لیست اصطلاحات ترید و ارز دیجیتال به انگلیسی

اصطلاحات ارز دیجیتال به انگلیسی

اصطلاحات ارز دیجیتال به انگلیسی

در حالی که ارز فیزیکی هنوز به طور گسترده در سراسر جهان استفاده می شود، مردم در برخی کشورها در سال های اخیر کمتر از آن استفاده می کنند. با دور شدن مردم از پول نقد، بسیاری به تراکنش های مالی دیجیتال روی آورند، ازین جهت اهمیت ارز دیجیتال و کسب اطلاعات در این رابطه بر همگان آشکار است به همین دلیل در این مقاله قصد داریم در رابطه با اصطلاحات و عبارات ارز دیجیتالی و معنای آن ها صحبت کنیم.

 

ارز دیجیتال (CryptoCurrency) به چه معناست؟

ارز دیجیتال روش پرداختی است که فقط به صورت الکترونیکی وجود دارد و قابل لمس نیست. ارز دیجیتال را می توان با کمک فناوری هایی مانند رایانه، تلفن های هوشمند و اینترنت بین نهادها یا کاربران منتقل کرد.

اصطلاحات ارز دیجیتال به انگلیسی

Exchange

صرافی پلتفرمی است که به کاربران امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را می دهد. صرافی ها می توانند متمرکز یا غیرمتمرکز  باشند.

 

Wallet

کیف پول ارز دیجیتال یا والت (wallet) یک کیف پول دیجیتال امن است که برای ذخیره، ارسال و دریافت ارز دیجیتال استفاده می شود.

 

Address

در ارز دیجیتال، عبارت Address اساساً مقصدی است که کاربر به آن ارز دیجیتال ارسال و دریافت می کند. به نوعی می توانیم آن را به عنوان آدرس IBAN (شماره حساب بانکی بین‌المللی) حساب های بانکی خود در نظر بگیریم. همانطور که حساب‌های ما در بانک‌های مختلف آدرس‌های متفاوتی دارند، هر ارز دیجیتال در هر صرافی آدرس متفاوتی دارد. این آدرس ها معمولاً به صورت یک سری حروف و اعداد طولانی بیان می شوند.

 

Altcoin

این یک نام عمومی است که به ارزهای دیجیتالی غیر از بیت کوین داده می شود. به تمام ارزهای دیجیتالی اطلاق می شود که پس از بیت کوین پدید آمدند و به عنوان جایگزینی برای بیت کوین ارائه می شوند. موارد دیگری نیز مانند لایت کوین (LTC)، ریپل (XRP) و اتریوم (ETH)، «آلت کوین» در نظر گرفته می شوند.

 

Arbitrage

در دنیای ارزهای دیجیتال، اصطلاح آربیتراژ به استفاده از تفاوت قیمت بین دو صرافی مختلف اشاره دارد. اگر بیت کوین در یک صرافی 48000 دلار و در صرافی دیگر 50000 دلار فروخته می شود، یک معامله گر می تواند ارز دیجیتال را در صرافی اول بخرد و در صرافی دوم آن را با  سود متوسطی بفروشد. البته ممکن است امکان آربیتراژ روی آلتکوین هایی با حجم تراکنش کم و نوسانات بالا نیز وجود داشته باشد.

 

ATH

“ATH” (سقف قیمت تاریخی) مخفف ” All-Time High” است. دانستن این اصطلاح برای دنبال کردن بازارهای ارز دیجیتال بسیار مهم است. دارایی های کریپتوکارنسی دارای نوسانات بسیار بالایی هستند و در نظر گرفتن مقادیر ATH و همچنین مفاهیمی مانند سطوح حمایت/مقاومت می تواند مفید باشد.

 

Block

بسیاری از ارزهای دیجیتال از بلوک‌هایی استفاده می‌کنند که حاوی تراکنش‌هایی هستند که تأیید و سپس جمع‌آوری می‌شوند. تقریباً هر 10 دقیقه یک بلاک جدید از طریق ماینینگ به بلاک چین اضافه می شود.

 

Blockchain

بلاک چین که از مجموعه ای از بلوک ها با تراکنش های تایید شده تشکیل شده است، به یک دفتر کل دیجیتال در دنیای ارزهای دیجیتال اشاره دارد. در اصطلاحات کامپیوتری، به عنوان یک دفتر تراکنش دائما در حال رشد شناخته می شود که توسط بلوک های متصل به یکدیگر در یک زنجیره نگهداری می شود.

 

Token

توکن یک دارایی دیجیتال  یا یک رمز ارز منحصر بفرد است که بلاکچین مخصوص به خود را ندارد و  برای نشان دادن یک دارایی یا ابزار دیجیتال استفاده می شود. توکن ها را می توان برای اهداف مختلفی استفاده کرد، مانند نشان دادن سهام یک شرکت یا استفاده به عنوان ارز در یک بازار دیجیتال.

 

Crypto currency

کریپتوکارنسی و یا ارز رمزنگاری‌شده، ارزی است که صرفاً بر اساس رمزنگاری است. مثلا؛ بیت کوین از رمزنگاری برای تأیید تراکنش ها استفاده می کند و رمزارز نامیده می شود.

 

Cryptography

رمزنگاری اساساً فرآیند رمزگذاری و رمزگشایی اطلاعات است. این همه تکنیک هایی است که برای تبدیل اطلاعات قابل خواندن به چیزی که توسط ناظران ممکن قابل خواندن نباشد استفاده می شود. در دنیای ارزهای دیجیتال، از آن برای تأیید و ایمن سازی تراکنش های بیت کوین استفاده می شود.

 

Exchanges

“صرافی ها” اساساً به عنوان بازارهایی شناخته می شوند که معامله گران می توانند معاملات ارز دیجیتال را انجام دهند.

 

FOMO

اصطلاح “FOMO” (ترس از دست دادن) مخفف ” fear of missing out ” است. این زمانی اتفاق می افتد که سرمایه گذاران بر اساس انتظارات خود مبنی بر افزایش ارزش دارایی، شروع به خرید یک دارایی خاص می کنند. فعالان بازار می توانند به راحتی به سمت این دارایی در صورت سودهای چشمگیر هجوم آورند. سرمایه‌گذاران جدیدی که در FOMO گرفتار شده‌اند، احتمالاً در نتیجه خرید یک ارز دیجیتال (به ویژه یک آلت‌کوین) که قبلاً ارزش آن افزایش یافته است، متحمل ضررهای زیادی خواهند شد.

 

Fork

این نامی است که به تغییر قوانین یا پروتکل یک ارز دیجیتال داده می شود.

 

HODL (Holding On for Dear Life)

هودل (HODL) کردن ازکلمه انگلیسی HOLD گرفته شده است که به معنای نگه داشتن است.هولد کردن در حالی که قیمت یک ارز دیجیتال در حال کاهش است به این معنی است که آن را با در نظر گرفتن آینده نگه دارید. هنگامی که ارزها شروع به تجربه نوسانات قیمت قابل توجهی می کنند، به “HODL” توصیه می شود.

 

ICO (Initial Coin Offering)

در توصیف عرضه عمومی یک سکه، ICO نشان دهنده اولین باری است که یک سازمان در تلاش برای جمع آوری پول، توکن های دیجیتال را به مردم ارائه می دهد.

 

Mining

ماینینگ فرآیند ایجاد واحدهای جدید ارز دیجیتال با سخت افزار کامپیوتر است. استخراج شامل تایید تراکنش ها و ترکیب آنها در بلوک ها است. در نتیجه بیت کوین یا آلت کوین جدید تولید و وارد سیستم می شود.

 

Satoshi

این یک صد میلیونیم بیت کوین (0.00000001 BTC) است. همچنین به عنوان sats  نیز شناخته می شود.

 

Whale

این نام به سرمایه گذارانی اطلاق می شود که مقادیر زیادی  از  رمزارزها را در اختیار دارند و می توانند تاثیر قابل توجهی در بازار داشته باشند.

 

BearWhale

این نام به Whale هایی اطلاق می شود که سعی دارند حجم قابل توجهی از رمز ارز هارا در بازار بفروشند.

 

Zerocoin

پروتکل Zerocoin برای انجام تراکنش های ناشناس و تضمین حریم خصوصی استفاده می شود. فناوری Zcoin به شما امکان می دهد بدون سابقه تراکنش پول ارسال کنید.

 

To the moon

“to the moon” اصطلاحی در دنیای ارز دیجیتال است که برای توصیف رمز ارزهایی استفاده می شود که با سرعت زیادی در حال افزایش قیمت می باشد.

 

When moon

ازین اصطلاح زمانی استفاده می شود که افرادی که صاحب رمز ارز ها هستند تمایل زیادی به فروش دارند.

 

When Lambo

این اصطلاح در مواقعی بکار برده می شود که به اصطلاح فرد توانایی خرید لامبورگینی را با رمز ارز هایش داشته باشد.

 

Bag holder

این اصطلاح غیر رسمی را در مواقعی باید استفاده کرد که سهام دار با وجود اینکه سهام خود را در حال سقوط میبیند دست به فروش آن نمیزند.

 

REKT

اصطلاح REKT را زمانی به کار میبرند که فرد شکست زیادی در بازار رمز ارز تجربه کند.

 

Melon

از جمله کلماتی است که برای اشاره به بیت کوین استفاده می گردد.

 

Bitcoin maximalist

به افرادی اطلاق می شود که معتقدند بیت کوین تنها رمز ارز ماندگار در جهان خواهد بود.

 

Nocoiner

ازین اصطلاح برای کسانی استفاده می شود که هیچ رمز ارزی ندارند و یا به پتانسیل آن معتقد نیستند.

 

Shill

اصطلاح Shill را زمانی بکار می برند که شخصی یک رمز ارز را صرفا جهت منفعت خود تبلیغ می نماید.

 

OCD

 از عبارت OCD زمانی استفاده می کنند که فردی افت و خیز های بیت کوین را همواره دنبال می کنند و به اصطلاح به اختلال وسواس رمزارزی دچار هستند.

 

 P&D

برخی از تریدر ها از از یک طرح برای دستکاری قیمت های رمز ارز ها استفاده می کنند که به این وضعیت اصطلاح پامپ و دامپ یا Pump and Dump اطلاق می شود.

 

 

سخن آخر

در این مقاله در رابطه با آنواع کلمات و اصطلاحات مرتبط با ارزهای دیجیتال صحبت کردیم. اگر شما هم اصطلاحات دیگری در این رابطه می دانید با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

 

 

دوره های آنلاین و حضوری آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان مبتدی تا پیشرفته با اساتید مجرب

 

 

مطالب مرتبط پیشنهادی:

کلمات مربوط به تکنولوژی به انگلیسی با مثال و ترجمه

لکچر انگلیسی درباره پول

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *