گرامر گذشته کامل در زبان انگلیسی (Past Prefect)

گذشته کامل در زبان انگلیسی (Past Prefect)

گذشته کامل در زبان انگلیسی (Past Prefect)

در زبان انگلیسی برای بیان اتفاقات در گذشته از گذشته ساده و گذشته استمراری استفاده می شود اما در کنار این زمان ها دو زمان گذشته کامل و گذشته کامل استمراری نیز وجود دارد که در حالت بیان اتفاقات در گذشته استفاده می شوند. شاید برای تان سوال باشد که چگونه از زمان گذشته کامل در زبان انگلیسی استفاده می شود و چه تفاوتی در این حالت با گذشته ساده وجود دارد که ما نیاز به استفاده از گذشته کامل برای صحبت در حالت زمان گذشته در کنار گذشته ساده هستیم. برای بیان این موضوع و شرح کامل آن به مثال زیر توجه نمایید تا در ادامه با توضیح و بیان مثال های متنوع و مقایسه این زمان در حالت های مختلف چگونگی استفاده از گذشته کامل را فرا گیرید. لطفا به دقت به مثال زیر توجه فرمایید. در صورتی که این مثال را متوجه شوید تمام گرامر برای تان روشن خواهد شد.

Sarah went to a party last week. Paul went to the party too, but they didn’t see each other. Paul left the party at 10.30 and Sarah arrived at 11 o’clock. So:

.When Sarah arrived at the party, Paul wasn’t there

.He had gone home

در این مثال به صورت خلاصه این موضوع مطرح شده است:

سارا به یک مهمانی رفته و پال نیز به همان مهمانی رفته است. اما این دو یکدیگر را ملاقات نکرده اند زیرا پال ساعت ۱۰.۳۰ مهمانی را ترک کرده و سارا ساعت ۱۱ به مهمانی آمده در نتیجه پال زودتر مهمانی را ترک کرده و به عبارتی قبل از ورود سارا به مهمانی. در نتیجه برای بیان این اتفاق که زودتر از آمدن سارا رخ داده باید از گذشته کامل استفاده کرد و این موضوع نشان دهنده این است که در گذشته برای بیان رخدادی زودتر از رخدادی دیگر از گذشته کامل استفاده می شود. یعنی جمله ای که با فعل گذشته کامل بیان می شود زودتر از جمله گذشته ساده اتفاق افتاده. برای مشاهده ساختار و طریقه استفاده از گذشته کامل و بررسی دیگر جنبه های آن با ما همراه باشید.

 

ساختار گذشته کامل

برای ساخت فعل در گذشته کامل یک ساختار بسیار ساده وجود دارد و اگر بر روی حال کامل تسلط داشته باشید براحتی این ساختار را از یاد نخواهید برد. ساختار گذشته کامل به صورت زیر می باشد:

Had + past participle

Had gone

Had broken

Had arrived

همانطور که مشخص است در این حالت از یک فعل کمکی had به همراه قسمت سوم فعل past participle استفاده می شود تا ساختار گذشته کامل شکل گیرد. برخلاف حال کامل که از have یا has استفاده می کنیم.

.When we got home last night, we found that somebody had broken into the flat

.Kern didn’t want to go to the cinema with us because she had already seen the movie

ساختار منفی در گذشته کامل به صورت بسیار ساده می باشد برای این حالت داریم:

Had + not + past participle

.The man sitting next to me on the plane was very nervous. He had not flown before

برای حالت منفی به صورت اختصار باید had و not را با یکدیگر ترکیب کرد:

Hadn’t flown

از کلمه never نیز می توان برای منفی کردن جمله در گذشته کامل بهره برد ولی با در نظر داشتن این نکته که هرگاه از never در جمله استفاده میکنیم ساختار فعل به حالت مثبت می آید ولی معنی آن منفی می شود:

.The man sitting next to me on the plane was very nervous. He had never flown before

در حالت سوالی نیز می توان از گذشته کامل استفاده کرد به صورت:

.A: I went to New York City last weekend. I really loved it

?B: Had you been there before

.A: No, I hadn’t

در حالت سوالی با توجه به اینکه کلمه had به عنوان فعل کمکی استفاده می شود از خود این کلمه برای ساخت سوال استفاده شده است که در مثال بالا مشاهده می کنید.

لازم بذکر است که گذشته کامل برای تمامی فاعل ها به یک صورت می باشد و تفاوتی در آن ایجاد نمی شود. در حالت اختصار در جملات مثبت، had با فاعل جمله ترکیب می شود:

.At first I thought I’d done the right thing, but I soon realized that I’d made a big mistake

 

تشخیص would یا had؟

همانطور که بیان شد در حالت مثبت برای کاربرد فعل به صورت اختصار، had با فاعل جمله یکی شده و به صورت ’d می باشد که این حالت با حالت اختصار would یکی است در نتیجه در جمله برای فهم اینکه اختصار مورد نظر had می باشد یا would باید به فعل بعد از آن توجه کرد. به این شکل که در صورتی که اختصار نشانه would باشد فعل بعد از آن به صورت حالت اصلی ظاهر می شود و در حالت had فعل به شکل قسمت سوم past participle بکار برده شده است.

I didn’t know that you’d found a new job. (’d = had)

If you went by taxi, you’d get there more quickly. (’d = would)

در جمله اول فعل found به صورت past participle می باشد و در جمله دوم فعل get به شکل اصلی فعل بکار گرفته شده است.

 

استفاده از گذشته کامل بعد از برخی کلمات انگلیسی

در استفاده از گذشته کامل و برای اینکه بتوانیم با آسودگی خاطر از این زمان استفاده نماییم یک سری کلمات کلیدی وجود دارد که در صورت استفاده آن ها در جمله در زمان گذشته بعد از این کلمات باید از گذشته کامل استفاده شود این کلمات شامل:

I realized…, I understood…., I found out…, because…, I remembered…, after…

و همچنین قبل از کلماتی چون

Before, so

می توان در صورت امکان از گذشته کامل استفاده کرد.

 

تفاوت گذشته کامل و گذشته ساده Simple Past

همانطور که بیان شد از گذشته کامل و گذشته ساده برای بیان اتفاقات در زمان گذشته استفاده می شود اما برای اینکه مشخص شود کدام حالت را باید استفاده نماییم و چه تفاوتی با یکدیگر دارند این نکته بیان می شود که در صورتی که از گذشته کامل استفاده شود نشان دهنده این است که اتفاق انجام شده زودتر از کاری دیگر در گذشته رخ داده است. به مثال های زیر توجه نمایید:

Simple Past Past Prefect

?A: Was Tom there when you arrived

?B: Yes, but he left soon afterwards. A: Was Tom there when you arrived

.B: No, he had already left

.Kate wasn’t at home when I phoned

.She was at her mother’s house. Kate had just got home when I phoned

.She had been at her mother’s house

 

تفاوت گذشته کامل و حال کامل Present Prefect

از حال کامل در زمان هایی استفاده می شود که اتفاقاتی از گذشته شروع شده و تا زمان حال ادامه دارند. در نتیجه از زمان حال بهره گرفته خواهد شد اما گذشته کامل در پس گذشته ساده رخ می دهد و همه افعال در گذشته بیان می شوند.

Past Prefect Present Prefect

I wasn’t sure who she was. I’d seen her before, but I couldn’t remember where. Who is that woman? I’ve seen her before, but I can’t remember where

.We weren’t hungry. We’d just had lunch. We aren’t hungry. We’ve just had lunch

.The house was dirty. They hadn’t cleaned it for weeks. The house is dirty. They haven’t cleaned it for weeks

توجه نمایید که در حال کامل زمان به صورت ناتمام بوده و در برخی از مواقع اشاره به این موضوع دارد که کار هنوز به اتمام نرسیده است. در صورتی که در حالت گذشته این موضوع به پایان رسیده و اتفاق در گذشته خاتمه یافته و نتیجه مشخص است.

 

 

بیشتر بخوانید:

گرامر گذشته استمراری در زبان انگلیسی (Past Continuous)

گرامر گذشته کامل استمراری (Past Perfect Continuous)

 

4.6/5 - (26 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *