کشور کانادا چه آزمون هایی را قبول می کند؟

test for canada

کشور کانادا چه آزمون هایی را قبول می کند؟

تقریباً هر نوع از مهاجرت های اقتصادی به کانادا برای درخواست به نتایج آزمون زبان نیاز دارند. نسخه آزمونی که باید شرکت کنید و امتیازی که باید کسب کنید به برنامه خاصی که تحت آن درخواست می دهید بستگی دارد. برای مهاجرت به کانادا، باید نتایج آزمون زبان را از یک سازمان مجاز ارائه دهید. دو ارائه دهنده آزمون مجاز در زبان انگلیسی وجود دارد، سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS) و برنامه شاخص مهارت زبان انگلیسی کانادا (CELPIP). اگر می خواهید در آزمون زبان فرانسه شرکت کنید، باید در Test d’évaluation de français (TEF) شرکت کنید. سازمان مهاجرت، پناهندگی، شهروندی کانادا IRCC تست ترجیحی ندارد. از آنجایی که نتایج هر سه آزمون به یک اندازه ارزش گذاری می شوند، می توانید در هر آزمونی که برای شما راحت تر است شرکت کنید. مهم نیست در کدام آزمون زبان شرکت می کنید، نتایج ارائه شده تا ۲ سال تاریخ اعتبار دارند. هر سه آزمون IELTS، CELPIP و TEF همگی برای هر یک از چهار توانایی زبانی: شنیدن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن، نمره ای به خود اختصاص می دهند. جالب است بدانید که کانادا یک کشور دو زبانه است، بنابراین ممکن است بتوانید با ارائه نتایج آزمون به هر دو زبان رسمی، انگلیسی و فرانسوی، واجد شرایط بودن خود را افزایش دهید. با این حال، برای واجد شرایط بودن برای مهاجرت به کانادا، نیازی به دو زبانه بودن ندارید.

 

آزمون آیلتس IELTS

آیلتس یک آزمون بین المللی برای سنجش مهارت زبان انگلیسی است. معمولاً به افرادی که قصد مهاجرت دارند توصیه می شود که برای پرونده مهاجرتی خود آیلتس بگیرند، زیرا مراکز آزمون زیادی در سراسر جهان وجود دارد. آیلتس دو حالت دارد: General Training و Academic. برای مهاجرت به کانادا باید آیلتس – General Training را بگذرانید. نتایج آیلتس امتیازی را برای هر توانایی زبانی و همچنین نمره باند کلی را ارائه می دهد که میانگین نتایج شما در هر توانایی را نشان می دهد. برای مقاصد مهاجرت به کانادا، نمره کلی باند شما مهم نیست. شما می توانید برای کسب نمره بالای 7 در دوره های ایلتس شرکت کنید.

 

آزمون سلپیپ CELPIP

CELPIP توسط اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) طراحی شده است. برخلاف آیلتس که برای مهارت بین المللی انگلیسی طراحی شده است، CELPIP برای انگلیسی کانادایی طراحی شده است که حاوی عناصر انگلیسی بریتانیایی و انگلیسی آمریکایی و همچنین لهجه های کانادایی است. دو نوع تست CELPIP وجود دارد: تست عمومی و تست عمومی LS. برای مهاجرت، باید در آزمون CELPIP – General شرکت کنید. در اصل، CELPIP فقط در داخل کانادا گرفته می شده است، اما اکنون با مراکز آزمایشی در امارات متحده عربی (امارات متحده عربی)، جمهوری کره، سنگاپور، فیلیپین، هند، چین و ایالات متحده در سطح بین‌المللی گسترش یافته است. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه راهنمای جامع آزمون سلپیپ (CELPIP) ،مهاجرت به کانادا مراجعه کنید.

 

آزمون TEF

اگر فرانسوی زبان هستید یا ترجیح می دهید نتایج آزمون زبان را که نشان دهنده مهارت زبان فرانسه باشد ارسال کنید، باید در آزمون TEF شرکت کنید. دو نوع TEF موجود است: TEF و TEFAQ. معمولا توصیه می شود که در آزمون TEF شرکت کنید. TEFAQ فقط برای مهاجرت کبک پذیرفته می شود، در حالی که TEF هم توسط مهاجرت کبک و هم توسط مهاجرت فدرال پذیرفته می شود. در اکتبر 2020، دولت کانادا تعداد امتیازهای اعطا شده به نامزدهای اکسپرس انتری را با مهارت قوی فرانسوی افزایش داد. اگر می‌خواهید رتبه خود را در اکسپرس انتری بهبود بخشید، کسب امتیاز خوب در یکی از آزمون‌های زبان فرانسه پذیرفته شده در کانادا می‌تواند به طور قابل توجهی امتیاز سیستم رتبه‌ بندی جامع (CRS) شما را افزایش دهد. برای آشنایی بیشتر ازمون تف به صفحه آشنایی با آزمون تف TEF فرانسه مراجعه کنید

 

چه نمره ای در آزمون باید دریافت شود؟

اکثر برنامه های مهاجرت اقتصادی کانادا دارای حداقل الزامات زبان هستند، اما همه آنها یکسان نیستند. امتیازی که باید کسب کنید به برنامه ای که برای آن درخواست می دهید بستگی دارد. علاوه بر حداقل الزامات، بسیاری از برنامه ها بر روی سیستم های امتیازی نیز کار می کنند. ممکن است برای مواردی مانند سن، تجربه کاری و تحصیلات، علاوه بر مهارت زبان، امتیاز اعطا شود. بسته به مشخصات شما، نمره آزمون زبانی که برای واجد شرایط بودن آن نیاز دارید می‌تواند با حداقل نیاز متفاوت باشد. توصیه می شود که بهترین تلاش خود را بکنید. اگر نتایج خود را دوست ندارید، می‌توانید مجدداً در آزمون شرکت کنید تا آنها را بهبود بخشید. نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که اینها آزمایش هستند. حتی اگر به توانایی زبان انگلیسی یا فرانسه خود اطمینان دارید، باید با مطالعه و انجام تست های تمرینی آماده شوید.

 

معیار زبان کانادایی

مهم نیست در کدام آزمون شرکت کنید، نتایج شما به سطوح معیار زبان کانادایی (CLB) یا Niveaux de competence linguistique canadiens (NCLC) تبدیل می شود. سطوح CLB از 4 (ضعیف) تا 10 (عالی) رتبه بندی می شوند. زمانی که برنامه های مهاجرتی کانادا نیاز به زبان را نشان می دهند، معمولاً به سطح CLB اشاره می کنند. مثال: فرض کنید یک برنامه حداقل نیاز زبان CLB 4 را دارد. این بدان معناست که کمترین نمره شما در بین چهار توانایی زبان باید حداقل CLB 4 باشد. اگر در هر یک از توانایی ها امتیاز کمتری از آن سطح کسب کنید، حداقل نیاز زبان را برآورده نخواهید کرد.

 

دوره های آمادگی آزمون در موسسه زبان دهخدا

ما در دهخدا با برگزاری دوره های تخصصی آمادگی آزمون به شما کمک خواهیم کرد تا به نتیجه مورد نظر خود در آزمون های مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا دست یابید. این دوره های به صورت گروهی و خصوصی و به شکل حضوری و آنلاین برگزار می شود تا تحت نظر بهترین اساتید بتوانید نتیجه مطلوب خود را دریافت کنید.

رای دهید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *