آشنایی با جملات و مکالمه محاوره ای انگلیسی

آشنایی با جملات و مکالمه محاوره ای انگلیسی

انگلیسی محاوره ای چیست؟

تفاوت بین دو عبارت زیر در چیست؟

“Hello, how are you today? I hope you’re doing well”

“?Hey man, what’s up? Everything good with you”

اولین جمله، جمله ای است که احتمالا شما در کلاس درس یاد خواهید گرفت. این راه یک روش مرسوم و مناسب برای سلام و احوالپرسی می باشد که به صورت گرامری کاملا درست است.

اما در صحبت کردن در زبان انگلیسی همیشه آدم ها به شکل آنچه که در حالت گرامری درست است و یا همان حالت کتابی صحبت نمی کنند. در این حالت جمله دوم بیشتر نزدیک به جملاتی است که شما در صحبت کردن بین آدم ها ممکن است بشنوید حرف می زنند.

مطمئنا شما این تفاوت ها را دریافته اید و از طریق کتاب خواندن یا تماشای فیلم و سریال متوجه آن ها شده اید. معمولا زبانی که بوسیله افراد در مکالمات معمول و محاوره مورد استفاده است با زبانی که شما در کلاس درس فرا می گیرید متفاوت است.

زبان یا مدل مکالمه ای که افراد استفاده می کنند زمانی که می خواهند به صورت غیررسمی با یکدیگر صحبت نمایند به نام انگلیسی محاوره ای Conversational English شناخته می شود.

در ادامه برای اینکه بتوانید این جنبه از زبان انگلیسی را فرا بگیرید راه حل هایی را ارائه کرده ایم و در مورد تقویت مکالمه در این زمینه روش هایی مطرح شده است. با ما همراه باشید.

 

انواع مختلف انگلیسی محاوره ای

به مدلی که شما زبان مادری خود را صحبت می کنید فکر کنید. طریقه صحبت کردن شما زمانی که با همکاران یا رئیس تان صحبت می کنید متفاوت از حالتی است که شما با اعضای خانواده و دوستان تان حرف می زنید است. شما زمانی که در یک محیط حرفه ای هستید متفاوت تر از زمانی که در یک مهمانی یا پارتی هستید صحبت می کنید. همه چیز از مکان، نوع جایگاه اجتماعی تا حتی سن و سال در نحوه صحبت کردن انسان ها تاثیر گذار است و باعث تفاوت در مکالمات می شود.

این حالت در زبان انگلیسی نیز وجود دارد. مدل های مختلف از انگلیسی محاوره ای در زبان انگلیسی وجود دارد که برخی از آن ها عبارتند از :

 

۱. slang یا مدل حرف زدن کوچه بازاری

Slang یک مدل حرف زدن در زبان انگلیسی غیررسمی است که به نوعی می توان آن را مدل حرف زدن کوچه بازاری زبان انگلیسی نامید. همچنین براساس سن و سال و جایگاه اجتماعی افراد این نوع حرف زدن در زبان انگلیسی نیز متفاوت می باشد. بنابراین،‌ اگر تمایل به یادگیری این نوع زبان و کلمات دارید بهتر است که نوع مدلی که می خواهید را انتخاب کنید و تنها از آن مدل اصطلاحات و جملات براساس شخصیتی که دارید استفاده نمایید. همانطور که مشخص است استفاده از اصطلاحاتی که یک نوجوان استفاده می کند برای یک فرد میانسال خوشایند نخواهد بود پس باید اصطلاحات مناسب خود را یاد گرفته و بکار ببرید.

 

۲. Casual یا غیررسمی و خودمونی

یک مکالمه غیررسمی و به عبارتی خودمونی یک مکالمه ساده و راحت است. در مکالمات غیررسمی گرامر زیاد به میزانی که در حالت رسمی اهمیت دارد، مهم نمی باشد. مکالمات در این حالت بین موضوعات مختلف به سادگی چرخش می کنند. به عنوان مثال از این نوع مکالمات شما در زمانی که می خواهید با خانواده و یا دوستان خود صحبت کنید استفاده می کنید.

 

۳. Work-casual یا غیررسمی کاری

مکالمات غیررسمی کاری، به نوعی از مکالمات اطلاق می شوند که شما با همکاران خود و در محیط کاری خود می توانید برقرار نمایید. در این حالت محیط مکالمات همچنان حالتی رسمی داشته اما در این نوع مکالمات شما به صورت راحت تر به صحبت کردن خواهید پرداخت نسبت به زمانی که با رئیس خود صحبت می کنید. این نوع از مکالمات بین حالت رسمی و غیررسمی متغیر است.

تصور کنید می خواهید با چه کسی در زبان انگلیسی به مکالمه بپردازید. آیا به دنبال پیدا کردن دوست هم سن و سال خود هستید؟ یا می خواهید زبان خود را در مهارت اسپیکینگ بهتر کنید برای اینکه بتوانید مکالمات کوتاه خوبی داشته باشید مثلا در محیط کار؟ جواب شما به این نوع سوالات مشخص می کند نوع مکالمه انگلیسی که باید یاد بگیرید چگونه باید باشد.

 

چه زمانی باید شروع به یادگیری انگلیسی محاوره ای کنید؟

شما در هر سطحی که از زبان انگلیسی هستید می توانید شروع به یادگیری انگلیسی محاوره ای نمایید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که باید انگلیسی محاوره ای را همراه با انگلیسی معمول یاد بگیرید. کار بسیاری پیچیده و زیادی نیست فقط برای هر کلمه یا اصطلاحی که یاد می گیرید سعی کنید مدل محاوره ای آن را نیز فرا گرفته و از آن نیز استفاده نمایید.

اگر امکان این حالت را داشته باشید که بتوانید با افراد نیتیو و یا کسانی که به خوبی انگلیسی را حرف می زنند تمرین نمایید یادگیری شما دوچندان خواهد شد.

 

۸ روش برای یادگیری انگلیسی محاوره ای

آشنایی با جملات و مکالمه محاوره ای انگلیسی

۱. اعتماد به نفس خود را با چت کردن به صورت آنلاین تقویت کنید

بیان کردیم که بهتر است با افراد نیتیو و یا کسانی که از سطح زبانی خیلی خوبی برخوردار هستند به مکالمه بپردازید اما اگر اعتماد به نفس این کار را هنوز کسب نکرده اید می توانید با این افراد به صورت آنلاین چت نمایید.

البته این کار به شما کمک نمی کند تا قدرت صحبت کردن خود را بالا ببرید. اما به شما کمک خواهد کرد که از جملات و کلمات محاوره ای استفاده کنید و بتوانید یاد بگیرید که چگونه از این نوع جملات و اصطلاحات استفاده کنید. این مهارت به شما کمک خواهد کرد تا اعتماد به نفس لازم را برای صحبت کردن بدست آورید.

انگلیسی محاوره ای را بخشی از مکالمات روزمره خود قرار دهید. برای تقویت انگلیسی محاوره ای از طریق برقراری ارتباط به صورت آنلاین می توانید از موارد زیر بهره بگیرید:

 

۱. از ابزار های ترجمه آنلاین استفاده کنید

یکی از مزیت های چت کردن این است که شما زمان کافی برای اینکه جمله مناسب و درست را پیدا کنید خواهید داشت. ابزارهایی چون گوگل ترنسلیت و یا دیگر وبسایت ها می تواند به شما این امکان را بدهد.

 

۲. استفاده از کامنت ها در فضای مجازی

اگر اهل خواندن مقالات در وبسایت ها و کپشن ها در فضای مجازی هستید می توانید از مکالماتی که در بخش کامنت ها وجود دارد استفاده کنید. همچنین می توانید خود نیز کامنت بگذارید و یا با دیگران وارد بحث شوید و از این طریق به مکالمه بپردازید.

 

۳. از پرسیدن سوال نترسید

پرسیدن سوال یکی از بهترین راه های یادگیری است در نتیجه نترسید و سوال خود را مطرح کنید تا متوجه شوید معادل یک سری جملات در انگلیسی محاوره ای چیست؟ در این حالت می توانید اطلاعات بسیار مفیدی را کسب نمایید.

 

۴. جایگاه استفاده از هر اصطلاح را  یاد بگیرید

در صورتی که اصطلاحی را فرا می گیرید حتما از نحوه و جایگاه بیان آن مطلع شوید تا بتوانید در جای مناسب از آن استفاده نمایید. با استفاده از جستجو در اینترنت و یا دیکشنری های آنلاین می توانید از این موضوع مطلع شوید و یا از یک فرد نیتیو و یا مطلع که از آن اصطلاح استفاده کرده نیز می توانید این موضوع را پیگیری نمایید.

 

۲. یادگیری انگلیسی محاوره ای با کمک گرفتن از یک فرد دیگر

چت کردن به صورت آنلاین شروع خوبی می باشد، اما باید به سمت صحبت کردن به صورت واقعی نیز حرکت کنید. در این حالت به دلیل اینکه در لحظه در حال صحبت کردن می باشید نمی توانید از ابزارهای دیگر مثل گوگل ترنسلیت استفاده کرده تا جملات را درست و دقیق بیان کنید. در این حالت اگر بتوانید فردی را پیدا کنید که می خواهد زبان شما را آموزش ببیند می توانید با یکدیگر به تبادل زبانی بپردازید و در این حالت هر دو به صورت دقیق به اصطلاحات و جملات مورد نیاز در حالت محاوره ای خواهید رسید.

در این حالت راحت تر بسیاری از اصطلاحات را که نمی توان به خوبی به زبان دیگر ترجمه کرد را آموزش خواهید دید و از یک فرد نیتیو برای آموزش بهره خواهید برد که بسیار مفید می باشد.

زمانی که شما با یک فردی که زبان را خیلی خوب بلد می باشد شروع به صحبت کردن می کنید این فرد می تواند به شما در پیدا کردن معانی و برخی از کاربردهای آن کمک نماید اما مزیت یک فرد نیتیو در این است که می تواند به شما مفهوم و طریقه بیان و جایگاه استفاده از هر کلمه را یاد دهد و حتی به شما این موضوع را بگوید که لحن بیان شما چه تاثیری بر روی معنی آن کلمه یا جمله خواهد داشت.

 

۳. از أخر شروع کنید، صحبت کردن را آغاز کنید

زمانی که بیان می شود که شما در هر سطحی که هستید می توانید به یادگیری انگلیسی محاوره ای بپردازید چیزی دور ذهن نیست. همانطور که می دانید زمانی که می خواهید چیزی را یاد بگیرید مانند شنا باید در آب بروید و نمی توانید با ایستادن کنار آب این کار را فرا بگیرید در نتیجه زبان نیز همین طور می باشد پس باید خود را در زبان غرق کنید و از اینکه از همان ابتدا شروع به صحبت کنید نترسید چون راه یادگیری همین است.

هر چقدر بتوانید به زبان انگلیسی بیشتر صحبت کنید و بیشتر آن را بشنوید و از آن در موقعیت های مختلف بهره بگیرید می توانید با روند سریع تری مسیر یادگیری را پیش ببرید. در نتیجه خجالت و ترس را کنار بگذارید و حتی به غلط نیز شروع به صحبت کردن کنید.

تنها کاری که باید برای این موضوع بکنید این است که کلمات مورد نیاز برای بیان موضوع خود را یاد گرفته سعی کنید هر طور که شده حتی با گرامر غلط با این کلمات جمله بسازید و منظور خود را به طرف مقابل برسانید همانند  یک کودک که شروع به یادگیری زبان می کند.

این روش همانطور که توضیح داده شد می تواند ترسناک باشد اما نگران نباشید با نکاتی که در ادامه مطرح شده می توانید این موضوع را به خوبی اجرایی کنید:

 

۱. بر روی کاربرد کلمات تمرکز کنید نه چرایی کاربردشان

بسیاری از نیتیو زبان ها نیز نمی توانند به شما بگویند که چرا یک ساختار درست می باشد یا غلط در نتیجه شما نیز به دنبال این موضوع نباشید و فقط بر روی چگونگی استفاده از آن ها تمرکز کنید. پس به جای این که بپرسید که چگونه باید از کلمات برای برقراری ارتباط استفاده کنید یاد بگیرید که در آن موقعیت چه چیزی را می توانید بگویید.

 

۲. نگران گرامر نباشید

در این روش این که بتوانید منظور خود را منتقل کنید مهم تر از این است که بخواهید به صورت صحیح صحبت کنید. تنها به صحبت کردن فکر کنید و نیز استفاده از کلمات برای ساخت جمله حتی با ساختارهای گرامری غلط.

 

۳. گوش کنید و سپس مطالب را یادداشت کنید

زمانی که کلمه ای را می شنوید و برای تان جدید است دوست دارید که در همان لحظه آن را یادداشت کنید اما این کار شما را از حرف زدن بازمی دارد پس این کار را نکنید و در این مواقع بهتر است مکالمه خود را با گوشی خود ضبط کنید و سپس به فایل صوتی ضبط شده گوش دهید و به یادداشت کردن کلمات بپردازید.

 

۴. یک سناریو مکالمه بنویسید

اگر ورود به مکالمه برای تان ترسناک است می توانید برای این کار یک سناریو بنویسید. برای اینکار می توانید به صورت یک فیلم نامه یا نمایشنامه مشخص یک مکالمه را ترتیب دهید. برای این کار می توانید یک سناریو مشخص در مورد یک موضوع را انتخاب کنید و براساس مواردی که ممکن است در آن بکار رود یک مکالمه را تشکیل دهید.

به عنوان مثال اکر قصد دارید که به همراه دوستان تان به رستوران بروید می توانید یک سناریو از پیش تعیین شده را از مواردی که بیشتر امکان دارد رخ دهد را ترتیب دهید و از آن ها استفاده کنید. این مکالمات می تواند بسیاری از موارد را از صحبت کردن با گارسون و یا صحبت کردن با دوستانت را شامل شود.

فقط بخاطر داشته باشید که این مکالمات چیزهایی نخواهند بود که به صورت دقیق رخ دهند و مورد استفاده باشند اما می تواند شما را برای حضور در آن موقعیت بیشتر آماده گردانند.

 

۵. موضوعاتی را مطالعه کنید که به آن ها علاقه مند هستید

انگلیسی محاوره ای تنها به این معنا نیست که یک سری کلمات خاص را در این باره یاد بگیرید. به این معناست که بتوانید یک مکالمه را برقرار کرده و آن را بسط دهید. در این باره صحبت کردیم که می توانید با استفاده از مثلا نوشتن یک مکالمه این کار را انجام دهید. یکی دیگر از راه هایی که می توانید این کار را انجام دهید این است که دانش خود را بالا ببرید.

برای این کار بهتر است با موضوعاتی شروع کنید که به آن ها علاقه مند هستید پس در نتیجه می توانید راحت تر آن ها را درک کرده و با آن ها ارتباط برقرار کنید. شما می توانید از هر طریق و منبعی به این اطلاعات دست یابید.

برای این کار به خواندن وبسایت های شخصی، اکانت های مرتبط در صفحات مجازی و یا مواردی دیگر به یادگیری بپردازید.

 

۶. استفاده از دیکشنری محاوره ای

زمانی که داریم در مورد انگلیسی محاوره ای حرف می زنیم، اشاره به مدل زبانی داریم که در مکالمات روزمره مردم از آن برای برقراری ارتباط با یکدیگر بیشتر به صورت غیررسمی از آن بهره می گیرند که کمتر در کتاب ها و منابع رسمی به آن ها اشاره می شود.

بسیاری از کلمات در این حالت دارای معانی متفاوتی هستند که برای فهم ان ها می توانید از دیکشنری محاوره ای استفاده کنید.

بخاطر داشته باشید که این نوع از دیکشنری ها براساس مکان و سن متفاوت می باشند. پس باید براساس نیاز خود از این نوع دیکشنری ها استفاده کنید و در هر زمان که یک کلمه جدید را یاد می گیرید بهتر است در این دیکشنری ها نیز آن را چک کنید تا روند برای تان سخت نشود.

 

برخی از این دیکشنری ها که می توانید برای این کار استفاده کنید به قرار زیر می باشند:

۱. Dare Dictionary

۲. Online Slang Dictionary

۳. Urban Dictionary

فقط در دیکشنری آخر باید حواست تان باشد که اطلاعات می تواند به وسیله افراد تغییر کند و ممکن است دیدگاه ها در مورد یک موضوع متفاوت بیان شده باشد.

 

۷. براساس نیاز خود به یادگیری لغات بپردازید

چگونه باید لغات را یاد بگیرید؟ بسیاری از زبان آموزان زبان انگلیسی از طریق کتاب های لغات به یادگیری لغات مختلف می پردازند. برخی دیگر از طریق فیلم ها و سریال ها و یا کتاب های متفرقه و پادکستها و یادداشت برداری از لغات به یادگیری لغات می پردازند. اما چند درصد از این لغاتی که یاد می گیرید را در مکالمات خود استفاده می کنید؟

تلاش کنید لغاتی را یاد بگیرید که از آن ها استفاده می کنید. نوشتن هر لغت جدیدی که از هر طریقی آن را می شنوید و زمانی که می خواهید مکالمه ای را برقرار کنید نمی توانید از آن استفاده کنید و بکارتان نمی آید کمکی به شما نخواهد کرد.

اما اگر هنوز اصرار دارید تا لیستی از کلمات را برای یادگیری داشته باشید می توانید از کلمات متداولی که در مکالمات روزانه زبان انگلیسی استفاده می شود بهره بگیرید. در نتیجه به جای یادگیری لغات گوناگون به یادگیری واژگانی بپردازید که از آن ها می توانید بیشترین استفاده را ببرید.

 

۸. جایگزین هایی برای صحبت کردن پیدا کنید

فرض کنید شما می توانید با اعتماد به نفس بالا به صورت روان انگلیسی محاوره ای را صحبت کنید اما در برخی از مواقع ممکن است در خصوص برخی از موضوعات دچار مشکل شوید و ندانید که چه چیزی را باید بیان کنید و از چه کلمه یا اصطلاحی استفاده کنید و چگونه باید منظور خود را برسانید.

در نتیجه برای این حالت باید از روش های دیگر برای برقراری ارتباط و منظور خود استفاده کنید. به عنوان مثال استفاده از مترادف کلمات و یا کلماتی که معنی نزدیکی به چیزی که می خواهید بیان کنید دارند و یا استفاده از زبان بدن برای رساندن منظور خود و یا حتی استفاده از توضیح آن کلمه یا اصطلاح با استفاده از کلمات دیگر منظور خود را برسانید.

مطمئن باشید تمامی نیتیو زبان ها با این مشکل مواجه خواهند شد و آن ها نیز با استفاده از این جایگزین ها منظور خود را به طرف مقابل منتقل می کنند و دست از صحبت کردن نمی کشند که این خود نیز نوعی از انگلیسی محاوره ای است.

شما می توانید این مهارت را با بازی هایی چون پانتومیم و یا بیست سوالی تقویت کنید و یا همچنین تمرین کنید تا هر کلمه را به یک شکل دیگر توضیح دهید تا بتوانید منظور خود را منتقل کنید.

 

استفاده از کتاب Common American Phrases in everyday Context

در آخر به معرفی یک کتاب بسیار کاربردی برای یادگیری انگلیسی محاوره ای با کلی اصطلاح مهم و متداول پرداخته ایم. کتاب مورد نظر یکی از کتاب های مهم برای یادگیری اصطلاحات متداول محاوره ای زبان انگلیسی است که در بسیاری دیگر از مواقع حتی در برخی از موارد رسمی نیز بکار برده می شود اما بیشتر به شما برای بهبود انگلیسی محاوره ای کمک خواهد کرد.

این کتاب به صورت یک دیکشنری براساس اصطلاحات متداول محاوره ای طراحی شده که شما می توانید براساس حروف الفبا انگلیسی به این کتاب مراجعه کرده و براساس موقعیت مورد نظر اصطلاحات مناسب برای برقراری مکالمه را فرابگیرید.

 

بیشتر بخوانید:

مکالمه در مورد آب و هوا و گزارش آب و هوا

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *