آزمون GRE برای چه رشته هایی است؟

آزمون GRE برای چه رشته هایی است؟

آزمون GRE برای چه رشته هایی است؟

کسب مدرک لیسانس یک نقطه عطف مهم در زندگی است. برخی از افراد ترجیح می دهند در مقطع کارشناسی ارشد ادامه دهند. دوره های تحصیلات تکمیلی برای کسب دانش عملی و مزیت رقابتی مورد نیاز برای موفقیت در بازار کار مفید است. کسب آموزش عالی یک راه اثبات شده برای کاهش نرخ بیکاری است. دانشکده حقوق، برنامه‌های MBA، تحصیلات تکمیلی، و مدرک دکترا شامل الزامات درخواست یکی سری مدارک هستند.

یکی از الزامات رایج در مدارس تحصیلات تکمیلی GRE است. مهارت های نوشتاری تحلیلی، مهارت های تفکر انتقادی و مهارت های کمی در این آزمون ارزیابی می شود. این یک افزونه ارزشمند به الزامات شما برای شانس بالاتر پذیرش در مدارس تحصیلات تکمیلی است. اگر قصد ورود به مقطع کارشناسی ارشد را دارید، این مقاله به شما کمک می‌کند تا با نشان دادن شرکت‌ کنندگان مختلف در سراسر جهان، تعیین کنید که آیا باید در GRE شرکت کنید یا خیر.

چرا افراد در GRE شرکت می کنند؟

پذیرش در مقطع تحصیلات تکمیلی دلیل اصلی شرکت در GRE است. آزمون سوابق تحصیلات تکمیلی (GRE) یک آزمون استاندارد برای دانشجویان آینده نگر است. GRE توسط برخی از دانشکده های فارغ التحصیل، حقوق یا کسب و کار مورد نیاز است. استدلال کلامی، استدلال کمی و نوشتن تحلیلی همگی در این آزمون تست می شوند. معمولاً برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد مورد نیاز است زیرا به مدارس کمک می کند تا تعیین کنند آیا فارغ التحصیلان کالج برای برنامه تحصیلات تکمیلی و مدرسه آنها مناسب هستند یا خیر.

چه کسی GRE می گیرد؟

دانشجویان مشتاق تحصیلات تکمیلی MBA، دانشکده حقوق، کارشناسی ارشد، و Ph.D. برنامه های افرادی هستند که GRE می گیرند. آزمون های GRE General یا Subject برای شرایط پذیرش برخی از مدارس در سراسر جهان مورد نیاز است.

رشته های مورد نظر فارغ التحصیلان آزمون GRE چیست؟

اکثر شرکت کنندگان در آزمون GRE متقاضی برنامه های زیر هستند:

درصد شرکت متقاضیان رشته ها
۷ درصد Business
۵ درصد Education
۱۳ درصد Engineering
۴ درصد Humanities and Arts
۲۳ درصد Life Sciences
۱۴ درصد Physical Sciences
۱۲ درصد Social and Behavioral Sciences
۵ درصد سایر
۶ درصد مشخص نشده
۱۱ درصد رشته هایی که نیاز ندارند

جدول بالا نشان می دهد که بیشتر دانشجویان که تمایل به اخذ مدرک تحصیلات تکمیلی مرتبط با رشته تحصیلی علوم زیستی، علوم فیزیکی، مهندسی و علوم اجتماعی دارند نیاز به شرکت در آزمون GRE دارند.

مقاطع تحصیلات تکمیلی مورد نظر برای آزمون دهندگان GRE چیست؟

مدارک تحصیلات تکمیلی مورد نظر شرکت کنندگان در آزمون GRE را می توان در زیر مشاهده کرد:

درصد شرکت متقاضیان مقطع تحصیلی
۴۲ درصد Master’s (M.A., M.S., M.Ed.)
۳ درصد MBA
۲۸ درصد Doctorate (Ph.D., Ed.D.)
۱ درصد Postdoctoral Study
۲۶ درصد سایر

اطلاعات بالا نشان می‌دهد که سطح تحصیلات بالاتر مورد انتظار شرکت‌کنندگان در آزمون GRE، شامل برنامه ‌های کارشناسی ارشد یا دکترا می شود که بیشتر از برنامه ‌های MBA و حقوق است. علاوه بر این، GRE زمانی که مدارس شروع به پذیرش آزمون های استاندارد جدا از LSAT و GMAT کردند، به خوبی شناخته شده بود.

میانگین سطح تحصیلات افرادی که در GRE شرکت می کنند چقدر است؟

در زیر لیستی از میانگین سطوح تحصیلی آزمون ‌دهندگان GRE آمده است:

درصد شرکت کنندگان در آزمون GRE سطح آموزشی فعلی
۱ درصد سال دوم دانشگاه
۵ درصد سال اول دانشگاه
۳۳ درصد سال آخر دانشگاه
۳۳ درصد فارغ التحصیل
۳ درصد دانشجوی سال اول تحصیلات تکمیلی
۳ درصد دانشجوی سال دوم تحصیلات تکمیلی
۱۴ درصد فارغ التحصیل ارشد
۸ درصد سایر

جدول فوق نشان می دهد که برخی از شرکت کنندگان در آزمون دارای مدرک کارشناسی نیستند. برای شرکت در GRE، شما نیازی به داشتن مدرک کارشناسی ندارید، اما اکثر شرکت کنندگان در آزمون GRE یا در مرحله اتمام هستند یا قبلاً تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی به پایان رسانده اند. ممکن است کسانی که در آزمون تطبیقی کامپیوتری GRE با سطح تحصیلات بالاتر شرکت کرده اند، برای بهبود نمره مجدداً در آزمون GRE شرکت کنند یا نمرات آنها منقضی شده باشد.

مکان های با بیشترین تعداد شرکت کننده در آزمون GRE؟

GRE در کشورهای مختلف ارائه می شود. مراکز تست بسیاری در سراسر جهان وجود دارد. در اینجا کشورهای زیر با تعداد زیادی شرکت کننده در آزمون GRE آورده شده است:

درصد شرکت کنندگان در آزمون GRE منطقه/کشور
۶۶ درصد ایالات متحده
۱۱ درصد هند
۹ درصد چین
۳ درصد اروپا
۱۱ درصد سایر مناطق/کشورها

اطلاعات بالا نشان می دهد که ایالات متحده بیشترین تعداد آزمون دهندگان GRE را دارد. به این دلیل است که GRE بیشتر برای برنامه های تحصیلات تکمیلی آمریکا مورد نیاز است. با این حال، برنامه های تحصیلات تکمیلی در ایالات متحده برای بسیاری از افراد در سراسر جهان جذاب است و در نتیجه، بخش قابل توجهی از شرکت کنندگان در آزمون GRE از کشورهای دیگر می آیند. برخی از مدارس در کشورهای دیگر نیز برای GRE و سایر آزمون های استاندارد به عنوان معیار پذیرش، نمره متوسط را می طلبند.

میانگین جنسیت شرکت کنندگان در آزمون GRE چقدر است؟

تعداد داوطلبان زن در ایالات متحده بیشتر از مردان شرکت کننده در آزمون است که نیمی از کل جمعیت آزمون شوندگان GRE را تشکیل می دهند. 46 درصد از تمام شرکت کنندگان در آزمون GRE مرد هستند. 4٪ جنسیت خود را در امتحان نشان ندادند. در بین شرکت کنندگان بین المللی، بیشتر مردان هستند که در آزمون GRE شرکت می کنند که 60 درصد است. 39٪ زن هستند، میانگین شرکت کننده در آزمون GRE.

شرط سنی برای شرکت کنندگان در آزمون GRE چیست؟

برای شرکت در آزمون GRE محدودیت سنی وجود ندارد.

میانگین سنی شرکت کنندگان در آزمون GRE چقدر است؟

میانگین سنی شرکت کنندگان در آزمون GRE به شرح زیر است:

درصد شرکت کنندگان در آزمون GRE سن
۴۵ درصد زیر 23 سال
۲۷ درصد 23-25
۱۷ درصد 26-30
۹ درصد 31-40
۲ درصد بالای 40 سال

جدول بالا سن معمولی آزمون شوندگان GRE را نشان می دهد. بسیاری از فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی تصمیم می گیرند در دوره لیسانس یا بلافاصله پس از آن در GRE شرکت کنند که تعداد بیشتری از سنین زیر 23 سال را توضیح می دهد. افراد زیر 25 سال اکثریت شرکت کنندگان در آزمون GRE را تشکیل می دهند. کسانی که پس از گذراندن یک سال وقفه به تحصیلات تکمیلی بازمی ‌گردند یا کار می ‌کنند یا علایق دیگری را دنبال می ‌کنند، به احتمال زیاد کمی مسن ‌تر هستند.

عواملی که برای ارزیابی اینکه آیا باید GRE را انتخاب کنید چیست؟

در زیر عوامل زیر برای شرکت کنندگان در آزمون برای ارزیابی اینکه آیا باید در GRE شرکت کنند آورده شده است:

ارزیابی کنید که به چه نوع برنامه هایی علاقه دارید.

برای مدارک حرفه ای، مانند MBA یا مدرک حقوق، GRE کمتر مورد نیاز است زیرا این برنامه ها ترجیح می دهند نمرات آزمون های خود را به جای GRE قبول کنند. در سال های اخیر تغییری در این زمینه در بین دانشکده های بازرگانی صورت گرفته است. تعداد افرادی که در GRE شرکت می کنند در طول سال ها افزایش یافته است تا برای مدارس بازرگانی درخواست دهند. اکنون بسیاری از مدارس کسب و کار، نمرات GRE را به جای GMAT به عنوان پیش نیاز برای پذیرش فارغ التحصیل می پذیرند. برخی از برنامه های تحصیلات تکمیلی نیز نمرات آزمون GRE  می طلبند.

سیاست های برنامه ها یا تحصیلات تکمیلی مورد نظر خود را بررسی کنید.

هنگام تصمیم گیری در مورد پذیرش یا عدم پذیرش GRE، احتمالاً سیاست های برنامه هایی که در نظر دارید مهم ترین عامل هستند. GRE ممکن است توسط هر یک از برنامه های مورد نظر شما مورد نیاز باشد یا نباشد. اگر اینطور باشد، تصمیم گیری بسیار ساده تر می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه آیا GRE برای ثبت نام مورد نیاز است، صفحه پذیرش وب سایت برنامه را بررسی کنید یا با فردی در قسمت پذیرش صحبت کنید.

اطمینان خود را در درخواست برای تحصیلات تکمیلی ارزیابی کنید.

قبل از اینکه برای GRE و سایر آزمون های مورد نیاز مرکز آموزشی رویایی خود آماده شوید، به خوبی در مورد جوانب مثبت و منفی مرکز آموزشی فکر کنید. بزرگترین سوال این است که آیا می توانید مسئولیت ها و سطح دشواری یک درجه بالاتر دیگر را تحمل کنید؟ برای موفقیت در GRE، باید زمان و هزینه قابل توجهی را برای مطالعه اختصاص دهید. وقتی مطمئن نیستید که می خواهید در مقطع پیشرفته ادامه دهید یا خیر، صرف زمان و هزینه زیادی در GRE و عدم انجام آن می تواند خسته کننده باشد.

 

برای شرکت در آزمون GRE می توانید در  کلاس آمادگی آزمون جی آر ای (GRE) موسسه دهخدا شرکت کنید.

 

 

 

مطالب مرتبط پیشنهادی:

مهم ترین آزمون های بین المللی زبان انگلیسی کدامند؟

کشور آمریکا چه آزمون هایی را قبول می کند؟

کشورهایی که PTE را قبول دارند

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *