معرفی بهترین بازی ها برای تقویت دایره لغات زبان انگلیسی

معرفی بازی برای تقویت زبان انگلیسی

امروزه یادگیری زبان انگلیسی با وجود نرم افزارها، صفحات آموزشی مجازی و بازی های آموزشی  برای زبان آموزان بسیار راحت تر و جذاب تر شده است. بازی ها در واقع یک ابزار یادگیری موثر هستند که زبان آموزان بزرگسال نیز می توانند برای بهبود تسلط خود از آنها استفاده کنند. در واقع تحقیقات نشان می دهد که بزرگسالان  بیشتر احتمال دارد اطلاعاتی را که از طریق یک فرآیند سرگرم کننده مانند بازی آموخته اند به خاطر بسپارند . در یادگیری زبان انگلیسی برای رسیدن به یک سطح قابل قبول، باید هر چهار مهارت رایتینگ، اسپیکینگ، ریدینیگ و لیسنینگ را توأما باهم فرا گرفت. یکی از فاکتورهای مهم در یادگیری زبان انگلیسی دانش افراد در زمینه ی دایره ی لغات آنهاست. اینکه شما سعی کنید دایره لغات خود را تا حد امکان وسیع تر کنید، در پیشرفت شما در هر چهار مهارت زبانی نقش بسزایی دارد. قطعا یادگیری این حجم از لغت که در زبان انگلیسی وجود دارد،کار ساده ای نیست. اما همانطور که اشاره کردیم، بازی های آموزشی بسیار خوبی وجود دارد که اگر زبان آموز تنها یکبار وارد فضای بازی شود،یقینا جذب آن خواهد شد و در کنار سرگرم شدن و لذت بردن از بازی،آموزش نیز می بیند.

برخی از این بازی های آنلاین بشکل گروهی است، دراینصورت شما در فضای بازی غرق لذت بازی گروهی می‌شوید و با افراد مجازی ارتباط می گیرید و مکالمه های انگلیسی با دوستان مجازی خود برقرار می کنید که همین امر باعث پیشرفت شما در زبان انگلیسی خواهد شد. اگر نمی توانید در یک کلاس رسمی انگلیسی ثبت نام کنید، سعی کنید از بازی ها برای بهبود تسلط خود در خانه استفاده کنید. حتی اگر در حال حاضر در کلاس زبان انگلیسی شرکت می کنید، بازی ها یک مکمل سرگرم کننده و موثر برای درس های شما هستند. بازی های یادگیری زبان را ، می توان به صورت آنلاین در خانه، کافی شاپ ها یا در یک مهمانی بازی کرد. فرصت های یادگیری زبان انگلیسی بی پایان است.

 

نکاتی درباره انتخاب بازی

یک اینکه بازی ای را انتخاب کنید که برای شما جذاب و سرگرم کننده باشد، طوری که با میل و رغبت وارد بازی شوید نه از سر اجبار و بی میلی و تنها برای آموزش دیدن،چون در اینصورت بزودی بازی را رها خواهید کرد. دوم اینکه توجه داشته باشید بازی هایی را انتخاب کنید که از نظر تلفظ و گرامر زبان انگلیسی کاملا صحیح باشند، در غیر اینصورت استفاده از آن بازی نه تنها برای شما سودی ندارد، بلکه آموزه های قبلی شما را هم به مسیر اشتباهی سوق خواهد داد. سوم اینکه ابتدا هدف از یادگیری مهارتی که در آن ضعف دارید را مشخص کنید،بعد با توجه به نیاز خودتان بازی مناسب را انتخاب کنید. چهارم اینکه بازی باید قوانین ساده ای داشته باشد تا افراد را دچار سردرگمی نکند. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین بازی هایی که برای تقویت دایره لغات زبان انگلیسی است بپردازیم تا شما با گسترش دایره لغات انگلیسی خود،پیشرفت چشمگیر خود را در هر چهار مهارت شاهد باشید.

 

بازی ها برای تقویت زبان انگلیسی

Word Whomp

بازی Word Whomp

این بازی به شما این امکان را می دهد که روی مهارتهای نوشتاری و املای کلمات کار کنید. در این بازی شش حرف به شما داده می شود و شما باید مشخص کنید که چند کلمه را می توان با آن حروف ساخت. شما دو دقیقه و نیم فرصت دارید تا هر کلمه را بسازید اما، اگر کلمات نادرست زیادی را حدس بزنید، بازی به پایان می رسد. این بازی ممکن است برای زبان آموزان جدید چالش برانگیز باشد. اما، با کمی تمرین، می تواند یک راه سرگرم کننده برای بهبود واژگان انگلیسی شما باشد. شما با این بازی در حال تمرین به سرعت فکر کردن به کلمات انگلیسی هستید- مهارتی که در مکالمات انگلیسی واقعی بسیار برای شما مفید خواهد بود.

 

Word shake

word shake game

این بازی هم مانند بازی word whomp برای یادگیری لغات زبان انگلیسی بسیار کاربردی است. در هر مرحله به شما 16 حرف داده می شود تا با آن کلمات معنی دار بسازید. بازیکن در هر مرحله 3 دقیقه زمان دارد تا به هر تعدادی که میتواند لغت بسازد. این کلمات باید واقعی بوده و بین 3 تا 7 حرف داشته باشند. مراقب باشید این بازی بسیار اعتیادآور است. هر چند این اعتیاد مثبت است اما احتیاط کنید.

 

Human brain cloud

این بازی در ابتدا تنها با یک کلمه volcano طراحی شد. اما بعد با استقبال روبرو شد و کلمات فراوانی وارد بازی شد. در این بازی برای شروع یک کلمه به شما داده می شود و شما باید هر کلمه ای که در ارتباط با آن کلمه به ذهنتان می رسد را تایپ کنید، هیچ پاسخ صددرصد درست و غلطی برای این بازی وجود ندارد. تنها بعد از چند لحظه که بازی پاسخ های شما را دریافت کرد،به شما نشان خواهد داد که چند نفر دیگر در دنیا پاسخی شبیه به پاسخ شما داده اند. در این بازی یک قسمت ابرمانند وجود دارد که با کلیک بر روی آن کلمات مرتبط با کلمه ی اول را به شما نشان می دهد. با مطالعه ی این لغات، کلمات انگلیسی بیشتری را یاد خواهید گرفت و به مرور زمان دایره لغات وسیع تری خواهید داشت.

 

4 Pics 1 Word

4 Pics 1 Word

همانطور که در اسم بازی آمده است،در این بازی چهار عکس نمایش داده می شود و تنها یک کلمه مرتبط و مشترک از شما می خواهد. مثلا در تصویر چهار عکس آتش، آتشفشان، سوپ و قهوه چه ویژگی مشترکی وجود دارد؟ جز اینکه همه آن‌ها داغ هستند.  این بازی برای تمام زبان آموزان با هر سطحی در زبان انگلیسی چالش برانگیز است زیرا ذهن افراد را درگیر چهار تصویر مختلف می کند. این بازی مطمئنا مغز شما را فعال کرده و باعث می‌شود دائما به زبان انگلیسی فکر کنید و لغات بیشتری با استفاده از تصاویر موجود در بازی در ذهن تان ثبت خواهد شد.

 

Scrabble

Scrabble game

در این بازی، که هم بصورت آفلاین و هم بصورت آنلاین است، ابتدا شما هفت حرف انتخاب کرده و با آنها یک کلمه می سازید. شاید تصور کنید که ساخت این کلمات ساده است اما حتی گاهی انگلیسی زبانان بومی هم برای ساخت کلمه با این حروف دچار چالش می شوند. در زمان بازی کردن بصورت آنلاین، میتوانید با سایر بازیکنان چت کرده و مهارت‌های گفتاری خود را نیز بهبود ببخشید. این بازی برای سطح متوسط و پیشرفته مناسب است.

 

Bubbles

اگر به تازگی شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرده اید و قصد دارید لغات بیشتری یاد بگیرید،این بازی مناسب شماست. در این بازی باید در زمان تعیین شده یک جمله مناسب برای تصویری که به شما نمایش داده می شود، بنویسید. ساخت جمله به درک بهتر شما از معانی مختلف کلمات با توجه به جایگاهشان در جمله کمک می کند. در حین ساخت کلمات و جملات مناسب، حباب‌های حاوی کلمات به مرور زمان کم می‌شوند. این بازی به شما این امکان را می دهد که با سرعت های مختلف و دسته بندی های مختلف واژگان، آن را انجام دهید. وجود تصاویر در این بازی باعث بخاطر سپردن بهتر کلمات در ذهن شما خواهد شد.

 

Scattergories

Scattergories

این یک مهارت محسوب می شود که با دیدن یک حرف به سرعت بتوانید یک کلمه را در ذهن تان بخاطر بیاورید. این دقیقا همان چیزی است که باید در بازی Scattergories انجام دهید. شما باید در زمان تعیین شده با حرفی که در اختیارتان قرار می دهد کلمه موردنظر را حدس بزنید. مثلا نام حیوانی را بسازید که با حرف R  شروع می شود یا نام میوه ای که با حرف Bشروع می شود. هر چه پاسخ های شما خلاقانه تر باشد امتیاز بیشتری می گیرید! گزینه های کمکی موجود در این بازی جذابیت بازی را برای شما دو چندان می کند. شما می توانید این بازی را بصورت گروهی و آنلاین نیز انجام دهید و هیجان بیشتری را تجربه کنید.

 

وبسایت ها

در این بخش به معرفی برخی از وبسایت ها که منحصرا برای بازی های زبان انگلیسی طراحی شده اند خواهیم پرداخت.

 

Games to learn English

Games to learn English

یکی از پرطرفدارترین  وبسایت های رایگان آموزش زبان انگلیسی وبسایت Games to learn Englishاست. این وبسایت دارای بازی های با کیفیت با هدف یادگیری و افزایش دایره لغات و دانش گرامری شما طراحی شده است. از بازی های موجود در این وبسایت می توان به Hangman و Compare اشاره کرد. در این سایت شما قادر هستید دسته ی خاصی را برای یادگیری خود انتخاب کنید. به عنوان مثال با انتخاب بازی های متمرکز بر واژگان، می توانید مشاغل، قسمت های مختلف بدن، حیوانات، غذا ها، میوه ها، سبزیجات و غیره را مورد مطالعه قرار دهید. بسیاری از بازی های موجود در این وبسایت برای زبان آموزان بزرگسال نیز بسیار مفید می باشند.

 

Free rice

Free rice

Free riceهم یکی از سایت های شناخته شده در جهان است،علت معروفیت این وبسایت بازی های آموزش زبان انگلیسی، تنوع بازی ها یا جلوه های گرافیکی جذاب آن نیست،چون این سایت نسبت به سایر سایت های آموزشی از تنوع بازی کمتری برخوردار است. اما علت محبوبیت آن هدف خیرخواهانه ای است که در پس زمینه ی بازی های آن وجود دارد، بطوری که برای هر پاسخ صحیح شما در این بازی، 10 دانه برنج رایگان از طریق برنامه جهانی غذا به افراد نیازمند اهدا می شود تا به گرسنگی در جهان پایان دهد. یکی از مزایای این وبسایت این است که شما قادر هستید در ابتدای بازی سطح خود را انتخاب کنید. در این سایت پنج سطح برای دستور زبان انگلیسی و 60 سطح برای واژگان وجود دارد پس می توانید برای تقویت دایره لغات خود از این وبسایت بهره مند شوید. در آخر باید توجه داشت که در عصر تکنولوژی افراد خواه یا ناخواه بخش زیادی از روز را درگیر موبایل،تبلت و لپ تاپ خود هستند. چه بهتر که این استفاده هدفمند و سودمند باشد و باعث پیشرفت افراد در زمینه های مختلف مخصوصا یادگیری زبان انگلیسی شود. در نتیجه امیدواریم که از بازی ها و وبسایت هایی که در این مقاله معرفی کردیم نهایت استفاده را ببرید.‌

 

 

مطالب بیشتر

سریع ترین روش حفظ لغات زبان انگلیسی

بهترین نرم افزار های آموزش زبان

بازیهای جدید زبان انگلیسی در کلاس

روش های تقویت زبان انگلیسی در خانه

معرفی فیلم و سریال با لهجه بریتیش برای یادگیری زبان

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *