشد. همچنین مناسب تمامی رشته های تحصیلی نیز است. نویسنده ی این کتاب فریبرز قنبری بوده که در سال ۹۸ این کتاب توسط انتشارات مشاوران آموزش در ۲۹۶ صفحه به چاپ رسیده است.

 

۷. کتاب جمع بندی زبان خیلی سبز

کتاب جمع بندی زبان خیلی سبز

یکی دیگر از کتاب های زبان کنکور خیلی سبز کتاب جمع بندی زبان آن می باشد که برای دوران نزدیک به امتحان طراحی شده که می تواند به عنوان یک کتاب مناسب برای دوره کردن مطالب و تست زدن و تقویت مهارت تست زنی بکار گرفته شود این کتاب شامل ۷۵۲ تست بعلاوه ۲ آزمون جامع می باشد که می تواند شبیه سازی مناسبی برای امتحان کنکور زبان داوطلبین باشد.

 

جمع بندی

در پایان می توان بیان کرد که برای انتخاب بهترین منبع برای مطالعه جهت کنکور زبان در کنکور سراسری باید به هدف و مدت زمان مطالعه و سطح زبانی خود توجه کنید و بهترین گزینه را براساس آن انتخاب نمایید. دانش آموزانی که از سطح زبان خوبی برخوردار هستند شاید تنها با یک کتاب تست زنی بتوانند به نتیجه دلخواه خود دست یابند و مطالعه درسنامه ها تنها وقت آن ها را تلف نماید. اما دانش آموزانی که نیاز دارند که به یادگیری مطالب بپردازند بهتر است اول با کتاب های دارای آموزش به کسب مهارت در این مبحث بپردازند و  سپس در صورت نیاز به سمت کتاب های تست و جمع بندی بروند.

 

 

چگونه زبان انگلیسی کنکور را بخوانیم؟

 

4/5 - (5 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *