کشور آمریکا چه آزمون هایی را قبول می کند؟

کشور آمریکا چه آزمون هایی را قبول می‌کند

کشور آمریکا چه آزمون هایی را قبول می کند؟

تقریباً به هر دانشگاهی که در ایالات متحده درخواست می دهید، می خواهد توانایی شما در صحبت کردن، نوشتن، خواندن و درک زبان انگلیسی را بداند. اکثر مدارس به آزمون‌ های استاندارد زبان انگلیسی زیر متکی هستند: Cambridge Assessment English (CAE)، Test of English as a Foreign Language (TOEFL)، و International English Language Testing System (IELTS). با استفاده از مطالب این مقاله در مورد آزمون های زبان انگلیسی، می توانید متوجه شوید که کدام آزمون برای شما بهتر است و شباهت ها و تفاوت های بین آنها را چیست.

 

آزمون زبان انگلیسی چیست؟

آزمون زبان انگلیسی یک آزمون استاندارد است که همه دانشجویان بین المللی باید به عنوان بخشی از فرآیند پذیرش در دانشگاه ها و کالج های ایالات متحده شرکت کنند. شما باید در این آزمون ورودی کالج ایالات متحده امتیاز خاصی کسب کنید و نمره دقیق مورد نیاز شما بین مؤسسات متفاوت خواهد بود. هنگامی که در آزمون های زبان انگلیسی شرکت می کنید، مهارت های خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیدن شما با زبان انگلیسی ارزیابی می شود. آزمون هایی که دانشگاه ها و کالج های ایالات متحده بیشتر قبول می کنند عبارتند از:

  •  Cambridge Assessment English (CAE)
  •  International English Language Testing System (IELTS)
  •  Test of English as a Foreign Language (TOEFL)

هر یک از این آزمون های زبان انگلیسی برای سنجش مهارت شما در زبان انگلیسی است و همه آنها به روش های خاص خود متفاوت هستند. این آزمون‌ ها در مراکز معتبر آزمون زبان انگلیسی در کشور شما در دسترس هستند، و برخی از آنها ممکن است بسته به محل زندگی شما به صورت آنلاین نیز در دسترس باشند. در حالی که اکثر دانشگاه ها و کالج های ایالات متحده هر یک از این سه آزمون را می پذیرند، برخی ممکن است از شما بخواهند که در آزمون زبان ایالات متحده شرکت کنید. به یاد داشته باشید که هر الزامی را از قبل با دفتر پذیرش دانشگاه‌ هایی که برای آنها درخواست می‌ دهید روشن کنید – به این ترتیب، زمان و یا هزینه ‌ای را برای شرکت در آزمون زبان انگلیسی که دانشگاه قبول نمی‌کند تلف نمی‌ کنید.

 

آزمون های زبان انگلیسی چه مواردی را ارزیابی می کنند؟

اکثر دانشگاه ها برای درک مهارت های ارتباطی و درک مطلب شما نیاز به آزمون تسلط زبان انگلیسی دارند. اکثر آزمون ‌های استاندارد، توانایی ‌های خواندن، نوشتن، گوش دادن و گفتار شما را به زبان انگلیسی ارزیابی می‌کنند.

بیایید نگاهی دقیق‌ تر به مهارت‌ هایی که آزمون‌ های زبان انگلیسی ارزیابی می‌کنند بیاندازیم:

 

مهارت خواندن یا درک مطلب Reading

بخش ریدینگ آزمون مهارت زبان انگلیسی، توانایی‌ های آکادمیک و عمومی خواندن شما را تجزیه و تحلیل می‌ کند. در اینجا با گزیده ‌هایی از کتاب‌ ها، مجلات و سایر متون، ممکن است از شما خواسته شود که اطلاعات را شناسایی و دسته ‌بندی کنید، معنای اصلی را از قسمتی از متن برجسته کنید، نظرات و ادعاهای نویسنده را تحلیل کنید و استدلال‌ های منطقی را شناسایی کنید.

 

مهارت نوشتاری Writing

بخش‌ های نوشتاری توانایی شما را در توصیف، خلاصه ‌سازی و توضیح ایده‌ هایتان در پاسخ به سؤالات و درخواست‌ ها آزمایش می ‌کند. توانایی انتقال دیدگاه شما، تعریف بیانیه ‌های مشکل و ایجاد آرگومان ‌ها در محیط‌های نوشتاری رسمی و غیررسمی نیز اندازه‌ گیری می‌ شود.

 

مهارت شنیداری Listening

بخش های درک مطلب گوش دادن، توانایی شما در پیگیری مکالمات و شناسایی لحن و سبک زبان گوینده را ارزیابی می کند.

 

مهارت صحبت کردن Speaking

بخش‌ های گفتاری از شما می ‌خواهند که ایده ‌های خود را به وضوح بیان کنید، نظرات خود را بیان کنید و در مورد یک موضوع به طور طولانی صحبت کنید. با دانستن این بخش های آزمون زبان انگلیسی، می توانید از قبل تمرین کرده و با اطمینان آماده شوید. فارغ از اهداف شما به عنوان یک دانشجوی دانشگاه ایالات متحده، تحصیل در ایالات متحده فرصت های بی شماری را برای بهبود مهارت های ارتباطی زبان انگلیسی در اختیار شما قرار می دهد!

 

چرا آزمون های مهارت زبان انگلیسی برای دانش آموزان مهم است؟

آزمون‌ های زبان انگلیسی برای دانشجویان بین ‌المللی مهم هستند زیرا به شما کمک می‌ کنند مهارت‌ های خود را با زبان انگلیسی درک کنید. تقریباً هر دانشگاه و کالج ایالات متحده دوره های خود را به زبان انگلیسی برگزار می کند. این بدان معنی است که برای شرکت و تکمیل موفقیت آمیز یک برنامه تحصیلی دانشگاهی، باید به زبان انگلیسی به طور موثر مسلط باشید و ارتباط برقرار کنید. نمره شما در آزمون مهارت زبان انگلیسی ممکن است قبولی شما را در برخی موسسات نیز تعیین کند. برخی از دانشگاه ها (مانند برخی از دانشگاه های Shorelight) ممکن است به شما این فرصت را بدهند که پس از ورود شما زبان انگلیسی خود را بهبود بخشید، اما اکثر موسسات از شما می خواهند که حداقل در یک آزمون نمره قبولی کسب کنید.

 

برای تحصیل در آمریکا به چه سطحی از زبان انگلیسی نیاز دارید؟

برای تحصیل در ایالات متحده آمریکا در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد، صلاحیت زبان انگلیسی ضروری است. برای یادگیری موثر در کلاس های دانشگاهی ایالات متحده آمریکا، باید اصول اولیه نوشتن مقاله، ایجاد سخنرانی و سخنرانی در جمع را بدانید. برای اطمینان از اینکه دانشجویان بین ‌المللی برای موفقیت آماده شده‌اند، اکثر دانشگاه‌ های ایالات متحده آمریکا الزامات زبان انگلیسی را در طول فرآیند درخواست و پذیرش دانشجوی بین‌ المللی دارند.

نمونه حداقل الزامات سطح زبان انگلیسی در دانشگاه های Shorelight عبارتند از:

دانشگاه Adelphi – حداقل نمرات آزمون مهارت انگلیسی عبارتند از:

تافل ۸۰

آیلتس ۶.۵

دولینگو ۱۱۰

دانشگاه Gonzaga – حداقل نمرات آزمون مهارت انگلیسی عبارتند از:

تافل ۸۰

آیلتس ۶.۵

دانش آموزانی که نمره آزمون زبان انگلیسی را هنگام درخواست برای Gonzaga ارائه نمی کنند، به طور خودکار در سه ترم زبان انگلیسی آکادمیک قرار می گیرند. همچنین باید در بدو ورود یک آزمون تعیین سطح به زبان انگلیسی برای تایید محل انجام شود.

دانشگاه Pacific – حداقل نمرات آزمون مهارت انگلیسی عبارتند از:

تافل ۸۰

آیلتس ۶.۵

دولینگو ۱۱۰

اطلاع از شرایط آزمون سطح زبان انگلیسی در دانشگاه های مورد نظر شما در ایالات متحده می تواند روند درخواست شما را آسان تر کند. هنگام درخواست ویزای تحصیلی ایالات متحده ممکن است نمره آزمون مهارت انگلیسی شما نیز مورد نیاز باشد!

 

ملاحظات ویزا

تحصیل در ایالات متحده مستلزم داشتن ویزای دانشجویی با نوع خاص براساس هدف و جدول زمانی برنامه تحصیلی شما است. اکثر دانشجویان برای ویزای F-1، J-1 یا M-1 درخواست می دهند. داشتن وضعیت ویزای F-1 به شما امکان می دهد در یک کالج یا دانشگاه معتبر ایالات متحده تحصیل کنید، در حالی که وضعیت ویزای J-1 امکان شرکت در برنامه تبادل دبیرستان یا دانشگاه را فراهم می کند. ویزای M-1 فقط اجازه تحصیل یا آموزش غیر آکادمیک یا حرفه ای را می دهد. برای درخواست ویزای دانشجویی، ابتدا باید در یک دانشگاه معتبر در ایالات متحده پذیرفته شوید. از آنجایی که الزامات زبان انگلیسی اغلب بخشی از فرآیند پذیرش کلی مدرسه است، نمره آزمون تسلط زبان انگلیسی احتمالاً در درخواست شما مورد نیاز است، با شرایط آزمون خاصی که توسط هر مدرسه تعیین می شود. هنگامی که در یکی از دانشگاه های ایالات متحده پذیرفته شدید، فرم I-20 شما را صادر می کند که برای درخواست ویزای دانشجویی شما لازم است. بنابراین، می توانید آزمون مهارت زبان انگلیسی را به عنوان یک قدم مهم اولیه هم برای پذیرش در دانشگاه و هم برای شروع فرآیند دریافت ویزای خود در نظر بگیرید. به خاطر داشته باشید که با مشاور خدمات دانشجویی صحبت کنید تا جزئیات و الزامات را روشن کنید. اگر سؤال بیشتری در مورد چگونگی تست سطح انگلیسی، آمادگی آزمون ورودی انگلیسی یا مدارک لازم دارید، همیشه می توانید با مشاور Shorelight صحبت کنید.

 

کدام آزمون انگلیسی برای دانش آموزان بین المللی بهتر است؟

بهترین آزمون انگلیسی برای دانشجویان بین المللی به مهارت ها، دانش، آمادگی و نقاط قوت فردی که متقاضی تحصیل در کالج یا دانشگاه ایالات متحده است، بستگی دارد. از آنجایی که هر دانش آموز در زمینه های منحصر به فرد خود مهارت دارد، به طور کلی “بهترین” آزمون انگلیسی وجود ندارد. برخی از دانشگاه ‌ها و کالج‌ های ایالات متحده ممکن است از شما بخواهند در آزمون ‌های خاصی شرکت کنید یا در بخش‌ های خاصی از آزمون مهارت انگلیسی آمریکایی به یک نمره هدف برسید. در حالی که این بدان معنی است که شما ممکن است انتخاب های محدودی داشته باشید، همچنین می تواند این کار را برای شما آسان تر کند زیرا دانش کاملی از زمینه هایی دارید که باید روی آنها تمرکز کنید. این به شما کمک می کند تا از قبل آماده شوید.

اگر مطمئن نیستید که در کدام آزمون زبان ایالات متحده شرکت کنید، می توانید از یک مشاور کمک بگیرید. مشاور شما از شما پشتیبانی تحصیلی می کند و به شما کمک می کند تا حوزه های مختلف هر آزمون را با مهارت های خود مقایسه کنید تا تعیین کنید کدام یک برای شما مناسب تر است. آنها همچنین می توانند شما را به منابع ارزشمند دانشجویی بین المللی هدایت کنند، از جمله برنامه هایی برای کمک به یادگیری زبان انگلیسی، کمک برنامه، پشتیبانی برای درک آزمون های استاندارد بین المللی و موارد دیگر! در اینجا مروری بر محبوب ترین آزمون های ارزیابی زبان انگلیسی که در دسترس شما به عنوان یک دانش آموز بین المللی است خواهیم پرداخت.

 

آزمون Cambridge Assessment English (CAE)

دانشگاه کمبریج آزمون‌ های انگلیسی ارزیابی کمبریج (CAE) را اجرا می‌کند و طیف وسیعی از آزمون ‌ها را برای زبان‌ آموزان با هر توانایی و سنی ایجاد می ‌کند. مدارک انگلیسی کمبریج طیف وسیعی از آزمون ‌های عمیق خود را پوشش می‌دهد و هر امتحان بر سطحی از چارچوب مرجع مشترک اروپایی (CEFR) متمرکز است. C1 Advanced که برای آزمایش مهارت‌ هایی که دانشگاه ‌ها و کارفرمایان به دنبال آن هستند، طراحی شده است. Cambridge Assessment English نیز تهیه کننده و مالک مشترک آیلتس است.

 

C1 Advanced Reading and Use of English

تعداد سوالات ۵۶ می باشد و مدت زمان ۱ ساعت ۳۰ دقیقه است.

ساختار C1 Advanced Reading and Use of English به شرح زیر است:

  • بخش‌های 1 تا 4 – باید مجموعه‌ای از متن ها را بخوانید و سوالات مربوط به گرامر و واژگان را کامل کنید. ترکیبی از سوالات چند گزینه ای و پر کردن جای خالی وجود دارد.
  • بخش‌های 5 تا 8 – باید یک سری متن را بخوانید و سپس به سؤالاتی پاسخ دهید که توانایی درک مطلب شما را آزمایش می‌ کنند. ترکیبی از سوالات چند گزینه ای و تطبیقی وجود دارد.
  • متن‌های ریدینگ C1 ممکن است از روزنامه‌ها و مجلات، کتاب‌ها (داستانی و غیرداستانی) و مطالب تبلیغاتی و اطلاعاتی باشد.

 

C1 Advanced : Writing

دارای ۲ قسمت است و مدت زمان پاسخگویی ۱ ساعت ۳۰ دقیقه می باشد

در این بخش، شما دو قطعه نوشتاری مختلف مانند نامه ‌ها، گزارش‌ ها، نقد ها یا مقاله ‌ها را باید بنویسید.

قسمت 1- یک متن  را می خوانید و سپس بر اساس نکات موجود در متن مقاله می نویسید. از شما خواسته می شود توضیح دهید که کدام یک از دو نکته مهم تر است و از نظر خود حمایت کنید.

قسمت 2- باید یک ایمیل/ نامه، پیشنهاد، گزارش را به انتخاب خودتان بنویسید.

 

C1 Advanced: Listening

دارای ۳۰ سوال می باشد و حدود ۴۰ دقیقه زمان برای پاسخ گویی به این قسمت در اختیار دارید.

بخش Listening دارای چهار بخش است. در هر قسمت به یک قطعه ضبط شده گوش می دهید و به سوالات پاسخ می دهید. هر قسمت دو بار پخش می شود.

چهار قسمت بخش لیسنینگ که شما گوش خواهید داد و به آنها پاسخ خواهید داد عبارتند از:

  1. سه گزیده کوتاه از مکالمات
  2. یک مونولوگ ۳ دقیقه ای
  3. یک مکالمه بین ۲ یا چند نفر حدود ۴ دقیقه
  4. پنج مونولوگ مضمون دار هر کدام حدود ۳۰ ثانیه

این بخش دارای ترکیبی از سوالات از جمله چند گزینه ای، تطبیقی، و تکمیلی جملات است. گفتگو ‌های مونولوگ ممکن است از سخنرانی ‌ها، گفتگو ها، پخش‌ های رادیویی یا حکایت ‌های شخصی باشد. مکالمات ممکن است از مصاحبه، پخش رادیویی، بحث یا گفتگو باشد. برای آمادگی در این آزمون می‌توانید در کلاس آمادگی آزمون های کمبریج CAE شرکت کنید.

 

C1 Advanced: Speaking

دارای ۴ بخش است که حدود ۱۵ دقیقه زمان می برد.

شما همراه با یک داوطلب دیگر در آزمون Speaking شرکت می کنید. شما با ممتحن، داوطلب دیگر و به تنهایی در این بخش صحبت می کنید. شما بر اساس توانایی خود در برقراری ارتباط موثر رو در رو و اینکه آیا می توانید سطح بالایی از تسلط خود را بروز دهید ارزیابی خواهید شد.

  1. ممتحن از شما در مورد علایق یا مطالعات شخصی شما می پرسد. این حدود دو دقیقه طول می کشد.
  2. سه عکس به شما داده می شود و در مورد دو تای آنها به مدت یک دقیقه صحبت می کنید. شما به آنچه کاندیدای دیگر در مورد عکس‌هایش می‌گوید گوش می‌دهید و سپس به مدت 30 ثانیه درباره آنچه که آنها گفته ‌اند نظر می‌دهید.
  3. به شما دستورات گفتاری و دستورات کتبی داده می شود. شما با نامزد دیگر در مورد اعلان های نوشته شده به مدت دو دقیقه صحبت می کنید. سپس ممتحن از شما سوال دیگری می پرسد و شما یک تا دو دقیقه فرصت دارید تا با نامزد دیگر صحبت کنید و در پاسخ های خود همکاری کنید.
  4. شما با کاندیدای دیگر در مورد موضوعات یا مسائل مطرح شده در قسمت 3 بحث و گفتگو می کنید که توسط سؤالات ممتحن راهنمایی می شود. این تقریباً پنج دقیقه طول می کشد.

 

آزمون آیلتس IELTS

آزمون آیلتس توسط British Council، IDP: IELTS Australia و Cambridge Assessment English تهیه و مدیریت می شود. نسخه آکادمیک این آزمون شامل بخش های شنیداری، خواندن، نوشتن و گفتار است و دو ساعت و 45 دقیقه به طول می انجامد. در حالی که CAE برای انگلیسی زبانان پیشرفته تری در نظر گرفته شده است که قبلاً درک اساسی از این زبان دارند، آیلتس برای افرادی است که تازه زبان انگلیسی را فراگرفته اند. هر بخش در مقیاس 0 تا 9 درجه بندی می شود که صفر نشان دهنده یک غیر کاربر یا فردی است که از آزمون صرف نظر کرده است و 9 نماینده یک متخصص است. نمرات شما در تمام بخش ها جمع می شود و سپس میانگین و رند می شود تا یک امتیاز جامع به شما بدهد.

IELTS Listening

دارای ۴ بخش است و هر بخش شامل ۱۰ سوال است و در مجموع ۳۰ دقیقه زمان دارد. در بخش گوش دادن به سوالات چند گزینه ای، سوالات و جملات تطبیقی و برچسب گذاری و سوالات تکمیل نمودار پاسخ می دهید. چهار فایل صوتی وجود دارد که باید گوش دهید و به آنها پاسخ دهید:

  1. گفتگوی اجتماعی روزمره بین دو نفر
  2. یک مونولوگ یا سخنرانی روزمره
  3. مکالمه بین چهار نفر در زمینه آموزشی
  4. یک سخنرانی دانشگاهی توسط یک نفر

 

IELTS Reading

دارای ۳ متن و در مجموع ۴۰ سوال است و مدت زمان ۶۰ دقیقه زمان دارد. خواندن متن در آزمون مهارت زبان انگلیسی آیلتس می تواند توصیفی، واقعی، گفتمانی یا تحلیلی باشد. در این بخش انواع سوال وجود دارد، از چند گزینه ای گرفته تا تطبیق تا تکمیل جمله و نمودار.

 

IELTS Writing

دارای ۲ بخش است و ۶۰ دقیقه زمان دارد.

در بخش رایتینگ آزمون مهارت زبان انگلیسی آیلتس، باید به دو سوال پاسخ دهید.

  1. اولین سوال از شما می‌خواهد که برخی نشانه‌ های بصری، مانند نمودار یا فلوچارت را توضیح دهید. شما باید تقریباً 150 کلمه را در 20 دقیقه بنویسید.
  2. سوال دوم از شما می خواهد که به یک دیدگاه یا استدلال پاسخ دهید. شما باید 250 کلمه را در حدود 40 دقیقه بنویسید.

 

IELTS Speaking

یک مکالمه کلی که حدود ۱۱ تا ۱۵ دقیقه طول می کشد.

بخش اسپیکینگ آزمون زبان انگلیسی آیلتس از سه بخش تشکیل شده است و مهارت های گفتاری انگلیسی شما را ارزیابی می کند.

  1. حدود پنج دقیقه طول می کشد و از شما می خواهد که پاسخ خود را به سؤالات عمومی در مورد موضوعات آشنا بیان کنید.
  2. از شما می خواهد که به موضوعی که روی کارت نوشته شده است پاسخ دهید. مصاحبه کننده شما همچنین سوالات بعدی را خواهد پرسید.
  3. حدود پنج دقیقه طول می کشد و با سوالات مربوط به موضوع روی کارت در قسمت 2 ادامه می یابد. انتظار داشته باشید که این سوالات انتزاعی تر و دشوارتر باشند.

آیلتس قبلاً به صورت کاغذی برگزار می شد، اما اخیراً یک نسخه مبتنی بر رایانه در دسترس قرار گرفته است و در حال ارائه به مکان های آزمایشی در سراسر جهان است. شایان ذکر است که بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس مبتنی بر کامپیوتر همانند آزمون کاغذی همچنان به صورت حضوری برگزار می‌شود و می‌توان آن را تا یک هفته قبل  از حضور رسمی در تاریخ آزمون در برخی از مراکز آزمون تکمیل کرد. برای آمادگی در این آزمون می‌توانید در کلاس آمادگی آیلتس IELTS شرکت کنید.

 

آزمون تافل TOEFL

تافل توسط سرویس تست آموزشی (ETS) تهیه و اداره می شود. نسخه های مختلفی از تافل وجود دارد، اما اکثر دانش آموزان – حدود 97٪ – نسخه مبتنی بر اینترنت (یا iBT) را روی رایانه می گذرانند. اگر چندین بار در آزمون تافل iBT شرکت کنید، می توانید از بهترین نمرات خود در هر بخش استفاده کنید. تافل در مقایسه با آیلتس آزمون طولانی تری است و شما سه ساعت فرصت دارید تا چهار بخش ریدینگ، شنیداری، صحبت کردن و نوشتن را کامل کنید. این آزمون از سیستم نمره دهی متفاوتی از هر دو آزمون CAE و IELTS استفاده می کند که هر بخش در مقیاس 0-30 برای حداکثر امتیاز 120 درجه بندی می شود.

بخش های آزمون تافل به شرح زیر تقسیم می شوند:

TOEFL Reading

این بخش دارای ۳ تا ۴ بخش است و هر بخش دارای ۱۲ تا ۱۴ سوال می باشد. با مدت زمانی بین ۵۴ تا ۷۲ دقیقه.

سوالات در بخش درک مطلب توانایی شما را در شناسایی اطلاعات، نشان دادن درک اساسی و “خواندن برای یادگیری” آزمایش می کند. بخش درک مطلب از سه قالب سوال تشکیل شده است:

  1. قالب چند گزینه ای که از شما می خواهد پاسخ صحیح را از بین چهار گزینه انتخاب کنید.
  2. درج یک جمله در جایی که بهترین جا را در بخشی از چهار گزینه بالقوه دارد
  3. بخش “خواندن برای یادگیری” با چندین پاسخ صحیح

 

TOEFL Listening

دارای ۴ تا ۶ سخنرانی که هر کدام دارای ۴ سوال است و همچنین ۲ تا ۳ مکالمه که هر کدام دارای ۵ سوال است و مدت زمان ۴۱ تا ۵۷ دقیقه

بخش شنیداری آزمون مهارت زبان انگلیسی تافل شامل موارد زیر است:

  1. درک پایه
  2. شناخت نگرش گوینده و هدف از آنچه که گوینده می گوید
  3. درک اهمیت نظم، روابط، استنتاج و ارتباطات
  4. موضوعات متغیر

فرمت  سوالات به این شکل است:

  1. سوالات معمول چند گزینه ای
  2. سوالات چند گزینه ای با بیش از یک پاسخ صحیح
  3. سوالاتی که از شما می خواهند رویدادها را به درستی پشت سر هم قرار دهید
  4. سوالاتی که باید دو قسمت را با هم ارتباط دهید

برای آمادگی در این آزمون می‌توانید در کلاس آمادگی تافل (TOEFL) شرکت کنید.

 

TOEFL Speaking

دارای ۶ قسمت و مدت زمان حدود ۱۷ دقیقه است.

  • بخش اسپیکینگ توانایی شما برای صحبت کردن به زبان انگلیسی در محیط های آکادمیک و خارج از آن را اندازه گیری می کند. این شش دسته به بخش های گفتاری مستقل و یکپارچه تقسیم می شوند.
  • بخش های صحبت کردن مستقل از شما می خواهد که از ایده ها، تجربیات و نظرات خود استفاده کنید. در هر آزمون دو سوال مستقل برای صحبت کردن وجود دارد.
  • بخش های گفتاری یکپارچه از شما می خواهد که برای پاسخ دادن به سؤالات، صحبت کردن را با گوش دادن یا خواندن ترکیب کنید. در هر آزمون چهار سوال اسپیکینگ یکپارچه وجود دارد.
  • برای تمام سوالات بخش اسپیکینگ، باید از هدست با میکروفون در نسخه iBT آزمون استفاده کنید.

 

TOEFL Writing

دارای دو بخش در مجموع ۵۰ دقیقه ای است.

  1. بخش رایتینگ آزمون زبان انگلیسی تافل مهارت های نوشتاری یکپارچه و مستقل شما را ارزیابی می کند.
  2. بخش نوشتن یکپارچه از شما می خواهد که در پاسخ به یک درخواست، یک استدلال علمی بنویسید.
  3. بخش نوشتن مستقل از شما می خواهد که یک ایده یا نظر را به صورت کتبی بیان کنید.

 

کدام آزمون زبان انگلیسی آسان تر است؟

هر یک از آزمون ها روش خاص خود را برای ارزیابی مهارت های شما دارند و هیچ آزمون خاصی وجود ندارد که راحت تر از بقیه باشد. بسته به نقاط قوت و دانش خود، ممکن است امتحانات خاصی برای شما مناسب تر باشد. اگر به اصول زبان انگلیسی خود اطمینان دارید، سیستم آزمون بین المللی زبان انگلیسی (IELTS) و آزمون زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی (TOEFL) ممکن است گزینه های ایده آلی باشند. این دو آزمون مهارت‌های اصلی مکالمه انگلیسی را ارزیابی می‌کنند و اگر از قبل این درک را داشته باشید، امتحان چالش‌ برانگیزتر است و ممکن است امتیاز بیشتری کسب کنید. یکی از عواملی که باید در نظر گرفت این است که آیلتس شما را ملزم می کند که به عنوان بخشی از آزمون مصاحبه حضوری با یک ممتحن داشته باشید. اگر با این نوع تعاملات راحت نیستید، تافل ممکن است برای شما راحت تر باشد.

 

کدام آزمون زبان انگلیسی سخت تر است؟

به همین ترتیب، اینکه کدام امتحان سخت‌ ترین در نظر گرفته می‌شود، ذهنی است و برای هر دانش‌ آموزی که در آزمون شرکت می‌ کند متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، آزمون زبان انگلیسی ارزیابی کمبریج (CAE) حوزه ‌های عمیق‌ تری از مهارت انگلیسی را هدف قرار می ‌دهد، زیرا عمدتاً برای افرادی با درک پیشرفته از زبان انگلیسی برگزار می‌ شود. بنابراین، اگر فقط اصول اولیه زبان انگلیسی را یاد گرفته اید، این امتحان ممکن است به طور قابل توجهی چالش برانگیزتر باشد. علاوه بر این، باید فرمت‌های پاسخ مورد نیاز این آزمون‌ ها را نیز در نظر بگیرید. آیلتس در مقایسه با تافل سوالات چند گزینه ای کمتری دارد و همچنین از شما می خواهد که برای بسیاری از سوالات پاسخ های خود را بنویسید. اگر رویکرد تحلیلی سوالات چند گزینه ای را ترجیح می دهید، آیلتس ممکن است برای شما چالش برانگیزتر باشد و تافل ممکن است مناسب تر باشد، زیرا این آزمون شامل سوالات چند گزینه ای برای اکثر امتحانات است.

 

کدام آزمون در بخش Reading درک مطلب سخت تر است؟

هر دانش آموز دارای نقاط قوت و چالش های منحصر به فردی است. آنچه برای یک دانش آموز آسان است، برای دیگری چالش برانگیز است و بالعکس. برای تعیین اینکه کدام آزمون زبان انگلیسی به بهترین وجه با مهارت های خواندن شما مطابقت دارد، باید بررسی شود. به عنوان مثال، بخش ریدینگ تافل شامل مقاله است و به دنبال آن سوالات چند گزینه ای قرار می گیرد و تافل در مقایسه با آیلتس و CAE سوالات چند گزینه ای بیشتری دارد. کسانی که سوالات چند گزینه ای را به ویژه چالش برانگیز می دانند، ممکن است بخش های خواندن آیلتس و CAE را ترجیح دهند.

 

کدام آزمون در بخش نوشتاری Writing سخت تر است؟

به طور مشابه، این که بخش نوشتاری کدام آزمون انگلیسی «سخت‌ترین» مهارت است به شما بستگی دارد. برای مثال، رایتینگ آکادمیک و عمومی آیلتس از شما می‌خواهد که چهار مقاله بر اساس متن ‌های منطقی در موضوعات مختلف بنویسید. آزمون های تافل و CAE تنها شامل یک کار رایتینگ یکپارچه و یک مقاله مستقل است. برخی ممکن است این را ساده تر بدانند. اگر نویسنده سریعی هستید، صرف نظر از اینکه کدام آزمون را انتخاب می کنید، ممکن است بخش نوشتن را قابل مدیریت بدانید. ایده خوبی است که قبل از آزمون تمرینات نوشتن زمان بندی شده ای را تمرین کنید تا با قالب آن آشنا شوید.

 

کدام آزمون در بخش شنیداری Listening سخت تر است؟

باز هم، توانایی های منحصر به فرد درک شنیداری شما در زبان انگلیسی بیشترین نقش را در موفقیت شما در بخش گوش دادن از آزمون انگلیسی خواهد داشت. به عنوان مثال، بخش شنیداری در آزمون انگلیسی کمبریج دارای سوالات چند گزینه ای بسیاری بر اساس مطالب شنیداری است. آیلتس دارای مطالب شنیداری مکالمه در مدت زمان کوتاه تری است. از طرف دیگر، تافل چندین سؤال شنیداری دارد که می تواند ماهیت فنی بیشتری نسبت به انگلیسی کمبریج یا آیلتس داشته باشد، که ممکن است چالش برانگیزتر باشد.

 

کدام آزمون در بخش گفتاری Speaking سخت تر است؟

بخش اسپیکینگ تافل ممکن است رسمی‌ تر در نظر گرفته شود، که اغلب از شما می‌خواهد از یک سخنرانی یا مکالمه یادداشت برداری کنید و پاسخ ‌ها زمان ‌بندی شده است. برخی از دانشجویان بین المللی ممکن است این محدودیت زمانی را در هنگام تکمیل بخش اسپیکینگ آزمون انگلیسی چالش برانگیز بدانند. آزمون انگلیسی کمبریج و آیلتس رویکرد مکالمه ای تری را در بخش اسپیکینگ خود دارند که ممکن است در مقایسه با تافل احساس آرامش بیشتری داشته باشد. مهم است که به یاد داشته باشید که بخش هایی را که ممکن است سخت تر یا آسان تر پیدا کنید به مهارت، قابلیت ها، تمرین و ترجیحات فردی شما بستگی دارد. داشتن درک روشنی از فرمت‌ های آزمون مهارت انگلیسی از قبل می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید کدامیک برای نشان دادن نقاط قوت شما در زبان انگلیسی مناسب‌تر است.

 

دیگر آزمون های زبان انگلیسی که در دسترس می باشند

انگلیسی کمبریج: C1 Advanced، TOEFL و IELTS تنها آزمون هایی نیستند که توسط دانشگاه های ایالات متحده پذیرفته می شوند. اگرچه به اندازه سه مورد ذکر شده در بالا به طور گسترده پذیرفته نشده است، اما محبوبیت تست های زیر در حال افزایش است و فرمت ها و سبک های مختلفی را نشان می دهد که ممکن است برای شما به عنوان یک آزمون دهنده مفید باشد. در اینجا چهار تست دیگر که در حال محبوبیت می باشند آورده شده است:

  1. آزمون iTEP: آزمون iTEP یا آزمون بین‌ المللی مهارت انگلیسی، تقریباً در 700 مدرسه مختلف از جمله دانشگاه های Shorelight دانشگاه ایالتی کلیولند و Adelphi International پذیرفته می شود. می توانید نتایج آزمون iTEP خود را به سرعت، 24 ساعت پس از شرکت در آزمون دریافت کنید.
  2.  آزمون PTE Academic: PTE یا Pearson Test of English Acadamic، توسط Pearson، بزرگترین ناشر کتاب درسی در جهان حمایت مالی می شود. PTE Academic در بیش از 900 دانشگاه در ایالات متحده پذیرفته می شود. PTE Academic از هوش مصنوعی (AI) برای درجه بندی آزمون استفاده می کند و ادعا می کند که نتایج بی طرفانه را ارائه می دهد. برای آمادگی در این آزمون میتوانید در دوره آمادگی آزمون پی تی ای pte شرکت کنید
  3. Cambridge English Qualifications B1 Preliminary and B2 first : این آزمون‌ها توسط صدها دانشگاه ایالات متحده پذیرفته شده‌اند، این آزمون‌ها همانند Cambridge Assessment English هر چهار مهارت را پوشش می‌دهند و زبان‌آموزانی را با سطح پایین ‌تر انگلیسی هدف قرار می‌ دهند. مدارک زبان انگلیسی کمبریج به گونه ای طراحی شده است که هر امتحان بر اساس مهارت هایی است که در سطح قبلی ایجاد می کنید.
  4. آزمون انگلیسی Duolingo: آزمون انگلیسی Duolingo که به صورت آنلاین ارائه می شود و در بیش از 3000 دانشگاه و کالج در سراسر جهان پذیرفته می شود، یکی دیگر از گزینه های آزمون مهارت انگلیسی انعطاف پذیر و مقرون به صرفه است. این آزمون شامل یک بخش درجه بندی شده با سؤالاتی است که بر مهارت های خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن تمرکز دارد و به دنبال آن یک مصاحبه ویدیویی که پاسخ های شما به سوالات را ضبط می کند. تست Duolingo حدود یک ساعت طول می کشد و در عرض دو روز نمره خود را دریافت خواهید کرد. برای اطلاعات بیشتر به صفحه راهنمای آزمون دولینگو مراجعه کنید.

 

چگونه خود را برای شرکت در یک آزمون زبان آماده نماییم؟

آماده شدن از قبل برای امتحان مهارت زبان انگلیسی کلید موفقیت در آزمون است. هرچه بیشتر تمرین کنید، مهارت های شما بهتر می شود – تمرین ساختار جمله، گرامر، تلفظ درک شما را بهبود می بخشد.

در اینجا چند نکته برای آماده شدن برای آزمون تسلط زبان انگلیسی وجود دارد:

  1. در مورد ساختار و قالب امتحان خود تحقیق کنید – دانستن انواع سؤالات، قالب‌ های پاسخ، و محدودیت ‌های زمانی به معنای عدم تعجب در روز آزمون انگلیسی است. شما می توانید آرام بمانید و برای هر موقعیت غیرمنتظره ای از قبل برنامه ریزی کنید.
  2. تست‌های تمرینی رایگان آنلاین را انجام دهید — خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن را از قبل با نمونه تست‌ های آنلاین تمرین کنید. گزینه های مختلف آزمون و محدودیت های زمانی را مقایسه کنید تا ببینید کدام آزمون برای شما مناسب تر است.
  3. از برنامه ‌ها و ابزارهای آنلاین استفاده کنید – اینها روش ‌های مدبرانه‌ ای برای تمرین مهارت‌ های زبانی شما هستند. برای مثال، اگر می‌خواهید مهارت‌ های شنیداری خود را بهبود بخشید، در یک پادکست (یا چندین پادکست) به زبان انگلیسی عضو شوید. در طول اوقات فراغت خود گوش دهید و آزمون هایی مشابه آنچه که ممکن است در طول آزمون واقعی زبان انگلیسی خود در آن مورد ارزیابی قرار بگیرید انجام دهید. همچنین می‌توانید از برنامه‌های تمرینی مانند Duolingo، LearnEnglish و Memrise برای ترجمه، بهبود گرامر و ایجاد دایره لغات خود استفاده کنید.
  4. فیلم‌ های بیشتری تماشا کنید – بله، درست خواندید! تماشای بیشتر فیلم‌ ها و برنامه ‌های تلویزیونی انگلیسی می‌ تواند به شما در درک بهتر لحن و احساساتی که انگلیسی زبانان بومی استفاده می ‌کنند کمک کند. همچنین می تواند به شما در درک خطوط داستان، توسعه شخصیت و روابط کمک کند!
  5. به تمرین ادامه دهید – ایجاد تغییرات در برنامه و عادات روزانه ممکن است از روند یادگیری شما حمایت کند. به عنوان مثال، تغییر تلفن هوشمند خود به انگلیسی را در نظر بگیرید. به این ترتیب پیش فرض شما برقراری ارتباط و تمرین انگلیسی است! اگر ترجمه ‌ها را چالش برانگیز می‌دانید، چیزهای اطراف محل زندگی خود را به انگلیسی برچسب بزنید تا کلمات را به خاطر بسپارید.

با تمرین و فداکاری، می توانید آزمون های زبان انگلیسی خود را با موفقیت پشت سر بگذارید. پیشرفت خود را مرور کنید، از خود بپرسید “سطح زبان انگلیسی من چقدر است” و به تلاش برای بهبود ادامه دهید. به یاد داشته باشید که آرام باشید و از فرآیند یادگیری لذت ببرید! اشکالی ندارد اگر قبل از آزمون احساس عصبی کنید، این برای هر آزمون دهنده ای طبیعی است. سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و بدانید که تمام تلاش خود را برای آمادگی آزمون انگلیسی خود انجام داده اید. امیدواریم این مطلب به شما کمک کرده باشد تا در کنار آشنایی با آزمون های مورد پذیرش در آمریکا دید خوبی از آزمون های زبان انگلیسی و نحوه آماده سازی برای این آزمون ها به شما داده باشد. همچنین می توانید با شرکت در کلاس های آمادگی آزمون در موسسه زبان دهخدا قابلیت های مورد نیاز خود را برای شرکت در آزمون را بهبود بخشید و درصدد دریافت نتیجه دلخواه خود برآیید.

 

 

 

بیشتر بخوانید:

آزمون GRE برای چه رشته هایی است؟

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *