معرفی بهترین فیلم و سریال ها برای یادگیری زبان سوئدی

بهترین فیلم و سریال برای یادگیری زبان سوئدی

معرفی بهترین فیلم و سریال ها برای یادگیری سوئدی

یادگیری زبان سوئدی با سرگرمی و با استفاده از فیلم و سریال می تواند آموزش را برای شما آسان تر و جذاب تر نماید. سینما سوئد به واسطه بازیگران معروف آن مثل اینگرید برگمن و نیز کارگردان افسانه ایش اینگمار برگمن همواره مورد توجه بوده است. آثار فاخر این کشور در فیلم های کلاسیک همیشه مورد توجه اهالی سینما بوده که باعث شده تا افراد با این فیلم ها بتوانند هم از سینما لذت برده و هم بتوانند با استفاده از آن ها زبان سوئدی خود را نیز تقویت نمایند. یادگیری زبان سوئدی با استفاده از فیلم و سریال می تواند بسیار کار آموزش و یادگیری را برای شما راحت تر نماید. در کنار کلاس و کتاب های آموزشی اگر به تماشای فیلم و سریال سوئدی نیز بپردازید مطمئنا یادگیری شما با کیفیت بالاتر و سریع تر پیش خواهد رفت. به همین دلیل در این مطلب به معرفی چند فیلم و سریال سوئدی پرداخته ایم تا بواسطه آن ها بتوانید این کار را انجام داده و همچنین در یادگیری زبان سوئدی به شما کمک نماییم.

 

چطور با استفاده از فیلم و سریال به یادگیری زبان سوئدی بپردازیم؟

برای اینکه بتوانیم با استفاده از فیلم ها و سریال ها به یادگیری زبان سوئدی بپردازید می توانید به این شکل عمل نمایید. یکی از روش های یادگیری زبان سوئدی با فیلم و سریال انتخاب یکی از قسمت های فیلم یا سریال است. در ابتدا بهتر است یک بار به دقت با زیرنویس بخش انتخاب شده را مشاهده نمایید تا مفهوم و معنی سکانس انتخاب شده را به خوبی متوجه شوید. در ادامه چند بار با زیرنویس سوئدی بخش مورد نظر از فیلم یا سریال را نگاه کنید و به خوبی به کلمات و نحوه تلفظ شان توجه کنید. سپس با استفاده از زیرنویس جمله به جمله قسمت مورد نظر را پخش کنید و بعد از هر جمله فیلم را نگه دارید و جمله گفته شده را تکرار کنید در این حال بهتر است با لحن خود بازیگر این کار را انجام دهید اینکار را چندین بار تکرار کنید تا بتوانید در بیان دیالوگ ها تسلط پیدا کنید.

بعد از این قسمت دوباره به اول بخش انتخاب شده برگردید و سعی کنید تا بدون توقف همراه با بازیگران به بیان دیالوگ ها بپردازید اگر در این حالت نمی توانید به همراه بازیگران به بیان جملات بپردازید می توانید کمی سرعت ویدیو را کم کنید و یا در برخی از جملات ویدیو را نگه دارید. با این کار می توانید دایره لغات، سرعت صحبت کردن، تلفظ کلمات و جملات در حالات مختلف و دیگر موارد را تقویت نمایید. استمرار در انجام این کار می تواند نتایج شگفت انگیزی داشته باشد.

 

کدام فیلم و سریال برای یادگیری زبان سوئدی بهتر است؟

مطمئنا این سوال برای شما هم پیش آمده که کدام فیلم و سریال برای یادگیری زبان سوئدی مناسب است؟ برای پاسخ به این سوال می توان گفت که برخی از فیلم ها و سریال ها به دلیل مدل ساختی که دارند بسیار مناسب یادگیری زبان هستند مثلا نحوه تلفظ کلمات، موضوع فیلم یا سریال، شکل ساخت فیلم و سریال و موارد دیگر که باعث می شود فیلم و سریال از استاندارد های لازم برخوردار باشد و برای استفاده برای آموزش زبان سوئدی انتخاب شود. اما یک نکته مهم برای اینکار علاقه افراد به فیلم ها و سریال ها در ژانرهای مختلف است که باعث می شود در انتخاب فیلم و سریال برای یادگیری زبان در برخی از مواقع تفاوت هایی حاصل شود. ممکن است شما علاقه مند به دیدن فیلم های کمدی باشید و از فیلم های تاریخی لذتی نبرید و دیدن این فیلم و سریال ها برای تان سخت باشد در نتیجه توصیه می شود که شما با استفاده از فیلم ها و سریال های کمدی به آموزش بپردازید و برعکس اگر کسی از فیلم و سریال های تاریخی لذت می برد بهتر است با این نوع فیلم ها و سریال ها به یادگیری زبان سوئدی بپردازد.

در نتیجه اول علاقه و لذت دیدن فیلم را مدنظر قرار دهید چرا که شما مجبور هستید چندین بار سکانس های مختلف فیلم را برای یادگیری مشاهده نمایید. دیگر مورد مهم موضوع فیلم ها است که بسیار مهم است. فیلم هایی بیشتر مناسب یادگیری زبان سوئدی هستند که به شما اطلاعات زبانی مناسب از زبان سوئدی امروزی بدهند و نیز در صحبت کردن از استانداردهای تلفظی مناسب و سرعت بیان دیالوگ ها به صورت واضح و قابل فهم باشند تا بتوانید آن ها را به متوجه شوید و از آن ها استفاده نمایید. معمولا سریال هایی که با موضوعات روتین و روزانه و اتفاقات روزمره سروکار دارند بسیار مناسب برای یادگیری زبان سوئدی هستند.

 

لیست فیلم ها و سریال ها سوئدی برای یادگیری زبان سوئدی

در این قسمت سعی شده تا به شما چند فیلم و سریال برای یادگیری زبان سوئدی معرفی کنیم

 

Bron (The Bridge)

سریال Bron یک سریال محبوب سوئدی است که تا امروز ۴ فصل آن از شبکه Hulu پخش شده و هنوز ادامه دارد. این سریال یک سریال کارآگاهی است که محصول مشترک دو کشور دانمارک و سوئد است. در هر فصل شما با یک جنایت روبرو هستید که توسط کارآگاه اصلی سریال Sara Noren برای حل آن جنایت ها همراه خواهید شد. این سریال با توجه به مدل ساخت و موضوعی که دارد بیشتر مناسب برای افرادی است که سطح پیشرفته ای در زبان سوئدی دارند. همچنین شما در این سریال با زبان دانمارکی نیز روبرو خواهید شد. این سریال حتی برای افرادی که می خواهند زبان دانمارکی را آموزش ببینند مناسب می باشد.

 

Äkta Människor (Real Humans)

سریال انسان های واقعی یک سریال علمی تخیلی از یک آینده نزدیک است که روبات هایی به شکل آدم بسیار متداول و مورد استفاده و در حال زیست کردن هستند. این روبات ها می توانند به عنوان کارگر و یا دوست و همراه باشند. این سریال در دو فصل می باشد که پایان یافته و همچنین یک نسخه انگلیسی به نام Humans که ۳ فصل می باشد از این سریال وجود دارد. این سریال یکی از سریال های جذاب و پرمخاطب می باشد. به همراه این سریال کلی اصطلاحات و لغات و نیز جملات خوب و مهم و کاربردی را یاد می گیرید.

 

Störst Av Allt (Quickstand)

این سریال اولین سریال سوئدی شبکه نتفلیکس است که براساس یک رمان به همین نام که توسط Malin Persson Giolito نوشته شده ساخته شده است. این سریال نیز حس و حالی پلیسی دارد که البته بیشتر اتفاقات در فضای دادگاه رخ می دهد. این سریال در مورد تیراندازی در مدرسه می باشد. نقش اصلی فیلم Maja است که به دلیل تیراندازی دستگیر می شود. در این سریال به مسائل اجتماعی تلخی در مورد کشور سوئد می پردازد و در کنار این موضوع شما می توانید اصطلاحات و لغات مهم زیادی را فرابگیرید.

 

Bonusfamiljen (Bonus Family)

سریال بعدی که باز هم ساخته شبکه نتفلیکس است با نام Bonusfamiljen یک سریال درام کمدی در مورد یک پدر و مادر جدا شده است که سعی دارند فرزندان خود را با تمامی سختی ها بزرگ نمایند. این سریال شما را با اتفاقات روزمره و اصطلاحات و لغات روزمره در زبان سوئدی آشنا خواهد کرد. اگر طرفدار سریال هایی همچون This is us هستید این سریال نیز می تواند برای شما مناسب باشد. یکی از مزیت های این سریال این است که از کلمات پیچیده و سخت در این سریال زیاد استفاده نمی شود.

 

Astrid Lindgren سری فیلم های

اگر شما با این نویسنده سوئدی یعنی Astrid Lindgren آشنا نیستید این نویسنده یکی از مشهورترین نویسندگان سوئدی است که فیلم های زیادی را براساس داستان های او به فیلم تبدیل کرده اند. شناخته شده ترین شخصیت او Pippi Langstrump می باشد که یک دختر جوان است که به یک شهر با اسبش و میمون کوچکش نقل مکان می کند. البته مخاطب هدف Astrid بیشتر کودکان بودند اما فیلم های او یکی از بهترین منابع برای یادگیری زبان سوئدی برای بزرگسالان می باشند. دیگر فیلم های او : Emil i Lönneberga، Baren i Bullerbyn و Karlsson pa taket

 

En man som heter Ove (A man Called Ove)

فیلم مردی به نام Ove یک فیلم کمدی از یک کتاب کمدی است. این فیلم در دو بخش بهترین فیلمنامه و کارگردان نامزد اسکار بوده است. این فیلم برای افراد مبتدی در زبان سوئدی نیز مناسب است. این فیلم یکی از بهترین فیلم های سوئدی برای یادگیری زبان سوئدی است که دارای یک داستان جذاب است.

Fanny and Alexander

این فیلم یک فیلم دارم تاریخی ساخته یکی از بزرگ ترین و مشهورترین کارگردان تاریخ سینما سوئد و جهان یعنی اینگمار برگمن است. داستان این فیلم یک نیمه زندگی نامه است که به بیان زندگی دو خواهر و بردار جوان می پردازد که پدرشان به صورت ناگهانی فوت می کند و مادرشان با یک کشیش ازدواج می کند. این فیلم برای افرادی که سطح متوسط به بالایی را در زبان سوئدی دارند مناسب می باشد که یک فیلم کلاسیک با جوایز بین المللی است.

 

Ondskan (Evil)

این فیلم دارم ساخته Mikael Hafstrom است که محصول سال ۲۰۰۳ می باشد که براساس یک رمان به همین نام است. این فیلم یک فیلم روانشناختی بزرگسالانه است. درباره یک جوان ۱۶ ساله که زندگی اش به واسطه خشونت خراب شده است که خود او را به فردی خشمگین و خطرناک تبدیل کرده است. این فیلم یکی از فیلم های پرمخاطب برای یادگیری زبان سوئدی است که برای افراد سطح متوسط به بالا بسیار مناسب است.

از فیلم های دیگر برای یادگیری زبان سوئدی می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

Force Majeure

Let the right one in

As it is in heaven

Persona

Show me love

The wild strawberries

The Seventh Seal

صفحه ورود به دوره آموزش زبان سوئدی

 

مطالب پیشنهادی

جملات و مکالمات روزمره سوئدی به فارسی

معرفی آزمون زبان سوئدی Swedex

آموزش الفبای زبان سوئدی

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *