نکاتی درباره یادگیری زبان چینی

همواره یادگیری زبان های کشورهای آسیای شرقی با توجه به مدل الفبا و لهجه صحبت کردن افراد بسیار سخت و دشوار جلوه کرده است. اما، یادگیری زبان های شرقی از جمله زبان چینی که از پشتوانه و انسجام قوی برخوردار می باشد بسیار سخت نبوده و با کمی تلاش و تمرین مستمر و همچنین با استفاده از یک سری نکات می توان به راحتی از یادگیری و آموزش زبان چینی لذت برد و این زبان را فراگرفت. زبان چینی با لهجه ماندارین به عنوان زبان رسمی کشور چین شناخته می شود و در حال حاضر با توجه به جایگاه کشور چین در زمینه های مختلف و نیاز ارتباط با این کشور یادگیری چینی را بیش از پیش حائز اهمیت کرده است.

در اینجا ما با اشاره به یک سری نکات مهم و کاربردی در بحث یادگیری زبان چینی به شما برای یادگیری این زبان و برقراری ارتباط راحت تر با این زبان پرداخته ایم.

 

فواید یادگیری زبان چینی

قبل از اینکه بخواهید بدانید که چگونه می توانید زبان چینی را راحت تر یاد بگیرید بهتر است ببینید که یاد گرفتن زبان چینی چه فوایدی دارد. زبان چینی پرتکلم ترین زبان در دنیا می باشد. این زبان به دلایل سیاسی و اقتصادی به شدت در حال رشد در دنیا است. این زبان یکی از قدیمی ترین زبان های دنیا می باشد که دارای فرهنگ غنی نیز هست. با یادگیری زبان چینی موقعیت های شغلی زیاد و عالی را می توانید بدست آورید چرا که افراد غیربومی زیادی نیستند که به این زبان صحبت می کنند. اگر قصد تحصیل و یا کار در چین داشته باشید یادگیری این زبان جز الزامات است.

 

چگونه زبان چینی یاد بگیریم

یادگیری زبان چینی و آموزش نوشتن چینی کاری نسبتا سخت می باشد. از این رو همواره توصیه می شود که برای یادگیری این زبان در کلاس چینی شرکت کنید. یکی از چالش های زبان چینی کاراکترهای زبان چینی می باشند که ممکن است در اول راه یادگیری زبان چینی در خانه را کمی سخت و غیرممکن نماید. در ادامه به یک سری موارد برای راحتی کار در یادگیری زبان چینی اشاره شده است.

 

تمرین و تکرار مستمر و موثر برای یادگیری زبان چینی

نکاتی درباره یادگیری زبان چینی

به دلیل دشوار بودن زبان چینی نسبت به زبان های دیگر یکی از مهم ترین مولفه های یادگیری این زبان تمرین و تکرار مستمر می باشد. اما سوال این است که چگونه باید این کار را انجام دهیم تا به نتیجه دلخواه برسیم؟ بسیاری از زبان آموزان در یادگیری زبان چینی مسیر را اشتباه می روند و تصور می کنند با تمرکز روی حروف الفبای چینی و گرامر می توان سریع تر این زبان را یاد گرفت. زیاد بودن کاراکترهای زبان چینی که حدود هفت هزار تا می باشند، بخاطر سپردن این حروف را دشوار می کند. در نتیجه یکی از بهترین راه های یادگیری زبان چینی تاکید و تمرکز بر روی معانی و جملات کاربردی همراه با تمرین و تکرار می باشد. با این کار شما می توانید بر پیچیدگی های این زبان غلبه نمایید.

 

زبان چینی را در زندگی خود جاری نمایید

برای یادگیری یک زبان باید با آن زندگی کنید. این کار جز استفاده مستمر و کاربرد آن در تمام لحظات زندگی ممکن نخواهد بود. پس سعی کنید وقتی شروع به یادگیری یک زبان می کنید آن را جزئی از زندگی خود نمایید. بهترین روش یادگیری زبان چینی غوطه ور کردن این زبان در زندگی روزمره تان است. برای یادگیری زبان چینی این کار بسیار مفید و موثر می باشد. با یادگیری اصطلاحات چینی می توانید از آن ها در زندگی روزمره خود استفاده نمایید. می توانید زبان گوشی و کامپیوتر خود را به زبان چینی تغییر دهید. در هنگام تماشای فیلم و سریال از زیرنویس های چینی بهره ببرید. به موزیک های چینی بیشتر گوش دهید و به تماشای کانال های چینی در زمینه هایی که به آن علاقه دارید بپردازید. سعی کنید مکالمه زبان چینی را از موارد ساده تمرین کرده و تکرار کنید. همچنین با نوشتن چینی می توانید کاراکتر ها و حروف الفبا چینی را بهتر یاد بگیرید و خط چینی خود را تقویت کنید.

 

یادگیری زبان چینی از طریق صوت و آواها

زبان چینی یک زبان مبتنی بر صوت ها و بسیار آهنگین می باشد به این معنی که زبان چینی برای ایجاد معنی از تلفظ استفاده می کند. به صورتی که اگر یک کلمه مشابه با لحنی متفاوت گفته شود می تواند معنی دیگری داشته باشد. برای یادگیری لحن ها باید به صدای آن ها و تکرار لحن ها تا حد امکان گوش دهید. پس تمرکز و تمرین بر آواها در بیان کلمات چینی بسیار مهم است در نتیجه روش های سنتی مبتنی بر متن که در یادگیری زبان های دیگر استفاده می شود در زبان چینی کاربرد کمتری دارد و شما نیاز به تکرار مستمر و گوش کردن به اصوات در زبان چینی دارید.

 

مکالمه محور زبان چینی را بیاموزید

نکاتی درباره یادگیری زبان چینی

بهترین روش یادگیری هر زبانی مخصوصا چینی تمرکز بر مکالمه در آن زبان و تقویت مهارت گفتاری می باشد. در زبان چینی به دلیل زیادی کاراکترها و لغات و همچنین تفاوت بسیار در لحن و بیان کلمات چینی موضوع مهارت گفتاری بسیار حائز اهمیت می باشد. در نتیجه با تقویت این مهارت با روش های مختلف از جمله شرکت در کلاس زبان چینی، کلاس مکالمه، خواندن مستمر، گوش دادن به فایل های صوتی کاربردی و استفاده از زبان در زندگی روزمره و پیدا کردن یک پارتنر و همراه در یادگیری این زبان کمک شایانی به شما خواهد کرد.

 

پرهیز از نکات زیر به یادگیری زبان چینی کمک می کند

در مسیر یادگیری زبان چینی همچون زبان های دیگر شما ممکن است از دشواری آن خسته شوید و یا در برخی مواقع احساس کنید روند پیشرفت شما کند می باشد. اما، باید بدانید روند یادگیری هر زبانی با زبان دیگر متفاوت می باشد. مطمئنا زبان چینی به عنوان یکی از زبان های دشوار برای یادگیری برای شما چالش های زیادی را پیش رو دارد. اما، شما می توانید با دوری از یک سری رفتارهای همیشگی و یا در برخی مواقع غلط بر این موضوع فائق شوید.

 

۱. ترس

ترس از مهم ترین المان های جلوگیری از یادگیری و عدم تمرکز در یادگیری می باشد. در بسیاری از موارد افراد با داشتن توانایی های موجود با وجود ترس در مسیر راه خود با شکست مواجه خواهند شد. بنابراین سعی در کنار گذاشتن این حس به شما در یادگیری کمک شایانی می کند و باعث پیشرفت روز افزون شما خواهد شد.

 

۲. روش های سنتی یادگیری

خواندن و بخاطر سپردن کلمه های چینی که تعدادشان زیاد می باشند و یادگیری گرامر زبان چینی، روش مناسبی در آموزش زبان چینی نمی باشد. برای این موضوع باید روش های نوین را بکار ببندید روش های مبتنی بر استفاده از زبان چینی به صورت فعال تا یادگیری را به صورت مستمر و قابل لمس پیش ببرید.

 

۳. گرامر محض

در یادگیری زبان مادری تان چقدر نیاز به یادگیری دقیق و همه جانبه گرامر و قواعد و دستور زبان داشته اید؟ مسلما برای زبان های دیگر و حتی چینی یادگیری صرف گرامر و تمرکز بیش از حد شما بر این موضوع باعث خستگی شده و یادگیری را برای شما غیر ممکن خواهد کرد.

 

۴. تک بعدی بودن در یادگیری

هیچ زمان برای یادگیری تنها به یک مهارت توجه ویژه نکرده و در امر یادگیری تعادل را حفظ نمایید. در حالی که مهارت گفتاری از جمله مهم ترین مهارت های زبان چینی است امر مهارت های دیگر را رها نکرده و به صورت موازی و با روش های نوین به تقویت آن ها بپردازید.

 

مدت زمان یادگیری زبان چینی

مدت زمان یادگیری هر زبانی بستگی به عوامل مختلف زیادی دارد. این عوامل شامل زبان مادری، هدف از یادگیری، مدت زمان مطالعه و غیر می شوند. برای اینکه بتوانید در زبان چینی حرفه ای شوید به چیزی حدود ۲ تا ۳ هزار ساعت مطالعه نیاز دارید که زمان زیادی است. اما برای یادگیری زبان چینی برای رفع نیازهای اولیه اگر به خوبی این زبان را با یک برنامه منظم مطالعه کنید می توانید در مدت ۲ سال به سطح مورد نظر برسید.

 

استفاده از آموزش آنلاین و فضای مجازی و نرم افزارها

در عصر حاضر که اینترنت و فضای مجازی حرف اول را در هر شرایط می زند استفاده از آموزش آنلاین به طرق مختلف به یادگیری زبان چینی کمک بسزایی خواهد کرد. شما با استفاده از ویدیوهای آموزشی آنلاین که در سایت های مختلف همچون آپارات، یوتیوب، Chinese Class 101، italki و غیره می توانید به آموزش زبان چینی بپردازید. از نرم افزارهای متعدد که برای آموزش زبان چینی طراحی شده مثل Skritter، HelloTalk بهره ببرید. همچنین با استفاده از فضای مجازی می توانید با اساتید و صفحات بسیاری ارتباط برقرار کرده و نکات آموزشی بسیاری را یاد بگیرید. در نتیجه در روند یادگیری با تنوع آموزشی گوناگونی روبرو خواهید شد و یادگیری زبان چینی برای تان جذاب تر خواهد شد.

نکاتی درباره یادگیری زبان چینی

یادگیری زبان چینی در آموزشگاه

بدون شک یادگیری یک زبان جدید آن هم زبانی به پیچیدگی زبان چینی با داشتن استادی مجرب و کارآزموده بسیار سهل و دلپذیر تر میشود. آموزشگاه زبان دهخدا با بهرمندی از جدیدترین متد ها و اساتید حرفه ای زبان چینی به شما کمک میکند تا به سادگی این زبان شرقی را فرا گرفته و از استفاده آن لذت ببرید. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ثبت نام و شروع کلاس ها با کارشناسان ما در موسسه زبان دهخدا تماس بگیرید. آموزش زبان چینی برای کودکان نیز در موسسه زبان دهخدا برگزار می شود.

 

دوره های آموزش زبان چینی مبتدی تا پیشرفته با اساتید مجرب به صورت حضوری و آنلاین

 

 

بیشتر بخوانید:

بهترین کتاب برای یادگیری زبان چینی

تفاوت زبان چینی،کره ای و ژاپنی

4.7/5 - (27 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *