تاثیر انگلیسی فکر کردن و حذف تفکر فارسی در یادگیری زبان

تاثیر انگلیسی فکر کردن و حذف تفکر فارسی در یادگیری زبان

تاثیر انگلیسی فکر کردن و حذف تفکر فارسی در یادگیری زبان

برای یادگیری زبان انگلیسی باید یک تصمیم مهم گرفته و به آن پایبند باشید و آن این است که به انگلیسی فکر کنید و همانند یک فرد بومی زبان انگلیسی را یاد گرفته و از آن استفاده نمایید.مطالعات نشان داده اند که فکر کردن به اشیا در زبان خارجی باعث می شود تصمیمات بهتر و سریع تری را اتخاذ نمایید.

گرفتن تصمیم بهتر تنها مزیت فکر کردن به زبان انگلیسی نمی باشد. در حالی که وقتی به انگلیسی فکر می کنید زبان انگلیسی را سریع تر یاد خواهید گرفت و راحت تر می توانید از زبان انگلیسی برای صحبت کردن استفاده نمایید. اگر در ذهن خود بتوانید انگلیسی صحبت کنید مطمئنا برای اینکه بخواهید کلمات را بر زبان تان جاری نمایید راحت تر می باشید.

در نتیجه این موضوع یک گام مهم در یادگیری زبان تلقی می شود اما موضوع دیگر این است که چگونه می توانید به این کار بپردازید. در این خصوص در این مقاله به شما خواهیم گفت که با یک سری تکنیک های ساده بر این مسائله فائق آیید و فکر کردن به انگلیسی را برای تان ساده و کاربردی خواهیم کرد. پس بهتره بدون هیچ توضیح اضافه تری به اصل موضوع بپردازیم.

 

اهمیت فکر کردن به زبان انگلیسی

براساس سطح زبان تان باید به این موضوع فکر کنید که به زبان مادری خود چه چیزی را می خواهید بیان نمایید و سپس آن را به زبان انگلیسی ترجمه کنید.
با فکر کردن به انگلیسی در ابتدا شما نیازی نخواهید داشت تا به ترجمه کردن بپردازید که این موضوع باعث می شود بیشتر روان و مسلط به زبان انگلیسی صحبت نمایید بدون اینکه نیاز به ترجمه کردن داشته باشید. این موضوع همچنین باعث می شود تا زبان انگلیسی در وجودتان نهادینه شود. زمانی که شما یک مطلبی را در وجودتان نهادینه می کنید این به آن معنا است که شما آن را به خوبی فراگرفته اید و دیگر نیازی نخواهید داشت تا به آن فکر کنید. این کار در مورد زبان انگلیسی به این معنا است که زمانی که می خواهید به صحبت کردن و یا استفاده از زبان انگلیسی بپردازید دیگر نیازی نخواهید داشت که قوانین و تلفظ ها را در هر زمانی بخاطر بیاورید و نسبت به استفاده از آن ها شک کرده و از صحت آن ها اطمینان نداشته باشید. در این حالت شما فقط و فقط صحبت می کنید.

 

افراد انگلیسی زبان یا همان افراد بومی و زبان آموزانی که در سطوح پیشرفته یادگیری زبان انگلیسی قرار دارند بیشتر اوقات نمی دانند چرا چیزی را که بیان می کنند صحیح است چرا که زبان انگلیسی در وجودشان نهادینه شده است و این موضوع دقیقا شبیه به صحبت کردن به زبان فارسی است و زمانی که شما به زبان فارسی صحبت می کنید به هیچ کدام از قواعد و سایر موارد فکر نمی کنید و فقط کلمات هستند که بر زبان شما جاری می شوند که ممکن است در برخی از مواقع نیز غلط باشند.

 

صحبت کردن به زبان انگلیسی در ذهن یکی از بهترین و کم استرس ترین روش های تمرین کردن زبان انگلیسی می باشد. در این حالت نباید نگران بیان صحیح کلمات در زبان انگلیسی باشید و یا اینکه افراد دیگر متوجه منظور شما نشوند. بعلاوه، فکر کردن به زبان انگلیسی یکی از بهترین روش ها برای تقویت دایره لغات شما است. بسیار مهم است که لغات و واژگان زیادی را بلد باشید. اما مهم تر از این است که لغات و واژگانی را بلد باشید که از آن ها در مکالمات روزمره تان استفاده می کنید.

 

چطور به انگلیسی فکر کنیم یا روش های فکر کردن به انگلیسی

برای این موضوع یک سری روش وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید تفکر به زبان انگلیسی را در خود تقویت کرده و به مرور زبان انگلیسی را در خود نهادینه کرده و استفاده از این زبان برای تان همچون زبان فارسی آسان خواهد شد.

 

۱. فکر کردن به اجزا اطراف خود به انگلیسی

برای این کار می توانید در روز در زمان هایی که اوقات فراغت دارید و ذهن تان مشغول انجام کاری نیست به مدت زمان های دلخواه حداقل ۲ الی ۳ دقیقه به انجام این کار بپردازید. طریقه انجام این کار به این صورت است که هر شی یا کلمه ای را به انگلیسی تصور کرده و به آن به انگلیسی فکر کنید. شاید در اول راه نتوانید جملات کاملی را در انگلیسی بیان نمایید اما می توانید به اطراف خود توجه کرده و به اسامی آن ها به انگلیسی فکر کنید و یا کارهایی را که انجام می دهید را نیز به انگلیسی تصور کنید.

 

زمانی که صبح از خواب بیدار می شوید می توانید به Good morning فکر نمایید و زمانی که آخر شب می خواهید به خواب بروید می توانید به Long day، tired، happy و Good night فکر کنید.

 

زمانی که تازه شروع به این کار می کنید مسلما برای تان سخت خواهد بود در ادامه به شما چند تکنیک یاد خواهیم داد تا بتوانید این کار را به راحتی در زندگی خود جاری نمایید و از آن بهره کافی را ببرید.

 

۱. استفاده از موبایل

قفل گوشی همراه خود را به Think in English تغییر دهید با این کار هر زمان که شما به صفحه گوشی خود نگاه می کنید به خاطر می آورید که باید به انگلیسی فکر نمایید.

 

۲. تبدیل کردن آن به یک بازی

هر دفعه که بخاطر می آورید که به انگلیسی فکر کنید به خود یک امتیاز بدهید. زمانی که به یک امتیاز مشخص دست یافتید برای خود یک جایزه خریداری نمایید

 

۳. در خانه برای خود یادداشت هایی را بگذارید

به عنوان مثال یک یادداشت بر روی آینه توالت خود بگذارید با کلماتی که شما در توالت استفاده می کنید این موضوع به شما یادآور خواهد شد که به انگلیسی فکر کنید و یکی از موارد را نیز تمرین خواهید کرد. تنها با استفاده از این روش های ساده می توانید براحتی به انگلیسی فکر کنید و انجام این کار را فراموش نکنید. هر چقدر شما مهارت های خود را تقویت نمایید بیشتر می توانید به تفکرات خود اضافه کرده و خیلی زود شما می توانید به ساخت جملات در ذهن خود بپردازید.

 

۲. کارهای روزانه خود را تعریف کنید

مطمئنا در بسیاری از فیلم ها و سریال های تلویزیونی مشاهده کرده اید که در طول فیلم یک فرد به بیان یک سری اتفاقات در فیلم می پردازد و وقایع را برای شما بازگو می کند. شما نیز برای زندگی روزانه خود باید به این شکل به تعریف اتفاقات روزانه خود بپردازید همانطور که در حال گذراندن کارهای روزانه خود هستید. مانند:

It’s morning. He wakes up and rubs his eyes, preparing to face the day. He yawns as he makes himself a cup of coffee, and wonders what he should wear today

همانطور که مشاهده کردید بازگویی کارهای روزانه شما می تواند بسیار به شما برای فکر کردن به انگلیسی و استفاده از زبان در موقعیت های مختلف کمک نماید و یک روش خوب برای مرور لغات، گرامر و جمله سازی به زبان انگلیسی است و شما را مجبور می کند تا زمانی که چیزی را به انگلیسی نمی دانید به دنبال معنی آن در زبان انگلیسی بروید.

در این حالت می توانید هم به صورت سوم شخص و هم اول شخص به این کار بپردازید. در مواقعی که می توانید حتما جملات را با زبان بیان کنید و اگر در برخی از مواقع قادر به صحبت کردن نمی باشید اینکار را در ذهن خود انجام دهید.

 

۳. با خود به مکالمه بپردازید

مطمئنا زمانی که با شخص دیگری به صحبت کردن می پردازید با آن ها در مورد مسائل روزانه خود صحبت نمی کنید. مکالمات در موضوعات مختلف شکل می گیرند. بنابراین باید توانایی برقراری مکالمات به انگلیسی به صورت متقابل را داشته باشید. برای اینکار باید به تمرین مکالمه بپردازید و سعی کنید که مکالمات با موضوعات مختلف را برای خود شبیه سازی نمایید.

برای اینکه یک موضوع را انتخاب کنید و شروع به صحبت کردن کنید به صورتی که انگار دارید با شخص دیگری به مکالمه می پردازید. اگر دارید برای انجام یک مصاحبه آماده می شوید تظاهر کنید که در محیط مصاحبه حضور دارید. اگر می خواهید یک لیست از کلمات جدید را یاد بگیرید می توانید از خود سوالاتی در مورد لغات و واژگان بپرسید.

به عنوان مثال اگر می خواهید به یک رستوران بروید می توانید یک مکالمه را با یک گارسون طراحی نمایید و به هر دو طرف مکالمه فکر نمایید، مکالمه شما می تواند چیزی شبیه به حالت زیر باشد:

?Waiter: Hello, and welcome to our restaurant. Do you know what you will be ordering
?You: I’m not sure yet. What do you recommend
.Waiter: If you like seafood, our fish of the day is fantastic
.You: Great, I’ll have that, then

شما می توانید به هر صورتی که می خواهید مکالمه را برقرار نمایید. و هر دفعه به یک صورت و موضوع مکالمه را پیش ببرید و موقعیت های مختلف را تمرین نمایید. از آنجایی که در ذهن خود مشغول به انجام این مکالمه می باشید ترس از تلفظ اشتباه و صحبت کردن با یک فرد دیگر را نخواهید داشت. و در هر زمان و مکانی که بخواهید می توانید به تمرین این موضوع بپردازید.

 

البته پیشنهاد می شود حتما به تمرین کردن به صورت بلند و حتی با شخص دیگری نیز بپردازید و هر چقدر در مورد آن موضوع حرفه ای تر شوید و با جزئیات مختلف آن کنار بیایید اعتماد به نفس بالاتری را برای صحبت کردن خواهید داشت.

 

۴. خلاقیت داشته باشید

در برخی از مواقع که شروع به تمرین و صحبت کردن می پردازید و یا در ذهن خود مشغول فکر به یک مکالمه می باشید ممکن است بیان کلمه یا جمله ای را بلد نباشید و برای اینکار نیازی نیست که مکالمه و فکر خود را متوقف کرده و به سراغ دیکشنری بروید و این موضوع را جستجو نمایید.
برای بیان منظور خود به انگلیسی راه های بسیاری وجود دارد که حتی اگر کلمه ای را نمی دانید می توانید با استفاده از روش ها و موارد دیگر به بیان آن کلمه و منظور بپردازید.

به عنوان مثال فرض کنید می خواهید برای فردی توضیح دهید که شما کلید های خود را گم کرده اید و شما نمی توانید کلمه key که به معنی کلید می باشد را بخاطر بیاورید. در نتیجه می توانید بگویید:

I can’t open my door because it’s locked

یا

I can’t get into my house. I lost the thing you use to unlock the door

 

در هر دو جمله از کلمه key استفاده نشده است. اما هر دو نشان دهنده این موضوع به صورت واضح می باشند. بنابراین اگر زمانی که مشغول فکر کردن به انگلیسی هستید تقلب نکرده و از زبان مادری خود استفاده نکنید. به جای اینکار به روش های دیگر بیان آن کلمه فکر کنید. این کار به شما کمک می کند تا زمانی که یک مکالمه واقعی را انجام می دهید و کلمه ای را که باید بخاطر نمی آورید باز هم قادر به انجام مکالمه باشید.

 

برخی از روش های توضیح دادن یک کلمه که قادر نیستید آن را بخاطر بیاورید:

…It’s the opposite of

…It’s similar to

…It’s a place where

…It’s something you use to

…It’s an action you do when

 

۵. دایره واژگان خود را تقویت کنید

در قسمت قبل اشاره شد که اگر نمی توانید کلمه را در انگلیسی بخاطر بیاورید و یا اینکه معنی آن کلمه را در انگلیسی بلد نمی باشید بهتر است از راه های دیگر و به روش های دیگر همانند توضیح دادن حول محور آن کلمه به مکالمه و فکر کردن بپردازید. یکی دیگر از موضوعاتی که باعث می شود فکر کردن به انگلیسی منجر به تقویت زبان تان شود این است که دایره واژگان تان را تقویت خواهد کرد.

در این خصوص وقتی یک کلمه را در انگلیسی بلد نمی باشید اما از فکر کردن دست نمی کشید باید آن را در گوشه ای یادداشت نمایید که برای این موضوع بهتر است همواره یک دفترچه یادداشت به همراه خود داشته باشید. سپس در زمان مناسب به سراغ دیکشنری رفته و به دنبال معنی آن کلمه بگردید و آن را پیدا کنید تا دفعه دیگر بتوانید از آن کلمه استفاده نمایید با این کار شما مجبور به یادگیری کلمات جدیدی می شوید و دایره واژگان خود را براساس روند زندگی خود و موضوعاتی که با آن ها درگیر می باشید تقویت خواهید کرد.

برای یادگیری این کلمات نیز می توانید به عنوان تمرین به استفاده از آن ها در مکالمات خود بپردازید و با آن ها جمله سازی نمایید و در موقعیت های مختلف از آن ها بهره ببرید. شما می توانید این کلمات را با یکدیگر در موقعیت های مختلف در صورت امکان استفاده نمایید. و این موضوع باعث خواهد شد شما این کلمات را به حافظه بلند مدت خود بسپارید.

 

۶. استفاده از دیکشنری انگلیسی به انگلیسی

یکی از مشکلاتی که اکثر زبان آموزان در یادگیری زبان انگلیسی و همچنین فکر کردن به زبان انگلیسی با آن مواجه هستند این است که از دیکشنری های دو زبانه استفاده می کنند و این موضوع یکی از مضرترین کارها برای یک زبان آموز زبان انگلیسی است. این کار جدا از اینکه ذهن شما را برای یادگیری زبان انگلیسی تنبل می کند شما را در بسیاری از موارد گمراه نیز خواهد کرد. یکی از مواردی که باعث می شود بتوانید براحتی به انگلیسی فکر کنید استفاده از دیکشنری انگلیسی به انگلیسی است که باعث می شود کمتر سمت ترجمه بروید و ذهن تان بیشتر برای این کار آماده می شود.

سعی کنید به این کار عادت کنید و تمام راه هایی را که باعث می شود به سراغ دیکشنری دو زبانه بروید را از بین ببرید شاید اولش کمی سخت باشد اما مطمئن باشید با کمی تلاش و تمرین این موضوع نیز برای تان راحت ترین کار ممکن می شود. در این خصوص داشتن یک دیکشنری مناسب نیز مهم است که بهتر است براساس سطح خود این دیکشنری را انتخاب نمایید و اگر در سطح مبتدی یا متوسطه هستید از دیکشنری پیشرفته استفاده نکنید و با بالا رفتن سطح خود این کار را انجام دهید.

 

لیست دیکشنری های معروف زبان انگلیسی

 

سخن آخر

هر زبانی را باید با خودش فرا گرفت و همیشه ترجمه آفتی برای یادگیری آن زبان به صورت کامل و حرفه ای است در نتیجه تمرین فکر کردن به انگلیسی یکی از راه های مهم برای این است که ذهن تان را به زبان انگلیسی عادت داده و زبان انگلیسی را به بخش مهمی از زندگی و تفکرات خود تبدیل نمایید و در نتیجه بتوانید این زبان را نیز همانند زبان مادری تان صحبت نمایید.

 

4/5 - (4 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *