بهترین کتاب برای رایتینگ آیلتس (IELTS Writing)

بهترین کتاب برای رایتینگ آیلتس (IELTS Writing)

بهترین کتاب برای رایتینگ آیلتس (IELTS Writing)

آزمون آیلتس از ۴ بخش اصلی که شامل سنجش چهار مهارت اصلی زبان است تشکیل شده است. این ۴ مهارت شامل Speaking، Listening، Reading و Writing می باشد. هر کدام از این بخش ها نمره و جایگاه خود را در آزمون آیلتس داشته و نمی توان گفت یکی بر دیگری برتری خاصی دارد. اما در برخی از موارد نیاز به داشتن نمره ای خاص نسبت به مقصدی که نتیجه برای آن ارسال می شود متفاوت خواهد بود. در بین ۴ مهارت گفته شده همواره مهارت رایتینگ برای بسیاری از زبان آموزان چالش برانگیز بوده و برای تسلط بر این مهارت باید یک سری موارد دیگر را نیز به خوبی آموزش ببینند تا بتوانند یک رایتینگ مناسب و قابل قبول را در آزمون آیلتس ارائه کنند. در نتیجه مطالعه و داشتن مراجع و کتاب رایتینگ آیلتس مناسب و کاربردی برای تقویت مهارت نوشتاری حائز اهمیت می باشد. در اینجا به معرفی و بررسی بهترین کتاب برای رایتینگ آیلتس پرداخته شده است.

 

۱. کتاب Collins Writing for IELTS

کتاب Collins Writing for IELTS

کتاب Collins Writing for IELTS یکی از منابع رایتینگ آیلتس برای یادگیری اصول راتینگ آیلتس بوده و با آموزش در موضوعات مختلف و پرتکرار آزمون آیلتس و همچنین آموزش تکنیک های نوشتاری برای نوشتن یک متن مناسب و درست به زبان آموزان برای تقویت مهارت رایتینگ کمک می کند. این کتاب در کنار تقویت مهارت رایتینگ به دلیل بررسی متن های مختلف و استفاده از واژگان و عبارات خاص برای شرایط مختلف به آموزش لغات نیز می پردازد. در نهایت نیز با یک سری آزمون های استاندارد به جمع بندی و محک زدن زبان آموزان در مهارت رایتینگ پرداخته است.

 

۲. کتاب 150 Essential Sample Essays for The IELTS

کتاب 150 Essential Sample Essays for The IELTS

کتاب 150 Essential Sample Essays for The IELTS یک کتاب رایتینگ کاربردی شامل ۱۵۰ متن استاندارد برای مهارت نوشتاری در آزمون آیلتس می باشد. این کتاب با بررسی متن های مختلف آزمون آیلتس و ذکر اشتباهات و آموزش تکنیک های نوشتاری به صورت کاربردی و بررسی نظرات مختلف مدرسان آزمون آیلتس در بخش رایتینگ به تقویت و آموزش مهارت نوشتاری زبان آموزان پرداخته است. با مطالعه این کتاب می توان تسلط کاملی را بر روی قسمت رایتینگ آزمون آیلتس براساس قوانین و تجربیات گفته شده بدست آورد.

 

۳. کتاب Creative Writing

Creative Writing کتاب

کتاب Creative Writing جزء کتاب های کاربردی و جذاب آموزش رایتینگ زبان انگلیسی می باشد که برای تقویت مهارت نوشتاری آزمون آیلتس نیز می توان از آن استفاده کرد. این کتاب برای رایتینگ ایلتس با بررسی جنبه های مختلف نوشتاری در زبان انگلیسی با روش های خلاقانه به آموزش رایتینگ می پردازد و زبان آموزان براحتی با این کتاب writing می توانند در بحث مهارت نوشتاری نکات مفیدی را یاد گرفته و در نوشتار خود استفاده نمایند.

 

۴. کتاب Improve your Skills: Writing for IELTS

کتاب Improve your Skills Writing for IELTS

کتاب Improve your Skills: Writing for IELTS توسط انتشارات MACMILAN برای تقویت مهارت رایتینگ افرادی که می خواهند در آزمون آیلتس شرکت نمایند منتشر شده است و با مطالعه این کتاب می توان نمره ای بین ۶ تا ۷.۵ را از مهارت رایتینگ کسب کرد. این کتاب آیلتس شامل ۱۰ فصل بوده که هر فصل با بهره گیری از یک موضوع رایج که ممکن است در آزمون نیز از آن موضوع برای رایتینگ استفاده شود به آموزش نکات و تکنیک های Writing برای آزمون آیلتس می پردازد. همچنین هر فصل از این کتاب دارای دو تسک بوده و یک قسمت به صورت Practice Task دارد تا در پایان فصل زبان آموزان به تمرین مطالب گفته شده در آن فصل بپردازند.

 

۵. کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS Student’s Book with Answers

کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS Student’s Book with Answers

برای تقویت مهارت رایتینگ به صورت مشخص باید تکنیک های رایتینگ را فرا گرفته اما اگر در مهارت های دیگر زبان نیز بتوانیم قدرت و توانایی لازم را کسب نماییم می تواند مکمل خوبی برای تقویت مهارت رایتینگ نیز شود از جمله ریدینگ که در این مهارت نیز با متن ها و جملات و عبارات متنوع زیادی برخورد خواهیم کرد. کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS Student’s Book with Answers یکی از بهترین کتاب های آیلتس و مراجع جامع و کامل برای آزمون آیلتس می باشد که به آموزش و تقویت تمامی مهارت های زبان انگلیسی برای شرکت در آزمون آیلتس می پردازد. این کتاب برای تقویت رایتینگ برای هر دو مدل آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال مناسب بوده و متقاضیان هر دو آزمون می توانند از آن بهره ببرند.

توصیه ها و نکات مهم و کلیدی توضیح داده شده در این کتاب با توجه به سوالات و پاسخ کامل آن ها به زبان آموزان کمک می کند تا به صورت دقیق با نحوه برگزاری آزمون آیلتس و با موارد محتمل در آزمون آشنا شوند و خود را برای آزمون آماده نمایند. این کتاب دارای فایل های صوتی برای تقویت مهارت Listening و فایل های ویدیویی برای تقویت مهارت Speaking و تمرین ها و متن های استاندارد از آزمون های گذشته آیلتس برای تقویت مهارت Writing است.

 

۶. کتاب Cambridge Vocabulary for IELTS

کتاب Cambridge Vocabulary for IELTS

برای تقویت بهبود رایتینگ در آزمون آیلتس جدا از فراگیری تکنیک های نوشتاری و قالب های مختلف نوشتاری در مورد موضوعات مختلف استفاده از بهترین لغات و واژگان برای بیان منظور خود نیز بسیار اهمیت دارد در این خصوص یادگیری واژگان از اهمیت بالایی برخوردار بوده و استفاده مناسب و به موقع از لغات تاثیر بسیاری در اثرگذاری متن و انتقال مفهوم نوشته دارد. کتاب Cambridge Vocabulary for IELTS یکی از بهترین منابع رایتینگ آیلتس و از جمله کامل ترین کتاب های لغات برای آزمون آیلتس بوده که با روش های کاربردی به زبان آموزان کمک می کند تا براحتی لغات را یاد گرفته و نحوه استفاده از آن ها را بیاموزند.

 

۷. کتاب Cambridge IELTS 18

یکی دیگر از کتاب های کاربردی برای تقویت مهارت رایتینگ در کنار مهارت های دیگر زبان کتاب Cambridge IELTS 15 می باشد که در دو مدل آکادمیک و جنرال به صورت مجزا تهیه شده است که نسخه ۱۸ این کتاب جدیدترین نسخه از بروزترین آزمون های آیلتس می باشد و شما می توانید در کنار آشنایی با روند آزمون، سیستم نمره دهی و نحوه گرفتن بهترین نتیجه در آزمون با استفاده از تمرین های کتاب به نتیجه مطلوب خود در آزمون آیلتس دست پیدا کنید. هر چند نسخه آکادمیک مخصوص کسانی می باشد که می خواهند در دانشگاه ها و در حوزه های آکادمیک حضور یابند و برای مهاجرت و کار بیشتر زبان آموزان به دنبال شرکت و گرفتن نتیجه در آزمون جنرال آیلتس هستند اما نسخه آکادمیک برای این افراد نیز مناسب می باشد و نیازهای آنها را هم پوشش می دهد. در نتیجه به عنوان بهترین کتاب برای رایتینگ آیلتس جنرال بشمار می رود.

 

سخن آخر

اولین گام برای تقویت مهارت رایتینگ Writing تسلط شما بر روی واژگان و اصطلاحات زبان انگلیسی می باشد در نتیجه توصیه می شود اگر در این زمینه ضعف دارید به بهبود خود در این زمینه بپردازید. سپس با فراگیری قالب های مختلف نوشتاری و تکنیک های رایتینگ در موضوعات مختلف مهارت نوشتاری خود را تقویت کرده و با استفاده از مثال ها و بررسی متن های مختلف آزمون آیلتس، خود را در این مهارت حرفه ای و خلاق نمایید.

استفاده از یک استاد مجرب در مقوله مهارت رایتینگ و آزمون آیلتس برای راهنمایی شما در مسیر یادگیری بسیار مفید و اثر بخش می باشد. شرکت در کلاس های آمادگی آزمون و به خصوص شرکت در آزمون های آزمایشی آزمون آیلتس برای محک زدن و آشنایی با فضای آزمون بسیار حائز اهمیت می باشد.  اینکه با چه کتاب و مرجعی و از چه روشی به یادگیری مهارت رایتینگ بپردازید بسیار مهم است اما یکی از مواردی که بیشتر باید به آن توجه کنید قابلیت و توانایی خود شماست که با شناسایی نقاط قوت و ضعف خود می توانید بهترین روش و راه را برای دست یابی به بهترین نتیجه پیدا نمایید.

 

 

مطالب پیشنهادی:

دانلود کتاب Complete Ielts کامپلیت آیلتس

نکات رایتینگ آیلتس جنرال (IELTS Writing)

کتاب های مورد نیاز برای آزمون آیلتس (IELTS)

 

4.9/5 - (20 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *