بهترین کتاب داستان های انگلیسی برای کودکان

بهترین کتاب داستان های انگلیسی برای کودکان

یادگیری زبان توسط کتاب داستان های انگلیسی یکی از راه های جذاب و سرگرم کننده برای زبان آموزان در سنین و سطوح مختلف می باشد که با دنبال کردن یک داستان به یادگیری لغات انگلیسی پرداخته و با جملات و اصطلاحات متنوعی نیز آشنا می شوند.

از این رو استفاده از کتاب داستان های انگلیسی برای کودکان مخصوصا به صورت مصور می تواند یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان را جذاب تر نماید و آن ها را مشتاق تر از قبل برای یادگیری کرده و همچنین در موقعیت های داستانی با مواردی که آموزش دیده اند کلمات و جملات را استفاده و مرور نمایند.

خواندن چند باره کتاب داستان های انگلیسی و مرور اصطلاحات و جملات مهم و کاربردی باعث می شود تا تسلط کودک بر روی زبان انگلیسی و استفاده از جملات در موقعیت های مختلف بیشتر شود.

در این مطلب می خواهیم به معرفی یک سری کتاب داستان انگلیسی برای کودکان بپردازیم تا با استفاده از آن ها کودکان بتوانند بهتر زبان خود را تقویت کرده و با خواندن آن ها از داستان لذت برده و یادگیری برای شان جذاب تر شود.

چرا برای یادگیری زبان انگلیسی از کتاب داستان استفاده می کنیم؟

 

حافظه تصویری

بسیاری از کتاب داستان های کودکان دارای تصاویری مرتبط با داستان می باشند که این تصاویر به کودکان کمک می کنند تا داستان را بهتر متوجه شوند. این تصاویر به کودک کمک می کنند تا بتوانند راحت تر داستان را بخاطر بسپارند و کلمات و جملات را بهتر درک و یاد بگیرند. در نتیجه با استفاده از حافظه تصویری خود یادگیری به صورت سهل تری انجام می شود و به صورت طولانی مدت در حافظه کودک نقش می بندد.

 

یادگیری کلمات در جملات و مفهوم

به صورت مشابه همانند تصاویر زمانی که کلمات در جملات و در مفهوم یک موقعیت و داستان استفاده می شود و کودک با درک جمله به صورت کلی و همچنین موضوع داستان می تواند راحت تر کلمه و معنی آن را درک کند و از آن استفاده نماید. از آن جایی که زبان بیان این جملات آسان تر می باشد به راحتی می تواند درک کند که داستان در مورد چیست. همچنین درک و فهم معنی یک کلمه ای که جدید می باشد در یک جمله و مفهوم کلی داستان راحت تر می باشد.

 

دارا بودن مفاهیم و درس های زندگی

بسیاری از کتاب داستان های کودکان دارای درس های مختلف برای زندگی می باشند که به آن ها یاد می دهد که در موقعیت های مختلف چگونه رفتار نمایند و چگونه یک انسان خوب باشند. در نتیجه در کنار یادگیری زبان انگلیسی کودکان با مفاهیم و جنبه های دیگر زندگی نیز آشنا می شوند که بسیار مهم و مفید می باشد.

 

قابلیت سرگرمی

کتاب داستان های زبان انگلیسی و داستان های آن ها به دلیل جذابیتی که دارند می توانند کودکان را سرگرم نمایند و این باعث جذابیت یادگیری می شود و همچنین به همین دلیل ممکن است بیش از یک بار و یا حتی چند بار در یک روز کودک کتاب را مطالعه کرده و این خود باعث می شود تا بر روی کتاب تسلط بیشتری پیدا کند و زبان خود را بهتر تقویت نماید و از این کار لذت ببرد.

 

معرفی کتاب داستان های زبان انگلیسی برای کودکان

 

۱. کتاب داستان Goodnight Moon

کتاب داستان Goodnight Moon به صورت مرسوم دارای یک داستان مشخص نمی باشد. این کتاب بیشتر به توضیح و معرفی یک سری اجسام مشخص مثل موش، گربه، یک پیرزن آرام و… می پردازد. نویسنده در ابتدا به معرفی تمام اجزا کتاب پرداخته و در آخر به همه آن ها جداگانه شب بخیر می گوید.

این کتاب یک سری ساختار جمله ای مشخص را با کلمات مختلف تکرار می کند که برای زبان آموزان زبان انگلیسی بسیار مفید می باشد. مانند

Goodnight room. Goodnight moon. Goodnight cow jumping over the moon.

که این موضوع بسیار مفید برای یادگیری کلمات است. این کتاب به عنوان یکی از آسان ترین کتاب داستان های زبان انگلیسی برای کودکان می باشد.

 

۲. کتاب داستان The very hungry Caterpillar

این کتاب، داستان یک کرم پروانه است که هر روز به خوردن غذا می پردازد و این میزان هر روز بیشتر می شود. در ابتدا داستان این کرم به خوردن غذاهای سالم مثل میوه ها و سبزیجات می پردازد اما در ادامه بیشتر به خوردن غذاهای ناسالم روی آورده تا جایی که دل درد و شکم درد می گیرد که باعث می شود دوباره به سمت غذاهای سالم برود و حالش دوباره بهتر شود. در آخر به یک پروانه زیبا تبدیل می شود.

این کتاب داستان برای یادگیری بسیاری از کلمات ضروری انگلیسی بسیار مناسب است مانند اعداد، غذاها، روزهای هفته و… . همانطور که می دانید تکرار و مرور بسیار در یادگیری مهم است و در این کتاب این موضوع بسیار دیده می شود.

همچنین موضوع کتاب بسیار آموزنده بوده که تاثیر زیادی بر روی کودکان می گذارد.

 

۳. کتاب داستان If you give a Moose a Muffin

این کتاب داستان یکی از کتاب های بسیار مناسب برای یادگیری زمان آینده است و اکثر جملات در این کتاب در زمان آینده و شرطی نوع اول می باشد که برای یادگیری زمان آینده بسیار مفید و کاربردی است. داستان کتاب طولانی نبوده و یکی از کتاب داستان های کوتاه می باشد.

این کتاب درباره یک گوزن شمالی که بابانوئل از آن ها برای راندن ارابه خود استفاده می کند می باشد که چیزهای زیادی را طلب می کند و اگر چیزی به او بدهید باز بیشتر می خواهد.

به عنوان مثال

.If you give a moose a muffin, he will want some jam to go with it

همچنین اگر از این کتاب خوش تان آمد می توانید کتاب if you Give a Mouse a Cookie را نیز مطالعه نمایید.

 

۴. کتاب داستان Curious George

این کتاب داستان که در مورد یک میمون می باشد یک سری داستان است که موضوع آن در مورد یک میمون بازیگوش، کنجکاو است که به دنبال فهمیدن چیزهای متنوع و مختلف جدید است که این موضوع باعث می شود انسان ها این میمون را گرفته و به شهر بیاورند. در شهر این میمون که نامش جورج است کلی مشکلات و داستان های مختلف را بوجود می آورد که افراد بسیاری را به دردسر می اندازد.

این کتاب از جملات کوتاه و ساده زیادی استفاده کرده است که بسیار آن را برای خواندن آسان کرده است. مثال

.One day George saw a man. He had on a large yellow straw hat. The man saw George too

البته این کتاب و داستان هایش هم برای کودکان و دیگر زبان آموزان می تواند بسیار جذاب باشد.

 

۵. مجموعه کتاب داستان های Family and Friends

کتاب های آموزش زبان انگلیسی کودکان Family and Friends که در سطوح مختلف برای آموزش زبان انگلیسی کودکان در آموزشگاه های مختلف مورد استفاده می باشند دارای یک سری مجموعه کتاب داستان های زبان انگلیسی می باشند که بسیار برای کودکان مناسب است که برای سطوح مختلف طراحی و نوشته شده اند.

این کتاب ها که دارای شش سطح می باشند برای هر سطح یک سری کتاب داستان متناسب آن سطح طراحی شده است که در ادامه اسامی آن ها آورده شده است:

لیست کتاب داستان های زبان انگلیسی Family and Friends 1,2

The sandcastle competition

Benny and the biscuits

Three Billy goats

The little red hen

The shoemaker and the country mouse

The bear on the stairs

The camping trip

لیست کتاب داستان های زبان انگلیسی Family and Friends 3,4

Two kites

Sinbad

Snow white and the seven dwarfs

Pinocchio

The blue diamond

The lost world

A little princess

Changing places

لیست کتاب داستان های زبان انگلیسی Family and Friends 5,6

Around the world eighty days

To the rescue

The jungle book

Grace darling

Information technology

The prisoner of Zenda

The secret garden

The merchant of Venice

۶. مجموعه کتاب های داستان آقای Roald Dahl

آقای رود دال یکی از بهترین نویسندگان معروف داستان نویسی برای کودکان و بزرگسالان می باشد که از بسیاری از کتاب داستان های ایشان فیلم های مهم و پرمخاطبی ساخته شده است که مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است. سری کتاب داستان های Roald Dahl بسیار برای کودکان برای یادگیری زبان مناسب می باشد از جمله کتاب های این نویسنده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

Esio Trot

Magic finger

Danny the champion of the world

The twits

Mr. Fox

James and the giant peach

Charlie and the chocolate factory

کتاب داستان های بسیاری برای یادگیری زبان کودکان در دسترس می باشد و با موضوعات مختلف که برای کودکان جذاب باشد به چاپ رسیده در بالا به یک سری از آن ها اشاره کردیم در ادامه نیز یک لیست از عناوین مختلف کتاب داستان های زبان انگلیسی برای کودکان اشاره خواهیم کرد.

A day with baby

A game of shapes

Baby animals

Monkeying Around

Silly squirrel

Moving house

My family

Doctor, Doctor

Meet Molly

10.Lost Kitten

?Where is it

خواندن این مطالب را به شما پیشنهاد می کنیم:

بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی در کودکان

آموزش زبان انگلیسی با کارتون برای کودکان

بهترین آهنگ ها برای آموزش زبان به کودکان

روش های خلاقانه تدریس زبان انگلیسی به کودکان

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *