بهترین کتاب های آموزش زبان ژاپنی

بهترین کتاب های آموزش زبان ژاپنی

بهترین کتاب های آموزش زبان ژاپنی

برای یادگیری زبان ژاپنی کتاب ها به شما به بهترین نحو زبان ژاپنی را با بهترین شکل آموزش می دهند. کتاب های آموزش زبان ژاپنی شما را گام به گام در مسیر نکات گرامری، واژگان مهم و ضروری و فرم های مکالمه راهنمایی خواهند کرد. مطمئنا یادگیری جملات و کلمات عامیانه و اصطلاحات خنده دار از طریق برنامه های سرگرم کننده کار بسیار خوبی است اما به عنوان یک زبان آموز جدی ژاپنی باید بدانید که چگونه می توانید به زبان ژاپنی یک مکالمه مناسب را برقرار نمایید. باید بدانید که موقعیت هایی وجود دارد که باید طریقه صحبت کردن در آن ها را به شیوه درست فراگیرید. اگر این مقاله را برای خواندن انتخاب کرده اید پس حتما به دنبال یادگیری زبان ژاپنی از طریق کتاب های مناسب می باشید تا این نیازها را برطرف نمایید. با ما برای بررسی این موضوع همراه باشید.

 

انتخاب بهترین کتاب ژاپنی

انتخاب یک کتاب مناسب می تواند تفاوت زیادی را در یادگیری ایفا کند و نیز انتخاب یک کتاب اشتباه می تواند وقت، پول و انرژی شما را به هدر دهد. بنابراین، این سوال مطرح می شود که بهترین کتاب ژاپنی چه کتابی است؟ جواب این سوال بستگی به شما دارد و باید به موارد زیر توجه نمایید:

۱. سطح مهارت تان

۲. اولویت نیازهای آموزشی تان

۳. برنامه های آینده و نیازهای تان به عنوان زبان آموز

۴. روش یادگیری تان

۵. میزان هزینه ای که می خواهید بپردازید

 

زمانی که به خوبی موارد فوق را بررسی کردید می توانید به دنبال کتاب مورد نظرتان بگردید. در این مقاله کتاب ها براساس پنج بخش تقسیم بندی شده اند که برای هر بخش ۳ کتاب معرفی شده است:

۱. کتاب های اصلی

۲. کتاب دستور زبان یا گرامر

۳. کتاب لغات

۴. دیکشنری

۵. کتاب های کانجی

در نتیجه براساس نیاز خود می توانید بین بخش های مختلف کتاب مورد نظر خود را بررسی کنید.

 

بهترین کتاب های آموزش ژاپنی برای هر سطح و مهارت

کتاب های اصلی

کتاب های آموزش ژاپنی که در کلاس های ژاپنی استفاده می شوند شاید زمانی که می خواهید در یک کلاس ژاپنی شرکت کنید نیازی نباشد که در مورد آن اطلاعاتی داشته باشید اما در حالتی که می خواهید خودتان زبان ژاپنی را فرا بگیرید باید اطلاعاتی در مورد کتاب ها داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. این نوع از کتاب ها بر روی کلیت دروس تمرکز دارند که براساس موضوعات مختلف مانند سلام و احوالپرسی، طریقه آدرس دادن و گرفتن، خریدن کردن و مواردی دیگر به آموزش زبان ژاپنی می پردازند. برای آموزش این مفاهیم از تمرین های کاربردی، لیستی از واژگان، دستور زبان و فایل های صوتی و ویدیویی و در برخی از موارد بازی هایی نیز برای درک بهتر موضوعات استفاده می شود.

 

۱. کتاب Japanese from Zero

کتاب Japanese from Zero، یکی از معروف ترین کتاب های آموزش ژاپنی است که استفاده از آن برای یادگیری زبان ژاپنی بسیار آسان می باشد و همین دلیل این کتاب را بسیار محبوب کرده است. از ویژگی های این کتاب می توان به:

۱. کتابی مخصوص برای زبان آموزان مبتدی و متوسطه

۲. این کتاب براساس ساختار تدریس براساس موضوعات مختلف است که گرامر، واژگان، رایتینگ و تلفظ را پوشش می دهد.

۳. برای زبان آموزانی که نیاز به تمرین بیشتر دارند این سری از کتاب ها دارای کتاب کار نیز می باشند.

 

۲. کتاب Living Language Japanese

کتاب Living Language Japanese که توسط انتشارات Living Language منتشر شده چندین سال است که برای آموزش زبان ژاپنی از آن استفاده می شود. شما می توانید این کتاب را براساس سطح خود تهیه نمایید و یا در یک پکیج کلی تمامی سری کتاب ها را در همه سطوح خریداری کنید. از ویژگی های این کتاب:

۱. فایل های صوتی برای تمرین اسپیکینگ و لیسنینگ

۲. قیمت کتاب با توجه به محتوای کتاب ها مناسب است

۳. مناسب برای افرادی است که می خواهند خودشان زبان ژاپنی را آموزش ببینند

 

۳. کتاب Japanese, Comprehensive

انتشارات Pimsleur کتاب Japanese, Comprehensive را برای آموزش زبان ژاپنی منتشر کرده است. روش آموزش این کتاب بر روی مهارت اسپیکینگ و لیسنینگ از طریق فایل های صوتی می باشد و برای افرادی که به دنبال تقویت مهارت های اسپیکینگ و لیسنینگ خود هستند این کتاب می تواند انتخاب مناسبی در کنار کتاب های دیگر باشد. از دیگر ویژگی های این کتاب:

۱. یک کتاب عالی برای لیسنینگ و اسپیکینگ برای کسانی که دسترسی به منابع کمی برای تقویت این مهارت دارند.

۲. بالا بردن اعتماد به نفس با تقویت اسپیکینگ و تمرین های موجود در کتاب

۳. حضور سطح های مشخص برای یادگیری زبان ژاپنی

 

کتاب های گرامر یا دستور زبان

برای افرادی که می خواهند در زبان حرفه ای شوند و درک عمیقی از مفاهیم بدست آورند داشتن یک کتاب گرامر زبان ژاپنی بسیار ضروری است. دو نوع کتاب گرامر وجود دارد یکی کتاب مرجع که به صورت کلی به آموزش مفاهیم گرامری می پردازد و دیگر کتاب تمرین که براساس تمرین ها به آموزش گرامر در آن پرداخته شده است.

 

۱. کتاب Practice Makes Perfect

همانطور که از کتاب مشخص است این کتاب یک کتاب تمرین گرامر است که زبان آموزان گرامر زبان ژاپنی را از طریق تمرین در درس های مختلف آموزش می دهد. از ویژگی های این کتاب می توان به:

۱. کتابی مناسب برای افراد مبتدی برای شروع یادگیری گرامر زبان ژاپنی و درک آن

۲. دارای تمرین هایی که حتی شامل بحث تلفظ، مهارت نوشتاری و موارد ضروری دیگر است

۳. دارای یک دیکشنری کاربردی

۴. قابلیت درک بالای مباحث به دلیل تمرین های کتاب

 

۲. کتاب A Guide to Japanese Grammar

این کتاب به صورت کاربردی می تواند به عنوان یک راهنمای کامل برای آموزش زبان ژاپنی مورد استفاده قرار گیرد. کتاب A Guide to Japanese Grammar توسط Tae Kim نوشته شده که دارای یک سایت معتبر برای آموزش زبان چینی و ژاپنی می باشد که این کتاب را در آمریکا به چاپ رسانده تا مفاهیم گرامر زبان ژاپنی را به صورت کاربردی به علاقه مندان این زبان اموزش دهد. از ویژگی های کتاب فوق می توان به مواردی چون:

۱. بیان جزئيات زیاد و قابل درک در گرامر، نوشتار و تلفظ و سایر موارد ضروری

۲. قابلیت استفاده به عنوان مرجع

۳. دارای مثال و واژگان مورد استفاده در زبان روزمره ژاپنی

۴. مفید برای زبان آموزانی که می خواهند زبان ژاپنی را به صورت جدی فرا بگیرند.

 

۳. کتاب Japanese Verbs and Essential of Grammar

این کتاب برای افرادی که تازه شروع به یادگیری زبان ژاپنی کرده اند و در این زمینه مبتدی هستند در ۱۶۰ صفحه به آموزش واژگان و گرامر پرداخته است از ویژگی های کتاب:

۱. به صورت کوتاه مفاهیم اصلی را توضیح داده است.

۲. این کتاب به عنوان یک مرجع مناسب می باشد و با جداولی به صورت کاربردی موضوعات را مطرح کرده است.

۳. دسترسی به فایل های صوتی آنلاین

۴. دارای بخشی در مورد فرهنگ ژاپن است

 

کتاب های واژگان و لغات

یادگیری واژگان و لغات یک روند آرام و زمانبر است. کتاب های لغات بسیاری طراحی شده اند تا به زبان آموزان کمک کنند تا زبان آموزان لغاتی را یاد بگیرند که بتواند به روان صحبت کردن آن ها کمک کند. بخاطر داشته باشید که یک کتاب لغت با دیکشنری متفاوت است. درک این موضوع که چه زمانی و چگونه یک کلمه ژاپنی را بیان کنیم و یا بنویسیم کمی پیچیده می باشد. به همین دلیل کتاب های واژگان طراحی شده است تا در این موارد به شما کمک نمایند و کار شما را آسان تر کنند.

 

۱. کتاب The Handbook of Japanese Verbs

این کتاب بر روی افعال و موارد استفاده شان تمرکز دارد. این کتاب در مورد طریقه استفاده از افعال و چگونگی صرف آن ها با استفاده از تمرین های زیاد به شما آموزش می دهد تا زبان آموزان به صورت کامل با این موضوع آشنا شوند. از ویژگی های کتاب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. کتابی عالی برای افراد مبتدی و سطح متوسطه که می خواهند مفاهیم افعال را به صورت کامل درک کنند.

۲. مثال ها و تمرین های طبقه بندی شده و کاربردی باعث شده تا این کتاب یک خودآموز بی نظیر باشد.

۳. دارای پیوست های مفید و تکمیلی و روش های مختلف برای یادگیری واژگان است.

 

۲. کتاب Japanese Vocabulary (Barron’s Vocabulary)

این کتاب دارای تعداد زیادی لغت پرکاربرد ژاپنی است که به صورت دسته بندی شده مشخص شده اند. برای زبان آموزان در سطوح پایه و متوسطه که به دنبال یادگیری لغات براساس موقعیت های مشخص می باشند بسیار مناسب است. ویژگی های این کتاب:

۱. قیمت مناسب کتاب

۲. با توجه به توضیحات کوتاه اما بسیار مفهومی و بیان ساده ای دارد.

۳. رسم الخط روماجی این کتاب را برای افراد مبتدی آسان کرده و فصل بندی کتاب براساس موضوعات باعث شده تا زبان آموزان بتوانند بر روی موضوعاتی که می خواهند تمرکز نمایند.

 

۳. کتاب Modern Japanese Vocabulary: A Guide for 21st Century Students

یکی دیگر از کتاب های لغات که به صورت دسته بندی شده برای آموزش لغات طراحی شده کتاب Modern Japanese Vocabulary می باشد. این کتاب واژگانی در موضوعاتی چون حقوق، اینترنت، پزشکی، فرهنگ، تاریخ و مواردی دیگر را شامل می شود. در این کتاب تمامی نوشته ها به صورت کانا می باشد نه روماجی، از ویژگی های این کتاب داریم:

۱. کتابی مناسب برای زبان آموزان مبتدی و متوسطه است که می خواهند منبعی برای مطالعه واژگان داشته باشند.

۲. رسم الخط کانجی و کانا با نوشتاری راحت نیز در این کتاب استفاده شده است.

۳. موضوعات با جزئیات در این کتاب بیان شده اند در نتیجه این کتاب برای زبان آموزانی که می خواهند دایره لغات خود را بیشتر از سطوح پایه فراتر ببرند مناسب می باشد.

 

دیکشنری زبان زاپنی

تمامی دیکشنری های دو زبانه به صورت یکسان و با یک کیفیت طراحی نشده است برخی بهتر از دیگری می باشند و برخی برای یک سری از زبان آموزان برای اهداف خاص مناسب تر می باشند.

 

۱. دیکشنری Random House Japanese-English English-Japanese Dictionary

این کتاب یکی از کتاب های دیکشنری ژاپنی با قیمت مناسب است که دارای بخش های زیادی می باشد. برای افراد سطح مبتدی و متوسطه مناسب می باشد. این کتاب به دو بخش تقسیم می شود: بخش ژاپنی به انگلیسی و انگلیسی به ژاپنی است. از ویژگی های این دیکشنری:

۱. بخش ژاپنی به انگلیسی که براساس الفبا انگلیسی مرتب شده است در نتیجه برای پیدا کردن لغات بسیار آسان می باشد.

۲. دارای رسم الخط کانا نیز است.

۳. تعداد بخش های دیکشنری برای استفاده بلند مدت نیز مناسب می باشد.

 

۲. دیکشنری Kodansha’s Furigana Dictionary

این دیکشنری شامل تلفظ فریگانا است که برای کمک به زبان آموزان برای درک تلفظ کلمات بسیار مناسب و ساده می باشد. همانند دیکشنری Random House به بخش های ژاپنی به انگلیسی و انگلیسی به ژاپنی تقسیم بندی شده است. بخش ژاپنی براساس کانا نوشته شده نه روماجی، از ویژگی های این دیکشنری می توان به مواردی چون:

۱. بخش ژاپنی به انگلیسی که براساس کانا نوشته شده به زبان آموزان کمک می کند تا زبان ژاپنی به صورت کانا یاد بگیرند.

۲. برای زبان آموزان سطوح پایه و متوسطه مناسب است.

۳. برای هر بخش مثال هایی وجود دارد.

۴. از لحاظ سایز مناسب و قابل حمل می باشد.

 

۳. دیکشنری Kenkyusha’s New Japanese-English Dictionary

این دیکشنری یکی از دیکشنری های کامل و جامع زبان ژاپنی است. بسیاری از بخش ها دارای زیربخش های مختلفی می باشند. این دیکشنری توسط مترجمین و افراد حرفه ای مورد استفاده است. از ویژگی های این دیکشنری داریم:

۱. یک دیکشنری کاربردی برای زبان آموزانی که قصد دارند زبان ژاپنی را به صورت حرفه ای یاد بگیرند.

۲. دیکشنری مناسب برای زبان آموزان سطوح متوسطه و پیشرفته و مترجمین

۳. اخرین ورژن این کتاب دارای بخش های بیشتر و مدرن تر نسبت به ورژن های قبلی است.

 

کتاب های کانجی

کتاب های کانجی یکی دیگر از منابع ضروری برای زبان آموزان زبان ژاپنی می باشند. برخی از این کتاب ها طراحی شده اند تا به زبان آموزان در فراگیری کاراکترها کمک کنند و برخی دیگر برای این طراحی شده اند که به عنوان مرجع عمل نمایند. هر دو نوع این کتاب ها برای تسلط بیشتر زبان آموزان در زبان ژاپنی مناسب و کارآمد هستند.

 

۱. کتاب New Nelson Japanese-English Character Dictionary

این دیکشنری به عنوان یک دیکشنری استاندارد کانجی شناخته می شود. هر دو دیکشنری جیبی و استاندارد Nelson به میزان کافی کاراکتر برای اکثر زبان آموزان دارند. از ویژگی های این دیکشنری:

۱. مناسب برای تمامی زبان آموزان در هر سطح زبان ژاپنی

۲. هر کانجی دارای لیست بلندی از واژگان می باشد.

۳. دارای پیوست های زیاد و متنوع برای سایر روش های جستجو است.

 

۲. کتاب A Guide to Remember Japanese Character

این کتاب برای زبان آموزان در جهت آموزش حرفه ای در کانجی طراحی شده است و شامل همه کاراکترهای متداول بوده و با جزئیات فراوان برای هر کاراکتر ریشه یابی از لحاظ تاریخی، فرم کاراکتر و معانی گذشته انجام گرفته است. از ویژگی های این کتاب می توان به:

۱. مناسب برای زبان آموزان سطح متوسطه تا پیشرفته

۲. دارای بخش های معنی، تلفظ و واژگان است

۳. یک منبع مناسب برای دریافت اطلاعات تکمیلی است.

 

۳. کتاب Remembering the Kanji

این کتاب به صورت متفاوت نسبت به کتاب های دیگر و از طریق داستان برای آموزش کانجی پرداخته است که در ادامه به عنوان ابزاری برای حفظ کردن بکار گرفته می شود. ویژگی های این کتاب عبارتند از:

۱. مناسب برای زبان آموزانی که می خواهند به صورت منحصربفرد، سیستمی کانجی و معانی آن را فرا بگیرند.

۲. تمرکز کتاب بیشتر بر روی حفظ کردن معانی است

۳. کتابی مناسب برای استفاده در کنار کتب آموزشی دیگر جهت تکمیل أموزش زبان ژاپنی است.

 

کلام آخر

مطمئنا کتاب ها و منابع دیگری نیز برای آموزش زبان ژاپنی وجود دارند و فقط به منابع اشاره شده در این مقاله خلاصه نخواهند شد. اما این منابع از جمله کتاب های متداول و پرکاربرد و مورد تایید در آموزش زبان ژاپنی بوده که اگر شما یک زبان آموز جدی زبان ژاپنی می باشید استفاده از این کتاب ها می تواند به شما کمک شایانی کند.

 

 

بیشتر بخوانید: 

تفاوت زبان چینی،کره ای و ژاپنی

آموزش الفبا و حروف زبان ژاپنی

4.8/5 - (33 امتیاز)

2 در مورد “بهترین کتاب های آموزش زبان ژاپنی”

  1. پرویز عربگل

    درود بر شما
    سپاس از زحمات و اطلاع رسانی بسیار خوب شما !
    سوال بنده اینست که مجموع کتاب های اشاره شده را کجا ( ایران _ تهران ) می توان تهیه کرد ؟ و حدود قیمت آنها چقدر می باشد ؟ همچنین در خصوص آموزش و تحریر خط هیراگانا و کاتاکانا و کانجی چنانچه کتاب و منابعی موجود است ، لطفاً راهنمایی بفرمایید .
    با تشکر

  2. سید نیما مختاری

    سلام اطلاعات تون عالی بود ولی کتاب های که پیشنهاد دادید، یک سری هاش پیدا نمیشه. از کجا باید بگیریم؟
    و فرق بین دیکشنری و کتاب های واژگان چیه؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *