چرا باید زبان ترکی استانبولی یاد بگیریم؟

چرا باید زبان ترکی استانبولی یاد بگیریم؟

دلایل بسیاری برای یادگیری یک زبان وجود دارد مانند ملاقات با افراد جدید، فرصت های شغلی بهتر، مسافرت، بالا بردن اعتماد به نفس، درک و شناخت فرهنگ های مختلف و موارد دیگر که هر کدام می تواند باعث شود شما به یادگیری یک زبان بپردازید.

برخی روانشناسان شناختی هم معتقد هستند که یادگیری یک زبان دیگر باعث بهبود حافظه می شود و حتی توانایی انجام چند کار به صورت همزمان را به شما می دهد و از مبتلا شدن به بیماری هایی شبیه آلزایمر جلوگیری می کند و به عبارتی مثل استروئیدها برای مغز شما می باشد.

ما در این مقاله می خواهیم به چرایی یادگیری زبان ترکی بپردازیم که برای بسیاری از افراد ممکن است گنگ و نامشخص باشد. در حالی که هر زبانی نقاط مثبت و منفی خود را دارد بسیاری از اهمیت زبان ترکی مطلع نمی باشند.

به همین دلیل در اینجا به بیان دلایلی می پردازیم که یادگیری زبان ترکی را مهم نشان می دهد پس با ما همراه باشید.

 

نگاهی مختصر به زبان ترکی استانبولی

زبان ترکی قسمتی از خانواده زبان Turkic است که یک مجموعه ای بسیار شبیه به زبان هایی است که در اروپای شرقی تا غرب چین مورد استفاده است.

زبان ترکی دارای تاریخچه ای غنی و پیچیده است اما اگر این موضوع را ساده نگاه کنیم در حالت کلی می توان آن را به دو فاز اصلی تقسیم کرد. در طول دوره امپراتوری عثمانی، این زبان تلفیقی از زبان های ترکی، عربی و فارسی بود. در واقع، بسیاری از لغات ترکی در این دوران از بین رفته و زبان ترکی بسیاری از کلمات اصیل ترکی خود را از دست داده است.

با این حال،‌ در سال ۱۹۲۸،‌ کمی بعد از اینکه ترکیه جمهوریت خود را تثبیت کرد، رهبر آن زمان ترکیه به نام آتاتورک تغییرات بسیاری در کشور ترکیه اعمال کرد. یکی از این تغییرات تلاشی بود برای اینکه زبان ترکی به شکلی درست درآید و حروف الفبا عربی جایگزین الفبای لاتین شود تا به این شکل بسیاری از کلمات خارجی در این زبان حذف گردد. تا امروز بسیاری از کلمات در زبان ترکی هنوز دارای لقبی به صورت ترکی جدید و ترکی قدیم دارند.

زبان ترکی یکی از زبان های خاص در دنیا است که ویژگی هایی چون آواهای هماهنگ، نداشتن جنسیت، آمدن فعل در آخر جمله و… را دارد.

 

زبان ترکی به عنوان یک زبان مهم در دنیا شناخته شده است

چرا زبان ترکی مهم است؟ اگر نخواهیم بزرگ نمایی کنیم، کشور ترکیه یکی از کشورهای مهم و با اهمیت در دنیا می باشد. به دلیل اینکه تنها کشوری است که بین دو قاره مختلف قرار گرفته است و بین قاره اروپا، مرکز آسیا و خاورمیانه مانند یک پل ارتباطی می باشد. به همین دلیل به گفته ناپلئون اگر دنیا یک کشور بود استانبول نقش پایتخت را برایش داشت.

موقعیت جغرافیایی-سیاسی کشور ترکیه باعث شده تا این کشور یک بازیگر بزرگ و مهم در مسائل تجاری و سیاسی باشد و همچنان به بهبود وضعیت خود در این زمینه مشغول است.

این موضوع به این معنا می باشد که ترکیه در یک مکان بسیار مهم واقع است و یادگیری زبان ترکی فرصت های بسیار زیادی را برای کار، سفر، تحصیل و سایر موارد ایجاد می کند.

 

کشور ترکیه به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری شناخته می شود

هر ساله بیش از ۲۵ میلیون توریست به کشور ترکیه سفر می کنند و براساس آمارهای منتشر شده این کشور جز ۱۰ کشور برتر توریستی دنیا شناخته می شود.

کشور ترکیه دارای مناظر زیبای تفریحی و تاریخی با فرهنگی غنی است. در شهرهای مختلف ترکیه مراکز خرید بزرگ، جنس ها اصل با کیفیت بالا از برندهای معروف دنیا با قیمت های مناسب پیدا می شود. هتل های مجلل با امکانات رفاهی و تفریحی باعث شده تا اقامت توریست ها در کشور ترکیه بسیار لذت بخش باشد.

یادگیری زبان ترکی نه تنها برای مسافرت به این کشور را برای شما لذت بخش تر خواهد کرد بلکه باعث می شود راحت تر بتوانید با مردم و فرهنگ این کشور ارتباط بهتری برقرار کنید و همچنین می توانید در زمینه توریست فرصت های شغلی جذابی را بدست آورید.

 

ترکی زبانان زیادی در سراسر دنیا زندگی می کنند

براساس آمارها حدود ۶۰ میلیون ترکی زبان وجود دارد که زبان ترکی را به عنوان زبان مادری شان صحبت می کنند و حدود ۱۵ میلیون نفر هستند که زبان ترکی را به عنوان زبان دوم خودشان انتخاب کرده اند که این موضوع زبان ترکی را یکی از پرمخاطب ترین زبان های دنیا قلمداد کرده است.

همچنین در ۱۲ کشور مختلف زبان ترکی در اقلیت زبانی مورد استفاده است. این آمار کشورهایی که افراد ترکی زبان زیادی مانند آلمان،‌ بلغارستان، یونان، انگلیس و… را شامل نمی شود.

همانطور که گفتیم زبان ترکی در بالای خانواده زبان Turkic قرار دارد. این مجموعه زبانی شامل ۳۵ زبان است که توسط ۱۰۹ میلیون نفر از اروپای شرقی تا غرب چین مورد استفاده می باشد. این زبان ها بسیار با هم نزدیک می باشند که شما اگر به زبان ترکی صحبت کنید براحتی می توانید از دیگر زبان های این خانواده درک خوبی را داشته باشید.

این موضوع باعث می شود که شما با یادگیری زبان ترکی بتوانید با جمعیت زیادی از مردم در سراسر دنیا به گفتگو و مکالمه بپردازید.

 

زبان ترکی یکی از زبان های خاص و  زیبا دنیا است

گرچه بسیاری از مردم دنیا تصور می کنند که زبان ترکی یکی از وژرن های دیگر زبان عربی در خاورمیانه است اما در واقع زبان ترکی یکی از زبان های خاص در بین زبان های دیگر می باشد.

اولا،‌ زبان ترکی یکی از زبان های جمع کننده است به این معنا که در این زبان پسوندهای زیادی به ریشه کلمات اضافه می شود.

دوما، زبان ترکی از قابلیت آواهای هماهنگ بهره می برد. به این معنا که پسوندها با توجه به کلماتی که به آن ها متصل می شوند تغییر می کنند که این موضوع در زبانی مثل انگلیسی موضوعی ناآشنا می باشد.

به این دلیل کلمات تلفظ خاص و زیبایی داشته و راحت تر می توان آن ها را بیان کرد.

در آخر نیز می توان به این موضوع اشاره کرد که این زبان بسیار سیستماتیک است و بسیار قابل پیش بینی می باشد. خوشبختانه برای زبان آموزان این موضوع یعنی اینکه موارد خاص و استثنا در این زبان بسیار کم می باشد خوش آیند بوده و زمانی که شما به خوبی قوانین زبان ترکی را یاد بگیرید براحتی قادر به ساخت جملات می باشید.

 

یک همسایه مهم با تاریخچه مشترک

با توجه به مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد کشور ترکیه یکی از کشورهای مهم در سطح جهان می باشد و به دلیل همسایگی با ایران این موضوع بیشتر مورد توجه ایرانیان است.

کشور ایران و ترکیه از گذشته به دلیل این همسایگی روابط مختلف و متفاوتی را با یکدیگر داشته و تجربه کرده اند. در نتیجه امروزه حتی بیشتر از گذشته به دلیل شرایط رو به رشد این کشور و ارتباط کشور ترکیه با قاره اروپا بسیار مورد توجه ایرانیان می باشد و یادگیری زبان ترکی برای بهبود شرایط زندگی و توانایی برقراری ارتباط با مردم ترکیه بسیار مورد توجه می باشد.

همچنین جدا از بحث توریستی کشور ترکیه که مقصد بسیاری از ایرانیان می باشد در بحث مهاجرت و سرمایه گذاری نیز این موضوع بسیار مورد توجه بوده که لازمه یادگیری زبان ترکی را دو چندان کرده است.

در نتیجه با توجه به این موارد یادگیری این زبان می تواند فرصت های بسیاری را برای افراد مختلف با اهداف متفاوت بوجود بیاورد که باعث شده اقبال به این زبان در بین ایرانیان افزایش یابد.

 

کجا و چگونه به یادگیری زبان ترکی بپردازیم؟

آموزشگاه زبان دهخدا با دارا بودن دپارتمان ترکی استانبولی به صورت مجزا به آموزش زبان آموزان مشتاق یادگیری این زبان پرداخته است. کلاس های زبان ترکی استانبولی موسسه زبان دهخدا به صورت حضوری و آنلاین و به شکل خصوصی و گروهی برگزار می شود.

در این کلاس ها از بروز ترین و بهترین منابع آموزشی استفاده می شود که زبان آموزان تحت نظر اساتید باتجربه و خلاق و آشنا با متدهای نوین آموزشی توسط اساتید بومی و غیربومی به یادگیری زبان ترکی می پردازند.

کلاس ها توسط سوپروایزرهای زبان ترکی نظارت می شوند و برنامه ریزی های مورد نیاز برای بهبود شرایط کلاس و زبان آموزان انجام خواهد گرفت.

کلاس های آنلاین زبان ترکی موسسه زبان دهخدا در محیط Skyroom برگزار می شود که شبیه ساز کاملی از کلاس حضوری است که باعث می شود شما حس حضور در کلاس حضوری را داشته باشید به این شکل که شما قادر به اشتراک گذاری تصویر و صدا خود می باشید همچنین این محیط دارای امکانات کلاس حضوری همچون تخته سیاه می باشد.

شما کافی است برای شرکت در کلاس زبان ترکی تنها از طریق درگاه های این آموزشگاه با ما ارتباط برقرار کرده و بعد از دریافت مشاوره و تعیین سطح رایگان به یادگیری زبان ترکی بپردازید. منتظر حضور گرم تان در آموزشگاه زبان دهخدا می باشیم.

 

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می کنیم:

مدت زمان لازم برای یادگیری زبان ترکی استانبولی

آموزش الفبای زبان ترکی استانبولی

اعداد در زبان ترکی استانبولی

سلام و احوال پرسی به زبان ترکی استانبولی

چگونه خود را به زبان ترکی معرفی کنیم؟

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *