بهترین ترفندهای راحت و روان صحبت کردن زبان انگلیسی

بهترین ترفندهای راحت و روان صحبت کردن زبان انگلیسی

بهترین ترفندهای راحت و روان صحبت کردن زبان انگلیسی Speak Fluently

یکی از مهم ترین مسائل زبان آموزان زبان انگلیسی بحث صحبت کردن آن ها و مشخصا تسلط و روان بودن آن ها در معقوله اسپیکینگ Speaking fluently است. بسیاری از افراد در زمان یادگیری زبان انگلیسی علاقه دارند تا بتوانند زبان انگلیسی را با یک تسلط بالا و راحت صحبت نمایند اما در این راه با مشکلاتی نیز روبرو هستند و این موضوع برای شان در برخی از مواقع دشوار می باشد. برای این موضوع می خواهیم به شما ترفندها و تکنیک هایی را معرفی نماییم تا از این طریق بتوانید به قدرت مکالمه روان و راحت دست یابید. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

 

تسلط و روان صحبت کردن در زبان انگلیسی یک سبک زندگی است

اگر می خواهید بدانید که چگونه می توانید روان و مسلط به زبان انگلیسی صحبت نمایید. باید این موضوع را درک کنید که افراد بومی در کشورهای انگلیسی زبان چگونه به این معقوله دست می یابند. بریتانیایی ها و آمریکایی ها در یک محیط انگلیسی زبان بزرگ می شوند و زبان را از طریق یک ارتباط مستمر و ثابت یاد می گیرند. آن ها زبان انگلیسی را به عنوان یک ابزار مهم کاربردی برای برقراری ارتباط با دیگران، درس خواندن، کار کردن و تبادل اطلاعات در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می دهند. زندگی برای آن ها بدون تسلط بر زبان انگلیسی غیرممکن خواهد بود که این موضوع برای شما و زبان مادری شما نیز صدق می کند. اما سوال اینجاست که آیا شما واقعا به زبان انگلیسی نیاز دارید؟ اگر جواب تان مثبت است و علاقه شدیدی برای اینکه بر این زبان مسلط شوید دارید پس در نتیجه باید برای زبان انگلیسی زمان بیشتری در زندگی روزمره خود صرف نمایید. به عبارت دیگر، شما باید یک سری تغییرات در سبک زندگی خود برای اینکه بتوانید بر این زبان مسلط شوید اعمال نمایید.

 

۱. برای زبان انگلیسی یک زمان مشخص تعیین کنید و آن را در اولویت قرار دهید

هر زمانی که شما برای مطالعه زبان انگلیسی زمان صرف نمایید بر روی تسلط زبانی خود سرمایه گذاری کرده اید. قدم های کوچک بسیار به شما کمک خواهد کرد تا در این مسیر طولانی به موفقیت برسید. داشتن یک هدف مشخص که چرا به زبان انگلیسی نیاز دارید و اینکه شما از این تسلط و روانی در مکالمه چه چیزی را بدست خواهید آورد به شما کمک خواهد کرد تا بهتر بتوانید این مسئله را بین تمام مسائل روزمره خود اولویت قرار دهید. میزان زمانی که شما برای زبان انگلیسی اختصاص می دهید به خودتان بستگی دارد اما این باید برای شما به عنوان یک کار منظم و همیشگی تبدیل شود و این کار مستقیما بر روی سرعت روند شما برای رسیدن به تسلط در صحبت کردن تاثیر خواهد داشت.

 

۲. به کارهای روزمره خود زبان انگلیسی را بیشتر وارد کنید

با یک تلاش معین و خودآگاه سعی کنید زبان انگلیسی را تا جایی که می توانید وارد زندگی معمول خود کنید. می توانید از مواردی چون : خواندن مقالات روزانه به زبان انگلیسی، گوش کردن به کتاب های صوتی یا برنامه های رادیویی به زبان انگلیسی در مسیر کار یا دانشگاه،‌ استفاده از یک اپ برای مطالعه و تمرین ۱۰ کلمه در روز در زمان فراغت از کار روزانه، تماشای ویدیوهای آموزش زبان انگلیسی در یوتیوب و یا پلتفرم های مشابه، خواندن کمی گرامر از کتاب های موجود، شرکت در کلاس زبان و اختصاص دادن زمان برای تماشای فیلم و سریال در هفته یا ماه و … برای این مهم استفاده کنید.

 

۳. از زبان مادری خود کمتر استفاده کنید

اگر ۹۹ درصد مواقع به استفاده از زبان مادری خود اختصاص دهید و ۱ درصد زمان را برای زبان انگلیسی صرف نمایید، تسلط شما در زبان انگلیسی همواره یک هدف غیرممکن خواهد شد. آیا موقعیت هایی وجود دارد که بتوانید از زبان انگلیسی به جای زبان مادری خود استفاده نمایید؟ به این کار تکنیک جایگزینی گفته می شود. به عنوان مثال، تغییر زبان موبایل خود به انگلیسی، ۵۰ درصد مواقع تماشای تلویزیون به زبان انگلیسی یا انتخاب یک کتاب به زبان انگلیسی برای خواندن می تواند جز این موارد باشد.

 

۴. به زبان انگلیسی تنها به عنوان یک درس برای یادگیری نگاه نکنید

روان مکالمه کردن زبان انگلیسی

بیشتر سعی کنید زبان انگلیسی را به عنوان یک راه و سبک زندگی قلمداد کنید تا به عنوان یک موضوع درسی برای یادگیری، هر گونه ارتباط شما با زبان به شما کمک خواهد کرد تا زبان انگلیسی را با تسلط بیشتری صحبت نمایید بنابراین چرا خودتان را فقط به یک کلاس زبان و یک کتاب زبان محدود نمایید؟ داشتن یک دید وسیع تر مطمئنا روند یادگیری شما را جذاب تر خواهد کرد. انگلیسی زبانان در موقعیت های مختلف و شرایط گوناگون با زبان انگلیسی سروکار دارند پس شما هم باید به همین شکل رفتار نمایید.

 

۵. شریک مطالعاتی پیدا کنید

از افرادی که در اطراف خود دارید استفاده کنید تا بتوانید بیشتر بر زبان انگلیسی مسلط شوید. از آن ها بخواهید تا به شما کمک کنند تا تمرین نمایید. واژگان را از شما بپرسند، و یا رایتینگ شما را تصحیح کنند. افرادی که در اطراف شما هستند می توانند نقش مهمی را برای حمایت و نگه داشتن شما در مسیر سبک زندگی به زبان انگلیسی کمک نمایند. با این حال ممکن است در برخی از مواقع برخی از آن ها در مقابل این موضوع واکنش منفی نشان بدهند.

 

دنبال یک راه سریع و میان بر نباشید که وجود ندارد

ما در دنیایی زندگی می کنیم که تبلیغات می خواهد به ما این باور را تلقین نماید که هر چیزی را می تواند خیلی سریع و آسان با کمی تلاش بدست آورد. در واقعیت، بهترین چیزها در زندگی معمولا بوسیله کار مستمر و ثابت در طول زمان بدست می آیند. این دقیقا در مورد تسلط بر زبان انگلیسی نیز صادق است. اگر یک جستجو در اینترنت کنید کلی کتاب و سایت با عنوان چگونه زبان انگلیسی را سریع یاد بگیریم پیدا خواهید کرد. اما، تسلط و روان صحبت کردن در زبان انگلیسی به هیچ عنوان یک کار سریع و آسان نیست و معمولا کسانی که در این خصوص شکست می خورند افرادی هستند که یا دنبال یک راه حل سریع برای این موضوع می گردند و یا برای مطالعه زبان، زمان، هزینه و تلاش کافی صرف نمی کنند. اگر واقعا مشتاق به دانستن این موضوع هستید که چگونه می شود به زبان انگلیسی مسلط شد از این مسائل دوری کنید و مسئولیت کار خود را بپذیرید و به توصیه های این مقاله عمل نمایید.

 

۶. هدف های معقول برای خود تعیین نمایید و زمان کافی برای تقویت خود اختصاص دهید

بسیاری از زبان آموزان برای خوشان اهداف غیرواقعی تعیین می کنند و از دنبال کردن زمان مطالعاتی خود شکست می خورند و از نتیجه ای که دریافت می کنند دلسرد و ناامید می شوند. از اینکه در این تله خطرناک گرفتار شوید خود را برحذر دارید.

 

۷. بخاطر داشته باشید که تسلط در زبان انگلیسی یک امری نسبی است

باید به این موضوع توجه داشته باشید که شما هیچوقت نمی توانید یک نیتیو اسپیکر صد در صدی شوید، اما این هدف ما نیست. با تمرین باید در طول زمان گام به گام مهارت های خود را بهبود ببخشید. این یک واقعیت غیرممکن است که شما بتوانید ۱۰۰ درصد لهجه نیتیو پیدا کنید اما شاید ۹۰ درصد کافی باشد. اهداف تان را در ذهن تان روشن کنید و آن ها فراموش نکنید. مثلا داشتن یک لهجه که توسط همه قابل فهم باشد و معنی درست و مشخصی را بدهد، تلفظ به صورت استاندارد با کمترین حالت سردرگمی بین صداهای مشابه و… این قاعده برای دیگر مهارت های دیگرتان نیز صادق است.

 

۸. روند کارتان را تصور و مشخص کنید تا قدر دستاورد های تان را بدانید

انگیزه در بسیاری از مواقع از دیدن نتایج تلاش تان بدست می آید. ارزیابی مهارت های تان هر از چند گاهی می تواند به شما دیدی خوب بدهد و حس مثبتی را نسبت به زبان انگلیسی به شما القا نماید. به عنوان مثال، هر هفته یک کوییز کوچک از ۲۰ کلمه انگلیسی انجام دهید. دایره لغات فراوان باعث فهم بهتر زبان می شود و نیز به شما برای روان صحبت کردن کمک خواهد کرد.

 

زبان انگلیسی را برای خودتان کاربردی و جذاب کنید

یکی از بزرگ ترین مشکلات در مورد کلاس های سنتی زبان انگلیسی که شما در مدرسه یا دانشگاه نیز با آن ها سروکار داشته اید این است که کلاس ها به صورت گروهی تدریس می شده است،‌ زبان آموزانی که از اعتماد به نفس بالایی برخوردار بودند بیشتر از سایرین مورد توجه قرار می گرفتند و منابع بیشتر به صورت کتاب های نوشتاری و مرجع بوده اند. این متدهای آموزشی دارای پتانسیل از بین بردن علاقه زبان آموز به زبان و از بین بردن انگیزه برای یادگیری بوده است. اگر می خواهید بدانید چطور انگلیسی را باید مسلط شوید، نقطه شروع خودتان هستید. در ادامه یک سری نکات برای اینکه بتوانید خودتان را با زبان ارتباط دهید و انگیزه تان را افزایش دهید برای اینکه روانی در کلام را بدست آورید آورده شده است.

 

۹. بین علاقه مندی ها و تفریحات تان با زبان انگلیسی ارتباط برقرار نمایید

زبان انگلیسی هیچ وقت خسته کننده نخواهد بود اگر با ابزار و مواردی که به شما مربوط می شود به یادگیری آن بپردازید. در یک برگه لیست علاقه مندی ها و تفریحات تان که به شما انگیزه می دهد و باعث می شود طراوت در زندگی تان جاری شود را بنویسید. حالا سعی کنید یک راه برای ارتباط دادن این ها با انگلیسی پیدا نمایید. به عنوان مثال،‌ اگر به تنیس علاقه دارید به زبان انگلیسی در مورد این ورزش هر هفته مطلبی را بخوانید. در بسیاری از موارد شما به اخبار و اطلاعات به زبان انگلیسی زودتر از ترجمه شده آن دسترسی خواهید داشت.

 

۱۰. از کتاب های نوشتاری استفاده نکنید و نیز منابعی که برای تان کسل کننده است

انگیزه بسیار مهم است وقتی در حال یادگیری یک زبان هستید. بسیاری از زبان آموزان در دوست داشتن زبان انگلیسی دچار مشکل می شوند. زیرا که آن ها کتاب ها و منابع زبان را کسل کننده می دانند. این اشتباه را دوباره تکرار نکنید. سعی کنید از منابع مختلف و ابزارهای مختلف برای یادگیری زبان استفاده نمایید.

 

۱۱. برای برقراری مکالمات یک لیست از موضوعات جذاب تهیه نمایید

برای اینکه بتوانید در زبان انگلیسی بیشتر روان صحبت کنید باید با سایر افراد به مکالمه به زبان انگلیسی بپردازید. این می تواند با یک فرد بومی یا غیربومی انجام شود. که می تواند به شما برای استفاده از دانش تان کمک شایانی نماید.

 

۱۲. عضویت در گروه های اینترنتی که به کار یا علاقه مندی های شما مربوط می شود

مکالمه روان با گروه های شبکه های اجتماعی

حتی اگر در یک محیطی که فرد انگلیسی زبان در آن جا کم وجود دارد زندگی می کنید باز هم براحتی می توانید به افراد نیتیو زبان از طریق اینترنت دسترسی پیدا کنید. اگر از برقراری ارتباط با دیگران به صورت آنلاین لذت می برید باید به گروه های گپ اینترنتی که در مورد علاقه مندی های شما می باشد ملحق شوید و با افراد مختلف به تبادل نظر بپردازید. در این حالت می توانید اصطلاحات و عبارات زیادی را فرا بگیرید که می توانید بعدا از آن ها در زمان صحبت کردن استفاده نمایید.

 

مهارت های دیگر زبان تان را تقویت کنید تا به مهارت اسپیکینگ تان کمک نمایند

زبان آموزان مسلط به زبان انگلیسی در گفتار دارای دایره لغات گسترده ای هستند، دارای مهارت خوبی در لیسنینگ می باشند و درک خوبی نیز از گرامر دارند. بنابراین، این یک اشتباه است که ۱۰۰ درصد تمرکز خود را بر روی اسپیکینگ speaking قرار دهید. تصور کنید می خواهید یک خانه بسازید به مواد مختلف برای این موضوع نیاز خواهید داشت. در این خصوص نیز می خواهید روانی کلام speaking fluently را بسازید. پس باید بتوانید یک پایه قوی و محکم را احداث نمایید. در ادامه با بیان نکاتی به این موضوع می پردازیم.

 

۱۳. همواره برای بهبود دایره واژگان تان در تلاش و یادگیری باشید

داشتن یک دایره لغات گسترده به شما قدرت انعطاف پذیری بالایی را در زبان انگلیسی خواهد داد. بنابراین، این مهم است که به صورت مستمر بر روی این موضوع کار کنید. یکی از بزرگ ترین معضلات زبان آموزان که با آن روبرو می شوند این است که وقتی به زبان انگلیسی صحبت می کنند از نداشتن دانش کافی در کلمات برای بیان منظور خود رنج می برند و نمی توانند مکالمات خوبی را ترتیب دهند. کار کردن بر روی واژگان می تواند به این موضوع کمک نماید. با این حال،‌ باید در انتخاب کلمات و عبارات مورد استفاده برای صحبت کردن دقت نمایید اگر می خواهید آن ها را بخاطر بیاورید.

 

۱۴. بخاطر داشته باشید که گوش دادن نصفی از مکالمه است

اگر به دنبال روان صحبت کردن در زبان انگلیسی هستید پس اول باید یاد بگیرید که یک شنونده خوب باشید. روانی در کلام معمولا بوسیله گوش دادن و سپس تکرار کردن بدست می آید. زبان انگلیسی دارای لهجه های متعدد و گسترده ای است و این یک اصل مهم است که بر روی مهارت لیسنینگ Listening خود کار کنید اگر می خواهید متوجه لهجه های افراد بومی شوید. برای اینکار می توانید از مواردی که در ادامه گفته می شود استفاده نمایید. به تماشای فیلم ها، سریال ها و ویدیو های جدید با زیرنویس انگلیسی بپردازید. اگر از گوش دادن به موسیقی لذت می برید برخی از آهنگ های مورد علاقه تان را انتخاب کنید و متن آن آهنگ ها را چاپ کرده و سپس معنی آن متن را به زبان خود ترجمه کنید و نیز می توانید به همراه آهنگ نیز بخوانید. همچنین می توانید به کتاب های صوتی گوش دهید و متن کتاب را نیز تهیه کنید و با چیزی که شنیده اید مقایسه کنید تا متوجه شوید کدام قسمت ها را اشتباه شنیده اید. همچنین هر کلمه یا عبارت جدیدی که فکر می کنید مفید است را یادداشت نمایید.

 

۱۵. یک کتاب خوان مهار شوید

خواندن زیاد می تواند فهم شما از زبان را در استفاده از کلمات و جایگاه آن ها در جمله، ساختارهای گرامری، اصطلاحات و دیگر عباراتی که انگلیسی زبانان از آن ها استفاده می کنند را بالا ببرد. اگر مشغول به خواندن مقالات در مورد یک موضوع و یا کتاب هایی که توسط یک نویسنده نوشته شده بپردازید شما کلمات و عبارات زیادی را به صورت چند باره مشاهده خواهید کرد. هر چقدر به خواندن متن های شبیه به هم بپردازید بیشتر به درک کلمات و محتوای آن موضوع خواهید رسید و نحوه استفاده از کلمات در آن موضوع خاص را یاد خواهید گرفت.

 

۱۶. به تحلیل مکالمات انگلیسی زبانان برای دست یابی به یک لحن بومی تر بپردازید

اگر می خواهید زبان انگلیسی را به صورت بومی تر یاد گرفته و استفاده نمایید باید یاد بگیرید که افراد انگلیسی زبان چگونه از زبان انگلیسی در مکالمات روزمره خود استفاده می کنند. سعی کنید دیالوگ های نمونه ای را از کتاب ها و یا متن های برنامه های تلویزیونی انتخاب کنید و خواهید دید که انگلیسی زبانان بیشتر مایل به استفاده از phrasal verb ها، مخفف و شکل ساده زمان های مختلف هستند. در نتیجه پیدا کردن این نوع از مکالمات و جملات و تکرار کردن آن ها و استفاده آن ها در مکالمات روزمره می تواند به شما برای رسیدن به یک لحن بومی تر و درک بهتر از مکالمات کمک نماید.

 

از تمرکز بیش از حد بر روی گرامر اجتناب کنید

یکی از مشکلات رایج بین زبان آموزان این است که زبان انگلیسی را توسط یک معلم غیر بومی در مدرسه و با تمرکز بر روی گرامر بیش از صحبت کردن آموخته اند. این کاملا قابل درک است چون معمولا کلاس های مدرسه بیشتر بر روی ساختار تاکید دارند تا درگیر شدن فعال با زبان انگلیسی و اینکه برخی از معلمین غیر بومی خود دارای اعتماد به نفس کافی برای روان صحبت کردن در زبان انگلیسی نمی باشند. با این حال، واقعیت امر این است که زبان آموزان نمی توانند یاد بگیرند که چگونه به زبان انگلیسی آن هم مسلط صحبت کنند مگر اینکه به آن ها فرصت تمرین این کار داده شود تا بتوانند این مهارت خود را تقویت نمایند. و این یک معضل در سیستم آموزشی است که باید خود به این موضوع شکل تازه ای بدهید و صحبت کردن را در اولویت خود قرار دهید و گرامر را نیز در محتوا یاد بگیرید.

 

۱۷. گرامر تنها بوسیله خواندن کتاب آموزش داده نمی شود

اکثر زبان آموزان بر این باور هستند که گرامر یک بحث ضروری است اما متاسفانه کسل کننده می باشد. با این حال،‌ این قضیه نباید همواره این گونه مطرح شود. شاید برای تان عجیب باشد که بدانید کودکان انگلیسی زبان کمتر پیش می آید تا به صورت رسمی به یادگیری گرامر بپردازند مخصوصا در انگلستان در دوره دبستان و راهنمایی بیشتر گرامر را از طریق سعی و خطا بوسیله نوشتن داستان و انشا و بوسیله تصحیح توسط معلم شان یاد می گیرند. همچنین گرامر را به دلیل ارتباط مستمر با افراد دیگر و صحبت کردن با سایرین و استفاده از زبان یاد می گیرند و این موضوع اثبات می کند که تنها راه یاد گرفتن گرامر خواندن کتاب های گرامر نیست و شما می توانید با گوش کردن به مکالمات انگلیسی زبان ها نیز این موضوع را فرا بگیرید. وقتی بیشتر گرامر را توسط صحبت کردن فرا می گیرید خیلی بهتر است که توسط یک معلم زبان اشکالات شما برطرف شود.

 

۱۸. بخاطر داشته باشید که در برخی از مواقع انگلیسی زبانان از قوانین پیروی نمی کنند

اگر می خواهید بدانید که چگونه به صورت روان و راحت انگلیسی را صحبت کنید نمی توانید از اهمیت ساختارهای غیراستاندارد، لهجه های محلی و گویش های مختلف اجتناب نمایید. براساس آخرین آمارها تنها حدود ۲ درصد از انگلیسی ها براساس فرم استاندارد زبان انگلیسی به صحبت کردن می پردازند. در نتیجه اگر به موزیک و تماشای برنامه های تلویزیونی البته به غیر از اخبار بپردازید تلفظ های مختلفی را خواهید شنید و همچنین گویش های مختلف و تفاوت در کلمات و گرامر، پس حتی اگر نخواهید به این شکل زبان انگلیسی را استفاده نمایید باید درک درستی از آن ها داشته باشید تا بتوانید این نوع مکالمات را نیز درک کنید.

 

از محتواهای مدرن انگلیسی که توسط افراد بومی بوجود آمده استفاده کنید

برای اینکه بتوانید به صورت روان و راحت به زبان انگلیسی صحبت کنید نیاز به یک مدل درست برای دنبال کردن هستید و این می تواند زبان مدرنی باشد که اکنون مورد استفاده می باشد. حتی اگر در یک محیط غیربومی از زبان انگلیسی زندگی می کنید، اینترنت یک دسترسی فوق العاده برای یادگیری به شما می دهد مانند سایت های خبری، گروه های تبادلی، شبکه های اجتماعی و … . هیچ بهانه ای وجود ندارد که بخواهید از کتاب های تاریخ گذشته استفاده کرده و یا تمرکزتان را بر روی ابزارهایی معطوف کنید که هیچ دیدی از مدلی که افراد انگلیسی زبان امروزه صحبت می کنند به شما نمی دهند.

 

۱۹. انتخاب ها، انتخاب ها، انتخاب ها …

اکثر زبان آموزان زبان انگلیسی که زبان انگلیسی برای شان به عنوان زبان دوم تلقی می شود برای اینکه کلمه یا عبارت مناسب را برای استفاده در جمله برای بیان منظور خود به درستی انتخاب نمایند دچار مشکل می باشند. این یک مهارت سخت برای دست یابی است و ضریب اشتباه معمولا در این کار بسیار بالا می باشد زیرا بسیاری از زبان آموزان از کتاب های قدیمی و ابزارهایی برای یادگیری استفاده می کنند که زبان مدرن، جدید را به معرض نمایش نمی گذارند. یک نقد دیگر که به این زبان آموزان می توان گرفت این است که لحن صحبت کردن آن ها در بیشتر مواقع رسمی می باشد. و لازم بذکر است که این موضوع نیز به دلیل انتخاب اشتباه کلمات می باشد.

 

۲۰. زبان انگلیسی به صورت مستمر در حال تغییر است

برای اینکه در صحبت کردن روان و مسلط شوید باید آمادگی پذیرش تغییر زبان به صورت طبیعی را داشته باشید و به صورت مستمر در حال یادگیری باشید. انگلیسی زبانان هیچ وقت دست از یادگیری زبان برنمی دارند همانطور که زبان انگلیسی به صورت مستمر در حال تغییر می باشد و تحت تاثیر رسانه های جمعی، اتفاقات موثر، تبلیغات، سیاست و ارتباط با زبان های دیگر می باشد.

 

۲۱. تلویزیون یک پنجره به دنیای زبان انگلیسی مدرن است

یادگیری زبان با اخبار

تماشای برنامه های واقعی، سریال ها می تواند به شما یک دید بسیار خوب از مدلی از زبان انگلیسی که بیشتر کشورهای انگلیسی زبان از آن استفاده می کنند بدهد. که این زبان خیلی زبان زیبا و مودبانه و در یک استاندارد مشخص در تلفظ و گرامر نمی باشد اما، نمایان گر واقعی از استفاده مدرن از زبان انگلیسی است و به زبان آموزان این امکان را میدهد که به یک زبان انگلیسی دسترسی داشته باشند که اکنون آمریکایی ها و بریتانیایی ها در حال استفاده می باشند.

 

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می کنیم: یادگیری زبان انگلیسی با اخبار

 

ازش استفاده کنید و یا آن را رها کنید

برای اینکه انگلیسی را به خوبی صحبت کنید باید یک روند فعال در داشتن واژگان خوب داشته باشید. بسیاری از زبان آموزان بدلیل نداشتن تمرین در رسیدن به این موضوع دارای مشکل می باشند. ذهن انسان شبیه به یک کامپیوتر می باشد و واژگانی که در حال یادگیری هستیم در حافظه کوتاه مدت آن ذخیره می شوند اگر این اطلاعات در دوره های مشخصی استفاده نگردند براحتی از ذهن ما پاک شده و به فراموشی سپرده می شوند. بنابراین، اگر می خواهید براحتی زبان انگلیسی را صحبت کنید باید از این موضوع اطمینان حاصل کنید که شما در حال یادگیری گرامر و لغاتی هستید که واقعا از آن ها استفاده خواهید کرد و اینکه زبان را به صورت مرتب در حال استفاده و یادگیری می باشید.

 

۲۲. تکرار مساوی است با بقا

اثبات شده که تکرار به ما کمک می کند تا اطلاعات را در مدت زمان طولانی بخاطر بیاوریم. در مورد زبان انگلیسی نیز بیشترین تمرکز باید بر روی لغات و گرامر قرار داده شود. یکی از کارهای مناسب این است که همواره در حال یادداشت برداری از لغات و تست گرفتن از خود به صورت مستمر باشید و همواره به دفتر یادداشت خود مراجعه کرده و مطمئن شوید که این اطلاعات را تنها از یک گوش نشنیده اید و از گوش دیگر بیرون نداده اید و آن ها را فراموش نکرده اید. که برای تمرین یا می توانید از فردی دیگر کمک بگیرید و یا اینکه از نرم افزارهای موبایل استفاده نمایید.

 

۲۳. از ابزارهایی استفاده کنید که یک موضوع را برای تان چندین بار تکرار می کند

یکی از روش های عالی برای اینکه یک سری لغات که در مورد یک موضوع خاص مورد استفاده می باشند را فرابگیرید از طریق مشاهده لغات، عبارات و ساختارهای مشابه به صورت مستمر است. به عنوان مثال، بعد از خواندن ۲۵ مقاله خبری در مورد تنیس شما با تمامی عبارات متداول آن که مربوط به این رشته ورزشی می باشند آشنا خواهید شد. و این موضوع برای تمامی موضوعات صادق است.

 

بهترین استفاده را از تکنولوژی و نرم افزار ها داشته باشید

تکنولوژی در حال تغییر دادن راه و روش برای دسترسی و بدست آوردن دانش است. تمامی زبان آموزان در سرتاسر دنیا در حال استفاده از اینترنت برای بهبود تسلط شان در زبان انگلیسی از طریق وبسایت ها، شبکه های اجتماعی، وبینارها و … هستند. استفاده از موبایل به صورت چشمگیری در حال گسترش است و بسیاری دوست دارند با استفاده از برنامه های موبایلی به یادگیری زبان بپردازند. و این یک راه فوق العاده است چون به شما این اجازه را می دهد که زمان بیشتری را برای تمرین کردن زبان انگلیسی اختصاص دهید بدون اینکه مجبور باشید یک کیف پر از کتاب را حمل نمایید.

 

۲۴. از چند نرم افزار برای یادگیری زبان استفاده نمایید

نرم افزارهای آموزش زبان برای موارد مختلف از گرامر تا لغات و اصطلاحات طراحی شده اند از چند نرم افزار که برای شما مناسب می باشد برای یادگیری زبان استفاده کنید و از این قابلیت نیز برای بهبود زبان انگلیسی خود بهره ببرید.

 

۲۵. کامپیوترها نمی توانند شبیه انسان ها صحبت کنند

با وجود اینکه رشدهای چشمگیری در طول دهه های گذشته بوسیله هوش مصنوعی شکل گرفته اما هنوز کامپیوترها نمی توانند همانند انسان ها مکالمات را درک و تولید نمایند و این به این معنا است که برنامه هایی که بر روی اسپیکینگ زبان انگلیسی تمرکز دارند دارای استفاده های محدودی هستند در نتیجه با این حال نیز شما به برقراری ارتباط با افراد بومی و غیر بومی زبان خواهید داشت.

 

لحن صحبت کردن خود به زبان انگلیسی را با کپی کردن نوع صحبت یک نیتیو بهبود دهید

برای اینکه انگلیسی را روان صحبت کنید باید از یک نیتیو خوب پیروی نمایید. به همان روشی که بچه ها زبان را از طریق تکرار کردن جملات پدر و مادرهایشان و افراد دور و برشان یاد می گیرند شما می توانید انگلیسی را از طریق ارتباط مستمر با یک نیتیو از طریق متن، فایل صوتی، ویدیو و یا ارتباط با یک دوست یا معلم خصوصی یاد بگیرید. قبل از اینکه بخواهید کسی را برای این موضوع انتخاب نمایید به نکات زیر توجه کنید.

 

۲۶. یکی از لهجه های زبان انگلیسی را انتخاب کنید

بین انگلیسی بریتیش و آمریکایی تفاوت قابل توجه ای در لغات، تلفظ و حتی گرامر وجود دارد. سردرگمی آنجایی بیشتر می شود که زبان آموزان انواع مختلف زبان انگلیسی را با هم در زمان نوشتن و یا صحبت کردن یکی می کنند. برای اینکه از این موضوع جلوگیری شود باید انتخاب کنید که کدام نوع از زبان انگلیسی را می خواهید استفاده نمایید و تمرکز خود را به یادگیری و استفاده از آن معطوف کنید.

 

۲۷. یک معلم زبان را برای راهنمایی در مسیر آموزش انتخاب نمایید

یک معلم زبان را برای راهنمایی در مسیر آموزش انتخاب نمایید

داشتن یک معلم زبان انگلیسی چه به صورت نیتیو و یا غیر نیتیو یکی از بهترین راه ها برای این است که شما را از انجام اشتباهات مکرر بازدارد. معلم زبان انگلیسی می تواند شما را در مسیر درست راهنمایی کند و به شما انگیزه و علاقه مندی برای یادگیری زبان را القا کند. همچنین می توانید از شخصیت های معروف که به آن ها علاقه مند هستید نیز استفاده کرده و آن ها را دنبال کنید و براساس مدل حرف زدن آن ها اشتباهات تلفظی خود را بهبود بخشید. اما این قضیه نمی تواند جای یک معلم را برای شما پر نماید.

 

۲۸. از روش Shadowing استفاده کنید

یک ویدیو کوتاه یا فایل صوتی از یک انگلیسی زبان پیدا کنید. این می تواند یک فایل صوتی ۳۰ الی ۶۰ ثانیه ای از یک کتاب زبان باشد و یا می تواند یک کلیپ کوتاه کمدی از یک قسمت از یک سریال باشد. این ویدیو یا فایل را چندین بار تماشا کنید و به آن گوش دهید تا با آن آشنا شوید تا معنی و مفهوم آن برای تان روشن شود. به لحن، زمان توقف،‌ مدل بیان و تاکیدهای گوینده توجه کنید. شاید بهتر باشد بر روی متنی که در اختیار دارید یادداشت هایی را در این خصوص بنویسید. حالا سعی کنید متن را به صورت دقیق همچون گوینده با رعایت تمامی موارد تکرار کنید. اگر صدای خود را نیز ضبط کنید تا بعد با ورژن اصلی مقایسه نمایید بسیار بهتر می باشد و به شما نشان می دهد که در کدام قسمت ها اشتباه عمل کرده اید و باید بیشتر تمرین نمایید.

 

۲۹. برای اینکه نیتیو اسپیکر شوید تلاش کنید

اگر کودکی خود را در یک کشور انگلیسی زبان نگذرانده اید کمتر ممکن است که به صورت ۱۰۰ درصد یک نیتیو اسپیکر تمام عیار شوید. برای خود یک هدف واقع بینانه از این موضوع مشخص کنید و برای رسیدن به آن هدف تلاش و برنامه ریزی نمایید. هر زبان آموزی قادر است که زبان انگلیسی را به صورت روان صحبت نماید و حتی برخی می توانند خود را در حد بسیار نزدیک افراد بومی نیز برسانند.

 

با سایر زبان آموزان زبان انگلیسی ارتباط برقرار نمایید

باید به صورت مکرر به تمرین مکالمه بپردازید اگر می خواهید زبان را به صورت روان صحبت نمایید. برقراری ارتباط زنده با افراد بومی و غیر بومی می تواند به شما برای تقویت اسپیکینگ زبان انگلیسی کمک نماید و نیز برای شما یک فرصت طلایی را ایجاد می کند که دانش تئوری خود را استفاده کنید. این مدل از ارتباط شاید کمی غیر رسمی تر و سازمان دهی نشده تر از کلاس های درس باشد و نیز صحیح کردن اشتباهات ممکن است محدودتر شود اما داشتن یک شبکه اجتماعی انگلیسی می تواند باعث شود تا اعتماد به نفس خود را برای استفاده از زبان را افزایش دهید.

 

۳۰. با افراد غیربومی نیز به انگلیسی صحبت کنید

اگر در مکانی زندگی می کنید که افراد بومی انگلیسی زبان کمی وجود دارند که بخواهید با آن ها به صحبت کردن و تمرین بپردازید یکی از دیگر راه هایی که می توانید این موضوع را پوشش دهید صحبت کردن با افراد غیربومی است که زبان انگلیسی را بلد می باشند. در نتیجه این موضوع باعث می شود تا مجبور به استفاده از زبان انگلیسی شوید و به تمرین بپردازید.

 

۳۱. از اینترنت برای برقراری ارتباط با انگلیسی زبانان استفاده کنید

آیا دارای یک اکانت در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک هستید و یا از بازی های آنلاین لذت می برید؟ شبکه های اجتماعی پر از گروه های یادگیری زبان انگلیسی است که شما می توانید به صورت رایگان در آن ها عضو شوید و مهارت های زبان انگلیسی خود را تقویت نمایید. اگر اهل بازی های آنلاین هستید می توانید با افراد دیگر به صحبت کردن به زبان انگلیسی بپردازید در حالی که مشغول بازی کردن هستید. از این طریق می توانید بسیاری از افراد را پیدا کنید که با یکدیگر در مسائل مختلف نقطه اشتراک دارید.

 

مسافرت رفتن و صحبت کردن با افراد دیگر در خارج از کشور

یکی از بهترین دلایل برای بهبود صحبت کردن به زبان انگلیسی این است که این زبان یک زبان بین المللی محسوب می شود. مسافرت رفتن به خارج از کشور بسیار جذاب و هیجان انگیز است و نیز از این طریق می توانید زبان انگلیسی خود را نیز بهبود بخشید.

 

۳۲. زبان مادری تان را در چمدان قرار دهید

مسافرت کردن به کشورهای دیگر یکی از بهترین راه ها برای تمرین کردن زبان انگلیسی است. اما اگر در حال مسافرت کردن با دوستان تان هستید که به زبان شما صحبت می کنند شاید نتوانید استفاده کافی را از این فرصت ببرید. زبان مادری تان را فراموش کنید و به صورت آگاهانه تلاش کنید تا از زبان انگلیسی استفاده کنید.

 

به فیل حاضر در اتاق اهمیت دهید

زبان شناسان و مدرسین در مورد استفاده از زبان مادری در کلاس درس اختلاف نظر دارند. با این حال، یک چیز غیرقابل انکار است که نمی توان از فیل داخل اتاق چشم پوشی کرد. زبان مادری تان معادل یک غریزه است و اکثریت قریب به اتفاق اشتباهاتی که هنگام استفاده از زبان انگلیسی مرتکب می شوید از طریق انتقال منطقی ایجاد می شود. در واقع، شما سعی دارید با استفاده از نقشه ای از زبان مادری خود، سرزمین زبان انگلیسی را مرور نمایید. به عنوان مثال در زبان روسی حرف شناسه همچون a، an و the وجود ندارد بنابراین همیشه یکی از مشکلات آن ها در زبان انگلیسی استفاده از این کلمات در زبان انگلیسی است و فرانسوی زبان ها تلفظ کلماتی که با h شروع می شوند برای شان سخت می باشد. در نتیجه اگر می خواهید به صورت روان به انگلیسی صحبت کنید باید این اشتباهات را آن هم بوسیله درک اصل استفاده از این قوانین در زبان انگلیسی تصحیح نمایید.

 

۳۳. به تفاوت ها توجه ویژه ای داشته باشید

می دانید زبان مادری تان با زبان انگلیسی در ساختار و نحوه استفاده چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ اگر درک خود را در مورد این تفاوت ها بهبود بخشید خواهید توانست برخی از این اشتباهات در زبان انگلیسی که به دلیل زبان مادری تان برای شما پیش خواهد آمد را حذف کنید. به عنوان مثال، اگر می دانید که استاندارد استفاده از کلمات در زبان شما به صورت enough big است ولی حالت صحیح آن در انگلیسی big enough می باشد پس می توانید جلوی وقوع این اشتباه را در آینده بگیرید.

 

۳۴. از زبان انگلیسی در هر جایی که ممکن است استفاده کنید

از زبان انگلیسی در هر جایی که ممکن است استفاده کنید

شما با موقعیت های مختلفی در طول روز روبرو خواهید شد که می توانید از زبان انگلیسی یا زبان مادری تان استفاده نمایید. اگر انتخاب کنید که زبان مادری تان در ارجحیت باشد تسلط تان در زبان انگلیسی به مشکل خواهد خورد. از غار خود بیرون بیایید و هر زمان که فرصت کردید از زبان انگلیسی استفاده کنید. حتی اگر زبان انگلیسی را به خوبی صحبت نمی کنید باز هم دست از تلاش برندارید.

 

با انگیزه بمانید، اعتماد به نفس خود را تقویت کنید و اهداف خود را فتح کنید

اگر در حال خواندن این مطلب بوده باشید احتمالا به این معناست که شما خیلی از زبان انگلیسی خود کاملا راضی نبوده و خود را مسلط به زبان انگلیسی نمی دانید. احتمالا زبان انگلیسی را در مدرسه،‌ دانشگاه، موسسات زبان، به صورت آنلاین یا از طریق خودآموز یاد گرفته اید اما چرا هنوز در زبان انگلیسی مسلط نمی باشید؟ چه موانعی جلوی راه شما در گذشته بوده است؟ چه عواملی باعث شده تا انگیزه خود را از دست بدهید؟ چه چیزی باید تغییر بکند؟ تمام این سوالات مهم هستند اگر واقعا می خواهید زبان خود را بهبود بخشید. مسئولیت روند یادگیری تان را بپذیرید، برای خود اهداف مشخص و قابل دست یابی مشخص نمایید، و به توانایی های خود اعتماد داشته باشید تا به موفقیت دست یابید.

 

۳۵. اول درک می کنیم و بعد حرف می زنیم

در زمان بچگی که در حال رشد و یادگیری هستیم در ابتدا یک درک خوب از زبان پدر و مادرمان خواهیم داشت قبل از اینکه بخواهیم به صورت دقیق قادر به صحبت کردن و یا جمله سازی به صورت درست از لحاظ گرامری باشیم. این موضوع برای افراد بزرگسال در زمان یادگیری یک زبان خارجی نیز صادق است. درک شما همواره جلوتر از توانایی های کاربردی شما در صحبت کردن و استفاده از زبان خواهد بود. درک کردن پایه اساسی برای روان صحبت کردن می باشد.

 

۳۶. خطا کردن در مسیر یادگیری طبیعی است اما باید از اشتباهات مان درس بگیریم

یکی از راه های تسلط به صحبت کردن در زبان انگلیسی از طریق سعی و خطا می باشد. بنابراین اشتباه کردن در این مسیر هم طبیعی و هم ضروری می باشد. همه انتظار دارند که شما دچار اشتباه شوید پس نیازی نیست بیش از حد نگران این موضوع باشید. مهم ترین مسئله این است که شما از طریق این اشتباهات یاد خواهید گرفت و هر دفعه از دفعه قبل بهتر می شوید. اگر از اعتماد به نفس کافی برای صحبت کردن برخوردار نمی باشید به این شکل تصور کنید که بیشتر انگلستانی ها و آمریکایی ها به زبان دیگری صحبت نمی کنند زیرا که انتظار دارند بقیه بتوانند به انگلیسی صحبت نمایند. پس شما از آن ها جلوتر هستید و آن ها باید متشکر این موضوع باشند که شما دارید بیشترین تلاش تان را می کنید تا زبان شان را به خوبی فرا بگیرید.

 

۳۷. بهترین منتقد خود باشید

همواره در مورد پیشرفت خود در زبان انگلیسی با خود به صورت کامل روراست باشید. بسیار راحت است که تجربیات کلاس های گذشته و یا معلم قبلی خود، تعهد به خانواده، ساعات کاری و غیره را برای عدم موفقیت در تسلط بر زبان مقصر جلوه دهید. با این حال، بهانه جویی کمکی به پیشرفت شما نخواهد کرد. شما باید مسئولیت و کنترل روند پیشرفت خود را در دست بگیرید و بدانید که هیچکس نمی تواند به جای شما انگلیسی را برای تان یاد بگیرد. پس بهترین منتقد خود باشید اما از نقدهای خود برای پیشرفت خود بهره بگیرید.

 

۳۸. به دلیل پیشرفت در یادگیری به خود جایزه بدهید

هر زمان که به یک دستاورد بزرگ در مسیر یادگیری و تسلط زبان انگلیسی دست یافتید به خود یک جایزه بدهید و این موضوع را جشن بگیرید و آن را با اهمیت جلوه دهید. این باعث می شود تا انگیزه مضاعف برای ادامه راه کسب کنید. انگیزه و تلاش برای رسیدن به اهداف به صورت گام به گام از مهم ترین راه های کسب موفقیت در این موضوع است.

 

۳۹. انگلیسی پایان مقصد شما نیست

به زبان انگلیسی به عنوان یک ابزار برای رسیدن به یک چیزی که می خواهید و یا به آن در زندگی نیاز دارید نگاه کنید. چه هدف شما کاری باشد و یا تحصیل و یا پیشرفت اجتماعی، تسلط در زبان انگلیسی نقطه پایان نیست. بلکه، یک پلی است که به شما کمک می کند تا از رودخانه گذر کرده و به دیگر سمت آن بروید. وظیفه شما آن است که این پل را گام به گام و با تلاش مستمر و روزانه بنا کنید. پس از همین لحظه برای رسیدن به این هدف شروع کنید.

 

 

 

بیشتر بخوانید:

تقویت اسپیکینگ Speaking بدون کلاس

2.7/5 - (3 امتیاز)

1 در مورد “بهترین ترفندهای راحت و روان صحبت کردن زبان انگلیسی”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *