کتاب های مورد نیاز برای آزمون آیلتس (IELTS)

کتاب های مورد نیاز برای آزمون آیلتس (IELTS)کتاب های آیلتس (IELTS)

برای شرکت در آزمون آیلتس و کسب بهترین نمره مورد نیاز برای ادامه تحصیل و کار و مهاجرت به خارج از ایران زبان آموزان نیازمند به استفاده از منابع آزمون آیلتس و کتاب های مفید و جامع برای آزمون آیلتس هستند در نتیجه بهتر است بدانیم چه کتابهایی برای آیلتس بخوانیم. اینکه برای آزمون ایلتس چه کتابی بخوانیم؟ یکی از سوالات رایج زبان آموزان برای آماده سازی خود برای این آزمون هست که می خواهیم در اینجا به آن پاسخ دهیم.

آزمون آیلتس IELTS که مخفف The International English Language Testing System است معیاری برای اندازه گیری توانایی زبان انگلیسی افراد برای اهداف مختلف و توانایی برقراری ارتباط به زبان انگلیسی است.

این آزمون در دو مدل آکادمیک Academic برای مقاصدی چون تحصیل در دانشگاه ها و کار در زمینه های حرفه ای و جنرال General برای مهاجرت به کشورهایی چون استرالیا، کانادا، انگلستان برگزار می شود. در هر دو آزمون نیز هر چهار مهارت اصلی زبان، Speaking،‌ Listening، Writing و Reading سنجیده خواهد شد. در ادامه به معرفی بهترین کتاب های آیلتس خواهیم پرداخت.

 

۱. بهترین کتاب آیلتس The Official Cambridge Guide to IELTS Student’s Book with Answers

کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS Student’s Book with Answers

کتاب زبان برای آیلتس The Official Cambridge Guide to IELTS Student’s Book with Answers به عنوان یکی از بهترین ترین منابع آیلتس شناخته می شود و برای زبان آموزان از سطح فوق متوسطه به بالا مناسب بوده و تمامی اطلاعات و مواردی را که برای آزمون آیلتس نیاز به یادگیری و آماده سازی می باشد برای هر دو نوع آزمون آکادمیک و جنرال شامل می شود.

از طریق این کتاب زبان آموزان می توانند بهتر با امتحان آیلتس آشنا شده و با استفاده از توصیه های مطرح شده در کتاب ielts نمره خود را بهبود ببخشند. تمرین های این کتاب هر نوع سوالی را که در انواع آزمون آیلتس مطرح می شود را پوشش داده است. همچنین با استفاده از هشت آزمون آزمایشی این کتاب می توانید به یک استراتژی خوب برای شرکت در آزمون آیلتس دست یابید. برای بخش Listening تمرین های زیادی همراه با فایل های صوتی و برای تقویت Speaking فایل های تصویری وجود دارد. این کتاب آموزش آیلتس یکی از بهترین منابع خودخوان آیلتس است.
از ویژگی های این کتاب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. با استفاده از تمرینات مختلف برای بهبود مهارت های زبان با تمرکز بر روی استراتژی آزمون به زبان آموزان برای دست یابی به نمره دلخواه در آزمون آیلتس.

۲. دارای هشت آزمون استاندارد و رسمی آیلتس به همراه نمونه سوالات آیلتس

۳. قابل استفاده برای ایلتس آکادمیک و جنرال

۴. دارای پاسخ نامه به همراه توضیحات تکمیلی برای کمک به یادگیری و بهبود فهم مسائل

 

۲. بهترین کتاب برای آیلتس Cambridge Grammar for IELTS

کتاب Cambridge Grammar for IELTS

این کتاب به عنوان یک مرجع کامل برای گرامر یا دستور زبان برای آزمون آیلتس از انتشارات کمبریج می باشد. تمامی گرامر مورد نیاز برای آزمون آیلتس را می توانید از طریق کتاب مذکور بدست آورید. همچنین این کتاب به تقویت مهارت های Listening کمک خواهد کرد. در این کتاب تمرین ها و سوالات مختلفی برای هر دو مدل آزمون آکادمیک و جنرال آیلتس برای بهبود مهارت های Reading،‌ Writing و Listening موجود می باشد و شامل اطلاعات تکمیلی مناسبی برای تقویت گرامر به همراه توضیحات مختصر در این کتاب مطرح شده است.

 

۳. کتاب لغات ایلتس Cambridge Vocabulary for IELTS

کتاب Cambridge Vocabulary for IELTS

استفاده از لغات و عبارات مناسب در آزمون آیلتس یکی از نکات کلیدی برای گرفتن نمره بالا در آزمون آیلتس می باشد. برای تقویت لغات مخصوصا لغات کاربردی در این آزمون کتاب Cambridge Vocabulary for IELTS یکی از بهترین کتاب های آمادگی آیلتس می باشد. در این کتاب با تمرین های مختلف و متنوع به یادگیری و آموزش لغات آزمون آیلتس پرداخته شده است و همچنین به یک سری نکات کاربردی برای شرکت در آزمون نیز اشاره شده است.

از ویژگی های این کتاب برای آزمون آیلتس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. تمامی لغات مورد نیاز برای آزمون آیلتس و تمرینات بسیار برای یادگیری آن ها

۲. اشاره به اشتباهات رایج که معمولا شرکت کنندگان در آزمون آیلتس مرتکب می شوند.

۳. آموزش مرحله به مرحله لغات برای یادگیری بهتر آن ها

۴. آموزش لغات با استفاده از تکنیک های موثر برای یادگیری لغات و نحوه استفاده درست از لغات

۵. استفاده از موضوعات مختلف برای آموزش لغات و درک بهتر از جایگاه مناسب لغات در جملات

 

۴. کتاب زبان آیلتس Barron’s IELTS Superpack

کتاب Barron’s IELTS Superpack

این کتاب شامل منابع جامع آمادگی آزمون آیلتس برای دریافت بهترین نتیجه در آزمون می باشد. کتاب Barron’s IELTS Superpack شامل ۴ مجموعه کتاب بوده که دارای سوالات تمرینی شبیه سازی آزمون آیلتس، فایل های صوتی به صورت آنلاین و بر روی CD، و مروری بر آزمون های قبلی آیلتس جهت آماده سازی زبان آموزان برای شرکت در آزمون آیلتس است. این کتاب یکی از بهترین کتاب های ایلتس، منابع آیلتس جنرال و منابع آزمون آیلتس آکادمیک است.

کتاب IELTS Superpack شامل موارد زیر می باشد:

۱. با استفاده از چهار آزمون شبیه سازی شده آکادمیک و ۲ آزمون جنرال آیلتس به همراه مرور موضوعات مهم و فایل های صوتی آنلاین به آماده سازی زبان آموزان برای شرکت در آزمون آیلتس می پردازد.

۲. این کتاب شامل شش آزمون آکادمیک و شش آزمون جنرال آیلتس به همراه پاسخ های تشریحی و فایل های صوتی مورد نیاز است.

۳. شامل یک سری فایل صوتی برای انتخاب بهترین استراتژی برای آزمون آیلتس از زبان متخصصان و شرکت کنندگان این آزمون می باشد.

 

۵. کتاب تست آیلتس Cambridge IELTS 15 Academic Student’s Book with Answers

کتاب Cambridge IELTS 15

کتاب نمونه سوالات آزمون آیلتس IELTS 15 Academic شامل یک سری آزمون آیلتس جدید و بروز مناسب برای شرکت در آزمون آکادمیک می باشد. در این کتاب چهار آزمون جامع آیلتس آکادمیک همراه با پاسخ کامل سوالات و نمره دهی مشخص در هر بخش برای تقویت آمادگی سطح آزمون زبان آموزان در نظر گرفته شده است که باعث شده این کتاب از جمله بهترین منابع آیلتس آکادمیک باشد. زبان آموزان بوسیله این کتاب براحتی می توانند آمادگی خود را برای شرکت در آزمون در بخش های مختلف محک بزنند.

در کتاب IELTS 15 Academic فایل های صوتی برای بخش Listening، فایل های ویدیویی برای تقویت مهارت Speaking و نمونه هایی از متن های استاندارد برای قسمت Writing نیز وجود دارد. ساختار کتاب به گونه ای طراحی شده که زبان آموزان به صورت خودخوان می توانند با استفاده از راهکارهای مفید و کاربردی این کتاب به تقویت مهارت های خود جهت شرکت در آزمون آیلتس بپردازند.
برای دسترسی به آزمون های سالهای پیش تر هم می توانید به سری قبلی کتاب ها که از 1 تا 14 هستند مراجعه کنید. البته هر سال نسخه های جدید این کتاب ها منتشر می شود که در حال حاضر نسخه ۱۸ این کتاب نیز منتشر شده است.

 

۶. کتاب آزمون آیلتس Cambridge IELTS 15 General Student’s Book with Answers

کتاب Cambridge IELTS 15 General Student’s Book with Answers

از جمله بهترین کتاب برای ایلتس، کتاب IELTS 15 General مخصوص متقاضیان شرکت در آزمون آیلتس جنرال است. این کتاب نیز همچون کتاب IELTS 15 Academic شامل آزمون های استاندارد دوره های قبل آزمون آیلتس جنرال می باشد تا با استفاده از آن ها شما به تقویت مهارت های مورد نیاز برای شرکت در آزمون IELTS بپردازید و همچنین با سیستم آزمون از جمله مدل برگزاری هر بخش و نمره دهی آن به صورت کامل آشنا شده و بدون استرس و با دانش کامل بتوانید در آزمون آیلتس شرکت کرده و بهترین نتیجه ممکن را دریافت نمایید. این کتاب از بهترین کتاب های آیلتس جنرال است که شامل چهار آزمون آیلتس جنرال همراه با پاسخ نامه کامل برای هر قسمت می باشد و تمامی بخش های آزمون را شامل می شود یک مرجع کامل برای آشنایی و تقویت شرکت کنندگان آزمون آیلتس است. کتاب IELTS 15 General شامل جدیدترین و بروزترین آزمون های آیلتس است. از این کتاب در حال حاضر نسخه ۱۸ نیز منتشر شده است.

 

۷. کتاب Collins Speaking for IELTS

کتاب Collins Speaking for IELTS

کتاب Collins Speaking for IELTS بهترین کتاب برای تقویت اسپیکینگ آیلتس زبان آموزان برای شرکت در آزمون آیلتس است. این کتاب دارای پاسخ های کامل و مثال های ساده و قابل درک در هر قسمت می باشد. کتاب Collins Speaking for IELTS در هر بخش به موضوعاتی می پردازد که بیشتر در آزمون آیلتس ممکن است زبان آموزان با آن ها برخورد نمایند و کمک می کند تا شما با استفاده از لغات مناسب و ایده های درست در مورد هر موضوع به تقویت مهارت گفتاری خود بپردازید. این کتاب شامل یک سری آزمون استاندارد آیلتس نیز می باشد تا در پایان با نحوه برگزاری آزمون آیلتس آشنا شوید و خود را محک بزنید. در کتاب Collins Speaking for IELTS هر درس شامل دو بخش می باشد که بخش اول شامل لغات و عبارات مناسب برای موضوع مورد نظر و یادگیری تلفظ و کاربرد آن ها از طریق یک سری تمرین است و در بخش دوم شما با تکنیک های پاسخ گویی و نحوه سوالات مطرح شده در مورد موضوعات مختلف و بهترین روش پاسخ گویی در هر بخش آشنا خواهید شد.

 

۸. کتاب لیسنینگ آیلتس Collins Listening for IELTS

کتاب Collins Listening for IELTS

کتاب Cambridge Listening for IELTS برای تقویت مهارت لیسنینگ زبان آموزان برای شرکت در آزمون آیلتس تهیه شده است. این کتاب با تمرکز بر روی نکات و بررسی تکنیک های مورد نیاز برای قسمت Listening آزمون، به بهبود عملکرد زبان آموزان در آزمون آیلتس می پردازد. کتاب دارای ۱۲ بخش بوده که از درس ۱ تا ۱۱ براساس موضوعات مختلف و پر تکرار آزمون به آموزش مهارت لسینینگ زبان آموزان می پردازد و در قسمت ۱۲ با یک سری آزمون استاندارد به محک زبان آموزان برای شرکت در آزمون کمک می کند. کتاب Cambridge Listening for IELTS به گونه ای طراحی شده تا شما به صورت خودخوان بتوانید مهارت شنیداری خود را تقویت کرده و در آزمون آیلتس بهترین نتیجه را کسب کنید.

 

۹. کتاب Collins Reading for IELTS

کتاب Collins Reading for IELTS

کتاب Collins Reading for IELTS بهترین کتاب برای تقویت ریدینگ آیلتس است. این کتاب در ۱۲ بخش تعبیه شده تا با استفاده از موضوعات پرتکرار آزمون آیلتس و براساس تمرین های گام به گام و طبقه بندی شده در هر بخش مهارت ریدینگ شما را تقویت نماید و در آخر با یک سری آزمون استاندارد می توانید مهارت و دانش خود را برای شرکت در آزمون آیلتس محک بزنید و با استفاده از تکنیک ها و نکات قابل فهم و توضیحات تکمیلی کتاب بهترین عملکرد را در آزمون آیلتس به نمایش بگذارید.

 

۱۰. کتاب Collins Writing for IELTS

کتاب Collins Writing for IELTS

کتاب Collins Writing for IELTS یک کتاب کاربردی برای تقویت مهارت رایتینگ در آزمون بین المللی آیلتس می باشد. در این کتاب زبان آموزان به طور خاص در دو قسمت به آموزش نوشتن یک متن برای هر دو موضوع آزمون آیلتس در هر دو آزمون آکادمیک و جنرال خواهد پرداخت. این کتاب شامل ۱۲ درس بوده که درس ۱۲ شامل یک سری آزمون استاندارد آیلتس از دوره های برگزار شده خواهد بود تا بتوانید سطح آمادگی خود را در قسمت رایتینگ محک بزنید و در درس های ۱ تا ۱۱ این کتاب با استفاده از تمرین های گام به گام و با شرح عملکرد در هر بخش در موضوعات مشخص و پرتکرار آزمون به بهبود مهارت نوشتاری پرداخته شده است.

 

۱۱. 150 Essential Sample Essays for The IELTS

کتاب 150 Essential Sample Essays for The IELTS

کتاب 150 Essential Sample Essays for The IELTS، کتابی کاربردی برای تقویت مهارت writing از طریق بررسی ۱۵۰ متن با موضوعات مختلف در آزمون آیلتس می باشد. این کتاب همچنین در کنار تقویت مهارت نوشتاری با بررسی متن های موجود در کتاب به تقویت لغات و عبارات مناسب برای استفاده در آزمون آیلتس نیز پرداخته است. در این کتاب از نظرات اساتید مختلف در باب نمونه قالب های نوشتاری بهره گرفته شده است تا زبان آموزان با سنجش این نظرات بهترین قالب نوشتاری را برای خود انتخاب نموده و بهترین نتیجه را در بخش رایتینگ آزمون آیلتس کسب نمایند.

 

۱۲. کتاب Focus on IELTS

کتاب Focus on IELTS

کتاب Focus on IELTS یکی دیگر از کتاب های جامع و کامل از انتشارات Longman برای آمادگی در آزمون آیلتس می باشد که دارای ۲۰ درس بوده و در هر درس با توجه به یک موضوع به تقویت و بررسی راه های کاربردی و تکنیک های مفید برای بهبود مهارت های زبان انگلیسی در آزمون آیلتس می پردازد. از دیگر ویژگی های این کتاب کارآیی آن برای هر دو مدل آزمون آکادمیک و جنرال می باشد و براحتی می توان برای شرکت در هر دو مدل آزمون از آن استفاده کرد.

 

۱۳. کتاب Mindset for IELTS

کتاب Mindset for IELTS

کتاب کاربردی و معتبر Mindset for IELTS که توسط مدرسان اصلی آزمون آیلتس طراحی شده است از کتاب ها و مراجع مهم و کاربردی آزمون آیلتس می باشد. با این کتاب زبان آموزان به تقویت هر چهار مهارت اصلی زبان خواهند پرداخت و براحتی با تکنیک ها و راهکارهای موثر برای گرفتن بهترین نتیجه در آزمون آشنا خواهند شد. این کتاب برای هر دو نوع آزمون آکادمیک و جنرال آیلتس مورد استفاده قرار گرفته می شود و از تمرین های زیادی برای بهبود سطح زبان آموزان بهره گرفته شده است. در حال حاضر نسخه ۴ این کتاب به عنوان جدید ترین ویرایش کتاب Mindset for IELTS منتشر شده است.

 

۱۴. کتاب آموزش سریع واژگان ضروری برای آیلتس

کتاب آموزش سریع واژگان ضروری برای آیلتس

این کتاب برای تقویت لغات و واژگان در آزمون آیلتس توسط عبدالله قنبری ترجمه و تهیه شده است و با استفاده از این کتاب می توانید براحتی بر واژگان پرکاربرد و پرتکرار آزمون آیلتس مسلط شده و با استفاده از تمرین های موجود کتاب، لغات و واژگان را براحتی بخاطر بسپارید.

 

۱۵. کتاب Oxford Word Skills

کتاب Oxford Word Skills

مجموعه ۳ جلدی آکسفورد ورد اسکلیز Oxford Word Skills به عنوان یکی از کتب و مراجع کاربردی و مهم برای تقویت لغات و واژگان در آزمون های بین المللی مخصوصا آزمون آیلتس شناخته می شود. این کتاب در هر سطح دارای ۸۰ درس با موضوعات مشخص برای تدریس لغات و واژگان انگلیسی می باشد و کتاب سوم یا سطح پیشرفته Advanced این مجموعه به عنوان یکی از مراجع آزمون آیلتس تلقی و استفاده می شود.

 

۱۶. کتاب Idioms and Phrasal Verbs

کتاب Idioms and Phrasal Verbs

یکی از کتاب های کاربردی در زمینه واژگان و عبارات و اصطلاحات انگلیسی برای آزمون آیلتس کتاب Idioms and Phrasal Verbs می باشد. این کتاب در دو سطح Intermediate و Advanced شامل درس هایی با موضوعات مشخص برای موقعیت های متفاوت بوده و به تدریس اصطلاحات و فعل های متنوعی برای کاربردهای مختلف در شرایط مناسب خود می باشد. در نتیجه مطالعه این مجموعه نیز برای گسترش دایره لغات و اصطلاحات انگلیسی بسیار مفید خواهد بود و به شما برای دریافت نتیجه مطلوب در آزمون آیلتس کمک شایانی خواهد کرد.

 

حرف آخر

برای دست یابی به بهترین نتیجه در آزمون آیلتس انتخاب منابع و کتاب های مخصوص آیلتس مناسب بسیار حائز اهمیت می باشد. اما باید به این نکته توجه شود که اولا شما در کدام یک از دو مدل آزمون آیلتس، آکادمیک و جنرال می خواهید شرکت کنید. هر چند کتاب های آیلتس آکادمیک بسیار کامل تر و در سطح بالاتری نسبت به حالت جنرال قرار دارند و آن آزمون را هم پوشش میدهند.

آشنایی با نقاط قوت و ضعف خود برای موفقیت و آمادگی در این آزمون مهم می باشد و اینکه از طرق مختلف و با شیوه هایی که برای شما بهتر است و باعث می شود بیشتر انگیزه مطالعه را پیدا نمایید به آماده سازی خود برای آزمون آیلتس بپردازید. در نتیجه در کنار خواندن و آموزش از طریق کتاب به راه های دیگر برای تقویت مهارت های خود نیز بپردازید.

نکته مهم دیگر بهره گیری از یک استاد مجرب و مسلط به بحث آزمون آیلتس می باشد تا شما را در رسیدن به موفقیت راهنمایی کرده و با ارائه یک برنامه دقیق و مدون شما را بدون انحراف در مسیر به مقصد برساند. حضور و شرکت در کلاس آمادگی آزمون آیلتس و همچنین شرکت در آزمون های آزمایشی آزمون آیلتس IELTS قبل از آزمون اصلی بسیار می تواند به شما برای بهبود شرایط در آزمون و گرفتن بهترین نتیجه ممکن کمک نماید.

 

 

اگر می خواهید با کتاب های تخصصی رایتینگ آیلتس آشنا شوید به این لینک مراجعه کنید.

 

مطالب پیشنهادی:

نکات رایتینگ آیلتس جنرال (IELTS Writing)

بهترین کتاب برای رایتینگ آیلتس (IELTS Writing)

4.5/5 - (26 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *