بهترین بازی های موبایلی برای یادگیری زبان

بهترین بازی ها برای یادگیری زبان

بهترین بازی ها برای یادگیری زبان

یادگیری زبان انگلیسی به روش های سنتی و تنها با استفاده از کتاب و درسنامه ها و حل تمرین به صورت مرسوم مدتی است که جواب گو نیاز زبان آموزان نیست و براساس شخصیت مختلف زبان آموزان روش های متنوعی در طول سالیان ارائه شده تا تمامی افراد در هر رده سنی بتوانند زبان را به صورت ساده و با استفاده از سرگرمی فرا بگیرند.

تحقیقات نشان داده است که یادگیری از طریق سرگرمی به دلیل اینکه زبان آموز در حال لذت بردن از فعالیت انجام گرفته است بسیار نتیجه ای بهتری را دربرداشته و باعث می شود تا آموزش به طور کلی از حالت کسل کننده خارج شود و زبان آموزان را مشتاق به یادگیری نماید.
از این رو با استفاده از روش های مختلف همانند دیدن فیلم و سریال، انجام بازی های گروهی و آنلاین در کلاس و خارج از محیط کلاس می تواند به شما در یادگیری زبان کمک شایانی نماید.

از این رو در این مقاله می خواهیم به استفاده از بازی برای یادگیری زبان انگلیسی بپردازیم که هم به صورت فردی و هم گروهی در کلاس و نیز در خانه می توان از آن ها بهره گرفت و در کنار لذت بردن از آن در یادگیری زبان موثر نیز می باشند.

 

بازی ها چگونه باعث یادگیری زبان می شوند؟

در حالت کلی بازی ها به دلیل جذابیتی که برای افراد ایجاد می کنند حس خوشایندی را به آدم ها می دهند در نتیجه شما در زمان بازی اوقات خوشی را سپری می کنید. از این رو حس رقابتی که در حین بازی برای شما بوجود می آید باعث می شود تا شما بیشترین تلاش خود را بکار گیرید تا بتوانید در آن برنده شوید. در نتیجه باید بتوانید از دانش زبانی خود بهره گرفته و این موضوع باعث می شود تا بهتر و بیشتر فکر کنید و تمرکز خود را برای پیدا کردن جواب درست و یا حرکت مناسب براساس بازی که در حال انجام آن هستید بکار گیرید.

برخی از بازی های کامپیوتری از ویژگی های داستانی برخودار می باشند که برای فهم و درک موضوع و داستان نیاز دارید که به خوبی به مکالمات شخصیت های بازی گوش دهید و حداقل درک مناسبی از حرف های آن ها برای پیش برد بازی داشته باشید در نتیجه اگر این کار را به صورت دقیق انجام دهید می توانید کلمات و اصطلاحات زیادی را فراگرفته و از آن ها استفاده نمایید.

بازی های گروهی و یا فردی که در کلاس های درس برگزار می شوند به دلیل اینکه یک هدف مشخص را دنبال می کنند و شما را راهنمایی کرده تا به یک نتیجه مناسب از هدف از پیش تعیین شده برای آموزش دست یابید می تواند موضوعات را برای شما لذت بخش تر و جذاب تر کنند. همچنین حس برنده شدن در کلاس نیز می تواند انگیزه مضاعف را در شما بوجود آورده و نیز این کار محک خوبی برای اثبات قابلیت های تان به خودتان است که نشان دهید چقدر در این معقوله مهارت داشته و براحتی می توانید از پس اینکار برآیید.

یکی دیگر از مواردی که بازی ها بر یادگیری زبان انگلیسی تاثیر می گذارند بحث سرعت العمل در پیدا کردن جواب و رسیدن به نتیجه است و باعث می شود ذهن شما شروع به گرفتن تصمیمات سریع کند و از این رو می توانید سرعت آنالیز خود را بالا برده و سطح یادگیری خود را بالا ببرید. اما این به این معنا نیست که شما براحتی این موارد را از یاد خواهید برد بلکه به شما یک مهارت جدید برای کسب دانش زبانی می دهد و باعث می شود تا تمرکز شما بر روی موضوع اصلی بیشتر از قبل شده و از موارد حاشیه ای و غیرمهم دوری کنید.

با توجه به موارد بیان شده و سایر دلایلی که می تواند باعث شود تا بتوانید به همراه بازی به یادگیری زبان بپردازید بهتر است این تصمیم را از همین الان گرفته و از این روش به صورت جدی برای بهبود زبان خود استفاده کنید.

 

ویژگی های بازی ها برای یادگیری زبان

بازی ها براساس نوع بازی و هدفی که دنبال می کنند می تواند به یادگیری زبان شما کمک نمایند. اما یک سری از بازی براساس ویژگی هایی که دارند بهتر می توانند به شما برای یادگیری زبان کمک نمایند. از جمله ویژگی هایی که یک بازی باید داشته باشد تا بتواند به خوبی به شما برای یادگیری زبان کمک نماید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. از زبان انگلیسی استاندارد برخوردار باشد
  2. لهجه شخصیت ها در بازی های شخصیت محور مثل جی تی ای به خوبی قابل فهم باشد
  3. مناسب با سن و سطح زبان شما باشد
  4. داستان و موضوعی روتین داشته باشد
  5. تا جایی که ممکن است داستان محور باشد
  6. دارای زیرنویس انگلیسی باشد

 

این ويژگی ها بیشتر مربوط به بازی های آفلاین است اما در بازی های آنلاین که قادر به برقراری ارتباط با دیگر افرادی که در حال بازی کردن هستند می باشید، می توانید با حرف زدن با آن ها زبان خود را به خوبی تقویت نمایید. برای اینکه بتوانید نتیجه خوبی را در بازی دریافت نمایید نیاز به درک متقابل داشته و در صورتی که نتوانید این کار را انجام دهید در بازی نتیجه مناسبی را دریافت نخواهید کرد.

از این رو یکی از بهترین روش های تقویت زبان انگلیسی استفاده از بازی های آنلاین است که شما را مجبور به صحبت کردن می کنند و نیز شما با یک فرد خارجی مجبور به حرف زدن می شوید و به شدت مهارت اسپیکینگ شما را تقویت کرده و باعث می شود کلی اصطلاح و عبارات باحال و پرکاربرد را نیز یاد بگیرید. همچنین در این حالت قادر به درک لهجه های مختلف زبان انگلیسی نیز خواهید بود.

 

بازی های آنلاینی که می نوانید با آن ها زبان یاد بگیرید

در استفاده از بازی های آنلاین گفته شد که یکی از کاربردی ترین موارد برای یادگیری زبان انگلیسی است از این رو در این قسمت به معرفی محبوب ترین و بهترین بازی های آنلاین برای یادگیری زبان انگلیسی پرداخته شده است.

 

۱. بازی PUBG

بازی PUBG

بازی محبوب و پرطرفدار پابجی که در سال ۲۰۱۸ وارد بازار شده است اکنون پرطرفدارترین بازی آنلاین می باشد که بیشتر از صدها میلیون نفر در حال بازی کردن این بازی می باشند. این بازی که یک بازی جنگی است و شما باید به صورت یک فرد اول شخص در یک محیط که بر روی نقشه مشخص شده به همراه یاران خود با دشمنان تان به مبارزه بپردازید و آن ها را از بین ببرید. در این بازی شما برای برقراری ارتباط با دوستان تان مجبور هستید که به انگلیسی صحبت نمایید در نتیجه برای یادگیری زبان بهترین گزینه می باشد. اگر از بازی های جنگی لذت می برید و هیجان این نوع بازی ها را در حالت زمان واقعی دوست دارید پیشنهاد می شود حتما این بازی را امتحان نمایید.

 

۲. بازی Minecraft

بازی Minecraft

بازی ماین کرفت یکی دیگر از بازی های کامپیوتری است که شما می توانید آن را بوسیله گوشی های هوشمند نیز بازی کنید. این بازی یک بازی استراتژیک است که شما می توانید آن را به صورت تک نفره و یا گروهی بازی کنید. در این بازی شما با انتخاب یکی از دو شخصیت بازی شروع به بازی می کنید و با ساخت قلمرو خود و محافظت از آن خود را ارتقا می دهید. در این بازی با عضویت در گروه های مختلف و تعامل با آن ها و همچنین دستورالعمل های بازی می توانید زبان خود را به خوبی تقویت نمایید.

 

۳. بازی Apex Legends

Apex Legends

بازی اپکس لجند از جمله بازی های جنگی در بین بازی های آنلاین است که بیش از ۵۰ میلیون نفر در دنیا این بازی انجام می دهند. این بازی در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شده و با سرعت بالایی محبویت زیادی را بین طرفداران بازی های آنلاین کسب کرده است. این بازی شباهت زیادی به بازی پابجی داشته که می تواند به شما در ارتباط افراد دیگر زبان تان را تقویت نماید.

 

۴. بازی Fortnite Battle Royale

Fortnite Battle Royale

بازی چهارم که در این قسمت معرفی می کنیم بازی پرطرفدار Fortnite است که به صورت گروهی بازی می شود که فعالیت گروهی و ارتباط موثر در این بازی می تواند به شما در روند بازی تاثیر بسزایی داشته باشد و شما می توانید با استفاده از این بازی با افراد مختلف ارتبط برقرار کرده و در صحبت کردن با این افراد مهارت اسپیکینگ خود را بالا ببرید.

 

۵. بازی Counter-Strike : Global Offensive

بازی Counter-Strike : Global Offensive

یکی دیگر از بازی های قدیمی و پرطرفدار که می توانید در دو حالت آفلاین و آنلاین بازی نمایید بازی کانتر می باشد. البته این بازی در حالت آنلاین برای یادگیری زبان بسیار مناسب تر از حالت آفلاین آن است. هر چند در حالت آفلاین نیز شما با شنیدن جملات و اصطلاحات این بازی می توانید زبان خود را تقویت کنید.

در این بازی نیز به دلیل کار گروهی و ارتباطی که باید با افراد هم گروهی خود داشته باشید مهارت زبان شما به خوبی می تواند تقویت شود.

 

بازی های اینترنتی که برای یادگیری زبان طراحی شده اند

جدا از بازی های آنلاین و همچنین بازی هایی که توسط اساتید در کلاس برای یادگیری زبان مورد استفاده می باشند. یک سری بازی های اینترنتی دیگر وجود دارند که براساس آموزش زبان انگلیسی و با اهداف مختلف مثل آموزش لغات، گرامر، تلفظ و دیگر موارد طراحی شده اند. در این قسمت به معرفی سایت هایی خواهیم پرداخت که شما با مراجعه به آن ها می توانید به صورت آنلاین بازی کرده و با استفاده از این روش زبان خود را تقویت کرده و مهارت های خود را بهبود دهید.

در این خصوص سایت های زیر بسیار کاربردی و مفید می باشند:

  • ESL Games
  • Free Rice
  • Games to learn English

سه سایت مطرح شده از سایت های مهم و اصلی برای یادگیری زبان از طریق بازی و سوالات متنوع می باشند. با مراجعه به این سایت ها و انتخاب زمینه دلخواه خود می توانید زبان یاد بگیرید و آن را تقویت نمایید.

 

سخن آخر

بازی ها بخش مهمی از زندگی ما می باشند و شما در هر حالت حتی با بازی های ساده می توانید از آن ها برای یادگیری زبان استفاده نمایید. این فرصت بسیار مناسبی است که در عصری زندگی می کنیم که براحتی می توانیم با هر فردی در سراسر دنیا ارتباط برقرار کرده و با استفاده از یک ابزار سرگرم کننده زبان خود را تقویت کنیم و مشکل نداشتن یک پارتنر برای یادگیری زبان را از بین ببریم. این فرصت را از دست ندهید در کنار این موضوع بازی کردن ذهن شما را فعال تر خواهد کرد و به شما امکان این را خواهد داد تا بیشتر از ذهن خود استفاده کنید و بتوانید اطلاعات بیشتری را کسب نمایید و دانش خود را بالا ببرید.
هیچ چیز بهتر از آموزش همراه با سرگرمی نیست شما می توانید این تجربه را برای یادگیری زبان خود کسب نمایید و همچنین برای دیگر موارد دیگر نیز از آن در صورت امکان استفاده کنید. پس از همین لحظه بازی کردن را آغاز کنید. فقط مراقب باشید بیش از حد بازی کردن می تواند نتیجه عکس داشته باشد و شما را از هدف اصلی تان دور کند.

 

 

بیشتر بخوانید:

معرفی بهترین بازی ها برای تقویت دایره لغات زبان انگلیسی

بازیهای جدید زبان انگلیسی در کلاس

4.5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *