آموزش الفبای زبان اسپانیایی با تلفظ، تعداد حروف

آموزش الفبای زبان اسپانیایی

آموزش الفبای زبان اسپانیایی با تلفظ، تعداد حروف

الفبای اسپانیایی “abecedario” یا “alfabeto” نامیده می شود. از 27 حرف (22 صامت و 5 مصوت) تشکیل شده است که باید آن را یاد بگیریم، زیرا اساس کل زبان است و در درک گویندگان و تلفظ به شما کمک می کند. همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، زبان اسپانیایی یک حرف بیشتر از الفبای انگلیسی دارد که به این شکل است: ñ.

نحوه تلفظ هر یک از این حروف را به شما نشان خواهیم داد که بستگی به موقعیتی که در یک کلمه دارند نیز دارد.

تلفظ حروف الفبا
آ A
ب B
س C
د D
اِ E
اِفِ F
خ G
آچِ H
ای I
خوتا J
کا K
اِلِ L
اِمِ M
اِنِ N
اِنیه Ñ
اُ O
پ P
گو Q
اِرِّ R
اِسِ S
ت T
اُ U
اُوِ V
اُوِ دابله W
اِگیز X
ج Y
زِتا Z

 

تقریباً نیمی از متون (45٪) در زبان اسپانیایی با حروف صدادار تشکیل شده است، “cosa” رایج ترین کلمه است و حرف “w” در آخر به abecedario، الفبای اسپانیایی اضافه شده است.

حرف “e” و نه “a” رایج ترین حرف مورد استفاده در اسپانیایی است. Oía (شنیده شده) تنها کلمه ای است که سه هجا با سه حرف تشکیل می دهد. و “murciélago” (خفاش)، یکی از معدود کلماتی است که شامل هر پنج مصوت است که قبلا “murciégalo” بود. اینها برخی از “رازهای” زبان اسپانیایی است که در کتاب “Nunca lo hubiera dicho” (من هرگز حدس نمی زدم) گردآوری شده است.

آموزش الفبای زبان اسپانیایی

بروزرسانی الفبا اسپانیایی در سال ۲۰۱۰

اگرچه الفبای اسپانیایی 27 حرف دارد، اما همیشه اینطور نبوده است. در سال 2010، تغییراتی در الفبای اسپانیایی تحت رهبری آکادمی سلطنتی اسپانیا، داور نیمه رسمی زبان، رخ داد.

قبل از سال 2010، الفبای اسپانیایی 29 حرف داشت. The Real Academia Española  دو حرف ch و ll را به عنوان حروف رسمی به رسمیت شناخته بوده است. آن ‌ها تلفظ ‌های مشخصی دارند.

وقتی الفبای اسپانیایی به روز شد، ch و ll از الفبا حذف شدند. برای سال ‌ها، زمانی که ch به عنوان یک حرف جداگانه در نظر گرفته می‌ شده است، بر ترتیب حروف الفبا در فرهنگ لغت تأثیر می‌ گذاشت. به عنوان مثال، کلمه achatar به معنای “صاف کردن” پس از acordar به معنای “توافق” ذکر می شده است.

این موضوع باعث سردرگمی قابل توجهی شده بود. لغت نامه های اسپانیایی قوانین ترتیب حروف الفبا را تغییر دادند تا به فرهنگ لغت های انگلیسی شباهت داشته باشند حتی قبل از اینکه ch رسماً به عنوان یک حرف حذف شود. تنها تمایز این بود که ñ بعد از n در فرهنگ لغت آمده است.

یکی دیگر از بروز رسانی های قابل توجه شامل تغییر نام واقعی سه حرف در الفبا است. قبل از سال 2010، y به طور رسمی y griega (“یونانی y”) نامیده می شد تا آن را از i یا i latina (“لاتین i”) متمایز کند. در طول بروز رسانی سال 2010، به طور رسمی به “ye” تغییر یافت. همچنین نام های b و v با تلفظ be و ve که به صورت یکسان تلفظ شده بودند بروز رسانی شدند. برای تمایز، b به تلفظ be ادامه داد و v در تلفظ به uve تغییر یافت.

مدت ها قبل از سال 2010، بحث بر سر چند حرف دیگر مانند w و k وجود داشت که در کلمات بومی اسپانیایی یافت نمی شوند. به دلیل تلفیقی از کلمات وام گرفته شده از زبان های دیگر – کلماتی مانند haiko و kilowatt – استفاده از این حروف رایج و پذیرفته شد.

 

استفاده از لهجه ها و علائم خاص

برخی از حروف با علائم دیاکریتیک نوشته می شوند. اسپانیایی از سه علامت دیاکریتیک استفاده می‌کند: علامت لهجه، dieresis (دیرسیس) و tilde.

بسیاری از مصوت ها از لهجه ها استفاده می کنند. مانند tablón به معنای “پلانک” یا rápido به معنای “سریع”. معمولاً از لهجه برای اضافه کردن تاکید یا استرس بر تلفظ هجا استفاده می شود.

در موارد خاص، حرف u گاهی اوقات با یک dieresis یا چیزی که به نظر می رسد یک umlaut آلمانی است، مانند کلمه vergüenza به معنای “شرم” بکار برده می شود. Dieresis صدای u را به صدای انگلیسی “w” تغییر می دهد.

یک tilde برای تشخیص n از ñ استفاده می شود. مثالی از کلمه ای که از tilde استفاده می کند español است، به معنای اسپانیایی.

اگرچه ñ حرفی جدا از n است، اما حروف صدادار با لهجه یا dieresis حروف متفاوتی در نظر گرفته نمی شوند.

 

یادگیری زبان اسپانیایی را می توانید از دوره تخصصی آموزش زبان اسپانیایی موسسه دهخدا شروع کنید و زبان اسپانیایی را به صورت اصولی یاد بگیرین.

 

 

مطالب مرتبط پیشنهادی:

سلام و احوالپرسی به زبان اسپانیایی

تفاوت بین زبان پرتغالی و زبان اسپانیایی

روزهای هفته، تاریخ و ماه به زبان اسپانیایی + اصطلاحات کاربردی

4.3/5 - (6 امتیاز)

1 در مورد “آموزش الفبای زبان اسپانیایی با تلفظ، تعداد حروف”

  1. _ برای مطلبی خوندن در این زمینه خوب بود، ولی کلمه خیلی خوب یا عالی به این مُحتوا تعلُق نمیگیره “البته از نظر من” . در کل بجز معنی کلمه خفاش و یه جدول حروف الفبا چیزه خاص دیگه ای من که ندیدم، خسته نباشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *